Hoi, ik ben een mama van drie kindjes, wie nog meer en komt hier ook gezellig meekletsen over de voors en tegens, de leuke en minder leuke dingen van het hebben van drie kindjes. Heb 2 jongens en 1 meid..Luke van 10 jaar, Alyssa van 3 en danny van 1 jaar. hoop dat er meerdere gezellig mee willen kletsen. groetjes elies
Hey leuk, welkom hier!! @limmeke, oh leuk jij ook wat oudere kids erbij, dus ook best een verschil tussen de eersten en de laatste en opnieuw zwanger, van harte gefeliciteerd!! Wel fijn he dat de oudsten al naar school gaan, heb er zelf nog wel 2 thuis lopen, alleen de oudste gaat naar school en de middelste naar de peuterspeelzaal 2 ochtenden in de week. Vind het best druk hoor! @adi, wauw een drieling, dat lijkt me helemaal best pittig. Hoe ervaar jij het zelf? ..hier liggen ze alledrie en dan is het eindelijk stil in huis, zo fijn hihi..
Hi, ik ben de trotse mama van 3 zoons! De oudste word in April 4 jaar, de middelste is ruim 2 jaar en de jongste en half jaar. Adi wat leuk zeg een drieling!!! Ik ben ook wel benieuwd hoe dat is! Onze mannen zitten ook erg dicht op elkaar, en het is wel druk, maar super gezellig!
Vaak ervaar ik het zo dus Voor onze beleving hebben wij gewoon drie kinderen. Het pittige is alleen dat ze van dezelfde leeftijd zijn en dus dezelfde ritme hebben. Lastige momenten zijn dan voornamelijk als ze alledrie een fles moeten krijgen, maar dan zijn we inmiddels ook handig in geworden. Van andere kant is het fijn dat ze alledrie op dezelfde momenten eten en drinken, anders zou ik 3x zoveel eet- en drinkmomenten hebben, en dat lijkt me veel erger .. Het zijn echt heerlijke kindjes, hoor. Totaal verschillend (zijn 3-eiiig), zowel qua uiterlijk als qua karakter. En we genieten volop! We krijgen ook heeeel veel hulp van onze ouders, dat houdt het leuk en gezellig.. Voor jullie beleving zal ik ff mijn dagschema hier neerzetten als ik alleen met ze ben (en het gaat niet elke dag zo): 6.00uur Aldin (bijv.) fles en terug naar bed; 6.30uur Melisa en Diyana fles (tegelijk) en terug naar bed mama ontbijten 07.30 Aldin wordt wakker, aankleden en wassen 08.00 Melisa wordt wakker, aankleden en wassen 09.00 Aldin fruithapje en naar bed 09.15 Melisa fruithapje 09.30 Melisa naar bed, Diyana wakker maken (is een slaapkop); 09.30 Diyana wassen, aankleden en fruithapje tussendoor worden de andere twee ook een keer wakker spelen met de kids 11.00 Aldin fles 11.30 Melisa en Diyana fles 12.00 alle drie naar bed mama eten 15.00 Aldin wordt wakker en fles 15.30 Melisa en Diyana fles spelen met kindjes 17.00 alle drie een groente hapje (papa is thuis) tussen 17.30 en 18.30 maken ze alle drie een kort slaapje wij eten mijn ouders komen langs, spelen met de kids 19.00 eentje in bad (elke dag andere) alle drie piyama aan 19.30 alle drie de papfles 20.00 alle drie naar bed vanaf 20.00 doen we huishouden! Als ze alle drie 's ochtends tegelijk wakker worden gaat mijn hele schema in deugen en moet ik het heel anders aanpakken!
@mouschy, ook welkom hier! Jij heb je kindjes ook erg dicht op elkaar gekregen. Pittig hoor! ben je niet blij als de eerste lekker naar school kan? ik merk dat onze meid van 3 (wordt juni 4) echt wel toe is aan wat anders, ze verveelt zich best snel nu, althans ze is wel wat aan het doen, maar tegelijkertijd zegt ze, mam ik wil wat doen.. @adi, haha snap dat je dat ook heerlijk vind.. Jij hebt best wel je handen vol zou ik zo zeggen, maar als je dit schema hebt dan vloeit alles wel aardig in elkaar over en snap dat als ze alledrie tegelijk wakker worden alles gelijk anders loopt. Wel fijn dat je veel hulp krijgt. Wel weer leuk dat ze van dezelfde leeftijd zijn en toch zo verschillend!
Ik meld me ook even, hier namelijk ook 3 kids: Ilse van 6, Leo van bijna 4 en Thom van 1,5 jaar. Een hele drukte zo van tijd tot tijd. Onze dag begint om ca 6:30 en dan direct in de hoogste versnelling tot ca 19:00 uur, dan ligt het hele spul weer frisgebadderd in hun bedjes te slapen. Maar elke keer als iemand vraagt: "Heb je ook kinderen?" dan begin ik een beetje te stralen en zeg dan vol trots: "Jazeker, 3 kids!" En het voelt ook als een heel trots bezit (nou ja, bezit is het niet maar jullie snappen het wel ) Wel weet ik heel zeker dat ons gezin nu compleet is, bij 2 wist ik gewoon dat ons gezin niet af/klaar was, en nu met de 3e is de puzzel klaar. Groetjes van Kiki
Ja ikke!!!! Ik ben de trotse mama van een dochter Renée die is net 3, een dochter Nikki die wordt bijna 2 en een zoon Beau van 7 weken. En we gaan momenteel voor nummer 4! Zo leuk vind ik het dus haha
Elmo proficiaat met je zoontje, wat heb jij een (grote) kanjer zeg! En na 7 weken al voor de volgende gaan? Respect !
haha, Tsja mijn dochter was nog groter haha. Ja we willen en nog een kleintje maar zijn ook toe aan de volgende fase zeg maar, de fase van lekker rustig ergens op visite zjn en dat de kinderen daar buiten gaan spelen ( zelfstandig hihi) dus vandaar zo snel op elkaar. Maar ik geef bv op verzoek dus zal wel ff duren.
@kiki, welkom bij de mama's van 3!! ook hele leuke leeftijden, de tweede ook al bijna naar school en dan nog 1 thuis rondlopen, zal vast stil zijn dan! het is iedere dag ook zeker verschillend, kan nooit zeggen dat ik me verveel of niks te doen heb haha @elmo28,ook welkom hier..nog van harte met de geboorte van je zoontje en jee meid, bij jou zijn ze nog aardig klein en nu al denkend aan nummertje 4, gezellige boel!! En DRUK!! Die volgende fase zal toch nog wel ff duren, eer de jongste ook al zelfstandig buiten kan spelen, ben je ook weer 6 jaar verder denk ik.. Hier zit ik al aardig omhoog wat oppas betreft, hebben jullie dat niet?? Mijn moeder past namelijk altijd op als ik moet werken en nu was het daar vreselijk weer en kon ze dus niet komen, maar ik zit dus gelijk met een probleem! Kan dus niet werken.. Vind het een stuk moeilijker met 3 kindjes om een oppas te zoeken. maar nu moet ik zeggen dat ik niet zoveel heb aan familie hoor..alleen me moeder is geschikt! (Wil ze namelijk ook niet naar een opvang brengen, heb er nare ervaring mee wat geld betreft, dus dat is hier geen optie..)
Wij brengen ze wel naar kdv 2 dagen in de week (bevalt hier prima). En mijn schoonmoeder past 2 dagen op. Ik ben echt blij dat zij het goed redt met een drieling. (meeste mensen rennen gillend weg als ze horen dat we een drieling hebben). Mijn ouders kunnen altijd 's avonds en in het weekend oppassen maar moeilijk door de weeks (vanwege werk), dus als er dan iets is moeten mijn man of ik ook vrij nemen. Kun je niet een gastouder voor noodgevallen regelen of zo?
Ja een drieling lijkt me ook beredruk zeg!!! Hier gaan de dames 2 keer per week naar het kdv en Beau gaat daar vanaf juni heen. tot die tijd pas mijn schoonmoeder op. Verder is mijn man veel thuis en kan mijn schoonmoeder vaak oppassen. Wij genieten ook de luxe dat we minimaal 2 keer per jaar even zonder de kinderen een weekendje weggaan, dan droppen we de kinderen op afzonderlijke adressen ( moeder,zus,broer,zwager) opties genoeg. Gelukkig.
@adi, volgens mij moet je vaste dagen hebben als je gebruik maakt van een gastouder en dan zit ik nog met het financiele.. wil er best voor betalen hoor, maar heb zoveel ellende er al mee meegemaakt en vooral dus met de belastingdienst. Heb daar gewoon geen zin meer in. oppas via familie is de beste optie, maar de familie van mijn kant zie ik niet meer en de familie van mijn mans kant die hebben zelf kinderen en werken. En me schoonma, ja dat zou een mogelijkheid zijn, maar dat wil ik dus zelf niet, ze is zo onzeker, alles gaat verkeerd, wat er verkeerd kan gaan, flesje niet goed, luier niet goed, kind onder de stront, huilen, janken..nee daar pas ik voor. vind het niet zo erg als de jongste dan wat groter is en uit de luiers is, maar dat duurt nog effe en zolang heb ik alleen me moeder, alleen woont die dus niet naast de deur.. @elmo28, zo dat heb jij ff goed geregeld zeg, zo doen wij het ook wel eens, maar doen het jammer genoeg niet zo vaak, heb toch wel 3 byzondere kindjes. de oudste heeft pdd-nos en adhd en de middelste heeft volgens mij verlatingsangst, al moet ik wel zeggen dat het de laaste tijd stukken beter gaat en de jongste is ook heel druk, die zit volgens mij al in de dreumespuberteit (als dat niet bestaat, dan bij deze..) En ja ik voel me dan best bezwaard en zeg dan al bij voorhand dat we het maar niet doen..da maar weer een filmpje en op de bank hangen.
Ik lees dat de meeste van jullie 'gewoon' werken. Ik zou dat niet willen/kunnen met 3 kleintjes. Ik wil echt bij ze zijn tot ze naar school toe gaan. Als de jongste naar school toe gaat wil ik ook weer buitenshuis gaan werken, maar nu nog genieten van de 3 musketiers! Kiki wat leuk jij ook hier, alles goed met de kids! Adi wat leuk om te lezen hoe jullie dag er uit ziet. Wat fijn dat je moeder kan helpen zo af en toe, lijkt me best pittig om alles tegelijk te doen als ze bv honger hebben of huilerig zijn. Hier is het ook wel eens crisis hoor, want hier zitten ze ook dicht op elkaar. j Elmo28 wat leuk dat jullie nu al voor de 4e gaan! En jij hebt ze ook al zo dicht op elkaar zitten, en ook jongens en meiden, heerlijk hoor!
Ik werk maar 1 dag en dat vind ik idd genoeg, vind het wel even lekker om er tussenuit te zijn en even wat anders dan alleen maar kids, even een volwassen praatje tussendoor. als ze naar school gaan dan wil ik zeker meer.
Ik heb nu ook een club aangemaakt voor de mama's van 3 kids! Dus misschien is het leuk als jullie je daar ook aanmelden
Heb het gezien en heb me toegevoegd!! het is wel stil hier, allemaal druk met de koters? ik ben nu ziek en dat valt dan niet mee, want tja mama's kunnen niet ziek zijn natuurlijk. dus ga maar weer vroeg naar me bedje. hoe is het met de rest?
Hier nog een mama van 3 kids. Eva die bijna 6 jaar wordt. Isa die nu 4,5 is en Tijn van bijna 2 jaar. Twee meiden en één knul dus. Hier is de puzzel ook compleet. Kan niet wachten tot de allerlaatste luier de deur uit is Naast mijn geweldig gezin werk ik ook nog 16 uur in de week als verpleegkundige op de kraam/verlosafdeling in een ziekenhuis. Wat betreft oppas is het goed te doen. Heb per maand niet zo veel oppas nodig (door de onregelmatigheid) en de uren die ik nodig heb vangen mijn ouders op. Persoonlijk vind ik het heerlijk om die paar uurtje te werken. Even lekker "kwebbel" zijn, maar het is dan des te fijner om weer thuis te komen. Hier de oudste 2 alweer op school. Groep 1 en 2. En hoeveel ik er tegen op zag dat ik alleen nog maar met Tijn thuis zou zijn, vind ik het nu heerlijk. Het wendt ook snel. Kwebbel