Utrecht en omgeving, waar leuk wonen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ballie, 29 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Hier sluit ik me helemaal bij aan :)

2. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

De Ronde Venen (Abcoude, Wilnis, Vinkeveen, Mijdrecht)

Dorps, rustig, kindvriendelijk, groen, platteland.

Amsterdam 20min, Utrecht 20min, Schiphol 20min.

3. Ballie

Ballie Niet meer actief

Omgeving laren, naarden, blaricum kom ik zelf origineel vandaan en ben daardoor ook bekend met Hilversum. Mijn ouders wonen daar nog steeds, wat ook één van de redenen is om wat meer die kant op te gaan. Ik hoef alleen niet té dicht erop :p Hilversum is inderdaad een goede plaats om in gedachten te houden. Met de Bilt en Bilthoven ben ik niet zo bekend maar lijken me ook interessant, hebben deze dorpjes/steden eigenlijk een oude kern? Ik heb helemaal niets met Houten, spreekt me op één of andere manier niet zo aan. Lijkt Nieuwegein op Houten of heeft dat een andere sfeer?

Heel erg bedankt voor de reacties! Ik kan wel googlen en op street view kijken maar het helpt toch heel erg om wat te horen van mensen die er bekend zijn :)

4. catje1981

catje1981 Bekend lid

13 mrt 2012
    717
    0
    0
    Zelf vind ik Nieuwegein veel meer "stadser" aanvoelen dan houten.
    Houten is wat dat betreft meer een dorpsgevoel. In Houten woon ik in totaal zo'n 28 jaar (ofzo?) en wellicht ben ik niet al te objectief :p

Cat en ik hadden in een huisje in Houten zuid overigens.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Utrecht en omgeving is mooi om te wonen, maar wel reteduur!
    En verkijk je niet op de reistijd Utrecht-Amsterdam, ik heb dat een aantal jaar geforensd, maar je bent echt nog aardig wat tijd kwijt hoor!

Afhankelijk van waar in Amsterdam je werkt, ten noorden van Amsterdam kun je ook heel leuk wonen. Ik heb een poosje in Zaandam mogen logeren toen ik in Amsterdam werkte en dat vond ik een leuke plaats. Beetje stads, platteland vlakbij, vlakbij Amsterdam.

Deel Deze Pagina