Utro meiden - DEEL 2!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sophy, 17 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Oh sophy.... Is er geen verpleegkundige spreekuur ofzoiets vanuit het consultatiebureau. Een vriendin van mij zat er in het begin ook doorheen door een kind dat alleen maar wilde huilen. Zij had toen enorm veel steun en coaching van daaruit. Misschien is zoiets ook wat voor jou? Hang in there! Vandaag is manlief er in elk geval ook wel toch?

2. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Sophy mss moet je het accepteren dat ze bij je wil zijn en haar lekker tegen je aan laten slapen. Als ze diep inslaap is kun je haar mss in haar bedje leggen evt. Voorverwarmd met een kruik.

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Bedankt lieverds en sorry voor mn gezeur. Vandaag (weer) uitgebreid met ml over gehad en hier ook een topicje en besloten het even zo te laten. Na een week met meerdere huilbuien van zowel moppie als mama is het gewoon genoeg. Ze wilgraag bij me zijn dus dat mag ze, blijkbaar heeft ze die veiligheid nodig en worden we daar dus samen gelukkiger van.

Dus we doen
    1 ritme en regelmaat, steeds dezelfde volgorde zodat ze weet wat er komt
    2 niks 30-45min cycli want dan is ze niet moe.. wij doen 1-1,5uur
    3 lekker bij mama slapen zodat ze in ieder geval Slaapt, dat bedje komt nog wel eens
    4 op zoek naar een draagdoek zodat mama haar handen vrijheeft maar moppie wel de hele tijd bij me kan zijn

4. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    #404 Sophy, 13 okt 2013
    Laatst bewerkt: 13 okt 2013
    En nu kigt ze dus al anderhalf uur rustig naast me te slapen :) ik moet echt leren maling te hebben aan al die regels en adviezen van een cb en mn ouders enzo.. gewoon doen waar ons meisje het best op reageert.. en ik weet dus prima wat het is, moet alleen leren om dat niet te willen verdedigen of tochndie zgn regels te volgen.

Jeetje wat heerlijk dat ze zo lief en rustig en blij slaapt :)

En nog steeds kijk ik in bljde verwondering., dat ze ons kindje is.. zo een mooi klein meisje.. dat ze toch nog gekomen is,, hoe onwerkelijk het soms voelt als ze in mn armen ligt of als ik achter de kinderwagen loop... alsof het nog een droom is ipv de blije werkelijkheid :) hebben jullie dat nou ook?

5. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Haha wist niet dat mijn berichtje geplaatst was, was vanalles aan het typen, maar toen ging iets mis en had geen zin om opnieuw te beginnen. Is er dus een klein stukje geplaatst.

Hier stront verkouden en Tess ook. Gisternacht amper geslapen ze wou alleen bij ons op de arm en als ze sliep lag ik wakker odat ik moest hoesten.
    Nu neusspray en hoestdrank voor ons beide en gisteravond samen in bad met ademvrij en de hete douche ondertussen aan om te stomen. Luuf gesmeert en ze heeft de hele nacht doorgeslapen (slaapt nog steeds) ik heb ook best goed geslapen.
    Dadelijk sollicitatie gesprek ben wel een beetje zenuwachtig.

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Oja Hip je sollicitatie.. Succes!!

7. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    goedemorgen,

Beetje raar opgestaan vandaag. Mijn buik is ineens een bescheiden buikje. Nu weet ik wel dat het bioj mij vooral een opgeblazen darmen kwestie is en dat die bolling alleen maar darme is. Ik voel wel duidelijk een rand van mijn baarmoeder nu maar dat zit toch nog behoorlijk laag. Blijkbaar zijn mijn darmen vandaag gewoon een keer rustig (heb gister avond licht en niet veel gegeten) maar toch is het een soort van teleurstelling vandaag, haha.
    Zal vanavond wel anders zijn, want dan heb ik een etenetje. En de etentjes van de laatste tijd gingen nou niet heel erg lekker. Ik heb vandaag mijn afscheidsborrel en etentje van mijn oude club collega's. Toch wel leuk, vooral omdat ik het nu verder zo ontzettend naar mijn zin heb. Is wel lekker om dit hoofdstuk nu definitief af te sluiten.

Sophy, geniet dan lekker van dit moment! En goede instelling!
    En Hip, ik duim voor je dat je een leuk gesprek hebt! toi-toit-toi!

8. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    he dames

was een erg leuk gesprek, alleen is er nu niks vrij. Zodra er wat vrijkomt belt die me, maar ja dat kan dus ook wel een tijd duren.
    In de tussentijd verder zoeken dus, wel een beetje een domper.

Betties je bm is ook pas net een centimeter of 2 boven je schaambot is ook erg laag nog dus.
    Maar snap je wel hoor.
    Veel plezier vanavond en daarna genieten van je dikke darmen buikje hihihi.
    Nog met je man over behang en kleurtjes gehad?
    Ik dacht trouwens dat jullie weg zouden gaan in de herfstvakantie, gaan jullie toch niet?

Sophy je wil het zo graag hardstikke goed doen he meid! maar je bent echt een super mama hoor. Je meisje wil lekker veel bij je zijn dat is niet erg.
    Een draagdoek is wel een goed idee ja! En verder geen dingetje van het slapen gaan maken dan komt het vanzelf.
    Tess sliep overdag meestal in de box of wandelwagen of bij mij. 1 slaapje probeerde ik dan in het bedje te doen.
    Heb eigelijk nooit zo op die cyclus van 3 kwartier gelet dus geen idee of Tess dat had.
    Deed wel alles in de zelfde volgorde en dan als ze begon te gapen of in de oogjes wrijven (of bij de oortjes of neusje want de coordinatie is nog niet alles bij de kleintjes hihi) dan slapen.
    Altijd op de arm inslaap vallen en dan slapend weg leggen, in bed inslaap vallen deed ze niet was alleen maar huilen, huilen, huilen, pas met 4,5 maand dat dat lukte en nu ze niet zo lekker is wil ze weer bij ons op de arm inslaap vallen.
    Het cb is ook nog best erg van het laten huilen dus daar zou ik me ook niet te veel van aantrekken als ik jouw was. (elk cb is weer anders natuurlijk)
    Luister lekker naar je gevoel eigelijk wil je haar zelf toch ook nog gewoon het liefste zo dicht mogelijk bij je hebben.

Ik vind het vaak ook nog zo onwerkelijk dat ze van ons is, vooral als ze niet erbij is (zoals net bij de solli bijv.) dan zeg ik dat ik mama ben en dat klinkt dan zo raar alsof ik het zelf voor het eerst hoor hahaha.

9. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hip, hier in Utrecht is de herstvakantie pas volgende week. Dus wij gaan vrijdag weg.
    Ik vind het zwanger zijn al zo onwerkelijk en eng eigenlijk. Kan me ook nog steeds niet echt een voorstelling maken van straks als er echt een baby is... Ik heb vandaag via de mail gevraagd of ik op de afspraak donderdagavond ook nog even met een echo mag spieken. De onzekerheid begint nl weer aardig te knagen merk ik weer, zucht... hopenlijk mogen we ook echt ff binnen spieken.

10. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Hip wat jammer van net gesprek. Ik dacht dat er echteen vacature was. Mss in de torkomst maar idd beter om door te zoeken. Hopelijk snek iets gevonden!

Betties nog heel even dan heb je een echt babybol bjikje en minder darmen. Fijn dat je een lkeve vk hebt en je regelmatig mag spieken. Ik vond de zwsc ook onwerkelijk.. ook nu op fotos, was dat echt Mijn buik? En tot aan de bevalling had ik me eigenlijk niet gerealiseerd dat ik echt een minimeisje in mn armen zou hebben :)

Vandaag gaat goed. Ze eet goed, heeft gespeeld, sliep een klein uurtje op mn arm vanmorgen. Ben met haar gaan wandelen in de hoop dat ze goed weg zou zakken maar mevrouwtje vond de omgeving veel leuker om te bekijken dan de binnenkant van haar oogjes ;) wel een uur gelopen, kan me bedenken hoe goed mn herstel gaat :) thuis weer gegeten en toen viel ze opeens wel zelf in slaap :)
    Hip jij zegt toevallig precies hetzelfde als Rozemarijke. Dat ze vanzelf goed gaan slapen als ze eraan toe zijn. Ik hoop alleen wel voordat mn verlof voorbij is haha. Hier dus ook alleen op mn arm en dan dat ik bij haar blijf. En omdat ik dat vandaag gewoon accepteer, ben ik een stjk rustiger en blijer en meiskelief ook :):)

11. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Oja Betties.. vis eten bij je etentje? Lekker licht verteerbaar en niet zo'n vol gevoel :)

12. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Nog nachtmama"s? :D Hier toch een blok van 6u geslapen :)

13. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Nee geen nachtmama hier. Heerlijk doorgeslapen tot 8.30.

Gister een heel stuk getypt, plaats ik het was de pagina verlopen of zoiets(was op de foon) alles weg behoorlijk balen!

Fijn sophy 6u achter elkaar geslapen, dat is al doorslapen, meer dan 5u aan 1 stuk.
    Is ze daarna weer snel gaan slapen?
    goed van je dat je het slapen in eigen bedje naast je neer hebt gelegd. Gewoon nog even genieten van elkaar nu wil ze nog lekker veel bij je zzijn, dat gaat er sneller vanaf dan je denkt.

Blehh nog steeds verkouden en keelpijn hopelijk is het snel over. Met Tess gaat het wel weer behoorlijk goed gelukkig.

Vanmiddag gaan we zwemmen....zin in :)

Tori waren jullie van het weekend gaan zwemmen? Ja toch?

14. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Hier wel nachtmama... Van kwart over 1 tot 3 en daarna weer wakker om 20 over 6 ... Ik beh nu doodop en was ook nog es flink niet lekker vanmorgen (hoofdpijn, misselijk en duizelig). Zit wel op m'n werk, maar echt prettig is t niet. Maar de paracetamol heeft gelukkig wel geholpen, geen hoofdpijn meer.
    Meisje is een beetje verkouden en kan daardoor niet zo goed drinken (ademen door de neus gaat dan niet zo goed), daarom is ze steeds wakker (doordat ze niet genoeg eet en last heeft van de verkoudheid).

Hip, jammer dat er nu niets vrij was, maar wie weet komt dat wel snel. Toch ook nog maar weer verder kijken.
    We zouden idd gaan zwemmen, maar Yvi heeft roet in het eten gegooid en sliep op de tijd dat het bad open was voor baby's... Deze week n nieuwe kans! De zwemspullen liggen al klaar, Haha

Sophy, een blok van 6 uur is fijn! Die wil ik ook weer!! Pfff

Ben nu aan het kolven... Loopt niet super dus ga maar weer stoppen.
    Als het vanmiddag niet beter gaat met me, ga ik mooi eerder naar huis.

15. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Beterschap tori voor jouw en Yvi...ik heb voor Tess neusspray voor babietjes die helpt erg goed..en het bedje weer wat schuin gezet.

16. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Beterschap voor alle verkouden neusjes! Echt weer herfst.

Moppie had vanmorgen helemaal wallen onder haar lieve oogjes. Mama toch beetje huilen hoor. Kramp van 6 tot 8, geslapen tot 10, daarna 2x45min en nu is ze weer tegen me aan in slaap geploft. Wat echt helpt is nog ff slokje melk. Dat geeft nlijlbaar geborgenheid :) vanavond naar acupunctuur.

Tori lekker op tijd naar huis en ff tukkie doen :)

17. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Betties hoe was je etentje?

Hip leuk gehad bij t zwemmen? Vanaf welke week ben je dat eigenlijk met Tess gaan doen? Het ljjkt me zo leuk babyzwemmen, maar zit ook nog te twijfelen over babymassage.

Tori ben je al onderweg naar huis ;)

McKenzie hoe gaat t met de twins?

Ze slaapt als een zonnetje.. nu al 3 uur :):)

18. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Heerlijk sophy dat ze nu zo lekker slaapt zielig he die krampjes, als ik je sab simplex moet opsturen moet je het zeggen, dan haal ik die wel bij de apotheek hier. Is echt een wonder middeltje hoor. (Geef je preventief)

Ik ga niet babyzwemmen met Tess dat is hier op tijsen dat Tess altijd slaapt.
    Dus we gaab zo zelf lekker met haar zwemmen. Ben toen ze 3mnd was voor het eerst naar het buitenbad geweest. Maar je kan al vanaf een week of 10 gaan hoor in een tropisch binnenbad.
    Tess vins het echt zo leuk! We zijn bijna 2 uur daar geweest en bijna alleen maar gezwommen. Tussendoor ff eruit geweest en wat gedronken en een soepstenfel en toen weer zwemmen.
    Tess is 2x helemaal kopje onder geweest 1x met mij en 1x met mijn vriend. Ze vond het niet eng en hoefde niet te huilen :D :D
    Nu ligt ze al een tijd te slapen ze was helemaal kapot.
    Gaan deze week nog een x, mijn vriend heeft wat meer vrij door de herfstvakantie.

19. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hi!
    Hier alles goed, enorm druk! Iets met een ingestorte kademuur in utrecht, mijn afdeling....
    En vandaag ook een hoop heen en weer geren, tandarts, zo met julian naar de oogarts, dan hem afzetten bij een feestje en dan heb ik schoonmaakmiddag op school... Alsof ik daar op zit te wachten, eigen huis is een ontplofte bende...

Maar.....l volgens mij voelde ik daarstraks ukkie2!! Ik zat achter de computer (pff en tussendoor dus ook nof thuiswerken) en ineens echt zo'n boinkje... En wat gerommel... Nog niet heel duidelijk, maar ik dacht wel: he! Kan niet wachten tot ik echt wat voel...
    En ook net de laatste keer mvm opgehaald, dus weer een fase afgesloten!

Hoe is het met alle verkoudheden? Hopenlijk voelen jullie je beter.
    Nou ik ga rennen, school is zo uit en dan racen naar het ziekenhuis.

Fijne middag allemaal!

20. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Betties wauw! De eerste schopjes! Zo bijzonder, wat word je er blij van he en ook fijn vroeg al :)

Hip leuk zeg Tess zo kopje onder! Ze ziet er altijd zo vrolijk uit. Nog nieuwe fotos toevallig?

Hier.. Gister naar mn acupunctirist. Uitgelegd dat ze zoveel krampjes heeft dat ze steeds niet kan slapen. Hij heeft haar beentje 10sec gemasseerd, er kwam een meeeeegalading poep.. Daarna heeft ze de Hele Nacht geslapen! Ik vanmorgen weer gemasseerd, zij gepoept, hele dag blije baby zonder kramp zonder spuugjes! Ze slaapt ook uit zichzelf :) mama is superblij :):)

Deel Deze Pagina