Sophy wat fijn dat het redelijk gaat met de slaaptraining, het is logisch dat ze wakker word na 1 cyclus, ze heeft nog niet geleerd om alleen in slaap te vallen dus na een cyclus slaapt/doezeld ze ff erg licht (doen alle babies, wij ook trouwens) en dan merkt ze dat mama er niet is en word dus wakker. Maar dat komt vanzelf als het in slaap vallen ook wat makkelijker word. Heeft ze een knuffeltje of knuffeldoekje? Kun je die 1 nacht bij jullie in bed nemen dan ruikt die naar jullie. Als ze die dan bij zich heeft alleen in bed en de speen dan kan ze na een tijdje dat gaan associeren met slapen ipv jouw/de borst/de doek. Goed van je dat je wat tijd voor jezelf neemt, heb je ook echt nodig. En prinsessenspul jaaaa leuk!! Wat heb je gekocht? Hier heb ik het zelf in slaap vallen maar ff op pauze gezet tot na de sprong, mijn ervaring is tot nu toe dat het dan weer vanzelf gaat en anders oefenen we het wel weer. (Bij het kdv gaat het wel goed, wat de leidsters zeggen tenminste) ze valt op de arm binnen 5 min in slaap en kan haar dan gewoon in bed leggen, behalve als ze 's nachts wakker word lukt dat niet altijd) is lichamelijk natuurlijk wat zwaarder dan een knuffel kus en hop in bed, maar die 5 min. Is goed te doen en het geeft me veel meer rust dan die frustratie dat ze niet wil gaan slapen en steeds maar weer naar boven om te troosten en er bij blijven zitten enz. Ik weet dat ze het kan ze heeft het maanden gedaan dus dat komt wel weer goed. Vanmiddag sinterklaas gevierd..ohhh wat was dat gezellig! Ik was bang dat het te druk zou zijn voor Tess al die aandacht en bij iedereen op schoot. Allemaal die cadeautjes uitpakken en dat nieuwe speelgoed met nieuwe indrukken. Maar ze vond het geweldig! Ze heeft geen 1x gehuild en lekker vrolijk gespeeld, geklapt, gekletst en gezwaaid. Ook nog ff in de box gespeeld. Toen iedereen weg was ff rustig bij mama op de bank gelegen aan een doekje gefriemeld en alle indrukken op haar in laten werken en ff rustig geworden, want ze was hyper haha. Toen de fles en naar bed, helemaal ko. Heerlijke middag!
Hip wat heerlijk dat Tess zo genoten heeft van de xadeautjes en aandacht. Heerlijk zo"n vrolijk kindje! Goed dat je het slapen even naast je neerlegt.. In alle hevigheid van een sprong heeft ze wel wat anders aan haar hoofd.. Ik geloof ook wel in even met rust laten en volgende week is het weer opgelost. Prinsessenspul.. Eigenlijk voor later maar ik werd er zooo blij van versier je eigen kroontje, feetjes maken, vlinderlampionnetje knutselen, prinsessenkleurboek allemaal creatief spul. Ik zag ook klei, geweldig maar moet nog ff wachten. En slingers voor haar,verjaardag voelde me helemaal happy met mn meiske Vandaag weer oefenen in haar bedje. Hopelijk weer met succes! Tori je was toch gister bij depeche mode? Was t leuk? En de oppas?
He Tori wat gaaf! Hoe was het? Had je voor het eerst een oppas 's avonds? Hoe is het verder? Heeft Yvi ook zo'n last vd sprong of valt het mee? Sophy klinkt leuk dat prinsessen spul. Ik heb ook al echt zin om te gaan knutselen met mijn meisje op een regenachtige dag wil binnenkort mss wel al vingerverf halen Succes weer met oefenen, ik hoop echt dat je snel resultaat ziet en je meisje lekker slaapt in haar eigen bedje. 'S nachts slaapt ze wel goed in haar bedje toch? Vannacht een best goede nacht gehad. Om kwart voor 12 werd ze wakker, maar we lagen zelf nog niet in bed, omdat ze al de hele avond erg onrustig was in haar slaap hadden we dit wel verwacht en niks is erger dan weer uit bed moeten als je net slaapt en net lekker opgewarmd bent, dus maar ff gewacht met naar bed gaan. Om 1u sliep ze weer en door geslapen tot vanmorgen 7.45u netjes dus. Vanmiddag ff op bezoek bij m'n schoonzus, verder een relaxdagje en lekker samen met Tess spelen met haar nieuwe speelgoed
Meiden, hier een beetje ziekenboeg. Yvi is mega verkouden en veel hoesten en mama heeft het helaas ook overgenomen want mijn neusholte zit namelijk nu ook vol. Gisteren naar Depeche Mode inderdaad, was erg leuk! Heb geprobeerd niet teveel aan m'n meisje te denken maar toen het af was gelopen wilde ik wel snel naar huis. Toen we thuis waren om kwart voor twaalf zat de kleine meid bij oma op schoot tv te kijken. Ze had een uurtje geslapen van half 7 tot half 8 en toen heeft oma haar om 8 uur een zetpil gegeven omdat ze toch weer heel warm aan voelde (ze had niet getemperatuurd, dat was wel jammer maar oke). En daarna sliep ze weer tot kwart voor 10 en daarna wakker tot wij thuis waren. Om half 1 ongeveer heb ik haar na een tijdje met haar te hebben gelopen weer in bed gelegd, maar ze werd om half 3 weer wakker en was enorm aan het huilen bij papa. Toen ze mij zag even wat minder maar toen ik weer weg liep weer enorm huilen, dus toen heb ik haar aan de borst gelegd en heeft ze goed gedronken totdat ze enorm moest hoesten en er bijna in bleef! Oooh dat was echt schrikken. Ze heeft toen veel melk er weer uitgespuugd op mijn schouder. Haar en mijn pyjama shirt uit gedaan en mee naar bed genomen, daar Troetelbeertjes gekeken totdat ze weer huilerig werd en dus moe was. Nog even knuffelen en toen lag ze om 10 voor 4 weer in bed en heeft ze geslapen tot 9 uur. En nu ligt ze alweer ruim een uur te slapen, hopelijk doet het haar goed. Ik ga nu beneden stofzuigen met m'n volle kop (ook lichte hoofdpijn er van, bleh) en dan zal ze zo wel weer wakker zijn. Straks de kerstboom op zetten, dat vindt Yvi vast fantastisch! Gelukkig gaat het bij jullie allemaal weer wat beter. Hip, veel plezier bij je schoonzus en ook veel speelplezier. Yvi wil niet veel spelen, die wil alleen maar staan!! haha Komen er nog geen tandjes bij Tess door? Sophy, dikke knuffel voor je meisje! En fijn dat het slaap trainen soms goed gaat. En het klopt dat je man het beter kan doen, want als ze jou ziet wil ze drinken. Dus op zich ook niet verwonderlijk dat ze wel een speen wilde van je man, hihi. Bij gebrek aan het échte spul, haha. Oh, nu moet ik gaan zuigen want anders is ze straks wakker. En ik kan niet meer berichtjes terug lezen op deze pagina, dus ik reageer later op jullie Betties en McKenzie! Dikke knuffel in elk geval voor jullie en lekker genieten van binnen zitten terwijl het buiten nat is (hier tenminste wel).
Jahaaaaaa het is me gelukt! Het is haar gelukt! Met 20min Jajajajaja En dan nu.. Hmm zelf ook ff tukkie?
Hi! Jaaaa behang zit erop. En wat is het gaaaaaaf! Ben er heel blij mee. Hopenlijk volgende week het gordijn, dan kan ook de sticker op de muur. Zou graag nu al een foto willen showen, maar als het echt helemaal af is, is het natuurlijk wel leuker... Oh tori, ook ziek geworden, getver.... Het is een rotberkoudheid. Hier begint het eindelijk een beetje te slijten. Arme julian is nog steeds een berg snot...maar is verer niet koortsig over vervelend ervan. De zakdoeken zijn alleen niet aan te slepen. Qua knutselen: julian zit midden in die fase (dus dames nog even heel wat geduld hoor). Van sint een gopsset gekregen pmzelf autos te maken, daar zijn we dus dit weekend heel druk mee geweest. Ik heb dit jaar blanco kerstkaarten gekocht en wil julian zelf kaarten laten maken, ben benieuwd... Sophy, goed bezig!
Oh ja en manlief waagt zich weer aan de discussie over de hangwieg, zucht... Gaten in plafond en muur zijn onbespreekbaar. Dus ik heb nu een oproepje op fb gezet of iemand een driepoot heeft. Dan maar wat minder ruimte in de kamer... Of, zei ik tegen heb: dan weet ik wat ik voor kerst van jou wil, een driepoot! Hahaha. Kan altijd nog ruilen voor zijn zeer gewenste playstation 4, hihi.
Hahaha compromissen sluiten.. Of hele hormonale tranen? Marktplaats.nl - Leander hangwieg met 3 poot en hemel - Kinderkamer | Bedden Deze staat denk ik goed bij je in de buurt.
Tori wat naar dat Yvi zo ziek is. Alleen verkouden of ook meer tandjes onderweg? En zelf ook een snothoofd blehh. Hopelijk vandaag weer beter! En,leuk van het concert Hip al tandjes gespot? Lekker dat Tess weer goed slaapt! Daar knap je,zelf ook van op. Verven jaaa,ook leuk.. Ik hoorde hier op t kdv van babies gewoon bloot op een vel papier zetten en laten rommelen wel met ehh eetbare verf zeg maar. Betties heel benieuwd naar het kamertje! Kan je niet vast een preview geven hoe is je buik? Al groot? Veel schopjes? Mckenzie knuffel! Hoop dat her goed gaat! Hier oeioeioei we schieten zo door in de 4mnd sprong plus regeldagen. Al 3 nachten achter elkaar,heeft moppie opeens weer honger.. En wel om 0130, 0330 0600 waaaaahhhhh en clusteren tussen 18-20 uur. soof slaapt dus ehhhh niet?! Ik heb wallen ipv wangen Grappig genoeg is moppie wel onwijs uitgerust overdag haha. Straks weer lekker oefenen met het bedje en verder doe ik maar rustig aan haha. Blij dat ik nog verlof heb
Goedemorgen! Ik heb me ziek gemeld vandaag, m'n hoofd zit zo vol met snot en m'n lichaam voelt niet fijn. Gisteren Yvi haar eerste tandje in het bovengebit gespot!! Dus nu weet ik wel zeker dat daar de koorts vandaan kwam. En tezamen met de verkoudheid heeft ze het nu ff zwaar. Al gaat het met haar nu wel weer iets beter. Twee keer eruit geweest, maar ze sliep snel weer verder. En nu ligt ze ook alweer lekker in bed te slapen. Sophy, met dat voeden heb ik ook ... Opeens wil ze weer vaker, ik zit zelfs nu met 7 mnd weer in zo'n fase. Wel fijn dat je nog verlof hebt. Hopelijk gaat het oefenen met in bed leggen vandaag weer goed! Ik ga nog weer een theetje drinken, m'n keel doet pijn!
Tori, beterschap meis... en het eerste tandje! wow! Gister met tandenpoetsen zag ik bij julian achterin ook een witte punt. Volgens mij is dat een eerste 'grote mensen kies'! Hij trots joh! Sophy, bedankt voor de tip van marktplaats! Ik kijk ook regelmatig maar had deze nog niet gezien... meteen gemaild want deze persoon woont volgens mij letterlijk om de hoek! Verder zelf oproepjes geplaatst, ook hier op het interne prikbord op het werk. Komt wel goed! Ik zal woensdag toch vast wat fotos maken van het kamertje haha... En die buik! Wat een drukte daarbinnen! Heerlijk!! Gisteravond lagen we in bed en zag je hem ook echt schoppen, zo tof! Echt weer genieten dit hoor! Ik lig straks trouwens heel luxe in mijn kraambed. We hebben zaterdag een nieuwe tv voor op de slaapkamer gekocht. Mooi ding joh! NIet dat ik straks dan nog oog heb voor de tv... ga lekker naar mijn ventje staren dan! Oh ja en vanochtend ben ik aan het flexen in de binnenstad. En laat ik nou nog die tegoedbon van die leuke winkel hebben die ik in december moet besteden.... hihi. Fijne dag!
Wat een rot verkoudheid is dat he! Hier hangt die ook nog steeds rond Ik dacht dat Tess aan de betere hand was, maar sinds gister weer volop hoesten en allemaal snot gelukkig geen koorts. Germ Yvi heeft het ook flink te pakken he, hopelijk knapt ze snel op. En alweer een tandje erbij, ze gaat vlug zeg. Gelukkig is de last van de tandjes meteen weg als die door is. Tori jij ook flink verkouden, niet fijn! Beterschap voor jullie alletwee. Tess heeft nog geen tandjes, geen idee wanneer ze komen haha, als sinds 5 mnd heeft ze af en toe die typische klachtjes wat bij tandjes horen, maar dat is dan ff en dan weer klaar, maar geen tandjes te zien hihi. Maakt ook niks uit verder. Gisteravond was Tess er niet goed aan, ze wou zelfs niet eten ook niet haar griekse yoghurt. Uiteindelijk poept ze zich helemaal onder, dus ze zal wel buikpijn hebben gehad. Ze heeft na de fles van 9 uur wel door geslapen tot vanmorgen bijna 8 uur dus dat is wel fijn. Sophy wat een feest bij jullie...sprong, clusteren, regeldagen, oefenen met slapen....het houdt niet op! Hopelijk kom je zelf toch ook weer aan je rust toe, laat alles maar voor wat het is en pak wat slaap op alle momenten waar dat mogelijk is. Het breekt je zo op he! Klinkt leuk zeg met die naakte baby en de eetbare vingerverf, es kijken waar ze die hebben. Tess kletst echt volop ze leert zoveel klanken deze sprong! Als je Tess zegt dan doet ze tttsssss tttssss ook als je langs haar slaapkanerdeur loopt, op de deur hangt haar naam zo'n stoffen letters en daar wil ze altijd aan en wij zeggen daar de Tess letters tegen. Dus nu zegt ze zelf steeds ttsss ttsss als we bij haar deur staan Als 1 van de katten langs loopt zegt ze aai aai. Zeggen wij steeds als we samen de kat aaien en doen dan aaien met haar handje, want zelf wil ze eigelijk alleen maar aan de staart, oren, haren trekken hihi. Verder brabbelt ze er op los met allemaal verschillende klinkers en mede klinkers en in de brabbels hoor je ook geregeld dada, papa, maar nog niks wat op mama lijkt Als ze zwaait zegt ze haa haa of hai. Echt zo leuk! Ze zegt ook bah maar nog niet gericht bij een poepluier soms wel toevallig. Denk dat het echt een kletstante word. Voor sinterklaas had Tess het nijntje speelhuisje gekregen van stof is die eb het valt erg in de smaak, dus sophy of Tori als jullie nog een kerstcadeautje of zomaar cadeautje zoeken voor jullie meisje dan is dat mss een idee.
He wat jammer betties van die van mp! Hopelijk vind je nog een andere, je hebt gelukkig nog ff. Die tv zal niet of nauwelijks aan gaan in het kraambed denk ik haha, hier tenminste de eerste 5 dagen helemaal geen tv gezien hihi. Veel plezier met shoppen!!
Betties wat heerlijk al dat leven in je buik! Echt mooie momenten Van genieten hoor Ik denk ook niet dat je nieuwe tv aangaat in je kraambed haha maar misschien voor tijdens de weeën? En weer winkelen vandaag hahaha.. je man zal blij zijn met je.. ben benieuwd wat je nog meer voor leuks bij dat winkeltje haalt! Hip ach wat zielig van Tess gisteravond zeg. Gelukkig heeft ze goed geslapen en vandaag vast weer helemaal happy Wat leuk dat ze al zo gaat praten en dingetjes begrijpt die jullie steeds zeggen! Dat lijkt me zo mooi. En nu opletten met wat je nog meer zegt wat niet de bedoeling is dat ze het gaat napraten Eetbare verf: je snapt dat ik bedoelde een niet-giftige variant he? Mama zeggen.. weet je.. als moppie huilt, klinkt het meestal als mah-maaaaaaa... maar daar word ik zelf niet heel veel gelukkiger van haha. Net 25min bezig geweest. Ze gaat nog huilen als ze begrijpt dat het slaapietijd is Maar goed, dat lijkt even zo'n "indrukken verwerken" dingetje te zijn.. ik hou haar vast, ze kalmeert, m'n nieuwe superspeen erin en ze is weg Wahoepie! En ik heb bedacht dat ik nu wel die mooie draagdoek heb verdiend die ik al een tijdje geleden had gezien Ik hoef geen nieuwe kleren enzo, maar dit vind ik dan wel weer leuk voor samen met m'n meisje
Ha meiden Alles nog steeds goed hier gelukkig, vanmiddag weer controle. Buik is weer wat rustiger, maar altijd na het ziekenhuis gaat het mis. Er wordt dan zo getrokken en geduwd en dan ook de autorit nog dat het vanavond weer geheid harde buiken zijn. Ik zal vanmiddag na het ziekenhuis weer een nieuwe buikfoto maken En hoera, het grote vocht vasthouden is begonnen Ik heb 's ochtends zulke dikke vingers dat ik ze niet eens kan buigen. Moet ik eerst rekken voor 10 minuutjes voordat het weer een beetje meewerkt Baby 2 ligt al met het hoofdje naar beneden, nu ligt ze dus juist prima. Het gaat er meer om dat ze zodra haar zus eruit is niet ineens terugdraait omdat er dan ineens zoveel ruimte is haha. Betties, dat verhaal van jou van tweelingbevallingen in je omgeving klinkt goed, stelt me weer wat gerust. Natuurlijk is het risico dat het goed gaat ook veel groter, maar ik ben soms een beetje een doemdenker en dan ga ik maar vast van het ergste uit zodat het alleen maar mee kan vallen. Fijn he, wat die mk met iemand doen..Zucht. Ik ben benieuwd naar de foto's van je kamertje En gewoon lekker over je buik 'klagen' hoor, dat hoort erbij. Ga je ook een foto maken van hoe je buik nu is? Wat raar ook van die MP mail. Waarom moeten mensen toch altijd zo onaardig en kortaf zijn. Zoiets kun je toch ook op een normale manier mailen, pfff. Tori, wauw het eerste tandje Wat een mijlpaal weer. Wat gaat dat ineens hard zeg! Voel je je alweer wat beter? Er heerst ook echt van alles hoor, iedereen loopt te snotteren. Hip, wat leuk dat Tess al zo gaat brabbelen en ook al de klanken van haar eigen naam maakt. Echt superleuk Is dat speelhuisje zo'n huisje waar ze zelf in kan klimmen of niet? Sophy, hoe gaat het oefenen? Lukt het een beetje? En heb je een beetje steun aan ml? Dat je in elk geval niet alleen staat te snotteren bij dat kamertje als ze zo huilt, ahhh! Het klinkt zo zielig als je het dan zo vertelt, maar ja, het is natuurlijk wel voor een goed doel. Lastig hoor. En dat staat mij allemaal dubbel te wachten hihi Maar gelukkig veel ervaringsdeskundigen om van alles aan te vragen Ik ben ook aan het nestelen geslagen. Van het weekend moest ml heel de babykamer omgooien, ik wilde alles anders! En dan ook nog naar Ikea omdat ik een stoel erbij wilde voor de voeding 's nachts maar hij heeft alles netjes gedaan zonder te zeuren haha. Het kamertje is nu weer heel kaal omdat alles er weer uit moest, maar ik probeer elke dag een uurtje iets te doen. Ik zal snel nieuwe foto's maken als het wat gezelliger is. Oh ja, en mijn geluk weer, begonnen om alle kleertjes te wassen (heb misschien toch wel erg veel, oeps!) gaat de wasmachine kapot Nu dus dinsdag monteur, hopelijk valt het mee en kan hij hem meteen maken. Ik wil mijn kast inruimen haha dus het MOET gewassen worden. De rest maakt me niet zo uit, maar die kleertjes moeten schoon Echt aan het nestelen dus Nou meiden, gezellige dag allemaal!!
Nou, kon meteen weer blijven Vooralsnog niet al te veel reden voor bezorgdheid maar harde buiken blijven en regelmatig. 1 cm ontsluiting maar bmh niet kleiner en geen vocht of bloedverlies. Allemaal weer even duimen dus!!
Jemig mckenzie je maakt het wel weer spannend! Je moet elke controle meteen je tas mee nemen blijkbaar en dat terwijl het de laatste dagen toch aardig rustig was? Vind je het vervelend om te moeten blijven of is het allemaal wel prima...? Hoe moet dat nou met je nesteldrank en wasmachine?? Hihi Hier niet neer geshopt.. Had weinig tijd, er moet immers ook gewerkt worden. Ik kom er nog wel deze maand denk ik en misschien is het ook leuk om manlief eens te laten zien waar al ons geld heen gaat, haha. Nee, wat dat betreft doet hij ook altijd erg zijn best om de pot leeg te maken, dus we doen noet voor elkaar onder, haha. Wel vanmiddag mijn kerstbon gekregen dus zo eens digitaal shoppen, maar dat is meestal in de categorie steelpannen en gourmetstellen. Zo eerst mijn kreunende, steunende juliannetje plat leggen. Arme kind zit zo vol snot, zit gewoon te hijgen naast me. Lekker in bad en op tijd plat dan maar.
Mckenzie, jeetje... Zo ben je nog druk met wassen en zo moet je blijven in het zh na de controle. Gelukkig zit je al bijna op 34 weken dus ze zijn al best groot! Maar ik duim weer hoor, nog ff blijven zitten kleine dames! Betties, beterschap voor Julian! Ik weet hoe hij zich voelt, pff zit ook zo vol en savonds wordt het ook nog es erger. Bad doet m vast goed, ik heb Yvi aan het eind vd dag ook in bad gedaan en ze ligt nu net op bed en kan weer goed ademen.