Utro meiden - DEEL 2!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sophy, 17 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. perzik

perzik Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.263
    0
    0
    Hoi dames,

Mag ik even inbreken bij jullie met een vraag over Utrogestan?

Is er ook een inbreng hulpmiddel voor de bolletjes verkrijgbaar bij de apotheek? Zo ja, hoe heet dat?

Mijn apotheek zegt dat ze niets hebben maar ik heb ergens gelezen dat er misschien wel iets is maar ik kan het nergens terug vinden.

Alvast bedankt!:)

2. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Hoi perzik

Ik weet dat ze bestaan, maar ik heb ze nooit gebruikt. De andere meiden hier ook niet voor zover ik weet. Ik raad het ook niet aan, je kunt er makkelijk iets mee beschadigen van binnen.

3. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Ha meiden,

Nou de foto staat er hoor. Het was ook echt met een doel (zet dat ff niet publiekelijk i.v.m. herkenbaarheid) maar ik heb de reden bij de foto in het album gezet :)

Sophy, wow, gewoon 8 poepluiers per dag minder. Kan je nagaan wat een last je meisje heeft gehad. Echt goed dat je het zo voor haar hebt kunnen oplossen.

Hip, leuke dierentuin verhalen haha. En dat ze nu doorhad dat ze je vriend onder water kon duwen. Wat een pienter meisje! Ze gaan nu zoveel leren he, echt heel bijzonder.

Tori, hoe is het nu met Yvi? Al wat beter? Geen koorts meer hopelijk? Zou leuk zijn als je ook lekker kunt gaan zwemmen met haar!

Betties, al lekker op vakantie? En dan al bijna de geslachtsbepaling! Meid, de tijd vliegt bij jou. Bij mij kruipt ie voorbij, maar ik vind het bij jou echt heel hard gaan. Ben zo benieuwd of je dit meisjestopic in stand houdt of dat je toch blauw komt brengen!

Mijn meisje is zo druk vandaag, ze komt bijna door mijn buik heen! Ze krijgt echt elke dag meer kracht.
    De andere baby voel ik af en toe hikken, maar ze ligt meer naar mijn rug dus die voel ik gewoon bijna niet. Wel jammer.

Ik moet er nu ook echt al drie keer uit per nacht om te plassen, en dan duurt het zo lang voor ik weer in slaap val. Mijn verlof komt dus echt wel goed uit, dan kan ik wat langer blijven liggen 's ochtends om een beetje slaap in te halen.

Fijne dag!!

4. perzik

perzik Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.263
    0
    0
    Ooo... beschadigen is ook niet de bedoeling...
    Bedankt voor je reactie!:)

Ik vind het zo moeilijk om de bolletjes in te brengen.

5. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Hoi,
    Er is een applicator waarmee je ze in kunt brengen. Is van Besins maar niet elke apotheek heeft ze. In BE zijn ze volop verkrijgbaar. Het is idd wel oppassen voor beschadigingen. ik heb ze zelf wel gebruikt omdat ik ook moeite had met inbrengen. Als je wilt, heb ik nog wel een ongebruikte liggen in plastic. Stuur je adres maar met pb.

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    McKenzie ohhh ik ga meteen kijken!

7. perzik

perzik Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.263
    0
    0
    Oke, doe ik even.
    Lief van je!:)

8. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hier even een bericht uit het zonnige katwijk! Het is hier heerlijk! Fijn huisje en 300m van het strand. Maar.... Oeh wat voel ik mijn bekken/rug. Ai, dat valt me vies tegen! Dau ik nu al zo'n last heb. Kan echt maar een uurtje lopen en dan moet ik zitten. Even kijken wat we verder van de week gaan doen. Ik wil graag naar leiden en misschien een dagje pretpark, maar ik zoe nu al aankomen dat dat heel vermoeiend gaat worden. En ik ben pas 15 weken! Ik ga meteen van de week bellen voor een afspraak bij een bekkenfysio, hopenlijk ga ik het daarmee een beetje beter doen.
    Zo even lekker zwemmen met julian. Kan hij zijn kunsten laten zien. Ik heb al een maand of 2 geen zwemles meer van hem gezien en als ik hem moet geloven dan kan ie al heel goed zwemmen.

9. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Weer niet wezen zwemmen vandaag :( ze heeft nog steeds koorts. Als ik een zetpil geef gaat het wel weg, maar als die uitgewerkt is komt het gewoon weer.
    Ze heeft net wel weer flink aan de borst gedronken en een flesje kunstvoeding gehad dus misschien blijft het nu aan de beterende hand.
    Zo zielig om m'n meisje zo te zien!

10. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Tori wat zielig dat Yvi nog koorts heeft, is ze ook grieperig of iets of waar komt de koorts vandaan. Zelf ook nog een koortslip bah, hopelijk gaat het snel weer allemaal goed bij jullie.

Sophy fijn zeg dat het nu steeds beter gaat met je meisje, minder last van de darpjes en lekker in de draagdoek:)
    Mag ik vragen waarom je zo graag wil dat ze zelf inslaap valt? Waar ben je bang voor?
    Ze leert het echt wel, maar ze is nu nog zo klein er zijn echt veel baby's die dat de eerste maandjes nog niet kunnen en opeens merk je dat ze er aan toe is en kun je het gaan proberen en merk je dat het na een paar dagen va zelf gaat.
    Ik zou zeggen geniet er nu van als ze zo heerlijk tegen je aan inslaap valt.

Tess kon het de eerste 4,5 maand ook niet zelf en daarna ging het opeens wel en volgensmij lukte het Yvi ook nog niet toch om zelf inslaap te vallen in het begin of wel Tori?
    Tess lukt het nu ook niet elk slaapje denk door de verkoudheid, net ook weer bij me inslaap gevallen.
    Nu maak ik me er trouwens wel af en toe zorgen om dat ik haar niet verwen, vanaf 6 mnd beginnen ze te snappen hoe het werkt...als ik huil komt ma en mag ik op haar arm inslaap vallen.....hoop dus dat het de verkoudheid is nu en het dadelijk weer vanzelf gaat.

Ohh sophy het is niet mijn oma maar die van mijn vriend, hebben wel die 4 generatie foto, maar is dus overoma, oma, papa, Tess.evengoed net erg bijzonder natuurlijk zeker als je kijkt hoe ze nog kan, 90 nog helemaal bij en loopt nog supergoed :) vrijdag dus gewoon dik 5uur door de dierentuin gewandeld over de onverharde paden berg op en af.

Betties niet fijn zeg zo'n last van je bekken uit ervaring weet ik dat naar je lichaam luisteren stukken beter werkt dan bekkentherapie. Succes en sterkte ermee en veel plezier in katwijk! Alvast veel plezier bij de geslachtsbepaling.

Tess js erg huilerig, gisteren ook niet gaan eten, hopelijk is ze snel weer lekker vrolijk.

Dadelijk naar de tandarts...bleeeeeehhhhh

11. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Tess is zo huilerig vandaag en boos. Weet niet wat er is.... of ze zich niet goed voelt, maar eigelijk is de verkoudheid zo goed als over.
    Volgens oei ik groei zit ze nu in de grijze periode waar ze alles over afstanden leert is geen sprong maar ze leert dat als je wegloopt je ook echt weg kan gaan. Beetje verlatingsangst dus, maar dat had Tess al soms en ze word ook boos als ik met haar zit te spelen. Dus geen idde wat het is. Ze slaapt ook kort en dan weer huilen en het liefst bij 1 van ons op de arm en dan in diepe slaap en weer huilen als ze in bed ligt.
    Gelukkig slaapt ze 's nachts gewoon door, hopelijk komende nacht ook.

12. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Betties wat vervelend nu al last van je bekken en je moet nog zo lang. Loop je al bij een (bekken)fysio? Hoop dat je in ieder geval lekker uitrust en geniet van je vakantie aan zee :)

Tori zielig van de koorts. Is het vandaag al minder? En is het misschien een tandje dat nu echt doorkomt? Daar schijnen ze even heel koortsig van te worden, vooral met van die vuurrode wangetjes. Knuffel voor Yvi :)

Hip nog een zielig meisje. Tess is bij die 29-31 weken periode aangekomen zeker. Ik had begrepen dat dat de voorloper is van de 8mnd verlatingsangst-sprong. Maar weer flink met haar knuffelen tot ze zich weer blij voelt :) Hoe was het bij de tandarts?

Vandaag best een goede dag. Vanmorgen even lastig om zelf de draagdoek om te krijgen en toen bedacht moppie tussendoor nog 4 keer dat ze wilde drinken :p Maar toen ze er eenmaal in zat heeft ze ook 4 uur aan één stuk doorgeslapen :D Mijn lieve blije baby :) En we hebben lekker gewandeld buiten en daarna Harry Potter 6 gekeken hihi.

Waarom wil ik zo graag dat ze zelf in slaap valt, goede vraag Hip. Ik denk voor de helft die stomme omgeving waar ik me niets van aan moet trekken ;)
    En de andere helft is puur praktisch.. in het begin kon ze het wel tot een week of 3 (maar misschien groeien ze eroverheen en moeten ze het opnieuw leren) en nu opeens niet meer. Ik denk vooral aan dat ik straks weer moet werken en dat ik m'n meisje moeilijk bij een opvang af kan geven terwijl ze niet zelf in slaap valt (want dan wordt het wrs de laten-huilen methode).. of alleen kan slapen op m'n arm ipv in een bedje. En bang dat als ik lang wacht, het moeilijker wordt om af te leren dat papa/mama haar in slaap helpt.
    Gewoon handig en fijn voor haarzelf ook als ze zelf in slaap valt cq dat ze in een bedje kan slapen. Maar ik weet niet of ik dan teveel van haar vraag (?). Voor nu is het ook prima.. ik wil haar gerust wiegen en bij me dragen.. vind het stiekem ook heel fijn met haar in de draagdoek :) Ze was vandaag ook weer heel rustig en blij zo bij me, wat wil ik dan nog meer :)

Morgen gezellig high tea met een vriendinnetje in de stad :)

13. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Soof die stomme omgeving niks van aantrekken meid al is dat soms moeilijk. Tja en dat gevoel van dadelijk kan niet niet anders dat is denk ik norma tenminste dat had/heb ik ook. Hoevaak ik gestaan heb met haar in mijn armen of tijdens een sprong hele middagen op de bank gehangen omdat ze alleen op me wou slapen en dacht ohhh nee dadelijk wil ze niet meer in haar bedje raakt ze hier zo aan gewend, maar sprong voorbij en ze ging weer in haar bed zonder moeite, slapend dan wel hihi want zelf inslaap vallen lukte haar ook niet. In het hele begin wel ja want dan slapen ze eigelijk alleen maar, tenminste Tess.
    Maar geloof me het komt echt goed! Ook na iedere sprong haha ook al ben je tijdens de sprong bang van niet.
    Ik heb het zelf inslaap vallen niet continu geprobeerd dus weet niet of Tess het mss al eerder had gekund. Na de 3de sprong was zo'n geweldig rustige periode. Ze was echt alleen maar vrolijk en alles leek vanzelf te gaan. Ze viel wel nog op de arm inslaap, maar echt binnen 5 minuten dat ik toen dacht ik ga het proberen, maar toen kwam sprong 4 weer haha en halverwege sprong 4 ging het opeens vanzelf.
    Of je meisje het kan voordat je gaat werken dat weet ik niet en hoe het gaat bij de opvang ook niet. Hoop voor je dat het dan al vanzelf gaat maar maak je er tot die tijd geen zorgen over. Alles met hele kleine stapjes en onder tussen genieten van je meisje lekker dicht bij je.

Zo nu van de nuchtere "alles komt goed mama maak je geen zorgen" naar de onzekere "ojee wat nu?? Mama"
    Tess huilt zooooo veel echt brullen/boos zelfs onder het eten tussen elke hap in, want het gaat niet snel genoeg ofzo. Heeft dus niks met verlatingsangst te maken lijkt me of afstanden, want we zijn er gewoon. Vanmidsag heeft ze alles bij elkaar 1 uur geslapen hhmmm mss dat nog niet. Met spelen gaat het echt van Tessje lacht Tessje huilt of ik er nu bij zit, mee speel of ff in de keuken ben ofzo dat maakt niks uit.
    In de winkel was ze lekker rustig om zich heen aan het kijken niks aan de hand.
    Vanavond naar bed toe was zo'n drama, tenminste van te voren met de luier en pyjama echt overstuur tussendoor steeds oppakken en gerustellen want ze haalde soms gewoon geen adem zo boos. Uiteindelijk met z'n 2tjes gedaan 1 afleiden liedjes zingen gekke bekke trekken en ander luier enzo.
    Daarna dacht ik dit zal wel lang duren voor ik haar inslaap heb, maar ze was stil met de slaapzak aandoen en met het verhaaltje voorlezen, dus ik dacht dan maar zo als altijd vertellen je gaat nu slapen in je eigen bedje helemaal zelf want dat kun je al heel goed en straks komt mama met een fles.
    Leg haar weg en ga naar obder en binnen een paar minuten sliep ze, niet gehuilt niet geprutteld niks. Na een dik uur werd ze wakker en weer meteen brullen ik getroost viel ze op mijn arm inslaap leg haar terug..huilen! Weer opgepakt slaapt meteen ff later leg ik haar terug word ze wakker pakt haar schaapie draait zich om en slaapt weer.....
    Nu zo de fles.
    Ik snap er niks van, zie het afstanden leren/verlatingsangst hier niet in.
    Dat boze herken ik van sprong 3 (veel herken ik van sprong 3 trouwens toen was ook echt heftig) maar dit is geen sprong en als alles het zelfde is als bij een sprong waarom is dit dan geen sprong, maar een grijze periode? Pppfff vind het moeilijk hoor!
    En dan lees je overal een baby tot 6 mnd kun je niet verwennen, maar Tess is 6,5mnd verwen ik haar nu door haar steeds bij me te pakken, kan ze dadelijk opeens niet meer zelf slapen? Maar ja haar maar ib die hysterie laten kan ik echt niet.
    Wat is het oudersschap afentoe ingewikkeld.
    Ik volg maar mijn gevoel en troost haar als ze het moeilijk heeft de rest is van latere zorg.

Zo nu flesjes tijd.

14. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Wat een rust hier vandaag..

Alles goed met iedereen?

Tori hoe is het met Yvi is de koorts al weg?

Tess was er weer goed aan vandaag lekker vrolijk en alle slaapjes gewoon zelf inslaap gevallen.
    Nu onweert het keihard hopelijk slaapt ze door.

15. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Hoi! Was ff niet van gekomen om op ZP te schrijven!
    Yvi had t/m maandagmorgen nog koorts maar daarna was het weg en nu is ze weer een happy girl gelukkig!
    Ze drinkt en eet ook weer beter, want dan heeft ze het hele weekend niet goed gedaan. Ze heeft wel veel aan de borst gedronken... Dat was wel fijn, dat ik haar daarmee wat kon troosten.
    Het voelt al wel steeds harder in haar onderkaakje, ooh laat de tandjes maar komen, dan heeft ze daar ff geen last meer van.

Hip, klinkt wel een beetje zoals Yvi de afgelopen weken... Moeilijk doen met eten en slapen... Ik hoop dat wij daar nu weer van af zijn, want dat breekt je echt op! Sterkte, want het kan nog wel even aanhouden denk ik. Misschien heeft Tess ook last van haar tandjes.
    Wel fijn dat ze vandaag weer een goede dag had, morgen weer!

Sophy, ik heb de knuffel aan haar gegeven :) hihi, we knuffelen wat af de laatste weken.
    Hoe was de high tea? En wat voor merk draagdoek heb je?
    En de datum die je noemde is goed... Ben ff kwijt welke dat is (vorige pagina dus kan t niet terug zien nu, ga dat zo doen en zet t in de agenda). Waar wil je dan afspreken?

Ik ga nu naar boven, lekker op bed liggen misschien nog wat lezen of woordje leggen.

Morgen naar het CB! Leuk, weer wegen en meten, ben benieuwd :).

16. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Hip hoe is het nu? Is Tess al minder boos? Kan me voorstellen dat je haar niet laat schteeuwen, maar verwennen? Ik denk dat de 6mnd grens die wordt aangehouden niet zo strikt is. Dus dat die 2 a 3 weken dat Tess ouder is niet zoveel uitmaken. En aandacht als ze het moeilijk heeft voelt wel als een natuurlijk iets om te doen :) Je doet net toch hartstikke goed :)

Tpri hoe was het cb? Leuk als je weer ziet hoeveel ze is gegroeid en aangekomen he!
    Onze date.. hmm ik heb geen auto nu, die neemt ,l mee naar zn werk. Kan bij jou alsik er met de bus kan komen, of bij mij of in de stad iets eten/drinken?

Vandaag is mn meisje alweer 2mnd!!! Het gaat gewoon veel te snel. Gister de high tea was super, gezelligmet vriendinnetje, lekkere hapjes, meisje was rustig aan net slapen in de doek, daarna gewoon 30min gedronken en bij mn dinnetje op schoot weer in slaap gevallen :) Savinds was het wel raak.. booooos en huilen., denk net begin van de 8w sprong dus gewoon lekker getroost en vandaag ligt ze ook weer lekker in haar doek. Ik heb trouwens een bykay, de kleur mogen jullie raden :D haha niet expres deze keer, heb op mp geshopt ;)
    Slapen gaatdus prima met doek, ritme ook :) maar t blijft lastig dat ze alleen bij me kan slapen en dat ze gaat huilen als ik wegga.. ze blijft tussen slaapcycli door spieken of ik er nog wel ben hehehe.. wel een slim meiske ;) alleen dus niet zo praktisch. Ik laat haar dus nu wat vaker in de doek, dan kom ik mn slaapkamer ook nog eens uit ;)

Nog ff gewogen.. zelf dan.. 2mnd oud en 5400 gram :) en mama terug op prezwanger gewicht wahoeeee :)
    Hip dank je wel! Het heeft wrs gewkoon tijd nodig.. en acceptatie.. en liefde.. en een heleboel knuffels.. en vooral met die laatste twee zit het wel goed :):)

17. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Ook zo mooi hoe ze de laatste wekn stralend naar me lacht als ze wakker wordt en en een grote tevreden glimlach als ze klaar is met eten en hoe ze ligt te flirten met de fotolijstjes (mooie strepen) echt smeeeeelt :)

18. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Nou, dat ging super bij het CB. Fijn om even geweest te zijn. Ze is nu 8,3 kilo en 66,8 cm en is dus precies volgens de groeilijn gegroeid!
    En ik maakte me al zorgen dat ze minder melk wilde, maar dat is helemaal niet erg dus want dat is normaal. Ze moet nu nog ongeveer 500cc melk binnen krijgen (op basis van KV, en ik geef ook nog borst natuurlijk dus dat ze gisteren maar 350cc op het KDV heeft gedronken is ruim voldoende!) en daarbij 1x fruit en 1x groente met aardappel of rijst en wat brood(korstje) en water/thee. Vind het zo knap dat Yvi dat zelf gewoon aan heeft gegeven, wat is menselijk lichaam tot een knap 'apparaat'.
    Ooh zo trots op m'n meisje, de arts vond haar zo'n leuke baby haha, ze zei het wel 3x. En ze kon al zoveel (we hebben ff geshowed natuurlijk met zitten, staan, kruiphouding ;) hihi) zei ze.

Sophy jouw meisje gaat ook super zeg, Yvi was met 8 weken 'maar' 5110! En Yvi was zwaarder bij geboorte vlgs mij. Dus jouw moedermelk doet haar goed groeien :).

We hebben trouwens ook n tip gekregen om haar snachts weer te laten door slapen ipv om bijv 4:30 klaar wakker te zijn ... Hihi
    Minder slapen overdag en snachts geen borst meer aanbieden, wt betekend dat m'n vriend er snachts uit moet gaan. Wat een heerlijke oplossing!! Haha
    Ff kijken wanneer we daarmee beginnen.

19. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Wauw wat gaat Yvi goed! En wat eet ze al veel :) wat eet Tess nu Hip, nog iets meer? Snachts geen bv betekent alleen luier en weer slapen als ze wakker wordt?

Ja mn,meisje groeit hard :) had het niet verwacht met mijn lijfje/melk en dus trotssss!

20. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    he dames ff snel want ik ben aan het treuzelen met de huishouding hahaha

ik heb foto's geplaatst! allemaal collages rwant ik kan zo slecht kiezen hihihi. eerste x soepstengel, zomaar wat, van het zwemmen en gisteren ff gewandeld in het bos en genoten van het heerlijke weer en de vallende blaadjes. jullie hebben genoeg te kijken :D
    de foto's van de dierentuin en de 6mnd foto met beer staan er nog niet op die zijn met de camera gemaakt en staan nog maar alleen boven op de pc en niet op de laptop..die wat ik erop heb gezet zijn van mijn foon.

sophy echt genieten he die mooie glimlach :) fijn dat het steeds beter gaat.
    klinkt gezellig je high tea van gister. hoe deed je dat met thee drinken en je meid in de draagdoek? mss een gekke vraag, maar ik drink geen heet drinken als ik Tess vast heb ben zo bang dat ik op haar knoei.

Tori wat fijn dat het zo goed gaat met Yvi en wat een grote meid al zeg, ze kan idd erg veel voor haar leeftijd.
    denk wel dat het gaat werken om geen bv aan te bieden ,s nachts. Tess sliep vanaf 7/8 weken door en als ze daarna wel es wakker werd in de nacht heb ik nooit meer een flesje gemaakt, maar gewoon getroost.
    Met meer bijvoeding heeft ze ook minder nodig en zal ze mss ook beter slapen.
    Was je al begonnen met aardappels/rijst enzo of nog niet?

het schema van Tess is:
    8.45 fles 180/6 met 1 schepje rijstebloem
    9.45 fruit 1 stuk ongeveer soms wat meer
    naar bed tot 11.30
    12.00 warm eten
    14.00 naar bed tot 15.30
    15.30 fles 180/6
    18.00 boterham zonder korstjes met boter en een toetje
    19.00 naar bed
    21.00 droomfles van 210/6 met 1 schepje rijstebloem

De tijden zijn zo ongeveer he, soms slaapt ze wat langer of ligt ze later erin of zo overdag dan, "s avonds is eigelijk altijd het zelfde.
    ze krijgt tussendoor nog een halve soepstengel of broodkorstje en ze drinkt water of diksap uit de tuitbeker.

het warm eten is aard, rijst of pasta, groente en een beetje vlees, vis of een half eitje.
    ik pureer het eten al wat minder fijn en groente geef ik haar ook een beetje van heel kan ze het zelf op eten. vandaag bijv. pasta met courgette en een sausje van finesse light en tijm dit had ik dan samen gepureerd. klein stukje van een varkensfiletlapje ala minuut in kleine stukjes en 3 dunne groene asperges (die korte) voor zo uit het handje te eten. had haar ook 2 pasta stukjes heel gelaten (fusili) die ik haar zo gaf dan.

Tess moet vrijdag naar het cb, eigelijk 2 weken geleden al maar die afspraak was afgezegd omdat de arts ziek was, ben benieuwd hoeveel ze weegt en hoe groot ze is.

oww sophy Tess was met 7 weken 4200 gr en met 11 weken 5110 gr....maarja ze is ook een stuk lichter gestart dan Yvi en jouw meisje.

nou dit was dus niet ff snel ahum

Deel Deze Pagina