Jongetje en een pop

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ikke1981, 31 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb even vraagje
    Welke van de jongetjes heeft een speelgoedpop, en dan bedoel ik dus een echte pop.

Zoja welke pop hebben zij, en wat zijn jullie ervaringen hiermee

Ik zit er namelijk aan te denken om dus een pop te kopen voor Quinn, omdat hij dus de intresse erin heeft, en bezig is met het verzorgen, luier verschonen, aan en uit kleden.

Ik vind er persoonlijk niks raars aan, maar wil dus puur ervaringen delen

2. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi,

als je knulletje er interesse in toont zou ik het gewoon doen!
    is toch niets raars aan, hij ziet jou hem verzorgen en hij kopieert dit gewoon.
    onze oudste van 2 heeft geen interess in een pop maar die heeft een babybroertje van 8 maanden.
    hij vind het dus geweldig om sudocreme tesmeren, luiertjes aan te geven, flesjes te geven etc.

persoonlijk denk ik dat de kinderen gewoon hun mama's en papa's kopieren , dus niets mis met een pop. vind er niets raars aan!
    joyce

3. bibi2009

bibi2009 Niet meer actief

Onze zoon van bijna 2 heeft ook een pop.
    Gewoon een goedkopen pop met langhaar.
    Ik ben inmiddels zelf weer net moeder geworden en hij ziet mij bezig met zijn zusje en pak opeens zijn pop weer uit zijn speelgoed kids en verzorgd zijn baby.
    ik zal het lekker doen.als ik jou was.ik heb ook bij de kringloop een kleine buggy gekocht en daar zet hij de pop in en wandelt lekker buiten met zijn baby

4. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ik heb geen zoontje,maar als ik weleen zoontje had,en hij had graag een pop gewild had hij hem van mij gekregen!;)

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier ook een ventje dat met poppen speelt en ze verzorgd (overigens wel oorspronkelijk bedoeld voor zijn zusjes, maar toch).

Wij vinden slappe poppen fijner voor de kinderen om mee te spelen, verzorgen, lopen dan een harde pop. Onze ervaring is dat ze die harde poppen maar niet goed van lig naar zit stand kunnen krijgen zegmaar en andersom precies hetzelfde. Zachte poppen (dus zacht lijf bedoel ik, wel gewoon harde onderbenen/armen en hoofd) hebben daar geen last van, die liggen op het moment dat je ze neerlegt, je kan ze tegen je aan houden en dan vormen ze zich aan je lichaam zodat je ze kan tillen en als je wil dat ze zitten en je zet ze neer in een stoel/bank/oid dan zitten ze ;)!

Succes in ieder geval!

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Super de reactie's!
    BEn ik niet de enige "gekke" mama die een pop voor dr zoontje wil kopen.

Hanneke bedankt voor de tip, daar ga ik inderdaad even op letten op een zacht lijfje, lijkt mij persoonlijk ook fijner

7. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik wil ook een pop kopen voor mijn zoontje. We waren laatst bij een vriendin van mij die een dochtertje heeft en hij heeft een hele tijd met haar pop rondgelopen. En daarna moest de pop slapen.
    Ik denk dat het vooral heel erg leuk is als je ook een baby krijgt.

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Sterker nog ik vind het juist goed dat je aan die behoefte van je kind wil voldoen. Kennelijk vind je zoontje het fijn/heeft interesse in verzorging, op dit moment, en waarom zou je daar niet in meegaan? Mijn zoontje heeft het niet maar,die heeft net een zusje erbij,en wil ook helpen met verschonen en badje, dus gek, nee!

9. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Nou een broertje of zusje zit er (voorlopig) niet in. Ga denk ik volgende week even kijken

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    zou het gewoon doen. als een meid me autos speelt is het heel gewoon en vind dat een jongen best met een pop kan spelen. mijn zoon krijgt ook gewoon een pop als hij dat leuk vind. papa heeft er meer moeite mee maar kan het hier staks toch niet vermijden met de speelgoedbuggys en poppen van alicia

mijn dochter vond het toen ze 1,5 was erg interresant ineens en deed alles met der pop. nu ze een broertje heeft vind ze het nog leuker om me te immiteren. als ze een jongen was geweest had ik dit ook gewoon toegelaten

11. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Als mijn neefje (2 jaar) hier bij milou komt spelen, speelt hij de hele tijd met de pop en de buggy. Ik heb in overleg met mijn zus hem voor zijn verjaardag een pop en een kleine buggy kado gegeven. Het is een kleine zachte pop.
    Hij vond het kado geweldig! Er kwamen wel van een aantal vrienden reacties: wat geef jij nu aan een jongen!! Maar toen ze zagen hoe hij erop reageerde wisten ze dat het hij het gewoon geweldig vindt.

Vind er niets raars aan hoor! Ik ben kleuterjuf en in spel spelen de kinderen alles!! Meiden op de bouwmat met bouwhelm en jongens in de poppenhoek met een schort voor koken voor de baby! Heerlijk toch!!

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Zit er verschil in een jongens of meiden pop?

Gewoon samen naar de stad gaan en zelf laten uitkiezen. Dat doe ik bij Isabella ook.

13. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Mijn zoontje heeft ook een pop, heeft hij gekregen toen zijn zusje geboren was.
    Hij doet er alleen niks mee. Ik had het prima gevonden als hij er wel mee wilde spelen, maar het is meer een auto kind.

14. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    Onze oudste ( nu net 3) heeft een kleine babyborn gekregen toen zijn broertje werd geboren. Deze heeft idd zacht lijfje. Hij speelt er veel mee en kopieert alles. Heb net jongenskleertjes via internet gekocht voor hem. Zijn broertje krijgt volgende week voor zijn eerste verjaardag ook zo'n soort pop. Hij lonkt nu nl steeds naar die van de oudste en poppen zijn een van de weinige dingen die ze van mij niet hoeven te delen.

15. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ja dat zat ik me net te bedenken, hoe en wat met kleertjes voor de pop?

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Mijn zoontje heeft geen eigen pop, maar speelt bij mijn ouders wel vaak met de pop die vroeger van mijn zusje was. Ik vind het geen enkel probleem en als ik het idee heb dat hij het zo leuk vind dat hij er thuis ook eentje wil krijgt hij die. Hij speelt met een jongenspop, maar die was dus van mijn zusje, zou daar op deze leeftijd niet eens over nadenken. Voor die kleintjes is het gewoon een baby, maakt ze toch niet uit of het een jongetje of meisje is lijkt me.

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Kleertjes voor de pop,
    Tja er zijn natuurlijk ook blauwe pakjes enzo, maar ik vind zelf dat er niks mis is met een roze geklede pop bij een jongetje. Al ziet een stoer geklede pop er wel net iets stoerder uit :D haha!

Ruben hier doet niks met de poppenwagen, maar stel dat we er een voor hem zouden kopen, zou ik denk ik wel kijken of ik iets van een blauwe kan vinden ;) gewoon vind ik wat leuker passen zegmaar ipv een zoetsappig roze exemplaar ;).

18. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    hahaah ja precies, wil er wel ietjes stoer in hebben :D

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Poeh, gelukkig :D! Haha, was een beetje 'bang' om raar over te komen met mn 'stoer' verhaal :D!

Maar vooruit, er zijn gewoon soort van jongens kleertjes te koop voor poppen, dus dan dat maar. Hoewel er hier nu alleen nog roze geklede poppen zijn (en een paarse en een gele).

20. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ja heb net zitten kijken, er zijn ook blauwe buggy's enzo, erg leuk!

Deel Deze Pagina