Hoi, In het hok naast de babykamer waar ook de CV staat hangt een brandalarm en deze geeft om de zoveel seconden een piep? Iemand een idee waar het voor is? Batterijen bijna op ofzo? Groetjes Mamalous
ok dacht ik al dan kan ik de kleine er met een gerust hard laten slapen, heb geen verstand van die dingen dacht misschien pikt ie iets onzichtsbaars op ofzo
Ligt er aan wat voor een piep. Komt ie om de paar seconden, dan betekend dit dat ie verbonden is met een centrale en dat ie doorgeeft dat ie nog werkt en dat er niets aan de hand is. Als de batterijen vervangen moeten worden, dan geven ze meestal een paar harde piepen achter elkaar, net alsof ie in alarm gaat.
Hij staat niet in verbinding met een centrale, het is een piep die om de ( ik ben aan het tellen ) 30 seconden komt.
waarschijnlijk de batterijen!! hebben wij ook eens gehad, op den duur gaat ie sneller totdait ie t alarm geeft... dan zijn de batterijen leeg.....,vriendlief kon toen snachts halsbrekende toeren uithalen om de batterijen te verwijderen! hahaha
Ik heb het nog even nagevraagd aan mijn collega (wij verkopen deze dingen, maar dan voor installateurs, etc), en hij zegt dat de batterij vervangen moet worden. En ook dat je de melder even moet uitstofzuigen voor je de nieuwe batterij erin doet, dan is hij weer helemaal als nieuw.
Oh batterijen! Ik zou het wel overdag vervangen, hier gaan ze over het energienet maar ook de batterijen raken leeg (ernstig snel al is het duracel - rijmt- ) En overdag piept het dan ook en dan is het niet zo erg, maar bij ons vaak komen wij er te laat achter en dan sta je midden in de nacht dat ding van het plafond te trekken (wat niet lukt) hier al 2x gebeurd en we worden er niet echt blij van..
In ons appartement hebben wij de melder eruit getrokken. Deze hangt op zo een onlogische plek! Elke keer als je de douchedeur open deed na het douchen dan ging dat ding weer af... Tja, dat krijg je als men niet voor kwaliteit, maar voor kwantiteit gaat.