Utro meiden - DEEL 2!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sophy, 17 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
  2. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik ben ook heel nieuwsgierig!

3. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Om nog even te antwoorden op jullie vakantievragen :), ja we gaan al over een weekje en dan gaan we voor het eerst vliegen met de kleine meid. We gaan naar Rhodos, waar wij elkaar voor het eerst live hebben ontmoet. Terug naar hetzelfde strand waar we elkaar voor het eerst hebben gezoend :), ben benieuwd of ik het nog herken.

Met Yvi gaat het erg goed, vorige week een echo van haar heupjes gehad wat er helemaal goed uit zag en vandaag de visuele controle bij de kinderarts en ook daar zijn haar heupjes helemaal goed gekeurd (en ook nog wat andere punten die ze melde dat er goed uit zag).
    Gisteren heeft ze haar 3e prikjes gehad en daarvan was ze wat moe maar verder heeft ze er geen last van gehad. Ze slaapt nu elke avond tussen half 10 en half 11 (vandaag om 10 uur) en werd steeds wakker snachts (omdat ze constant op haar buik draait en dan wakker wordt) voor een voeding. Daarna ging ze wel steeds weer slapen. Maar gisteravond heb ik haar een flinke fles na de borstvoeding gegeven van 180cc en sliep ze tot vanmorgen half 7! Helemaal goed dus.
    Ze is nu 6600 gram en bijna 63 cm, dus ze groeit nog steeds goed.
    Ik ga nog niet beginnen met hapjes, wil wachten tot ze een half jaar is. Ze kan nog lang genoeg groente en fruit eten, nu nog even alleen melk. Ben van plan om dan te beginnen met hele stukken groente die ze dan zelf kan proberen om te eten door er delen af te sabbelen. De rapley methode :).
    Verder probeert Yvi nu in de wipper ook al zelf te gaan zitten, omdat ze dan al een beetje schuin ligt gaat dat makkelijker (naar voren buigen), maar ze zit er vast in dus helemaal lukt dat niet.
    Ze gaat wel snel hoor, sinds ze van haar rug naar buik draait!

Vandaag was ze vanmiddag naar het kdv en ben ik met m'n vriendje op de motor naar Noordwijk gegaan, dat was lekker!
    Nog zo'n Nijntje opblaasbaar badje gekocht voor mee op vakantie.
    En we hebben natuurlijk lekker ergens gezeten en wat gedronken (met bitterballen, foei!) en later ook nog ergens een ijsje gehad.
    Morgen nog even werken en dan weer weekend!

Dat 3 dagen werken bevalt me zeer goed :), dat laten we mooi nog een tijdje zo ; heb namelijk ouderschapsverlof aangevraagd en dat gaat dan in per oktober. Tot die tijd neem ik de vrijdagen vrij.

Zo, nu heb ik genoeg geschreven ... nu weer terug in de lees en reageer stand ;)

4. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen... Nog geen nieuws, blijft spannend!

Ik moet vandaag werken dus nu m'n broodjes smeren voor mee en dan douchen en naar m'n werk!

5. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Nog niks.....hopelijk wel alles goed.

6. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ook ik kom even spieken... Wacht in spanning af...

7. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Oh nog geen nieuws van Soph! Ben zooooooo benieuwd! Hoop dat het allemaal goed gaat en dat de bevalling meevalt!

8. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Ik heb soof een sms gestuurd vanmorgen, dat we allemaal aan haar denken en hopen dat ze niet te veel pijn heeft en hopelijk al ligt te genieten met haar meisje in de armen. Heb erin gezet dat ze mij wel kan smsen en ik het nieuws wel voor haar hier neer wil zetten, kan me voorstellen dat ze nog geen zin en fut heeft om op zp te komen.

9. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Goed zo hip! Spannend he! We zitten allemaal in spanning, lijkt wel familie!

Hier een bizarre ochtend. Heb een groepje vriendinnen van de basisschool nog waar ik nog contact mee heb. 5 jaar geleden bleken we allemaal tegelijk zwanger van de eerste, eentje van de tweede. Nu leven ze erg mee met mijn ellendige belevenissen. Ik heb net verteld dat het eindelijk raak is en goed lijkt te gaan. En prompt krijg ik van 2 van de drie het bericht: wij ook! Dus weer bijna met zijn allen tegelijk zwanger! Eentje van de derde en eentje van de vijfde (oh my god!). Zijn zijn12 en 16 weken. Hier dusbin jubelstemming!

Verder een lekker dagje voor mezelf. Julian is met mijn schoonouders en neefje naar het archeon. Vanavond gaan we met zn allen chinees eten. Daar kannik me dan de rest van de dag mentaal op voorbereiden, brrrrr. Net belde mijn zwager wel heel lief of ik misschine iets speciaals had waar ik wel zin in had, dan ging hij dat voor me meenemen. Toch lief!

Fijne dag allemaal en hopenlijk later vandaag mooie berichten!

10. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Lief van je Hip!

11. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.885
    2.893
    113
    Noord-Holland
    Ze is er. Vanmorgeb geboren om half twaalf.. een perfect klein meisje. We mogen zo naar huis. Later meer plus naam en foto in mn profiel dan.
    Ben zooooooo gelukkig

12. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Betties wat toevallig dat jullie nu weer met z'n 3tjes zwanger zijn (en jeetje 5 poehhh) en dan ook nog best vlak op elkaar ook leuk voor de kids! Bijzonder ook dat jullie nog zo goed contact hebben. Ik heb nog met 1 vriendin heel erg goed contact al mijn hele leven eigelijk vriebdinnen met haar, toevallig alletwee mmm en nu schelen onze kids 3,5 maand :)

En vanavond chinees bleehh daar heb ik met heet weer nooit zin in.

Nou ik heb nog nks van sophy gehoord :( hoop maar dat ze gewoon druk is met genieten, uitrusten, kennismaken met de kraam en dat soort dingen en daarom nog niks heeft laten weten.
    Meteen als ik iets hoor laat ik het jullie weten hihi (of ze komt hier zelf vertellen natuurlijk)

Hier de laatste dagen druk bezig met lijnen lekkere gezonde receptjesuitzoeken en maken en op mijn laptop een recepten boekje aan het maken met de calorieen erbij. Het gaat ons erg goed af! (Ok ook pas een paar dagen bezig) 2x in de week sporten thuis nog wat buikspieroefeningen tussendoor en veel wandelen al deed ik dat al. Verder een vriendin aan het helpen met schilderen en klussen in haar nieuwe huis.
    Ik vind het erg fijn om weer bewust met eten/koken enzo bezig te zijn en ook om bij die vriendin te helpen ff wat anders dan alleen maar mama van Tess.
    Baal wel dat het zo'n zooi is op mijn werk anders was ik allang weer lekker aan het werk geweest. Mis het wel hoor! Het koken en de collega's dan, maarja er werkt dus geen een collega meer waar ik al die jaren mee heb gewerkt.

Ben wel rond aan het kijken voor iets nieuws, maar nog niks leuks gezien voor 24 uur in de week.

Zo nu opruimen hadden net warm eten gehad zodat mijn vriend voor het werk goed en gezond heeft gegeten, vanavond is het te laat als hij thuis komt.

Hopelijk snel nieuws van sophy!

13. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Jeej daar mis ik je berichtje dus weer!!! Gefeliciteerd meid!!!
    Doe lekker rustigaan en als je zin, tijd en fut hebt horen we je verhaal en zien we de foto en naam in je profiel! Ben erg benieuwd!

14. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Sophy!! Gefeliciteerd!!
    Fijn dat je zo snel naar huis mag, dan moet het goed verlopen zijn.
    Kom later weer kijken :)

15. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Gefeliciteerd Sopy!!:D:D

16. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Sophy gefeliciteerd! Rust lekker uit en als je de tijd hebt dan horen we graag het verhaal!

Hier een beroerde dag, ben tot niets in staat. Even naar de apotheek geweest en gevraagd naar middeltjes tegen misselijkheid. Zij raadde aan om even langs de dokter te lopen. Meteen maar gedaan en kreeg direct een recept voor emesafene. Nu een appeltje wegwerken en dan een pil. Hopenlijk helpt het!

17. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Wat vervelend Betties!

Ik heb het elke dag ingenomen en gaf toen zelfs nog over maar het werkte wel iets.

18. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    #78 twinny2014, 23 aug 2013
    Laatst bewerkt: 23 aug 2013

Oh meis, wat heerlijk!!! Wat zul je gelukkig zijn! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine meid, ik ben ontzettend blij voor jullie.

19. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Goeie morgen!

Tori dat had je ook verteld idd dat je naar rhodosk zou gaan, was het ff vergeten. Heerlijk hoor lekker genieten!
    Dus toch nog geen hapjes voor Yvi, wat heeft je besluit doen veranderen?
    Rapley wil ik straks gaan combineren, met alleen rapley duurt hetlanger voordat xe eten.
    Hier bevalt het erg goed om toch al hapjes te geven, Tess is er ook echt al klaar voor en ik hoef het niet erin te proppen ze doet zelf haar mondje open en hapt het eten van de lepel. Ze geniet ook echt van het eten eb ze word helemaal vrolijk als ik haar in het stoeltje zet en de slabber omdoe. Ze is nu ook veel meer voldaan du hier blij dat ik met 4 mnd begonnen ben.

Leuk he dat ze nu al zelf rechtop willen gaan zitten, Tess doet dat na de fles dan wil ze meteen omhoog haha en al ze schuin tegen mijn benen opzit. Als ik haar mijn vingers geef voor zich aan op te trekken dan trekt ze zich ook zelf op tot zit.
    In de wipper zit ze alleen met eten ze houd er niet van om vasy te zitten in de stoel veel te weinig bewegingsruimte. Dus ze ligt mop een kleed op de grond of inde box kan ze rondgraaien naar speeltjes en om haar eigen as draaien. Nu kan ze ook al ronddraaien als ze op haar buik ligt.

Omrollen van rug naar buik doet ze nog niet wel van buik naar rug, maar soms valt haar hoofd dan iets te hard op de grond en dan doet ze het een paar dagen niet meer hihi.

We zijn nu aan het oefenen met wakker in bed leggen en dat gaat al behoorlijk goed :) bij het ochtend en middagslaapje kan ik haar al zo wegleggen, 's avonds luky dat nog niet altijd. Als ik haar om 21.00 nog ff wakker maak voor de fles dan kan ik haar sowieso gewoon terug leggen, want eigelijk drinkt ze die fles slapend op hihi. Rond 19.00/19.30 ligt ze altijd in bed en dan slaapt ze door tot 7.00 dan word ze wakker en ligt lekker te kletsen in bed zo schattig om naar te luisteren. Soms valt ze weer in slaap en dan slaapt ze tot 8.15 als ze niet meer inslaap valt dan haal ik haar om 7.30 en komt ze nog ff bij ons in bed knuffelen :)
    Tussen 8.00/8.30 krijgt ze de eerste fles.

Mag jij eigelijk nog kolven in het keukentje of zit je weer op het invalidetoilet?

Mckenzie hoe gaat het met je en met je twins? Heb je al kleertjes gekocht? Ik was meteen na de geslachtsbepaling de stad in gegaan haha.

Op nextdirect.com hebben ze erg leuke kleertjes vind ik en gratis bezorging. Ook voor jongens en voor grotere kids dus betties mss ook wat leuks voor Julian hihi.
    Heb er vorige week ook weer vanalles besteld.

Sophy je eerste nacht als mama zit erop, hopelijk is alles goed gegaan. Toch spannend de eerste avond/nacht als de kraamverzorgster naar huis is.
    Hopelijk gaat alles goed en heb je een lieve kraamverzorgster.

Zo het begint hier te stinken hihi tijd voor een schone luier en dadelijk ga ik sporten. Vandaag ga ik voor de pilates/bodystretch.

20. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hip goed bezig jij met het sporten! Gaat het goed?

Ik was even benieuwd of sophy zich al gemeld had, maar die is heerlijk aan het tutten met de kleine en aan het bijkomen.

Hier: de medicijnen tegen de misselijkheid helpen super goed! Wat een verademing! Moet wel op tijd eten, want anders voel ik me toch weer niet zo lekker worden, maar tenminste niet meer kotsmisselijk en kokhalzen. Heb wel veel honger nu.

Deel Deze Pagina