Utrechtse Mama's gezocht

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door jenna83, 6 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

@manny troubles; heerlijk he lezen heb er nu ff de tijd niet voor maar zodra die er weer is begin ik ook weer. Ik was ook 4 jaar niet meer geweest rsultaat 6 gaatjes :(!!!!!!!! Nu nog maar 1..nou ga nog ff slapen tot aan de volgende fles. Fijne dag iedereen

2. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Goedemorgen meiden!

Hier nog een Utrechtse mama 2B ;)
    Mag ik me bij jullie voegen??

Liefs Butterfly

3. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

hoi welkom! Vertel eens wat meer over jezelf als je dat wilt natuurlijk :)

4. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

Heerlijk even een voor jezelf momentje inplannen ;)

Ik ben de commode aan het schuren, moet ook gebeuren he? Ik hoop dat hij dit weekend in de grondverf kan..

Ik zou dus echt bedanken voor groep 8 hahah verschrikkelijk!! Eerst heb ik een tijdje groep 4 lesgegeven was ook erg leuk maar groep 1-2 is mijn ding..

5. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

@ Butterfly welkom!!!

Had je berichtje nog niet eerder gezien...:S

6. jenna83

jenna83 Actief lid

2 aug 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    O het wordt alweer een gezellige boel hier. Hier zijn dus veel juffen als ik het zo lees. Ik ben geen juf, maar een combinatie van moeder en deeltijdstudente. Ik studeer psychologie en ik hoop over 2 jaar klaar te zijn. Ik begon met deze studie toen mijn zoontje 10 maanden was. maar de studie gaat me zo makkelijk af en ik wilde ook niet vanwege een opleiding straks 6 jaar tussen de kinderen hebben, dat ik mijn man heel lief heb aangekeken en toen ging hij akkoord (over makkelijk gesproken).
    Nu krijgen we weer een jongen en ik hou mijn hart vast. Met 3 (!!!) mannen in huis!!!
    Dus dan heb ik veel te maken met typische mannendingen, hoop dat ik ertegen bestand ben, want vind 2 nu al best heftig.
    Iemand ook ervaring met zoveel mannelijkheid om zich heen?

7. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hooooooooooi,

Nu niet echt in de gelegenheid om mee te kletsen want we gaan morgen op vakantie maar na de vakantie kom ik hier buurten hoor!

@ Butterfly. Hoop dat 3 x scheepsrecht is voor je!

Groetjes,

Kweenie

8. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Hihi dank jullie voor het welkom :)

Nou mijn naam is Butterfly (niet in het echt hoor ;)) !
    Ben 20 jaar, bijna 21.. En zijn bezich voor de 1e.
    Ronde 1 was het meteen raak, helaas vmk. Nu duimen we dat het deze ronde raak mag zijn !
    En wat willen jullie nog meer weten ?!:)
    Ga morgen even de rest van het topic doorlezen, nu een beetje laat voor! Morgen weer vroeg op om te werken ..

Slaap lekker !

9. jenna83

jenna83 Actief lid

2 aug 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    Butterfly: Hopen dat het snel raak is voor jullie!Leuk als je mee komt kletsen hier.

Vandaag niet zulk leuk nieuws. Ik kon mijn pas bevallen vriendin al bijna 2 weken niet meer bereiken, was best wel bezorgd. Ze had met 37 weken opeens complicaties, inleiding en toen toch keizersnede. Kindje paar dagen id couveuse, wel bij dr op de kamer, dus dat was wel fijn. Nu opeens is ze acuut opgenomen op de gesloten afdeling van het psych. ziekenhuis. Kon haar eindelijk vandaag bereiken. Dan denk ik: hoe kom je daar nu terecht?Nou ja, psychose en alles. Kindje mag ze max een half uur per dag zien, verder heeft ze 2 dochters van 8 en 9 dacht ik. Maar vond het zoooo erg om te horen. Ben echt van slag. ze zit er opgesloten, ze mag niet naar buiten, volgestopt worden met pillen enzo, zo erg voor haar.

Maar het is wel heftig wat ze meemaakte, waandenkbeelden enzo en ze klonk toch een beetje verward aan de telefoon, heel druk praten enzo en ze had het over ontsnappen, maar dat moet ze niet doen, want ze heeft iets getekend waardoor, als ze ontsnapt ze in een gekkenhuis ofzo komt. Door de handtekening wat ze heeft gezet heeft ze niks meer over zichzelf te zeggen.

Vooralsnog vind ik het raar om moeder en baby zo te scheiden, ik dacht dat altijd gestreeft werd naar dat ze bij elkaar blijven en dan op zo moeder-baby unit van een ziekenhuis terecht komen.

Nou ja, heel verhaal. Ik dacht, misschien kan ik het wel hier kwijt. Het staat ook wel dicht bij mij, ben nu 35 weken bijna, en het zou je maar overkomen

10. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Jenna wat erg voor je vriendin zeg!
    Zo'n psychose die ze heeft wordt een postpartum psychose genoemd. Het klinkt misschien vreselijk dat moeder en kind gescheiden worden, maar in zo'n psychose kun je vanalles doen en vaak is het ook op het kind gericht. Je hebt inderdaad ook moeder en kind afdelingen, maar misschien is je vriendin daarvoor nog te verward?
    Triest voor je vriendin dat ze dit moet meemaken, hoop echt dat het niet al te lang gaat duren en ze snel weer gelukkig kan zijn samen met haar kindje.
    Ow en dat ze iets ondertekend heeft is denk ik zodat mocht ze daar 'ontsnappen' ze altijd met een rechtelijke machtiging opgenomen kan worden. Zo'n RM mag als iemand een gevaar is voor zichzelf of voor anderen. Vreselijk natuurlijk om te krijgen, zeker als je er weinig aan kunt doen dat je in zo'n psychose belandt bent....maar voor je vriendin is het toch wel erg belangrijk om eerst goed op te knappen zodat ze snel van haar kindje kan genieten.
    Heel veel sterkte ermee.

11. jenna83

jenna83 Actief lid

2 aug 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    Hi annemonique,

Bedankt voor je reactie. Nu begrijp ik het wat beter, ook wat zo RM is. Het gekke ervan is is dat ze mij dus best wel voor de gek houdt, want ze beweerd dat er niks is. Maar ja, volgens mij heeft ze helemaal geen ziekte inzicht dan.
    Het is toch wat. Niet voor niets zit ze daar met zo RM, dus het zal wel heftig zijn. Zelf kan ze mij er weinig over vertellen.

Iig tnx voor je reactie.

jenna

12. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    @ Jenna, wat erg wat je vriendin zeg.. pff :(

Hier ga ik zo heerlijk werken.......Gelukkig kort dagje van 8 tot 1 !

Liefs

13. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Werkse Butterfly!!

Wij gaan zo naar de Lek, denk ergens bij Wijk bij Duurstede :)

14. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hey wat leuk!

Hier ook een Utrechtse mama!

Geboren in het Diakonessenhuis, thuisadres was Laan van Nieuw Guinea. Daarna verhuisden we naar de wijk Hoograven (Julianaweg). Vanuit daar naar de wijk Kanaleneiland (Marschalllaan) om daarna naar Rivierenwijk (Spaarnestraat) te vertrekken. Toen kwam er een broertje bij en ruimte tekort dus toen naar Zuilen (Grootmeesterplein) en daarna belande ik in Lunetten (Zevenwouden). Toen ging ik samen wonen en nu wonen wij inmiddels 3 jaar in Overvecht-Noord.

Verder ben ik de mama van Joey, en werk 28 uur bij Kruidvat (Heb in meerdere filialen gestaan waaronder; Oude Gracht, Parkwijk en Smaragdplein en ik sta nu op Overkapel)

15. ProudMum

Wij zijn gister met Joey naar Austerlitz geweest in Woudenberg, poeh, het jeugdsentiment komt weer helemaal terug dan hoor!

Joey vond het helemaal geweldig en ik stiekem ook!

16. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    @ Truus de Mier, dat woon je vlak bij mijn.
    Ik woon dicht bij de marnixlaan ! Overkapel doe ik altijd boodschappen hihi :)

Austerlitz is leuk hé !

Nou hier zo laatste ochtend werken, en dan 4 dagen vrij. 1 voordeel van de kraamzorg ;)

Liefs

17. ProudMum

@Butterfly26, dat is toevallig! Misschien hebben we elkaar al een paar keer gezien. LOL
    Werkse vandaag, Joey en ik gaan vandaag naar een vriendin in Maarssen toe. Mijn vriend gaat met haar vriend mee naar FC Utrecht. Daarna blijven we daar eten dus op zijn vroegst ben ik morgen weer online.

18. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Ja wie weet ;) En wie weet komen we elkaar nog wel is tegen !
    Veel plezier vandaag !!

19. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Hoi,
    Ik woon ook daar in de buurt, zuilen.. maar wel tegen oud-zuilen aan..Hier rustig weekend, ben beetje grieperig helaas..Mijn vriend zei gister nog ik wil een keer naar Austerlitz toe, wilden we vandaag doen maar blijf toch maar binnen.
    Iedereen fijne dag!

20. jenna83

jenna83 Actief lid

2 aug 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    Wij zijn een keer naar austerlitz wezen fietsen, nou dat was toch wel een eind hoor. eenmaal daar was het veel kleiner dan ik voor ogen had, maar blijkbaar zie je als kind alles groter. maar ik heb er dus ook veel jeugdherinneringen aan, ben dan ook geboren en getogen in Utrecht en omstreken.

Deel Deze Pagina