Hoi dames. Gisteren en eergisteren gerookte ontbijt spek gegegeten. En nu twijfel ik of het wel mag? Was wel heerlijk hoor. Maar hebben jullie ook soms het idee dat je niks wat mag eten. Dat gevoel heb ik namelijk soms. Groetjes
Je kunt op de site van het voedingscentrum precies zien wat je wel en niet mag eten als je zwanger bent.. Ik heb hetzelfde gevoel, maar maak me daar totaal niet druk om! Natuurlijk denk ik erom dat het eten goed door bakken is etc (maar dat deed ik voor de zwangerschap ook 🤔. En biefstuk, en filet american eet k sowieso al niet😉 maar nu ik zwanger ben denk k niet bij alles, mag ik dit wel eten?
Daar raak je echt wel aan gewend hoor. Zorgen dat alles goed verhit is (geweest) en fruit en rauwe groenten goed wassen. Je mag verder alles gewoon eten hoor, alleen lever producten iets beperkter (1 boterham smeerleverworst per dag)
Niet gaan stressen! Het is nu al geweest, je kunt er niks meer aan veranderen, en als je je er niet goed bij voelt gewoon niet weer doen! Voor nu kan het echt geen kwaad! Geniet van je zwangerschap!
Dank je wel. Ben gewoon erg onzeker nu. Maar wat je zegt klopt het is eenmaal gebeurt en voor de rest rook en drink ik niet. Soms ben je zo bang
Niet zo druk maken, stress is al helemaal niet goed voor de baby. Gerookte spek mag niet omdat het alleen gerookt is, dit moet eerst verhit worden. Van 2x een paar spekjes loop je weinig risico, dat je iets van je vieze vaatdoek krijgt is een groter risico.
Niet te spastisch doen! Snap dat je onzeker bent en dat je zo goed mogelijk op je voeding wilt letten, maar er gebeurd echt niet zomaar wat. Ik ging geen filet american eten ofzo, maar ik heb ook een paar keer gerookt ontbijtspek gehad (had er zo'n zin in) en biefstuk wat een beetje medium gebakken was. Geniet van je zwangerschap. Het went vanzelf om op je voeding te letten. Straks na je bevalling moet je er juist aan wennen dat je weer meer kan eten 😂