Vetpercentage baby hoger als moeder veel snoept?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door kuikentjepiep, 26 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Ik heb tijdens mijn hele zwangerschap echt veel meer gesnoept dan normaal. *schaam*
    De eerste maanden kwam ik niet echt aan.. maar nu ik het laatste trimester in ga schiet de weegschaal omhoog en wordt mijn buik dikker.
    Nu heb ik bij de 20 weken echo de metingen bekeken met de vk en ze zei dat de baby gemiddeld was in groei, behalve zijn buikje. Hij had al een behoorlijk buikje.
    Nu laatst bij een andere echo ligt de baby een paar weken voor op groei en hij heeft nu ook bolle wangetjes en nog steeds een bol buikje.

Mijn vriend zegt dat het komt omdat ik teveel snoep. (hij pest me daarmee)

Ik heb zeker alle voedingsstoffen binnen gekregen maar daarnaast heb ik gewoon snoepdrang. Ik kan het niet laten.

Zou dit enig verband met elkaar hebben? Zo ja kan ik het laatste trimester dan beter niets snoepen omdat ik anders een veel te groot kind krijg en een moeilijkere bevalling?

Ik maak me een beetje zorgen..

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    #2 Nahla2013, 26 feb 2015
    Laatst bewerkt: 26 feb 2015
    Ik had bizar veel gesnoept in m'n zwangerschap.
    (Lees: pak stroopwafels per dag, heel veel chocola, truffels en koekjes) ik kwam bijna 40!! kg aan.
    Dochter woog bij geboorte 3970 gram. Hartstikke normaal gewicht dus.

Ik denk niet dat het veel invloed op je kindje heeft

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    En je vriend is deskundige op dit gebied?:( Teveel snoepen is nooit goed, vooral voor je suiker maar het lijkt mij een beetje een pesterij meer dan dat het enige waarheid is ...

4. Ik heb ook veel gesnoept en vet gegeten tijdens de zwangerschap en had geen dik kindje bij de geboorte.

Mijn Spaanse buurvrouw zei dat een Spaans bijgeloof is dat als je tijdens de zwangerschap snoepbuien hebt, je daar gewoon aan toe moet geven. Want als je dat niet doet, dan gaat je kindje dat inhalen als hij is geboren en wordt dan na de geboorte een verschrikkelijke snoepkont :D

En dat klopt dan weer wel. Ons zoontje is (tot nu toe) geen snoepkont. Hij eet liever fruit of een soepstengel dan een koekje.

5. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Nee hij heeft er geen enkel verstand van haha. Meer gewoon pesten als ik wat pak uit de kast. Hij kan ongestoord alles eten en komt nooit aan. Vandaar :)

6. Sparky

Sparky Niet meer actief

Hier tot deze week ook enorm gesnoept!! Extra groeiecho gehad ivm zwangerschapsdiabetes maar ons meisje heeft juist een klein buikje.

7. MamaIII

MamaIII Bekend lid

29 sep 2014
    700
    0
    16
    Vrouw
    Ik kan flink snoepen sinds week 16 en mijn kindje groeit tot nu toe volgens de P25 lijn, zijn buikje is nog iets 'kleiner'. De vriendin van de vader van mijn andere kids is even lang zwanger, kan ivm maagverkleining en bandje niet meer eten dan normaal, niet snoepen en hun kindje heeft een bolle buik.

Het zegt denk ik niks :).

8. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Ik heb afgelopen week een groeiecho gehad (ik krijg extra echo ivm bmi) en mijn gyn gaf aan dat op mijn suikers letten wel degelijk gaat schelen in groei en geboortegewicht.
    Ik let nu veel beter op voeding en deed dit bij mijn zoontje niet. Ik ben toen 20 kg aangekomen en kindje van bijna 9 pond (alhoewel hij niet dik was en wij allebei lang zijn)

Mijn gyn zegt dat dit dus wel invloed heeft... (ik heb trouwens geen zw.diabetes)

9. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ik dacht eerder omgekeerd, dat als je teveel onvolwaardig voedsel eet i.p.v. gezond voedsel je kindje een lager geboortegewicht krijgt.

10. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ik at heel gewoon tijdens de zwangerschap maar snoepte daarnaast ook meer. Mijn buik was echt enorm maar ik ben maar 13/14 kg aangekomen. Kleine werd wel groot geschat maar woog bij de geboorte maar 2840 gram. Denk dat het dus echt niets met elkaar te maken heeft.

11. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik denk dat het wel kan schelen. Wij kregen een extra groeiecho met 30 weken omdat de baby met de 20 weken echo aardig groot was. Alles was toen bovengemiddeld. Nu hebben wij vanaf januari een periode suikervrij gegeten, en we eten nu nog heel suikerarm. Met de 30 weken echo 2 weken geleden was de baby opeens heel keurig gemiddeld, alles op het middelste lijntje.

Ik weet niet zeker of het daardoor komt, maar het viel wel op!

12. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Dat is wel toevallig ja!

13. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    een kennis van mij kwam totaal 25 kilo aan. Ze snaaide onwijs veel. Ze had een lang een flinke baby, waardoor ik denk dat dat wel komt door het snaaien.

14. Sparky

Sparky Niet meer actief

Hier bij dochter 35 kilo aangekomen. Ze was 7 pond met ruim 40 weken.
    Bij zoon 30 kilo aangekomen en hij was ruim 8 pond, waarschijnlijk liep ik op het eind met diabetes wat de vk niet meer nodig vond om te testen ondanks mega groeispurt van de baby en ineens heeeel veel vruchtwater aanmaak.

Nu net diabetes vastgesteld, tot vorige week echt heel veel gesnoept en meisje is onder gemiddeld.

Ik denk dat veel snoepen alleen effect heeft op de groei als je suikerwaardes er er erg hoog van worden en lang blijven.

15. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Ik wou dat het waar was dat je eigen eetgedrag zo van invloed was...dan kon ik tenminste iets doen aan de zorgen omtrent ons veel te kleine kindje.

Ik eet veel, snoep graag maar eet ook veel gezonde dingen zoals rauwkost en fruit. Toch heeft onze kleine een flinke groeiachterstand en ben ik zelf ook nauwelijks aangekomen.

16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Bij dochterlief 20 kg aangekomen, ze woog zes pond.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik denk dat je er zelf dik van zal worden.

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.569
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik denk eerder dat je er zelf dik van zal worden.
    Bij de middelste at ik echt heel veel en kwam ik ruim 20 kilo aan.Dochter was bij 40 weken 7 pond dus gewoon netjes maar ik bleef wel met 10 kilo zitten die ik er amper af kon krijgen.
    Bij de derde heb ik bewust minder gegeten en gesnoept en ik kwam nu 12 kilo aan en dochter met 40 weken 7,5 pond dus heeft verder geen invoed gehad behoudens dat ikzelf weer redelijk snel in vorm was.

19. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    Bij ons zoontje ben ik maar 10 kilo bijgekomen en woog ons zoontje bij de geboorte 3020, bij ons dochtertje echt veel gesnoept en ongeveer 20kil aangekomen, zei woog bij de geboorte 3830. Naar mijn idee heeft dit wel degelijk meegespeeld. Ik wil er nu echt bewust vol letten, al lukt het nog niet zo goed...

20. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Nee, dat is onzin.

Deel Deze Pagina