Utro meiden - DEEL 2!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sophy, 17 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ff snel, voor jullie spanning. ... BLAUW! Toch mijn eerste gevoel... zooooo blij!

2. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0

Ha watttt!!!! Het eerste blauw in dit topic!
    Super gefeliciteerd :D :D

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Wahoeeeee! Gefeliciteerd!! :)
    Nu lekker vieren en ontspannen en Julian is vast ook blij!

Alle meiden kunnen straks om hem vechten ;)

4. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Betties wat leuk! Gefeliciteerd, nu lekker genieten van het kleine voetballertje in je buik;) hoe reageerde Julian? Kyraa zal ook wel blij zijn hoeft ze Julian niet te delen ;) :D

Mckenzie jammer van de info middag. Hopelijk kan de gyn je straks meer vertellen.

Tess heeft het super gedaan op het kdv, alleen maar kort geslapen. Verder had ze veel gelachen en al eeb vriendinnetje gemaakt waar ze mee had zitten brabbelen.
    Nu ligt ze te slapen, wel onrustig, maar ze moet ook veel verwerken natuurlijk.

5. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hallo!
    Midden in de nacht, grrr.... Ben klaarwakker... Julian slaapt ook onrustig en was net aan het huilen en nu kan ik niet meer slapen en had ik Honger! Haha. Dan maar even naar beneden...

Wat een dag! We waren pas om 5 uur voor de echo en deden letterlijk het licht uit achter ons, dus het was inderdaad lang wachten.
    Ze hadden zo'n mooie projectie op de wand, dus supergroot. Julian bij papa op schoot en je zag hem echt gefascineerd kijken. Eest even algemeen de baby en toen op zoek naar een shot tussen de benen. Hij lag er keurig voor en toen ze hem te pakkev had zag ik het meteen! Ik zei het zelf ook: nou dat is wel dudelijk! Nu zullen alle babys van die termijn er op een echo wel zo'n beetje hetzelfde uitzien maar ik had echt het gevoel alsof ik naar de echo van julian zat te kijken. En het voelde gewoon heel logisch: zie je wel een jongen.
    Vervolgens ging ze brij uitgebreid even wat vitale dingen langs, dat vond ik superfijn! Middenrifje compleet, stand van de voetjes goed ( ohh die miniteentjes, smelt) hartje, aorta, gevulde darmen en maag, twee hersenhelften. Hoe bizar toch dat alles al gewoon compleet is. Ik schrok eerlijk gezegd wel een beetje dat het nu echt een baby is, zeg maar. Wat een verschil met die eerste echos waarbij de verhoudingen nog helemaal niet kloppen. Echt een wonder hoor.
    Op een gegeven moment zag je heel goed dat ie met zijn handje langs zijn hoofd ging en bijna ging duimen en toen draaide hij en ging hij even zwaaien. Dat hadden we julian al verteld, dat de baby misschien wel ging zwaaien. Nou dat was zo speciaal! Julian zag het zelf en riep: kijk de baby zwaait naar mij, want ik ben zijn grote broer! En toen ging hij terugzwaaien en zei hij ook 'hallo baby!' Tranen in je ogen momentej hoor! Volgens mij wordt ie een hele lieve grote broer!
    Uiteindelijk kregen we 16 fotos mee! We kunnen wel een album maken... Morgen in het licht zal ik proberen om er een aantal te fotograferen en in mijn album te zetten.

Nou het is nu bijna half 5. Ga maar weer even liggen...trusten!

6. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Betties hopelijk heb je nog lekker geslapen. Wat een mooie echo heb je gehad zeg! En dan zwaait de baby ook nog...geweldig! Julian gaat zeker een lieve grote beoer worden!

Vannacht gaat de wintertijd in ben benieuwd hoeveel last de kindjes daar van gaan hebben.

7. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ik heb wat fotos in mijn album gezet, maar op de een of andere manier krijg ik ze alleen op de kop, superirritant! Dus ff scherm draaien, want anders is er soms maar moeilijk wat van te maken...

Nee, ik heb eigenlijk niet meer geslapen, zucht. Nu lekker wattig hoofd... En vandaag een logeetje en vanavond visite met nog 2 kids die hier op bed moeten. Wordt een lange dag haha. Gelukkig een uurtje extra vannacht.
    Zo nu pizza! Haha, had ineens beretrek.... En dan straks pannenkoeken bakken ;)

8. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Mooie foto's betties een compleet kindje hoeft alleen nog maar te groeien :)

Wat een prachtig weer vandaag! Heb het gras gemaaid, laatste x dit jaar.
    Vanaf morgen herfstweer, jullie krijgen storm of niet? Dat valt hier altijd wel mee in vergelijking met de kust enzo.

Ik heb Tess een uurtje later op bed gedaan, kijken als ze zelf niet wakker word dan geef ik haar ook wat later de fles, wie weet heeft ze daardoor geen last van de klok verzetten.

9. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    En hoe is het gegaan bij jullie? Hirr geen last gehad van het uurtje verschil. Tess heeft tot ff na 8 geslapen. (Nieuwe tijd) dus gewoon om 8.30 de fles als altijd :)

Vies weer blehhh. Gaan jullie nog iets doen vandaag? Wij krijgen vanmiddag bezoek en vanavond uiteten ipv vorige week.

10. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Leuke foto's betties, echt al een heel kindje. Blijft zo bijzonder!! En pizza en pannenkoeken haha, ben benieuwd wat je 'craving' wordt. Wij hebben een pannenkoekrestaurant in de buurt waar je kunt afhalen, dus ik stuur ml regelmatig er naar toe.

Hip, fijn dat Tess geen last van had van de wissel naar wintertijd. Ik zag dat het wennen ook heel goed was gegaan, dat scheelt toch een hele hoop hoor. Had jij het zelf niet heel moeilijk met haar achterlaten (of heb ik daar overheen gelezen).

Het gaat hier aan de kust inderdaad flink stormen. En dan ook nog bijna 2 dagen. Wij hebben gelukkig nooit veel last van het extra water, dan vind ik het altijd wel gezellig, lekker warm binnen terwijl er buiten van alles raast. Alleen wat minder gezellig voor mijn hondje, die vindt het eng, zeker als het gaat onweren.

Zo, komende week nog 2 daagjes werken en dan een uurtje terug om afscheid te nemen. En dan lekker vervroegd verlof.
    Ben er ook wel aan toe hoor, het wordt nu wel echt zwaar met die dikke buik haha.

11. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Betties meteen even in je album gespiekt! Wat blijft het toch bijzonder, 16 weken en je ziet al een compleet kindje, zooo mooi :) En wat schattig hoe blij Julian nu al is, hij wordt zeker een fantastische en trotse grote broer. Nu ben je vast ook wat geruster voor de 20w echo, dat je beeb al wat is gecontroleerd. Lekker zwijmelen bij de foto's vandaag :)

McKenzie wat jammer dat de infomiddag niet veel bijzonders was. Gelukkig kan je met je vragen bij je gyn terecht. Laat je eigenlijk je schildklier nog regelmatig checken?

Hip wat fijn dat Tess makkelijk meegaat in de wintertijd. Ze klinkt altijd als zo een makkelijk kindje :) Vrolijk en lief :) Veel plezier met je etentje vanavond!

Tori hoe gaat het? Vast weer druk. Zijn de verkouden neusjes alweer voorbij?

Hier.. zaten we vrijdagavond plots bij de hap :( Het is al wekenlang moeilijk 's avonds.. meisjelief huilt veel en het wordt steeds langer en heftiger. Vrijdag was het 2,5 uur lang en steeds erger, net of ze vreselijke pijn had dus wij toch maar naar de hap. Niets te vinden en ook zooooo raar: als uw kind veel huilt, moeten we kijken voor psychische hulp voor jullie als ouders zodat je het langer volhoudt. Huh.. ik dacht dat we dan m'n kind na gingen kijken om een medische oorzaak uit te sluiten :( Ik denk trouwens niet dat ze iets medisch heeft, gewoon gezond kindje gelukkig maar ik heb niet zoveel vertrouwen meer in de NL gezondheidszorg.
    Anyway. Achteraf vermoed ik dat het de 8w sprong in combinatie met haar dagelijkse huiluurtje is :( Gister was het al minder, hoewel nog steeds 1,5 uur met van die grote tranen die over haar wangetjes biggelen.. zo zielig :(

Verder is ze gewoon superlief. Slaapt nu heel goed in haar doekje, straalt als ze haar papa 's ochtends ziet in het weekend en we hebben een nieuwe favoriet: de kelderkast met mama's voorraad.. wauw wat een hoop mooie kleuren en strepen :D:D Ze kijkt haar oogjes uit :)

Morgen naar de osteopaat. Met hulp van mn acupuncturist is haar maagje 's ochtends nu ok. Ze kan door blijven slapen, maar die avonden.. misschien kan een osteopaat haar nog net iets rustiger en blijer krijgen.

Wintertijd: tja ze was gewoon om haar normale tijd wakker dus ipv 8 uur nu 7 uur. Wakker en vrolijk, kom maar bij papa en mama in het grote bed, wat willen we nog meer :)

12. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Hoi!
    Haha, ja te druk voor ZP... Moet ook zoveel gebeuren naast het werk in huis en als ik dan even tijd heb, kijken we meestal wat tv of werk ik de spelletjes op de iPad bij.

Gisteren wel een heerlijke dag alleen met Yvi gehad. We hebben veel gelachen en zijn ook lekker naar buiten geweest. Eerst met de kinderwagen naar de supermarkt en daarna naar het dorp en nieuwe boekjes geleend bij de bieb. Daarna viel ze in slaap en heb ik lekker een visje gegeten bij de visboer, mm. Toen we bij de voordeur stonden was de buurvrouw daar ook net dus toen werd ze helaas weer wakker (ze had maar een half uur geslapen). Maar goed, ze was de hele dag vrolijk op een paar 'ik heb poep in m'n broek' momenten na.
    En vandaag gaat het ook alweer goed. Al gewoon 4 goede nachten achter elkaar, wat fijn zeg. Ik denk dat ze het nu eindelijk weer door heeft hoe dat moet snachts. En we laten haar overdag ook niet te lang slapen, dat helpt ook wel denk ik.

Betties, dus toch een jongetje! Leuk! Hopelijk heb je nog een beetje kunnen slapen na de nachtelijke onderbreking. Vind dat altijd wel een rottijd om wakker te worden (ik was ook rond die tijd wakker om Yvi te voeden), kan dan niet snel weer in slaap vallen.
    Nu genieten hoor en de babykleertjes van Julian tevoorschijn halen :).

De kleine ligt nu een uurtje te slapen, zal zo nog even stofzuigen beneden voordat ze weer wakker is. En eigenlijk moet ik ook nog strijken.

13. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Sophy, wij hadden dat ook steeds savonds... Was Yvi zo onrustig. Je moet er even doorheen ben ik bang en veel met haar lopen savonds, ook met haar op haar buikje op je arm (of die van je man is misschien beter omdat het voor jou wel erg zwaar is denk ik). Ze zit nu gewoon in de periode dat ze extra veel aandacht wil, vooral savonds. Lekker met haar dicht tegen je aan, dan weet ze dat ze veilig is.
    Jullie kunnen het hoor!

14. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Hip, Yvi haar schema is ongeveer:
    4:30 borstvoeding
    7:30 pap 6+ met appel (100cc water) en soms borst omdat ze niet is gekomen snachts
    10:00 borst of gekolfde melk op het KDV
    12:00 fruithapje en wat brood(korst) en water
    15:30 KV 200cc
    18:30 groente met aardappelen (heb nu ook puree ingevroren, groente is nog uit potjes, want teveel structuur wil ze nog niet)
    19:30 borst en/fles (100cc fles als ze noet genoeg uit de borst heeft gehad, ze wil dan niet slapen en dan weer ik dat ze nog honger heeft)
    Was jij nu afgelopen vrijdag naar het CB geweest? Hoe was het?

15. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Tori die zin en eigelijk moet ik nog strijken zou ik zo in mijn onderschrift kunnen zetten haha. Er is altijd strijkwas helaas haha..(haat strijken!!)

Ik doe de groente ook vers met wat van het kookvocht en dan met de staafmixer krijg je het net zo glad als de potjes. Nu doe ik dan wat minderlang met de staafmixee dan is het wat groffer of ik doe mef de stamper.
    En dan zo een stukje groente uit de hand.

Je wou toch rapley gaan doen of toch niet? Of dadelijk combineren?

Oh bv en kv gewoon doorelkaar ik wist niet dat dat kon. Vind ze de kv net zo lekker of moest ze daar aan wennen? Ben je ook al over gestapt op voeding 2?

Sophy ohh wat schrikken met je meisje naar de hap. Beetje overdreven om meteen over psychische hulpverlening te beginnen voordat er fatsoenlijk naar de kleine word gekeken.
    Wanneer moet je meisje veel huilen? Altijd als je haar plat legt of alleen 's avonds een huiluurtje of 2?
    Omdat je eerst overdag ook veel moeite had toch en nu met de draagdoek niet meer (dan is ze rechtop) mss dat je toch es je moet verdiepen in verborgen reflux..
    Je kan het beter echt uitsluiten en er dan vrede mee hebben dat je meisje gewoon een pittig huiluurtje heeft dan dat het straks toch blijkt dat ze het heeft en je er weken mee rondloopt voordat je er wat aan doet.
    Wat je al kan proberen is kolven en dan de voeding verdikken met johannesbroodpitmeel, zou die van de natuurwinkel doen en niet nutriton daar krijgen veel kindjes krampjes en diarree van. 1theelepeltje op 150 cc ongeveer.
    Hopelijk kan de osteo ook wat voor je betekenen.
    Natuurlijk babies huilen nu eenmaal en vanaf 6 weken tot 3 mnd op hun meest geloof ik, maar echt 2,5 uur krijsen terwijl je haar vast hebt, dan denk ik toch dat er iets niet lekker zit eerlijk gezegd.
    Wat tori zegt lekker dicht bij je houden en rondlopen....ik heb me wat km gemaakt door de kamer haha. En dan is ze al een tijd stil en wou ik gaan zitten en meteen weer huilen haha alsof ze wou zeggen neeeheeej mama lopen dat wil k.

Ik was idd bij het cb geweest had ik dat niet getypt hier? Alles was goed ze volgt mooi haar curve 66cm en 8100gr.
    Eten en drinken deed ze al erg goed voor haar leefdtijd. Verder alles volgens het boekje ;)
    Oh ja en nog iets belachelijks...ze zit te goed en te stevig voor haar leeftijd dat hoeft ze nog niet te kunnen pas met een maand of 9/10 moesten we ook niet stimuleren dat hoorde nu nog niet.
    Ik zei ja maar ze zit erg graag en als ze ligt te spelen en na een tijdje gaat huilen en liever zittend speelt dan zet ik haar rechtop en speelt ze zittend geen probleem toch? Ze zit stevig los kan om zich heen kijken speeltjes pakken zonder dat ze valt.
    Ja maar dat hoort niet bij deze leeftijd....je wil toch niet hebben dat ze straks gaat kontschuiven??? Ehhhhmmm wat is het probleem dan precies? Ja dat hoort niet leg haar maar op de buik anders heeft ze straks de nekspieren niet sterk genoeg..
    Maar met 8 weken kon ze haar hoofd al omhoog houden, ze drukt zich nu ook gewoon op de handen omhoog en ligt zelfs in bad op de buik te spelen...daarbij lijkt het me dat haar nekje toch behoorljjk stevig moet zijn om recht te zitten.
    Ja maar dat hoort niet bij 6 mnd..
    Was het enige wat ik te horen kreeg haha...ik doe er verder niks mee als tess wil zitten mag ze zitten van me.

16. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Hip, heb vanmiddag appel en appel/peer moes gemaakt en ingevroren. En idd, wat meer vocht erbij en dan wordt het net als de potjes met de staafmixer. En omdat ze de structuur anders dan moes nog niet fijn vindt heb ik nog geen groente op de Rapley manier gegeven. Hopelijk komt dat over n maandje ofzo, maar goed als ze het niks vindt ga ik het niet erdoor drukken hoor. Broodkorstje vindt ze nu wel lekker en stopt ze zelf ook in de mond.
    Bv en KV gaat prima samen, ze lust het allebei!
    Volgens mij had je niet geschreven over jullie bezoek aan t CB... Of je hebt wel getypt maar verkeerde knop ;)
    Wat raar dat ze zo moeilijk doen over dat ze nog niet zou mogen zitten... Ik vind het supergoed dat ze dat al kan! Hopelijk duurt het bij Yvi ook niet lang meer wat die valt om al ze en speeltje pakt wat links of rechts van haar ligt. Trekt Tess zichzelf ook al zelf op (dus als ze ligt en dan opeens zit ze)?
    Ze groeit ook goed volgens haar curve, fijn!

Yvi ligt al een kwartier te slapen, lekker! Ga denk ik wel op tijd onder de wol, dat uur extra zegt denk ik niks.

Fijne week allemaal!

17. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Tori ik had gistermorgen ook appelmoes en perenmoes gemaakt :) Tess heeft af en toe een beetje moeite met wat grovere stukjes in het eten maar een stuk groente wat ze zelf mag eten gaat prima, boontje, worteltje, asperge eat ze meteen goed op uit de hand. Broccoli niet haha die sloeg ze tot moes :D
    Dus dat kun je wel proberen. Gewoon bij het warme eten 1 of 2 boontjes wat ze zelf uit de hand kan eten.

Ja stom he van het cb die arts is echt van het boekje elk kind is het zelfde en hoort zich in deze volgorde te ontwikkelen. Het was oik niet dat zitten niet goed isvoor haar rug ofzo, nee het hoort zo niet. Helemaal zelfstandig en stevig los zitten hoort bij 9 mnd niet bij 6mnd. Hahaha ze kreeg nog net geen kortsluiting dat Tess anders is dan wat in haar boekje staat. Ach ik hoor het aan, vind het fijn dat ze Tess controlrren en ff een bevestiging dat alles goed gaat, verder hoor ik niks nieuws daar eerlijk gezegd. Ook over eten wou ze me dingen faan uitleggen, maar die wist ik al en dat schema waar we volgens haar naar toe moeten werken dat schema volg ik al 3 weken. Waar ze dus pas nadat ik 3x het schema van Tess had gezegd achter kwam dat dat het zelfde was als wat zei zegt alleen een iets andere volgorde, omdat wij door het werk van mijn vriend 's middags warm eten en niet 's avonds.

Hoe is het weer bij jullie? Hier waait het flink, maar de zon schijnt ook afentoe. Ik zag op het nieuws dat het in het westen en norden echt gaat stormen windkracht 10/11 op de wadden zelfs 12. Denk dat ik zo'n storm nog nooit heb meegemaakt in limburg waait het nooit zo hard. Hopelijk hebben jullie geen bomen bij jullie huis staan en zitten de pannen goed op het dak.

Straks met Tess naar de ha..ze grijpt al sinds zaterdag middag naar haar oortje. Soms begint ze opeens te huilen en dan grijpt ze haar oor of slaat haar hoofdje naar rechts. Verder gewoon vrolijk en geen koorts, maar ik heb mijn hele jeugd heel veel last van mijn oren gehad dus wil het liever laten nakijken.

18. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Oww zichElf van lig naar zit doet ze nog niet trouwens wel als ze schuin zit/ligt met de flesgeven ofzo dan gaat ze rechtop. Maar van plat naar zit alleen denk dat dat nog lang duurt.

19. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Tori heerlijk zo een dagje op stap met Yvi,vooral als ze zo vrolijk is :) en je hebt net de 6mnd bv gehaald! Ook stoer hoor, vooral met de opstartproblemen en dan nu nog sreeds voeden. En Yvi alweer een half jaar!! :):)

Hip wat een raar verhaal bij bet cb! Je zou juist denken heerlijk een kindje dat zich goed ontwikkelt en een beetje vroeg is. Het is ook altijd wat... gewoon weer naar je gevoel luisteren hoor!

Gisteravond was weer wat beter. Wel anderhalf uur huilen, moeilijk doen, niet willen slapen.. toen ze rustiger werd heeft ze nog een hakf uur tegen mn borst aangelegen en toen wilde ze opeens wel slapen. En het is dus echt alleen savonds.. overdag slaapt ze en is ze vrolijk als ze wakker is, snachts slaapt ze goed.. alleen die avonden en ik vind het harde gehuil echt vreselijk, maar het lijkt geen reflux of kma ofzo dus vooral een kwestie van volhouden wrs. Straks naar de osteopaat. En overdag slaapt ze zo rustig tegen me aan, wel zwaar de hele dag dragen, maar het is emotioneel veel beter als de hele dag proberen haar te laten slapen terwijl het niet lukt en ze steeds schrikt. Het lijkt gewoon een enorme behoefte aan geborgenheid en mamageur :)
    En dan vanavond naar de notaris om de voogdij te regelen.

Het waait echt absurd hard hier. Best eng, net vloog het raam opeens door het slot heen open! Net mn geboorteversiering maar naar binnen gehaald.. hehehe die hing er nog.. ze is er eindelijk dus nu zal ik versieren ook ;)

20. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Dat is ook een interessante combi Hip.. de puree op haar bord smaakt dan hetzelfde als de grote stukjes die ze zelf uit het handje eet. Kan me voorsrelllen dat ze dan beter leeert begrijpen hoe voedsel werkt, eruit ziet, smaakt.

Deel Deze Pagina