Hier onverwacht een heel goede nacht gehad. Tess is helemaal niet wakker geweest en heeft tot bijna half 9 vanmorgen doorgeslapen. Betties was het een geslaagd sintfeest? Shit zeg dat Julian verkouden is Sophy balen dat je een rotdag hebt. Hopelijk slaap je vannacht goed. Leuk zeg dat je moppie zelf sophie pakt. Je bedoelt de giraf? Tess heeft die ook en die blijft favoriet hier!
Joepie een goede nacht Hip! Vannacht nog zo eentje ja de giraf.. Die vond ze niet interessant.. Tot vandaag mooi ook hoe ze "opeens" iets nieuws kan. Ze heeft vandasg van alles vastgepakt.. Echt heel leuk. Hoe was sinterklaas bij jullie? Wij vieren toch volg zondag bij mn ouders. Iemand ideetjes wat ik nog voor hen kan kopen? Morgen naar babymassage En woe naar t cb, ben zo benieuwd naar haar lengte en gewicht McKenzie alles nog rustig in je buik?
Wij hebben nog geen sint geviert. Vieren we zaterdag Leuk he hoe ze nu alles gaat ontdekken Bedoel je dat je een cadeautip voor je ouders wil of voor je moppie? Mijn moeder heeft een bedelarband en voor haar halen we een meisjeshangertje met Tess erin gegraveerd (voor haar verjaardag dan 1 jan. Met sint en kerst doen we alleen voor Tess) Ik weet niet of je ouders graag koken, anders een mooi kookboek met een lekkere olijfolie erbij ofzo. Een dinerbon, boekenbon enz. Kan ook altijd of een staatslot. Een foto van je meisje op canvas, maar die zullen ze zelf mss bestellen als de foto's van de shoot binnen zijn. Verder weet ik het niet. Voor je meisje, speelgoed met een spiegeltje, speelgoed met allemaal labeltjes eraan, loopy links (handig om een speeltje ergens aan vast te maken, maar is voor je meisje ook fijn om vast te houden, mee te rammelen en op te bijten) speelgym, badspeeltjes (als je een bad hebt tenminste) dit zijn de speeltjes die Tess van 3 tot 6/7 mnd het leukst vond en sophie, maar die heb je al. Leuk zeg naar baby massage, ik had dat ook willen doen, maar Tess had echt een gruwelijke hekek aan aan en uitkleden en insmeren na het badje vond ze ook echt niks, was altijd krijsen, dus heb dat niet gedaan.
Sintfeest was super geslaagd! Ieder kind op schoot en julian begon een heel gesprek met de sint. Wat kun je je dan trots voelen! Toen de de sint vroeg naar zijn broertje vertelde ie ook heel wijs dat ie 11 april geboren gaat worden, haha. Superblij cadeautjes uitpakken en dan keihard een paar keer roepen: die stond op mijn lijstje! Echt zo grappig.. Nu net anderhalf uur thuis, julian sliep al in de auto en ik heb net even in bad gezeten, bekken doet een beetje pijn van het staan de hele middag. En nu lekker onderuit, beetje zappen. Helaas morgen alweer maandag...
Haha twee nachtmama's. Ahh, hip, was je gisteren nog zo trots dat je meisje had doorgeslapen en dan nu toch weer nachtmama. Hoop dat het van korte duur is! Sophy, wat een verhaal van je meisje en het laten huilen. Dan breekt echt je moederhart he. Maar in elk geval werkte het op dat moment wel. Nu niet meer of laat je haar niet meer huilen tot ze zelf in slaap valt? Betties, wat leuk van Sinterklaas. Schattig he hoe spannend het altijd is voor die kleintjes! Hoe is het met de buikbeeb? Word je al lekker bont en blauw geschopt?? Hihi. Tori, hoe is het met jou? Hier alles nog rustig, baby's nog lekker in mijn buik. Ik kan me bijna niet meer bewegen joh door die dikke toeter, maar in elk geval een goed teken dat de meiden lekker groeien. Morgen weer controle in mijn eigen zh. Met een gyn die ik eerder trof tijdens mijn herhaalde miskramen traject en niet geloofde in Utro en het niet wilde voorschrijven want mijn mk waren gewoon toeval. Ben benieuwd wat ze zegt als ze me ziet haha. Vraagje: wat is een goed boek voor na de bevalling, dus over het eerste jaar enzo?
mckenzie, hoe is het met jou?? Laat je snel even wat van je horen? Hier, ook een nachtmama... zowieso rotnacht want de verkoudheid is weer in alle hevigheid terug, ook bij manlief, pfff. En julian riep mij om 5.15 en ik dacht oh nee, nu is hij vast ook echt ziek... Maar nee hoor, hij had de mededeling dat hij nooit meer naar de bso wilde. Pfff, fijne discussie op dat tijdstip. Ik snap het wel.. hij wil vanmniddag lekker spelen met zijn nieuwe speelgoed natuurlijk! Slimme vent. Lag alleen wel wakker vanaf dat tijdstip, zucht..
Mckenzie wat fijn dat het allemaal nog goed gaat met je meisjes. Wel erg zwaar voor jouw nu he. Gaan ze je inleiden met 36/37 weken als ze er nog niet spontaan zijn of weet je het nog niet? Heb je eigelijk nog steeds die flinke harde buiken wat je weg moet puffen? Betties niet fijn dat jullie weer zo verkouden zijn. En Julian ook nog zo vroeg wakker, hopelijk kom je de dag een beetje door. Sophy jij ook een nachtmama, shit zeg! Hopelijk gaat het overdag vandaag weer makkelijk. Hier werd Tess om 1u wakker ben ik 20 min bezig geweest voor ze weer sliep en 10 min later was ze weer wakker. Toen is mijn vriend gegaan en die was in 5 min. Klaar haha. Tussen 3 en half 4 werd ze ergens weer wakker, maar gewoon kletsen dus ben ik niet gegaan. Om 4.15 toch flink huilen, kom ik de kamer op super vrolijk en druk, 1 grote spartel in bed. In slaap wiegen zat er niet in dus maar ff mee naar ons bed. Ff spelen tot ze ging gapen en toen weer naar haar kamer en om 5u sliep ze en ik was klaar wakker! Heb nog zeker een uur wakker gelegen. Heftig sprongetje dit, 2 goede nachten gehad en nu weer dit, hopelijk weer snel een goede dat we kunnen bij tanken. Dadelijk naar de speelgoedwinkel sintinkopen doen. Nou ja alleen een slee halen een slee halen. Ze krijgt van de oma's al genoeg hihi.
hahaha betties mooi verhaal van Julian. Komt-ie ff onderhandelen om vijf uur 's ochtends over de bso Zeker een flinke sprong hip, jeetje. Hoop dat ie snel weer voorbij is. Leuk een slee. Ik hoorde op het nieuws dat het vrijdag al een beetje gaat sneeuwen dus hopelijk heb je er snel iets aan. Ik heb geen idee over het inleiden. Ik heb morgen een afspraak, maar dat is een co. De week erna eigen gyn weer en ik denk dat ze dan wel het een en ander over de bevalling gaat bespreken. De harde buiken verschillen een beetje van dag tot dag. De afgelopen dagen weer meer last, vanmorgen zelfs om de paar minuten maar ook dat gaat nu alweer beter. Er is echt geen touw aan vast te knopen joh. Gelukkig nog geen vochtverlies of bloed, dus het zullen wel de 'normale' voorspelde harde buiken zijn.
Nog 1,8 kg en ik zit op mijn oude gewicht van 65kg dan nog ff door dat ik een paar kg speling heb voor een evt. Zwangerschap, feestdagen, bbq seizoen noem maar op hihi...ik ben zo trots!
Woehoe hip! Goed bezig zeg!! En mckenzie fijn om wat van je te horen! Gelukkig alles nog ok. Benm inderdaad benieuwd wat die "niet-gelovige" gyn zal zeggen. Zal wel iets in de trant zijn dat het mazzel is, of toeval, niet wetenschappelijk bewezen... Hier op kantoor schijnt de zon naar binnen en begin ik wel zo'n beetje te soezen...
En weer een rotdag.. Hip wat goed dat je alweer bijna op je oude gewicht zit! Snel gedaan ook, echt goed zeg en beroerd,van die sprong.. Je merkt het echt he, een slechte nacht en je voelt je braaaaak. hopelijk was het er eentje en slaapt ze vannacht weer als een osje. McKenzie super dat ze nog lekker in je buik zitten. Je zult wel een enorme toeter hebben ben wel benieuwd of ze je door laten lopen tot een spontane bevalling of toch inleiden.. En wat die gyn zegt over de utro Betties wat schattig weer van Julian! Hier.. Zucht.. Dat laten huilen is gewoon niet aan ons besteed. Hartverscheurend en ik denk ook beschadigend dus dat willen we niet meer. Zijn we in het weekend al mee gestopt omdat ze er niet goed op reageert. Dat ze savonds moeilijker slaaptben minder vertrouwen heeft xeg maar. Gewoon te moeilijk en we denken dat het iets kapotmaakt. Het goede is wel dat we ni weten dat ze, mits op het juiste,moment, in slaap kan komen. Actieplan voor nu is komende dagen doorgaan met ritme en juiste slaapassociaties en vanaf vrijdag - ml heeft speciaal vrij genomen - gaan we intensief oefenen met in bed leggen en troosten tot ze het snapt past beter bij ons en we denken ook beter bij haar.. Ze wil zo graag bij ons zijn, dat we haar op een liefdevolle manier in haar bedje willen krijgen. Zal ook wel,zwaar zijn maar dat is een soort investering.. Heel veel troosten tot ze zelf durft te slapen Maar goed.. Het gaat met mama gewoon heel slecht ik ben zo moe, mn lijf doet zeer, ik heb de ene na de andere huilbui en het lukt fysiek nog nauwelijks om,haar te dragen.. Helemaal kapot vandaar dus dat ml vrijdag vrij is, want er moet echt iets gebeuren nu. Zucht. Ik vind t ook zo rot mislukte mama.. Het is gewoon onwijs moeilijk als je kindje alleen maar bij je wil slapen en je geen minuitje rust hebt nog 3 daagjes volhouden.. En dan ff volhouden met oefenen en als het goed is, merken we dan met een week resultaat Vanmorgen babymassage heeft ze alleen maar gehuild. Overprikkeld. Rest van de dag ook gehuild. Wilde ook alleen maar aan de borst en sabbelen. Hel fout maar ik heb haar maar gelaten zodat ze zich beter ging voelen. Hopelijk volgende week beter. Soof gaat maar slapen... doodop...
Ohh sophy wat rot! Knuffel meid. Je bent geen mislukte mama, juist een hele lieve mama en dat vind je meisje ook. Daarom wil ze ook zo graag bij je zijn. Em dat het fysiek niet meer te doen is is ook logisch, ik stond vorige week toen Tess ziek was ook huilend met haar in mijn armen, ze is gewoon te zwaar ik trok het echt niet meer, maar het duurde nog een uur voordat mijn vriend thuis was, neerleggen was geen optie dan was het brullen, krijsen, hysterie. En dan was het een paar dagen en ben ik fysiek helemaal in orde dus voor jouw moet het helemaal verschrikkelijk zijn. Hopelijk helpt troosten en erbij blijven zodat je over een week eindelijk je meisje in bed kan leggen. Het is trouwens helemaal niet fout wat je vandaag gedaan hebt, ze had je nodig, ze was helemaal de weg kwijt en jij bent dan de enige veilige haven. Huid op huid contact en sabbelen bied dan troost. Je verwend haar niet..echt niet. Je verpest haar niet en je bent geen slechte moeder!! Misschien moet je voor jezelf ook wat hulp zoeken, het is helemaal niet erg om toe te geven dat het te zwaar is, dat je moeilijk vind en het ff niet aan kan. Als jij weer goed in je vel zit kun je het ook allemaal weer beter aan. Heb je iemand, je moeder of een vriendin, die je doordeweeks kan helpen? Mss wat huishouden en ff een uurtje of 2 met je meisje wandelen zodat jij dan kan rusten. In bad of in bed of wat je ook wil om op te laden. En dan niet 1x, maar 1 of 2 x in de week. Je kan niet alleen maar zorgen je moet ook opladen. Ik hoop dat het snel wat beter gaat en jullie alletwee lekker in jullie velletje zitten. Knuffel voor nu in ieder geval en wij zijn er hier voor je! ♡ Ik durf nog bijna niet meer te zeggen dat ik de sprong zo zwaar vind deze x. Ik hoop dat ze vannacht door slaapt, maar ik ben er bang voor, want ze is opeens ook weer aan het snotteren In slaap vallen doet ze vandaag weer alleen op de arm, 8,5 kg is best wat als dat in je armen hangt en dan met de slaapzak aan houd dat niet fijn vast. Ik probeer in ieder geval niet meer om haar steeds in bed te leggen als ze net slaapt, want dan is het toch krijsen. Dus ik wacht tot ze echt diep slaapt en leg haar dan weg. Nog 3 weekjes en dan is de sprong voorbij, hopelijk wisselen de slechte en goede dagen en vooral nachten zich een beetje af zodat ik bij kan tanken tussendoor. Ben erg benieuwd wat ze allemaal bij gaat leren. Hoop dat ze na de spring es wat gaat bewegen Wat ik zo vervelend vind is dat ik het idee heb dat ik niet mag klagen tegen mijn omgeving. Want ik mag blij zijn dat ik nog niet aan het werk ben, want dan is het pas zwaar. Maar ik slaap overdag ook niet die 2 slaapjes wat Tess doet dan ben ik blij als ik ff iets voor mezelf kan doen in het huishouden, solliciteren, koken enz. Ik moet 's ochtends ook gewoon op voor Tess en ik zit er de hele dag in...begrijp me niet verkeerd Tess is een lieve meid en ik vind het een voorrecht dat ik zoveel van haar kan genieten, maar als ze tijdens de sprong de hele dag jengelig en hangerig is, amper alleen wil spelen en ik een uur bezig ben elk slaapje voordat ze in bed ligt, dan wou ik af en toe dat ik gewoon kon gaan werken ff niet mama zijn. Maar de werkende vriendinnen zien dat anders zelfs mijn moeder zei tegen me je hebt geluk dat je nog niet werkt.....beetje jammer dat ze het niet snappen.
Oh Sophy, wat balen dat het niet door heeft gezet dat zelf in slaap vallen van je meisje overdag. Ik heb het zo met je te doen, kon ik maar iets voor je doen! Hopelijk werkt het als jullie haar met veel aandacht en troosten overdag in bed doen. Kost wel veel tijd, maar als het werkt dan uiteindelijk zal het beter gaan denk ik. Hip, super dat je op je streefgewicht bent aangekomen! Goed gedaan! Bij jou dus ook nog niet super snachts, hier ook niet... Elke avond en nacht is het een verassing hoe het gaat. Mckenzie, ja met die buik van jou nu is het echt wel heavy... Je doet dus niet veel meer, en daardoor zullen de kleintjes nog beter groeien denk ik. Je bent een topper, dat je het zo goed volhoudt! Met mij gaat het goed hoor, ik blijf genieten met m'n meisje, wat een gelukkig gevoel geeft ze mij. En dan maakt het minder slaap hebben en constant in de weer zijn me niets uit. Betties, wel grappig... Ik was eerst ook op 11 april uitgerekend . Jij dus ook erg vroeg wakker vandaag, pff lekker is anders! Nou, wij zijn vandaag weer thuis gekomen na een heerlijk weekend bij m'n familie. We waren vrijdag aan het eind vd ochtend vertrokken en eerst bij m'n beste vriendin langs geweest. De eerste nacht sliep Yvi best goed, twee keer eruit om te voeden maar daarna sliep ze weer lekker verder. Helaas de nachten daarna niet... Maar goed we konden wel langer blijven liggen dus op zich genoeg uren gepakt. Ze is maar zo weer een uur of anderhalf wakker midden in de nacht, en waarom?! Geen idee... Op zich wil ze dan ook nog wel een flesje (als ze ook al bv heeft gehad) en daarna kan je haar dan wel op de arm in slaap wiegen, maar ideaal is het niet. Zaterdagochtend lekker buiten geweest, kijken naar haar oudste nichtje die een voetbalwedstrijd had. Zondagochtend kadootjes met m'n familie en smiddags zijn we naar een tropisch zwemparadijs geweest. Echt genieten,Yvi houdt erg veel van water! Nou, ben benieuwd hoe het vanavond en vannacht gaat... Morgen werken dus hopelijk geen lange onderbreking vannacht! Nu nog even tv kijken en wat lezen nog misschien.
Tori wat leuk van je sinterklaasweekend! Is het niet de combi van sprong en niet thuis zijn waardoor ze wakker werd? Enne.. Nog even zeggen dat ik het zo stoer vind dst je nog bv geeft weet nog dat je tepel er bijna aflag maar nu toch al ruim 7mnd! Goed hoor Hip je mag toch best zeggen dat het zwaar is. Zonder baan betekent vnl zonder afleiding, dat je alleen aan t zorgen bent en dat is niet makkelijk, vooral tijdens de sprongetjes. Knuffel voor jou! het lijkt me overigens wel mooi om alles van haar ontwikkeling zelf mee te maken Bedankt voor de lieve woorden ik voel me gewoon een zeur soms maar het valt me zwaar. Heb je eindelijk je wonderbaby... vannacht goede nacht dus nu iets fitter en we gaan er gewoon weer voor. Ik neem aan dat in bed leggen en oppaklen + troosten eerst ook zwaar is, ze moet toch wennen maar dat het ons wel lukt. En dan mag ze nog best een uurtje iin de doek, maar niet de hele dag want dat trek ik niet. Soms lijkt werken me weer heerlijk, even eruit, erg he. Geen hulp in de buurt. Mn ouders zijn heel druk en dat kost mog meer energie. Oh en ze hebben buikgriep van mn zusje gekregen dus ze moeten ff wegblijven Nou en dan wat positiefs, wat gaat,er GOED ze slaapt 19-04 en 05-08 ze groeit als een kooltje! Ze lacht en brabbelt er op los. Ze rolt. Ze pakt speeltjes. Ze is zo vrolijk en tevreden en slaapt heel rustig bij me. Ze is echt heel lief en ze wil hewoon bij me zijn want dan voelt ze zich veilig en geborgen en als ik zo denk.. Dan kom ik de dag ook wel door.
Oja ik ben dankbaar dat ze niet veel huilt Zo"n echte huilbaby lijkt me zoo erg. En nog steeds zo enorm blij dat ze er is
Klinkt als een gezellig weekend tori! Wat heeft Yvi gekregen? Wat rot zeg dat je nog steeds met die nachten zit. Ook als er geen sprong is toch? Yvi is nu ook aan de 8mnd sprong begonnen toch? Heeft ze er al last van? Had je een tijd terug niet verteld dat je geen nachtvoeding meer ging geven, maar gewoon troosten? Of heeft ze het echt nodig? Dat uur/anderhalf wakker in de nacht is echt iets van de sprong denk ik. Heeft Tess ook nu gewoon klaar wakker, dan neem ik haar maar mee naar ons bed om te spelen tot ze weer moe is. Breekt je wel echt op, want voordat je zelf dan weer es slaapt Tess heeft een goeie nacht gehad wel een paar x wakker, maar ik hoefde er niet uit ze viel steeds zelf in slaap. Vandaag gaat ook alles makkelijk ik geniet er extra van haha. Dadelijk als ze wakker id ff lekker wandelen is nu nog xo lekker met het zonnetje erbij, wel behoorlijk koud, maar dat maakt niks. Betties heb jij weer goed kunnen slapen vannacht? Is de sint stress over bij Julian of doen jullie donderdag nog als gezin? Mckenzie hoe was de controle? Ben benieuwd wat de gyn te zeggen heeft over de utro hihihi.
Dag nachtmama's, Hier gaat het snachts weer goed, geen nachtelijke discussies meer met een kleuterpuber, hihi. Hoewel ik daar stiekem wel erg om moet lachen. Wel was hij vanmorgen lekker vroeg alvast zijn bed uit. Hij is gewoon een beetje hyper, over liever over-enthousiast, wil graag met zijn geweldige nieuwe speelgoed spelen en neem hem dat maar eens kwalijk. De sintspanning is er ook nog steeds. Moet zeggen, die kids worden ook wel echt gek gemaakt tegenwoordig hoor. Op chool schoen zetten, al twee weken lang én het sinterklaasjournaal volgen én de school maakt zelf ook nog een sinterklaasjournaal. Dan donderdag op school sint op bezoek en op de bso waren gister ook kadootjes voor de kinderen gebracht door pietjes. Dan hadden wij zelf natuurlijk zondag het familiefeest en donderdagavond doen we ook nog pakjesavond met mijn ouders en broer en s.zus. Zelf hebben wij bewust niet zoveel kadootjes, want ik weet zeker dat opa en oma weer (te) veel hebben en ik weet ook dat hij superblij wordt van het kado dat mijn broer heeft (een vurig gewenste hot wheels racebaan). Met kerst hebben wij met mijn familie ook nog wat onder de kerstboom. Zelf heb ik het dan bij praktische dingen gehouden zoals die pyama's en sloffen. Lieve Sophy, ik heb zo met je te doen meid. Gelukkig zie ik ook aan je berichten dat het ook echt het moment van de dag is. Vandaag weer een beetje positief. Maar misschien is het best een idee om eens van je af te praten bij iets van een maatschappelijk werker, in elk geval iemand die (profesioneel) begrijpt wat het met je doet en je niet veroordeelt of niet begrijpt zoals vriendinnen of familie. Ik vind zeker niet dat je het slecht doet, ik vind het juist dapper dat je het wel aangeeft dat het je zwaar valt. En hallo, laten we eerlijk zijn, het ís gewoon pittig en al helemaal als die lieve kleine gewoon niet helemaal meewerkt! En wat hier ook gezegd wordt, wie weet helpt het praten wel om zelf weer lekker in je vel te komen en dat heeft ook wel weer zijn weerslag op je meisje. Wel super dat je man je zo steunt! Ik herken ook wel wat je zegt over je schuldig voelen over je 'geklaag', heb je eindelijk je kindje.... Ik heb dat ook, vind het zwanger zijn behoorlijk zwaar soms en klaag dan ook wel. Dat wil niet zeggen dat ik niet blij ben met deze zwangerschap! Lieverds, hou vol allemaal! PS. Net op het werk werden namens de Sint chocoladeletters uitgedeeld.... die van mij heeft het 2 uur gered en is nu op.... oeps!?
Controle was goed, ze twijfelden wel of ik moest blijven want bmh is maar 16 mm. Maar mocht toch naar huis, wel volgende week weer controle en meteen bellen als de harde buiken blijven aanhouden. Verder alles OK! Baby lag lekker te drinken tijdens de echo, zo schattig!! Morgen meer, nu slapen, heb echt overal pijn blehhh. Ik hoop geen nachtmama's vandaag!