Hallo dames, Na enkele maanden meegelezen te hebben, hierbij ook mijn verhaal. Juni 2010 ben ik gestopt met de prikpil omdat we een kinderwens hebben. We wisten al dat het lang zou kunnen duren voordat de prikpil volledig uitgewerkt zou zijn. Vorig jaar oktober begon mijn menstruatie weer op gang te komen maar enorm onregelmatig. Toen ik op een bepaald moment om de week ongesteld werd, was voor mij snel de lol er vanaf en heb ik contact gezocht met mijn huisarts. Zij heeft mij vervolgens doorgestuurd naar de gynacoloog. Daar de nodige onderzoeken gehad en eigenlijk niets kunnen vinden wat het probleem zou kunnen veroorzaken en ook geen reden kunnen bedenken waarom ik nog niet zwanger was. Vervolgens heeft de gynacoloog ons doorgestuurd naar de fertiliteitspoli. Daar een aantal bloedonderzoeken gehad en is het zaad van mijn vriend nagekeken. Het zaad was allemaal in orde maar mijn bloedwaardes niet. Hieruit kwam naar voren dat ik teveel prolactine aanmaak. Dus hup een MRI van mijn hoofd ter controle (prolactine wordt vanuit de hypofyse aangemaakt en dat zit achter je neus). De MRI was prima dus moest ik gaan starten met Norprolac om de aanmaak van de prolactine te remmen. Sinds het gebruik van de Norprolac (vanaf januari), eigenlijk elke keer netjes periodes van 32 dagen gehad, tot nu. Nu zit ik inmiddels op 39 dagen, geen vuiltje aan de lucht, behalve: - Behoorlijk misselijk - Pijnlijke borsten - Verkleurd tepelhof - Grotere tepels - Meer plassen dan normaal Het vreemde is alleen dat de zwangerschapstesten negatief zijn. Gisteren heb ik daarom gebeld naar mijn huisarts voor een labformulier om mijn bloed op hcg te gaan laten testen. Dit formulier kan ik morgenochtend ophalen en dan meteen door om te prikken. Zijn er meer dames hier die Norprolac gebruiken of gebruikt hebben en mijn verhaal een beetje herkenbaar vinden?
Dag Essie, Ik ben ook iemand die op dit moment Norprolac slikt. Alleen doe ik dit pas sinds 28 maart, dus nog niet zo heel lang. Ik heb ook wel een wat andere situatie dan jij; ik ben niet meer ongesteld geworden sinds dat ik gestopt ben met de pil in aug. 2011. Na afwachten (het zou wel ontpillen zijn...) en 2 huisartsbezoeken bleek ik een te hoog prolactine te hebben. Ook een MRI gehad en inderdaad een prolactinoom geconstateerd dus daarom nu aan de Norprolac. De eerste keer heb ik moeten overgeven, daarna niet meer. Wel duizelig geweest en heb soms nog wat last van lichtflitsen, maar verder heb ik geen last. Eet ook niets meer bij het innemen van de medicijnen. Dus daar ben ik wel blij mee dat ik verder geen bijwerkingen heb! Maar nu wacht ik dus af wanneer ik eindelijk ongesteld word! Heb geen idee hoe lang het duurt voordat dit eindelijk gaat gebeuren. Heb van de week bloed laten prikken om het prolactine gehalte te meten. En hoop stiekem dat er al te zien is dat het minder is geworden, maar aan de andere kant weet ik dat ik nog maar net ben begonnen dus dat die kans klein is! Maar jij hebt bloed laten prikken voor je HCG? Wanneer krijg je hier uitslag van?? Het is spannend allemaal he...en je moet maar vertrouwen op een pilletje om uiteindelijk zwanger te kunnen worden!