Dankjewel voor jullie beterschap wensen Hip, het klopt wel want tandje zag ik zondag en hierna geen koorts meer gehad en ze slaapt weer beter! Vandaag heeft ze drie behoorlijke slaapjes gehad . Ondanks dat ik ziekjes ben was het wel een erg fijne dag samen met m'n meisje. Sophy, hoe ging het vandaag? Wat top dat die nieuwe speen zo goed werkt, maar goed dat je die hebt gekocht!
Mckenziw je laat ons wel weer schrikken zeg! Ik zal duimen dat ze nog ff blijven zitten en je snel weer naar huis mag. Gek eigelijk dat je geen volledige bedrust hebt, wie weet krijg je dat nu wel. Hopelijk word je wasmachine gemaakt morgen en dan kan je vriend alles wassen en strijken en kun jij vanuit bed meehelpen opvouwen en aan hangertjes doen Betties beterschap voor Julian! Zo zielig he als alles verstopt zit. Tori fijn dat de koorts weg is bij Yvi, nu de verkoudheid nog. En ook bij jouw! Heeft ze 1 tandje boven door of meteen alletwee? Onder had ze ze alletwee meteen door toch? Sophy jeej dat het zo goed gaat met het slapen. Dat huilen voor het slapen heeft Tess ook periodes gehad, ik strooste haar dan niet, maar zei tegen haar goedzo gooi het der maar uit (had haar natuurlijk wel op de arm lekker tegen me aan) en dan ging ze steeds harder en dan was het goed echt 5 min of zo. Als ik haar probeerde te troosten duurde het altijd veel langer, ze moest gewoon haar verhaal kwijt dan denk ik. Leuk leuk een nieuwe draagdoek, die heb je zeker verdiend! Hier helemaal niet happy vandaag, denk dat Tess buikgriep heeft (alweer) over de 39 koorts, diarree en ze laat scheten en boeren als een bouwvakker! Vanmiddag hebben we gewandeld ff frusse lucht het zonnetje scheen en toen viel ze in slaap. Thuis heb ik haar in de tuin laten staan heeft ze nog een uur geslapenen toen zijn we nog ff gaan wandelen en sliep ze nog een half uur. Bijna 2 uur lekker in de buitenlucht geslapen dat deed haar wel goed. Maar vanaf een uur of 5 was het weer drama helaas. Heb haar maar een zetpil gegeven en toen heeft ze 20 min tegen mij aan geslapen. Vanavond is mijn vriend dik een half uur bezig geweest om haar op bed te krijgen en 3kwartier later was ze weer wakker. Gelukkig hebben wij wel kunnen eten tussendoor. Heb haar wel weer in slaap gewiegd en in bed kunnen leggen. Nu dadelijk krijgt ze nog de fles en geef ik haar nog een zetpilletje, hopelijk slaapt ze dan wel de nacht door. Zo zielig vind ik dat als ze ziek is! Ik hoor haar door de babyfoon zo zwaar ademen door de verkoudheid en soms ff een huiltje in de slaap van de buikpijn en dan komt weer een dikke scheet erachteraan...germ Ze drinkt haar flessen nauwelijks, maar gelukkig wel aan de tuitbeker thee of diksap. Ze eet ook weinig. Heb haar vanavond wat worteltjes en courgette gegeven met extra water erdoor, dat ze toch genoeg vocht binnen krijgt. En dat is wellicht een stuk lichter op de maag dan een bruine boterham.
Jeetje McKenzie.. ik schrik wel dat je steeds moet blijven. Hoe is het nu? Mag je tussendoor weer naar huis of gaan ze je nu houden tot de bevalling? Je hebt het niet makkelijk zo meid, knuffel! Wel heerlijk dat je al bijna de 34w gehaald hebt, je meiden gaan hartstikke goed! En die was.. ach.. dat kan je man dan mooi doen Denk aan je! En alle andere kindjes zijn ziek, wat een ziekenboeg hier dames. Betties niet geshopt? Wauw dat moet je in het weekend maar inhalen Winkelen voor je beeb is ook extra leuk, al die lieve/stoere spulletjes, daar kan je niet genoeg van hebben liggen. Hoe is het met Julian? Sneu zo vol met snot. Hip jakkes weer buikgriep. Is het niet dat ze reageert op iets in het eten? Laat haar lekker.. als ze maar genoeg drinkt is het goed Wij eten zelf ook nauwelijks als we ziek zijn (tenminste, ik niet). En dan lekker de buitenlucht en hopelijk snel weer beter Tori hoe is het bij jou? Al aan de beterende hand? Wij *en ik klop het meteen af* fietsen langs alle verkoudheden en griepjes. Moppie ligt weer op bed. Het eerste slaapje van de dag is het dus even huilen.. een soort "maar ik wil bij jouuuuuu" en als ik haar dan eerst nog even 2 minuutjes laat eten, blijf vasthouden en troosten, gaat het over en wordt ze toch slaperig en zakt ze weg. Had haar nu met 5min in haar bedje! Hoera! Andere slaapjes huilt ze niet, dan weet ze blijkbaar al wat de bedoeling is. En 's middags ga ik nog even met haar in de doek wandelen om de mamahonger te bevredigen haha en voor frisse lucht Vannacht weer 3x raak, ik begrijp dat het 2-3 weken aanhoudt Nog een keer hoera dat ik nog niet hoef te werken
Oh meiden.. Ik ben zo trots op mn meisje! Al vanaf kwart ovrr tien in haar bedje en ik heb maar 2x opnieuw de speen en een aai hoeven geven ze begint het te snappen! Nog niet perfect maar wel goed genoeg.. Ohhh wat een opluchting!
Hier was gisteravond en vannacht weer drama... Ze was wakker vanaf half 10 en pas een uur later na veel geloop en geknuffel lag ze weer in bed en wilde ze weer slapen (ohja na de borst werd ze weer moe). Om 1 uur wakker en ontroostbaar bij papa, maar ik ben in bed blijven liggen, al had ze vast liever dat ik kwam zodat ze kon drinken... Maar ik voelde me zo beroerd van de verkoudheid dus wilde graag blijven liggen. Ik daarna om kwart voor 4 en 5 uur eruit, beide keren borstvoeding en daarna ging ze weer slapen. 7 uur was ze weer wakker, toen ben ik er ook uit gegaan en heb even met haar gelopen en toen sliep ze weer verder tot kwart over 9. Pff, zo vermoeiend die verkoudheid! Ik ben vandaag nog thuis en we hebben Yvi om 10 uur naar het KDV gebracht. Haal haar vanmiddag op tijd weer op. Ook zij heeft nog bet last van haar keel en een loopneus. Maar het wordt wel beter! Gisteren heeft ze overdag 3 slaapjes gehad en denk dus teveel waardoor ze gisteravond dus niet door sliep. Vandaag hopelijk minder slaap overdag zodat het vanavond beter gaat. Haar ritme lijkt nu wel erg in de war, komt het ooit nog weer goed?!
Sophy, wat fijn dat het bij jou nu steeds beter gaat . Kan je volgend jaar met een gerust hart weer aan het werk.
Even snel korte update: het is nog een beetje hetzelfde als gisteren, maar niet erger gelukkig. Beebs zijn 2.5 / 2.3 kg geschat dus dat is in elk geval netjes. Vanavond rondleiding op couveuse afdeling, gewoon voor de zekerheid. Ik mag nog niet naar huis, kijken het per dag aan.
Sophy, gaat de goede kant op dus, fijn! En nu Tori weer in de war... 't is toch wat! Geef je nog steeds voeding snachts? Het is waar dat je die schemas weer vergeet, dus ik weet niet meer zo goed hoe het allemaal ging, maar zo lang (en zo vaak) snachts voeden staat me niet bij? Hoop dat je je snel beter voelt. Hier heeft het betere stalken gewerkt, haha. Mijn marktplaats contact is overstag en verkoopt de standaard voor de hangwieg aan mij voor de helft van de oorsponkelijke prijs. Jihaa, 1-0 voor mij! Vanmiddag weer naar de vk!
Haha, Betties goed gestalked! Zo'n schommelwiegis vlgs mij echt ideaal! Veel plezier bij de vk! Ja, ik snap het ook niet... We waren helemaal af van de nachtvoeding en toen opeens weer een keer per nacht, maar daar waren we ook weer vanaf gekomen en nu is het al een tijdje weer elke nacht voeden, maar goed 2 tot 3 x per nacht is wel erg veel! Ik ben bang dat het een combinatie is van sprong (waar ze al weken last van heeft) en de tandjes en dan ook nog es verkouden. Daardoor wordt ze meer wakker snachts en heeft ze behoefte aan zo dicht mogelijk bij me zijn. Sophy, volgens mij vroeg jij nog over t tandje... Tot nu toe zie ik er oven maar eentje door komen. Die onderste twee kwamen wel tegelijk naar boven.
Betties hoe was het bij de vk? Goed gestalkt trouwens haha, was dat eigelijk die stomme van bij jouw uit de buurt? Lijkt me idd ook echt ideaal zo'n hangwieg. En ze zijn zoooo leuk. Jij hebt flesvoeding gegeven toch? Dan heb je denk ik niet zo lang nachtvoeding gehad, hier ook maar tot 7 weken. Mckenzie fijn dat je meisjes nog in je warme veilige buik zitten, elke dag is er weer eentje! En ze hebben al een mooi gewicht zeg! Succes en sterkte! Laat je elke dag ff iets van je horen alsjeblieft hihi anders denken we meteen dat je aan het bevallen bent. Tori wat een rot nacht zeg! Hopelijk vannacht wat beter, heb je zelf vanmiddag nog wat geslapen toen Yvi naar het kdv was? Ik denk niet dat Yvi echt honger heeft hoor 's nachts, tenminste dat zou nu toch echt niet meer nodig hoeven zijn een nachtvoeding. Of ze krijgt overdag te weinig. Maar ja jij komt met haar melk de kamer op lopen, kan ook niet anders haha je kan slechts je borsten in bed laten. En als ze drinkt is ze dicht bij je en heeft huid contact en dat zuigen zal ook wel troost bieden. Volgensmij hoort het ook bij de sprong, in de app staat dat veel moeders stoppen met de borstvoeding omdat ze zo drammerig zijn. Is een moeilijke periode dit he! Tandjes (of zoals Tess alle klachtjes maar geen tandjes) verkoudheden en griepjes wat ze mee pikken op het kdv, eenkennigheid, nachtmerries, verlatingsangst, meer willen dan ze kunnen daardoor lijkt het alsof ze continu in een sprong zitten em vervolgens komt de echte 8 mnd sprong ook nog om de hoek gluren, waardoor je helemaal uitgeput bent. Ik probeer me maar steeds voor te houden dat het voor Tess nog zwaarder is en die snapt er niks van dus ik moet er voor haar zijn (of haar papa natuurlijk) en het gaat ooit weer over en dan komt ales goed, het schema, de nachtrust, zelf in slaap vallen..alles....toch??????? Hier gisteravonf ook echt drama! En mijn vriend was werken ze had zo'n buikpijn en koorts echt zielig, maar ze was ook zo moe dus tussen de steken in de buik in viel ze steeds ff in slaap. Dus ik wou haar een zetpil geven en dacht dan doe ik niet die hele slaapzak uit omdat ze al zo moe is. Wel een schone luier onder haar billen gelegd, maar op een of andere manier wist ze toch naast de luier te plassen toen ik die zetpil gaf.... slaapzak nat, andere slaapzak in de wasmachine want daar was de diarree in doorgelekt 's ochtends. Dus met Tess op de arm naar de zolder een zomerslaapzak uit de kist vissen. Krijgt ze toen dus volop diarree, maar ik had 5 min ervoor een zetpil gegeven kan ik een nieuwe geven of is er al te veel opgenomen in het lichaam???? Uiteindelijk maar de hap belle om te vragen...die assistente kreeg gewoon de slappe lach om mijn vraag, maar het mag dus binnen een kwartier. Ik had Tess met open luier op de comode liggen onder het bellen (ik stond er natuurlijk bij) wat denk je poept ze nog meer en loopt het uit de luier (was een schone had haar eerst verschoond voordat ik de hap belde) over de badcape, want die had ik op het kussen gelegd omdat de hoes ook ondergeplast was. Dus weer poetsen en een nieuwe luier. Ik had een handdoek op het kussen gelegd voor zolang en echt ze had al 5 min niet meer gepoept, maar net op het moment dat ik de vieze luier verwissel voor de schone...fletsh handdoek ook onder de diarree....ondertussen was Tess over haar slaap heen, maar wel van de buikpijn af ik een nieuwe zetpil gegeven schone luier en toen was ze eindelijk klaar en poep vrij! Toen moest ik de deken in haar bed nog dubbel doen want ze jad de zomerslaapzak aan ipv de winter en het is maar een dun dekentje. En toen kon ze gaan slapen, maar ze had geen zin meer uiteindelijk sliep ze om half 11! Maar ze heeft doorgeslapen tot vanmorgen half 9!!! Vandaag gaat het op en af een hele tijd goed en dan opeens weer buikpijn en diarree, koorts is over en verkoudheid lijkt minder te worden gelukkig!
Ach Hip.. Ik moet stiekem toch lachen om je kleine poepmonster gewoon al voor me ziend hoe aaaalles vies is en jij maar rennen om schoon spul. Arme meiden, jullie allebei! Gelukkig was ze er nu wel vanaf. Die buikgriep heerst enorm McKenzie wat zijn je beebs goed op gewicht! Dat lijken me gewichten van een eenlingzwsc dus petje af, je zorgt goed voor ze! Nog heel even volhouden! Betties haha was hij overstag.. Toch lekker dat je nu je standaard hebt! Tori oh wat een nacht! Wel heel normaal.. Bij ziekte of sprong of gewoon niet lekker in t velletje,helpt mamamelk ik merk het hier ook.. Een soort troostvoeding zwaar,maar wel mooi. Het gaat vanzelf weer over. hoop gauw.. Dan,kan,je weer,slapen
Oh hip. Wat een drama! Maar stiekem zit ik hier wel te lachen... Heb ook ooit zo n episode gehad, dus herkenbaar. Toen wist ik ook gewoon ff niet meer wat ik moest doen... Bij de vk alles helemaal prima, het gaat ook gewoon ff lekker nu. Nog wat vragen over de uitslag van de 20 wkn, omdat ik een beetje begin te twijfelen of ik nu weer thuis wil bevallen. Gezien deze nu een groot hoofd heeft en het bij de bevalling van julian tich best moeizaam ging, er op mijn buik geduwd moest worden en hij startte met een apgar van 7. Tsja, we gaan in elk geval rondleidingen doen bij het ziekenhuis en dan zien we het wel. Vanuit de buikomvang wordt kindje nu geschat op uiteindelijk 3500-3600 bij 40 weken. Julian was 3460 bij 38 weken, dus wel vergelijkbaar. Bloeddruk was 68-110, dat is geloof ik best wel laag...maar ik voel me prima. Nu stamppot stampen ( jakkes) en dan ff in een lekker warm bad!
Haha Hip, moet wel ff lachen om jouw verhaal! Maar wat een gedoe... Je hebt het wel allemaal goed opgelost . Supermama! Gelukkig is de koorts vandaag over en laat dat maar mooi weg blijven! Ik heb vandaag voor de derde keer tandjes gepoetst en ze vindt het nu zelfs leuk! Dus dat gaat supergoed Enneh, ja ooit komt het goed, dan is er weer ritme en duidelijkheid wat onze kleine meisjes nodig hebben. Op het KDV heeft ze vanmiddag een laat gehad, wel ruim 3 uurtjes... En ze werd rond etenstijd wel moe, maar heb haar wakker gehouden. Ze wilde eerst geen avondeten, maar later toen wij ook aan het eten waren nog en keer aangeboden en toen heeft ze veel gegeten, zelfs nog wat fruit als toetje (had ze nog niet gehad vandaag ivm het lange slaapje)! Heb haar na de borstvoeding om 19:40 in bed gelegd en ze is zonder huilen gaan slapen. Ben benieuwd of ze nu weer eens de hele avond door blijft slapen. Ik hoop het!
Nog nachtmama"s? Hier weer 3x en het went Betties heerlijk dat het zo goed gaat! Echt de tijd om te genieten en je kunt nog ff denken over waar bevallen. Zit het zkh dichtbij? Tori wauw tandjes poetsen! Goede nacht gehad?
Jemig wat is het glad! Ze vallen bij bosjes van de fiets hier... Vandaag een dagje leuke dingen. Zo kennismaken op het kinderdagverblijf. De leidster blijkt een moeder van een jongen uit julians klas te zijn. Dan kan ik daarna het gordijn ophalen en een afspraak maken om de standaard op te halen. Net een kerstkado voor mezelf ( haha, nog een) besteld: een leuke luiertas van lief. Dus ineens is dan ook bijna alles wel klaar. Ik stuurde gister een sms naar mijn s.zus om te feliciteren dat zijn de mijlpaal van 12 wkn heeft gehaald. Kreeg ik een sms terug: ja en en jij nog 17 wkn 3 dgn en dan heb je er een zoontje bij. Ja, dat is zo! Echt bizar, en ineens zo snel al! Vannacht trouwens drie keer megakramp in mijn kuit! Oeeee, niet fijn. Ff lezen wat daar ook alweer de tips voor waren... Hebben jullie dit ook(gehad)?
Gaat snel he geen kramp gehad maar wrs,je voet naar je toe trekken (ie het tegenovergestelde van strekken) dan gaat het over. Hier balen ze viel half in slaap aan de borst, toch maar naar bedje gebracht nouuuu huilen huilen en toen natuurlijk klaarwakker. Na een uur drama heb ik haar maar weer in de doek gehesen straks maar weer proberen..
Jaaaaaaaaaaa!!!!!! Een super nacht gehad! Gisteravond ging het makkelijk, zelf optijd naar bed gegaan en ons meisje heeft lekker door getukt tot vanmorgen 8 uur ik ben wel een paar x wakker geweest omdat Tess zo moest hoesten in haar slaap en dan lag ik met het hart in mijn keel te wachten haha of ik eruit moest, maar ze sliep door vanmorgen had ze wel echt alles! En dan bedoel ik ook echt echt echt alles onder gepoept....jeetje haha dat was zooooveel poep niet normaal, je kon nog niet meer zien welke kleur de pyjama broek eigelijk hoorde te hebben. Dus Tess is lekker in bad geweest nog voor de fles, en daar zat ze dan met haar pretoogjes en big smile te spelen met haar badeend terwijl papa overal de poep uit aan het spoelen was en ik haar ruggetje aan het wassen was.....zo papa en mama dat heb ik toch weer ff mooi gedaan he haha.... Ze eet nog niet alles op en de fles vanmorgen ging ook niet op, maar ze is wel op en top vrolijk! Me happy Betties lekker een dagje vrij! Shit zeg vd kramp, heb ik niet gehad tijdens de zwangerschap. Mijn oma zei vroeger altijd dat je tegen kramp een stuk zeep onder de matras moet leggen geen idee of het werkt, lijkt me niet, maar ach proberen kan altijd toch? Tori hoe is het met jouw en je meisje? Ik hoop dat het wat beter gaat met jullie. Wel fijn dat ze toch nog goed gegeten heeft, is ook veel gezelliger met mama en papa samen eten. goed zeg dat ze tandjes poetsen leuk vind! Ik heb al 3 mnd een tandenborstel klaar staan voor Tess haha. Ons buurjongetje schreeuwt moord en brand iedere avond met tandenpoetsen. Sophy pfff 3x vannacht..heftig! Dan overdag maar een xtra dutje proberen te doen overdag als je moppie slaapt. Mckenzie nog alles rustig? Ik hoop het maar! Hoe was de rondleiding op de kraamafdeling?
Oww betties ik bedenk me net als je veel kramp hebt tijdens de zwangerschap dan kan het zijn dat je een tekort hebt aan iets...maar wat??? Magnesium? Ik weet het niet meer.......
Hip wauw das een hoop poep deze dgen! Wat een zooi haha. Maar als ik je zo hoor, lijlt ze er bijna klaar mee, bijna weer beter Oh die 3x per nacht is al vanaf vrijdag. Beruchte 4mnd periode, maar ze hebben het steeds,over een dip, weinig eten en veel rondkijken. Bij ons lijkt het wel of ze een lintworm heeft hongerrrr dag en nacht honger... En het schijnt 2a3 weken te duren deze fase wahhhhh
Hi, Ja magnesium dat was het... en die zeep, ehm heb ik nog nooit gehoord, haha. Wat wordt je blij van leuke babyspullen en kamertje dat vorm begint te krijgen!! Ik heb drie foto's geplaats: een van het behang, een van de commodehoek met gordijn en wat leuke dingen die ik al heb en een buikfoto. Ik zie dat ik niet eens zoveel dikker ben, maar mijn buik voelt gewoon meer gevuld met baby.