Utro meiden - DEEL 2!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sophy, 17 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Was best grappig. Je moest het hoofd van een collega kleien. Ach beter dan achter je bureau.
    Mckenzie im heb zon lodger, die kan ook in de maxicosi. Zelf wil ik heel graag zon ultra schattig pakje van teddystof zo'n berenpakje zeg maar. Hebben ze bij h&m.

2. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    #362 Sophy, 7 okt 2013
    Laatst bewerkt: 7 okt 2013
    Dank je wel Hip! Jemig wat voek ikme een slechte moeder vandaag. Netjes dus vanmorgen begonnen met regelmaat. Blijkt dat ze manlief ook heel erg mist. Omdat iknog zoberoerd was van de bevallong heeft hij veel met haar gespeeld en gewiegd en op de arm gehad. Eigenlijk is het probleem dat in slaap vallen te lang duurt.. dat ritme en regelmaat hebben we wel maar omdat ze te la g doet over in slaap komen, raakt ze oververmoeid. Vanmorgen was het echt krijsen - en ik maar luiers vervangen, eten aanbieden, wiegen, zingen, sussen - tot ik had bedacht om ml te bellen :) was ze rustig, heb ik zn pyjama gepakt, haar daarop gelegd in ons bed en er zelf naast gaan liggen en halleluja na 3u proberen viel ze in slaap...
    Nu is ze toe aan het volgende slaapje.. manlief is gelukkig thuis :) nu hebben we haar gecontroleerd laten huilen.. ach dat is echt vreselijk :( moppie helemaal in tranen, mama ook :( nou goed.. ik hoop dat het zo lukt.. anders gaat ze nog een avondje met manlief op de arm tot ze slaapt.. zucht... ik voel me k*t... dit is beter, ze moet zelf leren slapen en binnen kortere tijd maar echt hartverscheurend :(

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Maar goed.. dankjewel Hip.. dit soort dingen vertelt niemand je van tevoren.. of echt zo een taboe dat het niet altijd even leuk en makkelijk is..
    Ik ben maar heel har aan het denken hoe lief ze is, hoe blij ik ben dat ze er is en dat dit nodig is om het leven voor Haar beter en makkelijker te maken.

McKenzie wij hebben de mvm doek in de mc.. als het kouder wordt, doe ik een lodger erin. Ik vind de jasjes ook gepruts, veel vestjes zitten trouwens ooksuperstrak om haar armpjes dus zo een doek is handiger.

Betties leuk gekleid hihi. Ik neem aan dat je je eigen doorcollegageboetseerde hoofd mee naar huis hebt gekregen ;)

Hip wat schattig dat Tess zo genoot van de andere kindjes en de aandacht :)

4. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Soof knuffel meid! Misschien wil je het te graag goed doen, laat het los. Ze leert als ze er aantoe is vanzelf om zelf te gaan slapen. En regelmaat betekent niet elke dag alles op de zelfde tijd, maar alles in de zelfde volgorde een ritme komt er dan uiteindelijk vanzelf tot het weer helemaal omgegooid woed door je kleintje hihi en dan begint de hele riedel opnieuw.
    Sommige babies hebben het nodig om ff te huilen voor het slapen even alles verwerken denk ik. Tess heeft dat tot 3/4mnd bij bijna elk slaapje gehad.En dan ligt het aan de periode, soms is het een paar dagen echt krijsen en dan weer een periode wat gejammer.
    Ik laat haar dat niet in bedje doen vind ik zielig, wil er dan voor haar zijn dus bij mij op de arm en dan laat ik haar krijsen, dus niet proberen te troosten want ze wil haar verhaal kwijt (zo zie ik het dan, als ik iets moet verwerken wil ik het ook kwijt en niet continu horen jaja stil maar komt goed) dus ik zeg goed zo meisje huil maar ff lekker. Laat je maar es goed horen. En dan gaat ze ook echt harder huilen gooit er alles uit en na een paar minuutjes is ze stil en dan kan ik haar zo inslaap wiegen.
    Ze heeft dat nu weken misschien wel anderhalve maand niet meer gehad en nu heeft ze ook weer zo'n periode.

Wat ik moeilijk vind soms is om te zien hoe lastig het is om baby te zijn. De krampjes, reflux, om de haverklap zo'n sprongetje waardoor je hele wereld echt op z'n kop staat. Je wil vanalles, maar het lukt vaak niet, je moet er dan echt hard voor werken en dan kun je ook nog niet duidelijk maken als je iets wil of als er iets is. Dan die stomme tandjes nog pppfffff het is heftig zo'n eerste jaar.

Elke baby is natuurlijk anders en ik kan je alleen zeggen wat hier bij Tess helpt mss heb je er wat aan en verder gewoon echt alleen je gevoel volgen, je verstand maakt je gek met doe ik het wel goed? Verwen ik niet te veel? Moet ze niet eigelijk dit of dat? Laat dat los dan komt het zeker goed, je bent een super mama!

Als je ziet dat je meisje naar bed moet (net te vroeg of net te laat) doe dan gewoon het zelfde iedere x. Naar boven, schone luier, als ze moet huilen laat haar ff uit huilen en daarna wieg je haar inslaap. Ga geen andere dingen blijven proberen om haar stil te krijgen want dan weet ze ook niet zo goed waar ze aantoe is.
    Misschien kun je zo'n knuffeldoekje of een spuugdoekje een nachtje bij je vriend in bed leggen dat het naar hem ruikt dan kan ze die bij zich houden als hij werken is.

wat ikzelf frustrerend vond is als ik niet wist wat er was, waarom huilt ze? Dat kan je helemaal gek maken, maar als je dan je onzekerheid aan de kant zet...ze heeft de fles/borst gehad dus geen honger, luier is schoon, ze heeft geen pijn want die huiltjes herken je. Dan is het gewoon huilen om dat ze moe is, maar nog vanalles kwijt wil en huilen is decenige manier.
    Dan is het al meteen minder frustrerend en moeilijk. Tenminste dat vind ik.

Hopelijk heb je er iets aan, het is in ieder geval een heel verhaal geworden haha.
    Succes meid! En nog een knuffel!

Betties gelukkig heb je een leuke dag gehad! Is het hoofd een beetje gelukt?

5. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Oww en soof wat mijn vriend en ik tegen elkaar zeggen als het eeer es zo lang duurt voor ze slaapt en we al 3x gewisseld hebben omdat ze zo zwaar word op de arm....als ze 16 is kan ze zeker weten alleen inslaap vallen..komt zeker goed .....uiteindelijk.

6. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Oh Sophy, wat een ellende.. dat snijdt echt door je hard ha, als je niet weet wat er is en alles even niet lekker loopt. Ik heb regelmatg met zo'n hulpspreekuur van het consultatiebureau gebeld hoor, gewoon doen als je advies wil. En soms alle adviezen lekker negeren en doen wat voor jou goed voelt. Dus als dat nog even slapen op de arm is, dan is dat maar zo.
    En inderdaad, wat Hipzegt, ooit is ze als puber niet uit haar bed te slaan, haha.

Hier alles ok. Ben wel nog behoorlijk moe steeds, maar ja. Ik merk wel dat het beter gaat allemaal.
    Ook hier thuis weer even de touwtjes wat strakker.
    Wij blijven maar klungelen met het avondeten met Julian. Het is niet dat hij niks lust, maar hij eet gewoon niet. Is constant afgeleid, zit maar te wiebelen op zijn stoel etc. Avodneten duurt zo zeker een uur. Kortom, hoe het avondeten bij ons gaat: 3000x "julian ga zitten, julian neem een hap, julian eten niet spelen...' Qua toon steeds strenger... tot een van ons ontploft, de boel escaleert en kind op de gang eindigd of op zijn kamer. Elke keer beterschap beloofd en de volgende avond gaat het net zo. Geen fijne situatie en onze aanpak werkt in elk geval helemaal niet.
    Gister toch maar weer begonnen met eten aan tafel, geen speelgoed, geen TV aan en gezellig kletsen. Maximaal 20 minuten zonder veel drama te maken. Moet zeggen, gister ging het best goed. Werd een half uur maar meneer had zijn bord leeg en bijna helemaal zelf gedaan.
    Vanavond weer....

7. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Bedankt lieve Hip :)
    Ze huilt eigenlijk niet veel en gister was echt krijsen, nieuw en ik schrok me dood. En dat inbedje zichzelf in slaap laten huilen daar ben ik dus niet aan toe kwam ik achter. Gaat gewoon tegen mn gevoel in en ze is sterk en blijft gewoon huilen. Daar worden we voor nu gewoon niet gelukkig van,

Vandaag dus betere aanpak.. wel netjes schema aanhouden, even in de wieg proberen te slapen en als het na 15min (zonder huilen, gewoon liggen) niet lukt, gaan we lekker samen zitten met wat geluid van de tv of radio (zij heeft herrie nodig en ik ben van mezelf erg stil) en slaapt ze bij mij. Net eerste cyclus perfect!!! :)
    Tijden houd ik ook niet aan.. laat ik haar zelf bepalen. Ik hoop wel dar ze op een gegeven moment zelf in slaap kan vallen, dat we niet alsnog een probleem hebben.

Dat huilen om je verhaal kwijt te moeten hebben we hier trouwens nog niet gehad. Alleen tijdens de regeldagen omdat ze natuurlijk meeeer wilde halen dan mn borsten konden bieden.

En watjij zegt, hebben ml en ik het ook al een paar keer over gehad, dat het echt zwaar is om een baby te zijn. Je kan nog niks, je wilt zoveel, al die prikkels, de sprongetjes... dan weet je waarom je aan de eerste 2 jaar geen herinneringen hebt.. het is echt moeilijk.
    Net als dat Tess het met de reflux en kramojes echt moeilijk gehad moet hebben en jij dus ook.

En wat ook niet helpt.. ja ik ben heel perfectionistisch :( nu niet eens dat ik zelf perfect wil zijn, maar meer dat ik ons meisje zo graag gelukkig wil zien.
    En mn moeder.. die heeft alleen maar kritiek op hoe we met moppie omgaan :( over verwennen en te lief doen en datwe haar veel vaker moeten laten huilen (honger, gewoon even laten huilen, dat deed ik met jou ook, je hebt ook veel gehuild.. hier kan ik als ik dit achteraf hoor, nu dus nog een potje om janken.. het is afrika niet, waarom zou je je kind niet gewoon meteen eten geven zodat ze blij en tevreden is.) en van die rare discussies: gaat het goed? Ja mam, gaat goed en ze is zo lief. Oh maar kindjes zijn niet alleen lief, dus ze is vast ook stout. Ehh nee, ze is lief en soms doet ze even iets stouts, maar nog steeds superlief meisje. Ja dat ze stout zijn hoort erbij.
    Nutteloos gesprek toch? Dus het is of kritiek of bagatelliseren.. word ik nog onzekerder van. Dat is ook zo een... let it go...

Nou, dat ben ik weer even kwijt!

Dank voor je verhaal Hip.
    En vandaag gaat zoveel beter, beneen stuk blijer en moppielief ook :):) en nu ga ik weermet haar zitten hihi.

8. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Sophy, oh ik herken het zo... Dat met je moeder. De mensen van die leeftijd zeggen constant dat je ze moet laten huilen. Nou, wij doen dat NIET!
    Je doet het hartstikke goed hoor! Een baby die huilt die heeft ergens last van. Dat is of honger, of een volle luier of buikkrampjes of dat ze erg moe is maar niet kan slapen. Dus dan moet je ze helpen en nie aan hun lot over laten is mijn idee.
    En dat ritme van wanneer ze gaat slapen dat komt heus, opeens wordt ze om een uur of 9 savonds moe en zal ze blij zijn als je haar op haar bedje legt. Dat is met Yvi ook zo gegaan, we hebben altijd aangehouden wat zij aan gaf. En dat doen we nog steeds en toch heeft ze nu wel een beetje vaste tijden dat ze gaat slapen.
    En ook doordat je bv geeft is het anders dan als ze alleen de fles zou krijgen. Omdat bv lichter verteerbaar is en ze daardoor eerder weer een voeding nodig heeft.
    Gelukkig ging het vandaag alweer beter met jou en je moppie :)

Hier erg druk op m'n werk, pff. Leuk is anders zeg maar! Zeker omdat ik morgen en vrijdag ook een halve dag extra werk.
    Gelukkig heeft ze afgelopen nacht wel weer flink geslapen (van 9 tot bijna 5 en na de borst nog weer totdat ik haar wakker maakte om half 8 omdat ze in de kleren moest). Helaas zegt het niets voor de komende nacht, maar oh wat hoop ik dat die net zo goed gaat.
    Nu moet ik dus weer verder aan het werk, teveel te doen nog!! Help!!

9. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Meiden jullie reacties doen me echt goed :)

Betties ik moet even aan Jo Frost (zo heet ze toch die nanny) denken, op een positieve manier overigens. Dat eten geen strijd moet zijn maar gewoon gezellig en stickers als je je groente opeet. Super dat Julian het zo snel oppakt! Doe je goed :)

Tori bedankt! Jij hebt dus ook al vaak gehoord dat je haar moet laten huilen. Zou dat destijds het cb advies zijn geweest? Ik vind het zo vreemd.. een mini babytje.. die Wil je toch ook helpen met heel je moederhart :) We staan er blijkbaar hetzelfde in, niks laten huilen, gewoon troosten :)
    Nog steeds bezig met de maandafsluiting? Altijd zoveel werk he.

Hier is het vandaag super :D wie had dat nou gedacht haha. Vanmorgen twee korte cycli waarbij ze op mn arm sliep. Derde cyclus nu, terwijl ik ons liedje zong, begon ze al weg te sukkelen, leg haar in ons bed (de wieg lukt nog niet dus ik doe het maar even zo en blijf erbij zodat ze veilig is) en ze valt zo Zelf In Slaap :):) kon mn ogen niet geloven haha dat is nog nooit gelukt behalve snachts na de bv dan. Dat is nu 2 uur geleden hihi. Ik zie nu ook dat ze begrijpt dat als het wikkeltje weer omgaat, het slaaptijd is en dat ze vrolijker lijkt. Blij en trots dus. En ja ik weet dat t morgen weer moeilijk kan zijn, maar in ieder geval hebben we vandaag in the pocket :D

10. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Betties jij zit in een heel andere fase met Julian met weer heel andere problemen. Wat ik vaak lees met niet willen eten is het gewoon negeren en zelf extra gezellig gaan doen tijdens het eten, lekker kletsen met elkaar en tegen elkaar zeggen hoe lekker het eten is. Dat ze dan uiteindelijk vanzelf weer willen eten aam tafel omdat het zo leuk is....maar volgensmij heb je dat gisteren al geprobeert...kwam er bij de geboorte na dat je kindje eruit is maar een handleiding ipv de placenta daar zouden we meer aan hebben he.
    Hopelijk gaat het eten snel weer beter, want dat lijkt me niet leuk elke keer zo'n strijd aan het einde van de dag en dat je dan eigelijk bozer word dan je wil gewoon puur uit irritatie en machteloosheid.

Sophy echt stom he die adviezen van de wat oudere generatie. Maar hun weten gewoon echt niet beter, zo kregen ze het vroeger geleerd. Huilen is goed voor de ontwikkeling van de longen en niet meteen reageren want jij bent de baas, jij bepaald wanneer er gegeten of geslapen word niet meteen toegeven. Zo kortzichtig allemaal.
    Mijn moeder is zo helemaal niet, ze is juist van het troosten en knuffelen en het bij je houden, wat vtoeger vaak tot veel strijd leidde omdat ze mjj dus echt veel te veel verwende volgens iedereen om haar heen.
    Mijn schoonmoeder en vooral ook haar man zijn wel zo...die man zei ook dat een baby de eerste dagen niks ziet en daarna zwart wit...tja dat zeiden ze vroeger.
    Wat ik vooral vervelend vind is dat ik me dan eigelijk constant aan het verantwoorden ben, terwijl ik het eigelijk gewoon goed doe en een lieve mama ben. Niet allemaal mezelf, maar ook gewoon de ontwikkelingen, het verschil tussen toen en nu en hoeveel meer we nu weten door onderzoek en observatie. Maar daar geloven ze niet in...vroeger was dat ook niet zo dus dat kan niet.
    Of sprongetjes..huh wat?? ...mentale ontwikkeling van het kind?? Neeuujj nog nooit van gehoord. Dat is onzin dat verzinnen ze nu om het vervelende gedrag van het kind goed te praten.
    Ik heb het nu naast meer neer kunnen leggen, luister er niet meer na en ga ook zeker niet meer die eindeloze discussies aan.
    Adviezen hoor ik aan of niet en als het voor mij niet goed voelt of het cb het nu zegt of wie dan ook, dan doe ik er niks mee en anders wel.

Sophy als je meisje geluid nodig heeft kun je misschien een muziekje opzetten, wij hebben slaapliedjes op de babyfoon die kunnen we ook aan en uit zetten met het ouderding. Maar je hebt er tig dingen voor met slaapliedjes.
    Wel fijn zeg dat het vandaag weer een stuk beter gaat

Tori bah niet fijn zo druk op het werk, hopelijk ben je snel weer bij zodat je ook volop van Yvi kan genieten.

Hier vandaag bij een gastouder geweest, maar die gaat het niet worden. Haar visie was zeker wel ok en wat ze vertelde allemaal kwam goed over, paste ook bij ons, maar er was geen klik en we vonden haar niet lief.
    Beetje snauwerig naar de kindjes en dan niet zozeer wat ze ze maar hoe ze het zei en haar lichaamstaal.
    Beetje moeilijk uit te leggen eigellijk meer van ze zegt ik vind het heel leuk en het is mijn passie, maar de toon waarop en haar lichaamstaal spreekt dat tegen.
    Er was een kindje van 3 die luisterde niet ze had al een paar x gevraagd voor op te ruimen. En toen zei ze kijk me es aan en pakte dat meisje bij de kin en draaide zo haar gezichtje naar haar toe. Hou ik niet zo van.
    Dus opzoek naar een andere.
    Heb ook met het gastouderbureau gemaild hopelijk hebben ze nog andere wat wel bij ons past.

Sophy waar gaat jouw meisje straks heen? De lieve of die met veel structuur? Of toch nog een andere gevonden?

Maandag heb ik een sollicitatie gesprek, is eigelijk een opensollicitatie die mijn baas voor me geregeld heeft. Bij de groothandel waar we de levering van krijgen, mijn baas kent die directeur goed en had tegen hem gezegd dat ik iets administratiefs zoek of ze niet iets voor me hebben. Kon ik mijn cv en motivatie sturen en dan zou die kijken of die wat passends voor mij kon vinden. Heb zondag mijn brief en cv gestuurd en maandag belde hij al de directeur zelf! Heel leuk gepraat aan de telefoon en maandag kan ik langskomen voor een gesprek. Hopelijk word het wat :)

Morgen gaat we voor een rondleiding bij het kdv ben erg benieuwd er is daar wel een wachtlijst dus dat is pas over een jaartje of zo voordat ze daar naartoe gaat.

11. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Sophy wat heerlijk zo'n mooie dag vandaag die neemt niemand je meer af :D en alles op z'n tijd het komt vanzelf wel.

Dat was vroeger echt het advies ja, laten huilen. (En als ik nu vaak de slaaptopics lees word het bij het cb nog vaak geadviseerd om te laten huilen) vroeger wisten ze echt nog heel weinig over babietjes in vergelijking met nu, dus opzich kun je de oudere generatie ook niks kwalijk nemen ze weten niet beter, ik vind het alleen jammer dat als ze oma/opa worden zich niet wat meer verdiepen in hoe het nu gaat en wat er allemaal veranderd is sinds toen...hoeveel slimmer dat we eigelijk zijn geworden. En eens luisteren wat wij zeggen en niet meteen vroeger was het zo en dus zo is het. Ik heb me al voorgenomen om later als ik oma ben me te gaan verdiepen in hoe het dan is en wat ze dan allemaal meer weten en hoe het dan gaat.

Pppff al de hele dag misselijk met vlagen als ik niet net ongi zou zijn geweest danzou ik er vrolijk van worden...nu vind ik het maar lastig en vervelend.

12. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    #372 twinny2014, 9 okt 2013
    Laatst bewerkt: 9 okt 2013
    Ahh arme Sophy, het valt ook niet mee he als je hummeltje zo'n verdriet heeft en jij dan heel stoer moet doen of je het niet hoort. Ik zou dat ook niet kunnen hoor.
    Jullie moeten gewoon nog saampjes een ritme vinden. Gelukkig heb je Hip voor adviezen.

De tip van Hip! Hihi. Die tip van ijskoude ranja met die zakjes was super, ik krijg het hiermee eindelijk weg!
    Hip, wat goed trouwens dat je baas je heeft geholpen voor die open sollicitatie. Ik hoop dat er wat goeds voor je uitkomt!

Het is ook irritant als ouders alles beter weten he. Mijn moeder is gelukkig niet zo, maar mijn sm heeft daar wel een handje van :( Vreselijk, dat gebemoei!

Betties, wat een goede tip van die pakjes bij de H&M. Ik heb er gisteren meteen twee gekocht, een beertje en een konijn haha. 't zal vast te groot zijn (ik heb wel 50 genomen) maar ze hebben er toch ook kleertjes onder aan. Hoe gaat het nu verder met jou? Geen last meer van bloedverlies of van je buik?

Nog een vraagje: gezien de Etos (Sophy zei het al) vrijdag de pampers voor 50% korting verkoopt en ik een grootverbruiker word, hoe lang hebben jullie meiden in maat 1 gepast? Ik verwacht dat mijn baby's niet groot zullen zijn, dus ze zullen sowieso starten in maat 1 (of zelfs nog die eronder). Maar ik weet eigenlijk niet tot hoe lang baby's erin passen. Toch wel een maandje of 2??
    En wat hebben jullie voor luieremmer? Een normale en doe je de luiers dan zelf in zakjes of hebben jullie zo'n speciale met een cassette erin dat de luiers een soort van ingepakt worden?

Morgen komt het kamertje, leuk!! Ben zo benieuwd! En maandag intake kraamzorg, wat is het dan ineens allemaal echt zeg!

13. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Oh mckenzie wat leuk dat je twee pakje hebt gehaald bij de h&m! Ik ga in de herfstvakantie de eerste dingen halen denk ik. Dan zijn we als gezin lekker op pad en dat is wel leuk om samen te kopen. Wel jammer dat we pas na onze vakantie het geslacht weten, haha.
    Ik kreeg ook al de tip van de pampers luier aanbieding. Tsja, is wel een beetje vroeg en bij dat soort dingen merk ik toch dat ik het ergens jog eng vind. Dan denk je weer: maar als het nou fout gaat heb ik een berg luiers in huis... Stom he. Volgende week van me af kletsen bij de psych.
    Hetzelfde geldt voor die buikfoto. Ik durf gewoon geen foto te maken. Zo heb ik ook fotos van de positieve zwangerschapstesten van de keren dat het misging. Vind ik zo pijnlijk om te hebben zeg maar...

Maar goed, verder gaat het wel goed. Ik schrik me allen dood van de weegschaal! Vanmorgen totaal net geen 5 kilo! Oh my god!! Ik heb geen bloed meer gezien (afkloppen) sinds vorige week en misselijkheid is zo goed als weg. Alleen als ik echt te laat eet en honger.

Oh ja de luiersemmervraag... Ik heb een gewonen luieremmer. Maar het gaat wel stinken. Ik heb hem nauwelijks gebruikt. Wat ik deed/doe. Bij de ah een rol gele pedaalemmerzakjes en elke keerdce luier in zon zakje. Ik gooi het vaak meteen weg, wij hebben van die vaste containers buiten in de straat. Veel goedkopen dan zon dure luierdispenser met die cassetes.

Hip, wat spannend van die opn sollicitatie! Wat fijn dat je baas ineens zo meegaand is en dat jullie een goeie oplossing hebben gevonden.
    Mckenzie jij al bijna de laatste werkweek toch?
    Ik heb maandag mijn afscheid van mijn oude afdeling, borrel en hapje eten. Wel gezellig en dan is het lekker afgerond. Velen weten nog noet dat ik zwanger ben. Zalw el niet lang geheim blijven als ik binnenloop met die huge buik!

14. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Betties gimg het avondeten weer goed gister? Ik zoj die kilo's lekker laten gaan. Als je honger hebt, moet je gewoon eten, iets gezonds, dat is toch veel fijner voor de beeb en jezelf. Hoewel niemand zit te wachten op +30kilo ofzo. Wil je bv gaan geven straks of ben je meer van de fles?
    Buikfoto komt vanzelf als je er klaar voor bent :) misschien na je gesprek met de psych? Ik heb tot 17w gewacht om mensen te vertellen dat ik zwanger was, bleef maar bang.. en opeens was ik klaar met de angst, hop ik ga het vertellen. Zoiets geldt vast ook voor jouw buikfoto en kleertjes kopen enzo! Het komt wel!

McKenzie ons meisje heeft 5 weken maat 1 gebruikt. Ligt natuurlijk aan het gewicht. Ik zou zo gokken dat jouw meisjes ongeveer 2500gr zijn bij geboorte en dat je dan 2a2,5 maand maat 1 kunt nemen. Hier gaan er trouwens 10 luiers per dag doorheen, wat een berg. Ik heb een gewone goedkope luieremmer die we elke dag legen in de ondergrondse containers buiten. Ik vond zo een diaperchamp erg duur en geen hygienisch idee dat je ze niet ruikt maar dat die viezen dus wel een week ofzo in het kamertje staan. Eerste maand geen last, nu merk ik dat het begint te stinken dus ik ga er ook plastic zakjes omheen doen.
    Leuk dat het kamertje vandaag komt! Ben nieuwsgierig wat je hebt uitgezocht :) het wordt al helemaal echt zo!

Hip het klinkt of je een hele lieve moeder hebt :) ongeveer hoe ik het ook zo willen doen. Niet dat mijn moeder niet lief is, maar geknuffeld en getroost werd er bij ons thuis niet. Mooi hoe je het verwoordt.. om je te verdiepen in nieuwe inzichten als je oma wordt. Ik heb zelf in meisjes boek geschreven dat, als zij kinderen mag krijgen, ik hoop dat ik dan zonder mening en zonder kritiek erin kan staan, om haar gewoon te steunen en te vertrouwen dat zij ook beslissingen neemt met het beste voor haar kindjes voor ogen.

Moppie is wakker.. straks weer terug

15. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ja sophy, ik kan me er ook moeilijk druk om maken, om die kilos.. Heb net twee harinkjes meegenomen hihi, visolie!
    Ik ben trouwens van de fles. Ik ga het niet eens proberen deze keer met bv. Met julian was het zo vreselijk. Volgens mij doen mijn borsten gewoon niet veel. Normaal zijn ze al miet gevoelig ofzo ( echt geen erogene zone, haha), in het begin bij zwangerschap wel pijnlijk maar amper ook dat ze groter worden ofzo. En nu doen ze ook niets meer. Vorige keer kwam het maar zeer moeizaam op gang, veel te weinig voor mijn ventje. Bovendien tepels die niet erg geschikt waren voor voeding, dus dat werd geklooi met tepelhoedjes. Ondertussen kreeg julian al 'vingervoeding' en vrij snel echt flessen naast mijn bv. Ik zat dan te kolven en had na twee rondes kolven een halve voeding ofzo. Na een ruime week klooien ben ik ermee opgehouden en werd ik heeeeel gelukkig van de fles. Ik heb er een lekker ventje op groot gekregen. Dus deze ronde geen polonaise meer aan mijn lijf. Ik denk dat ik eens ga informeren naar zo n pil die meteen de boel plat legt zodat er niet eens productie op gang komt.
    Het lijkt me wel mooi als het 'vanzelf' gaat, maar dat is blijkbaar niet vor iedereen. Prachtig dat het bij jullie (soms met hobbels) wel soepel gaat!

16. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Betties die pil kun je psychoses van krijgen, hier in het zkh word die niet meer voor geschreven. Een strakke sportbh, niet te lang douchen en dan niet volop de warme straal op je borsten houden helpt al wat. Evt. Kan de kraamzorg je afbinden.
    Hier word m'n meisje ook groot met de fles, gaat prima en een heerlijk ritme.

Wat lief soof dat je dat zo in het boekje hebt gezet voor je meisje. Hoe gaat het vandaag?

Mckenzie alsjeblieft ;) is natuurlijk nog geen feestje dat spul, maar zo is het te doen he. Helpt het al voor je darmen?
    Morgen het kamertje leuk leuk leuk!
    Tess heeft 2 weken maat 0 gehad van het kv en daarna maat 1 toch wel een maand of 1,5 denk ik.
    Pampers vallen iets groter dan kv vond ik dus daar kun je ietsje langer mee doen.
    Ik heb een normale luieremmer en luierzakjes van de wibra kosten een paar cent en zijn heel fijn vind ik. Ik gooi de luieremmer bijna dagelijks wel om in de kliko.
    Met de emmer dicht stinkt het helemaal niet trouwens.
    Vind zo'n diaperchamp veel te duur en dan ook nog steeds die casettes kopen, nee dat vind ik niks.

Vandaag bij het kdv geweest erg mooi is het daar zeg en kleine babygroepen. De eerste groep is tot ongeveer 10 mnd en als ze zich dan gaan optrekken en gaan kruipen dan door naar de volgende groep tot 1,5 ongeveer. Tess gaat vanaf nov op vrijdag er naartoe. Ze hadden dan nog plek :)
    Vanaf jan. Komt er op dinsdag ook weer plaats dus als ik snel een nieuwe baan vind en op die dagen kan werken dan ga ik geen go zoeken, maar dan 2 dagen kdv en 1 dag oma.

Tori hoe gaat het met eten met Yvi? Krijgt ze al groente of nog niet?

Tess heeft gisteren voor het eerst vis gehad, pangasiusfilet en ze vond het erg lekker!

17. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Hip was dat het kdv met buitenbedjes en beestjes? Die mooie zeg maar? Wat fijn dat ze nu al een plekje voor Tess hebben! Die go klinkt niet fijn en dit was toch al de opvang van je keus toch :) En dan maandag sollicitatie.. ik moet zeggen dat ik dit wel een waardeerbare actie van je baas vindt.. zou toch wat zijn als je daar meteen een nieuwe leuke baan vond :)
    Enne... waarom bel je de fertipoli niet alvast voor een afspraak in jan-feb? Je wilt zo graag nog een beebje, mss vind je rust en blijdschap om te weten dat je bijna weer... :)

Betties pff wat een verhaal van de bv bij Julian. Dat moet heel rot geweest zijn en kan me voorstellen dat je nu meteen met fv begint :) Het is ook gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

Ik ga zo eens kijken wat die h&m pakjes van jullie zijn :)

Gisterochtend begon super.. ritme, moppie slaapt, mama blij. Maar, ma hadden we aziatische specialiteit gegeten.. zonder pepers, alleen kruiden zoals we al zoveel gerechten hebben gegeten.. maar deze is blijkbaar niet goed gevallen.. had mn lieve meisje de hele middag kramp en huilen en niet kunnen slspen. Echt zielig. Na 2,5u heeft mama het opgegeven met ritme en oplossing zoeken en zijn we gewoon samen gaan soezen en knuffelen in bed.. dat hielp veel beter, s avonds trok het weg, heeft xe goed gegeten en geslapen.. nou en vandaag is een nieuwe dag! We gaan er weer voor :)

18. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Vandaag weer best een goede dag. Nog geen strak ritme ofzo maar wel dat ze meer slaapt en dat ik haar beter aan leer voelen waardoor alles makkelijker gaat :) Ritme zal dan vanzelf wel komen. De relaxte versie van Soof haha.

De go zijn we nog niet uit. Die lieve niet. Die strikte, ik denk dat zij goed is met kindjes vanaf 3 jaar.. maar nu moppie nog klein is en met die sprongetjes.. ik wil gewoon iemand die haar dan troost en dat zie ik die strikte nog niet doen ( zelfde leeftijd als onze ouders... iets met laten huilen enzo). Maar goed, ik heb nog 3mnd, de opvang zit te springen om kindjes dus ik heb niet echt haast ;) blijf het ook heel lastig vinden om te kiezen.

Hoe is het vandasg met jullie?

19. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Sophy fijn dat het al beter gaat, een ritme komt vanzelf wel dan. Als ze zo'n erge krampjes heeft kun je samen gaan douchen. Tess was dan meteen rustig dat warme water en dat huid op huid contact deed haar goed. En ze viel dan vaak inslaap onder de douche. (Was ook altijd 's nachts)
    Toch moeilijk he opvang kiezen voor je meisje.
    Waar Tess heen gaat is idd die mooie met beestjes en buitenbedjes.

Hier in het ziekenhuis is geen wachtlijst bij de gyn en fertiliteitsarts. Is een gewoon streek zkh geen academisch. Dus als we er echt echt voor willen gaan hoef ik maar te bellen en tot die tijd hopen op een "ongelukje" zijn er nog niet echt mee bezig.

Hier een bleeehhh dag denk dat ik ziek word, keelpijn die steeds erger word en zo'n grieperige spierpijn.

Tess heeft vanmiddag een boterham gehad nou ja een halve hihi, maar bij het 2de stukje snapte ze al hoe ze moest kauwen. Geef haar nu ook af en toe een broodkorstje wat ze al best aardig zelf op kauwt en sabbelt.

20. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hier een behoorlijk sh** dag. Vanmorgen wilde ik snel naar mijn werk. Nou dat vond mijn lijf ineens niet. Sta ik aangekleed bij de voordeur, kon ik echt rennen naar de wc, pfff lekker overgeven! Dus weer terug op de bank met een kopje thee en beschuitje. Heel fijn, echt nog even zo n overgangsperiode, had ik bij julian precies zo. Denk je dat je er bent en nee hoor daar ga je weer...
    Op het werk een hysterische dag, waardoor fijne hoofdpijn. Einde van de dag snel naar huis, want kat moets maar de dierenarts. Uitslag daar was dat ie 1 of misschien 2 kiezen moet trekken (operatief), gaat 200 euro kosten. En daarbovenop bij thuiskomst een boete voor te hard rijden, 113 euro.
    Nou toen was ik wel klaar met vandaag...
    Morgen weer een nieuwe dag!

Deel Deze Pagina