Hier.. Eerst ff heel wat anders. Heb vandaag een kaart naar mn zusje gepost met alles wst me zo"n pijn heeft gedaan en dat ii haar niet meer hoef te zien. Mail tel en whatsapp geblokkeerd. Eindelijk rust in mn hoofd want al 4mnd denk ik er elke nacht aan. Niet leuk wel nodig voor mezelf. En dan wel leuke dingen de doop heel mooi met zn allen om de doopvont incl de pastor. Ruimte voor de kindjes, persoonlijke dienst, zelf de lezing gedaan, vriendinnetje speelde muziek.. Heel mooi Daarna heerlijk gegeten. Iedereen vol lof over onze kookkunsten, haast niets over omdat ze zo enthousiast hadden gegeten haha, nog allemaal lieve cadeautjes gehaf. En moppie deed het geweldig.. Uurtje in de doek geslapen, daarna rustig in de doek aan t rondkijken naar de mensen, wel moe maar relax en dat met 2 andete huilende baby"s en 2 jengelende peuters, die doek doet hier echt wonderen. Ja en dat wij natuurlikk een superlief kindje hebben Nu bekaf.. Moppie en mama ook haha
Wauw soph, wat een grote stap! Heel heftig, maar heel goed van je als dat jou rust geeft! Dapper hoor, dikke knuffel! Fijn dat het vandaag zo geslaagd was, en dat je meisje zich zo knap heeft gedragen! Lekker bijkomen nu hoor, zware dag voor je.
McKenzie Wat ga je hard nog maar heel even Betties Wat leuk weer een jongen! Sophy Fijn dat de draagdoek je meisje zo rust geeft Tori Hopelijk kan je vanavond op tijd naar bed. Wauw Hip jij ook zwanger
Zomerrr, hi! Jij ook weer zwanger? Wow! Tegelijk met hip dus, dat is leuk. Gefeliciteerd. Ja, hopelijk gaat het vannacht beter. Gelukkig morgen lekker vrij . Sophy, fijn dat het zo geslaagd was vandaag. Vanavond maar lekker vroeg onder de wol, na zo'n intensieve dag. Wat een stap om de kaart naar je zus te sturen, maar wel goed... Op deze manier kun je het wel uit je hoofd krijgen denk ik. Knuffel voor je! Hip, hopelijk een betere avond en nacht voor jou!
Hi meiden, Sophy wat fijn dat de doop zo mooi gegaan is en dat iedereen heeft genoten! En superknap dat je je zus uit je leven hebt gezet. Wel heftig maar je zal er helaas genoeg reden voor hebben... Zomerrr, ik zag gister al een berichtje van me, maar reageren lukte niet. Dus dan maar nu: gefeliciteerd! Hopenlijk geen stress van je contract op het werk en heerlijk genieten van een plakbeeb! Hip voel je je al beter? Ik had ook iets gehaald van DR Vogel, en neusspray en vitaminen. Niet dat het echt helpt, enige wat helpt is rust... hopenlijk krijg je die een beetje en ben je voor de kerst weer OK. Tori, hoe is jou nachtelijk spookje? Nog steeds veel wakker? Gelukkig ben je vrij vandaag. Ik had vandaag de wekker lekker niet gezet. Julian was vorige week ook steeds vroeg, maar vandaag... 8.15! Haha, kon ik me dus nog aardig gaan haasten. Ach het is hier stil op het werk. Ik heb wel klussen te doen, maar gewoon echt geen zin. Beetje aanklooien en vroeg weer naar huis en dan morgen nog zo'n dag. Volgens mij mogen we dan zowieso 15.30 naar huis. Ach ja, ik heb me maar aangeboden om deze weken aanwezig te zijn. Immers ik ben er straks heel wat maandjes niet! Ik zat te tellen... na de kerstvakantie hoef ik ineens nog maar minder dan 10 weken! Ieeee, dat gaat hard ineens! Ik werk in de kerstvakantie alleen maandag en dinsdag. En volgende week vrijdag gaan we een 26 wkn 3d echo doen! Ben benieuwd!
Betties, jij dus aan het werk vandaag. Wel lekker denk ik, als het rustig is. Ik moet vlgd week maandag en dinsdag, nog veel te doen dus wel prettig want er zal weinig telefoon tussendoor komen. 10 weken nog maar voor jou, gaat snel he. Die zullen voorbij vliegen en voordat je het weet heb je verlof en komt het heel dichtbij dat je je lente jongetje kan zien! Nou, vannacht was het weer een beetje van hetzelfde. Ze was om 1:40 wakker, na 10 min ben ik er heen gegaan en heb ik een half uur met haar op de arm gelopen. Om half viel ze weer een beetje in slaap maar toch snel weer huiltjes en na 20 min ben ik maar weer heen gegaan. Ff naar beneden, neusspray en vsm druppels voor de keel gegeven. Daarna nog weer lopen met haar en toen viel ze opeens weer in slaap op m'n arm om half 4. Toen geslapen tot na 9 , dus dat was super! Wel fijn dat vrij heb nu ze zo'n raar ritme heeft. Vlgd week moet dat ritme weer naar normaal... Hopelijk lukt het! Hip, over de bv. Ik geef nu niet veel meer... Alleen 's avonds nog en sochtends voor haar slaapje (al heb ik dat nu net gedaan). Ben niet van plan om met een kindje die kan lopen aan de borst te zitten, haha. Nee, dat vind ik ook geen gezicht. Ga het wel missen aan de ene kant, maar aan de andere kant is het ook goed zo. Ik droom nu over een tweede waarbij ik weer bv mag geven . Laten we hopen dat de droom op een dag uit komt... En ach, anders ben ik vast al gewend aan geen bv meer geven. Wij hebben op zolder opgeruimd, morgen komt de nieuwe Cv em daarvoor de boel ff opgeruimd (moest ook cht gebeuren) en we gaan straks naar de stort als Yvi weer wakker is. Lekker hoor, opruimen! Ik hou er wel van, hihi. Nou, ik ga m'n relaxbroek verruilen voor een spijkerbroek en dan nog weer ff bezig in huis. Fijne dag allemaal!
Zomer gefeliciteerd! Ben je al begonnen met de ascal en fraxi? Tori ach nog zo"n nacht?! Je lekkere spookje! Gelukkig heb je een weekje vrij se rieus, je moet er toch niet aan denken dat na zo"n nacht de wekker om 6u gaat haha. Hip al de vk gebeld? Ik hoop op een vroege echo voor je! Betties nog maar 10w werken hierna, wauw. Wat een heerlijk gevoel is dat Mckenzie gaat het goed? Hier.. Voor het eerst in maanden heb ik zonder knoop in mn maag en zonder vreselijk gepieker geslapen. Dom om dat mnd te laten duren, maar hey nu is het goed ik ben hard op weg naar die vrolijke blije mama hooor En net ochtendje samen wennen bij de go, gegeten, gespeeld en zelfs een heel uur geslapen, mama is trots en blij En dan ga ik me nu naar de supermarkt wagen...
Oh wacht.. Bv.. Ik dacht altijd een jaar.. Maar ik heb zoveel idiote opmerkingen gehoord over dat ik het toch nooooit zou kunnen en dat het te zwaar voor me zou worden en dat ik maar af moet gaan bouwen als ik weer ga werken (vraag me niet waarom) dat ik nu in de agressieve modus zit van ik ga lekker door! mss wel tot ze 4 is gewion om mensen te jennen nah serieus, mss ga ik wel door tot ze 2 is, gewoon omdat we het samen fijn vinden
Vwb bv-discussie: ik heb net een aanbieding flesjes besteld bij prenatal, haha. Ik ga niet eens aan bv beginnen denk ik. Ieder zijn ding. Lijkt me fijn als het werkt en vanzelf gaat, maar bij mij bleek dat het gewoon niet werkt. Dan ben ik er klaar mee! Qua gezondheid en enge dingen... heeft iemand van jullie van de week de documentaire van zembla gezien over hormoonverstorende stoffen?? Ik kreeg er de rillingen van. Blijkt dat de eur. gezondheidsraad een alarmerend rapport heeft uitgedaan met ondersteuning van zeer veel wetenschappers. Gaat over stoffen in verpakkingen en etenswaar, cosmetica etc die al invloed hebben op de hormoonhuishouding van foetussen. Er lijkt verband te zijn tussen het gebruik en bv teelbalkanker, niet ingedaalde ballen bij jongens, soorten kanker en vruchtbaarheid. Brrrr.... en de NLse overheid reageert er gewoon niet op, vind ook een voorlichtende folder niet nodig. Qua stoffen gaat het om zgn weekmakers en parabenen en zelfs parfum. Ik vind het nog superonduidelijk op verpakkingen terug te vinden, maar sommige merken zijn expliciet OK. Zoals DermoCare (shampoo etc met bv bert en ernie erop of woezel en pip), naty luiers en cosmetica van dat merk, weleda en etos eigen merk sensitive billendoekjes. Hier geen zwitsal meer dus! Want daar zit het wel in! En ik denk dat ik die luiers (verkrijgbaar bij etos) ook ga proberen, als mijn voorraad pampers op is. Ik probeer echt wel even wat bewuster te worden, het idee dat ik mijn ongeboren kind en lieve kleine jongen al van alles aandoe, kreeg er de rillingen van. Tip: kijk de uitzending van zembla terug.
Tori shit zeg alweer zo'n nacht! Ik hoop dat jullie weer snel een paar goede nachten krijgen, niiet leuk dit. Mss moeten we maar alvast gaan duimen dat de 11 mnd sprong mee gaat vallen, want daar hoor ik ook spook verhalen van! Hier proberen we niet meer om haar eerst in slaap te wiegen, heeft toch geen zin, we worden er alletwee chagerijnig van en tess valt toch niet in slaap of ff en als je haar dan in bed legt is ze meteen wakker of na een paar minuten. Dus als ze wakker word en meteen zo fit is, dan maar bij ons in bed, spelen en tv kijken en met na 3 kwartier ofzo begint ze te gapen en dan naar bed, dan gaat het makkelijk en slaapt ze zo. Vannacht was het half 2 toen ze wakker werd, mijn vriend is gelukkig op gestaan had hij eerst geprobeert om op haar kamertje te spelen samen, maar daar werd ze niet blij van dus toch maar bij ons. Een dik uur later sliep ze en daarna is ze nog 3 x wakker geweest! Mijn vriend ging er iedere x uit, maar ja ik ben toch wakker dan. Wel fijn dat ik niet uit bed hoefde. Gelukkig kon hij haar wel steeds weer in slaap wiegen, maar was die toch iedere x een 20 min zoet mee.....zal dat dan de grande finale van de 8mnd sprong zijn geweest? Ik hoop het maar! Om 8u was ze weer wakker en het ochtend slaapje was maar iets meer dan een halfuur...nu is ze bij s.man. Ik lig weer in bed en mijn vriend is naar de stad. Eigelijk zouden we samen gaan winkelen, maar ik ben nog te ziek. Hopelijk morgen wat beter er aan. Ik moet nog zoveel doen! Het huisis een zooi, ik moet nog de laatste dingen in de winkel halen voor het kersteten. Tess moet nog iets leuks om aan te doen met kerst en ik ook want de meeste kleren wat ik heb zijn me te groot. We hadden gepland om vandaag de hele dag te gaan shoppenin eindhoven, maarja ik ben ziek Vanaf 16.00 is spreekuur bij de vk dan kan ik bellen ik krijg al gevoelige tepels en grregeld steekjes en een trekkerig gevoel bij de navel...jeeeej! Sophy wat super goed van je dat je gebroken hebt met je zus! Een moeilijke en grote stap, maar helaas noodzakelijk. En wat heerlijk dat het je meteen goed doet en je heerlijk hebt geslapen. En vanmorgen gaan wennen bij de go, heerlijk dat het zo goed ging! Wanneer gaat ze de eerste echte x? Dankjewel voor de link van de utro, heb haar meteen gemaild. Ze had gisteren al reactie gehad van iemand, maar niks meer van haar gehoord, ze zou die gene nof es pben en anders kan ik het krijgen. Ik vind het toch best eng om dat recept te gebruiken van jouw..... dadelijk word ik beschuldigd van fraude haha...want een schijterd ben ik toch! Ik had trouwens op de site van MvM gekeken en ik mag niet meedoen omdat ik een bloedtransfusie heb gehad. (Weet je dat alvast Tori voor als je weer zwanger bent ) ik vind het wel jammer, het is zo'n goed doel en ik weer zelf hoe het is, maar van de andere kant...hoe relaxed zonder die 10 weken plassen in een kan! Mckenzie heb je nog controle voor de kerstdagen? Zomerrr gefeliciteerd! Betties ik ben erg benieuwd naar je beklede lamp. En na de feestdagen nog maar 10 weken werken jeeeej! Bijna een 3D echo leuk leuk leuk (als je mannetje mee werkt ) ik vond vorig jaar de tijd na nieuwjaar echt snel gaan. Voor je het weet heb je je kereltje in de armen. Geniet lekker van de rust op je werk en vroeg weer naar huis Hoe zien jullie kerstdagen eruit? Hier morgen in de namiddag en avond bij de schoonfam. Lekker borrelen met allemaal kleine hapjes enzo tess kan om 19.00 daar dann naar bed en om 21.00 gaan we dan, dan kan ze dan thuis de fles en terug in bed. Eerste kerstdag blijven we thuis! Lekker met z'n 3tjes het is tenslotte onze eerste en laatste kerst met z'n 3tjes daar moeten we van genieten lekker niksen, suffe films kijken en gourmetten, tess kan ook mee gourmetten kan ze van tevoren wat groente eten dan heeft ze dat tenminste al binnen en is de ergste honger over en dan van de gourmet kan ze een stukje kip, stukje vis en champignons, courgette en beetje aardappel. Als toetje een volkoren pannekoekje met appel en dan heeft ze toch goed gegeten en gezellig mee kunnen doen 2de kerstdag moet mijn vriend eerst werken (kerstconcert) en daarna doen we met mam lekker eten. 'S avonds mss nog ff de stad in met vrienden.
Ik had er op fb iets over gezien inderdaad, maar heb de uitzending niet gezien. Mss eens terug kijken dan ja. Ik vind de overheid vvaak erg laconiek moet ik zeggen. Dat merk luiers ken ik niet wat je stuurt geen idee hoe die zijn. Welke flesjes had je besteld? Ik heb vanalles geprobeerd, de dr. Brown bevalt hier het beste! Avent, mam chicco en bibi dronk ze veel te snel uit. Difrax ook nog ff gehad die ging wel, maar die fles lekt best vaak aan de onderkant. Ivm krampjes was de dr. Brown ook de fijnste. Sophy bv tot 2 jaar echt? Vind je dat niet gek dan, ze is dan geen baby meer, echt een kindje. Ze loopt, rent, praat en speelt dan volop. Ze eet volledig vast voedsel en heeft er ook genoeg aan dus bv is dan alleen voor een contact wat je dan samen hebt. Ik vind dat altijd zo vreemd als een dreumes/peuter nog bv krijgt en heb dan het idee dat het meer voor de mama is dan voor de kleine, maar ik weet niet hoe het is om bv te geven, mss dat ik er dan wel heel anders over zou denken. Bedoel dit niet aanvallend hoor! En je moet vooral doen wat je zelf prettig vind en je vooral niks aantrekken van wat andere zeggen.
Betties, niet gezien en ik ga het maar niet kijken ook, want eww Moet wel zeggen dat er tegenwoordig zoveel "dit is niet goed voor je" dingen boven water komen, dat ik wel eens denk dat we niets meer kunnen doen/eten/gebruiken want "alles is slecht". Maar ik gebruik dus al jaren zoveel mogelijk hypoallergene producten en bio producten enzo, met zo min mogelijk zooi erin. Of je het helemaal uit kunt bannen, hmm misschien met de natuurwinkel in de arm. We doen ons best denk ik maar En volgende week 3D echo wat super! Julian ook weer mee neem ik aan? Hopelijk werkt het kindje leuk mee en krijg je prachtige shots! Hip in de ban van de sprong Wel grappig dat het bij jullie altijd hetzelfde verloopt, dat je al weet welke dagen lastig zijn en wat Tess fijn vindt, hoe je haar rustig krijgt. Hier is het steeds wisselend, 4w niks, 8w heeft ze een hele week 's avonds troosteloos gehuild, 12w beetje moeilijk doenerij 's avonds en deze keer hebben we dus het grote eetfestijn 's nachts Nu nog 3x per nacht raak en nog 2w voor de sprong over is, hoera Zou dit nou jullie laatste restje van de 8mnd sprong zijn? Leuk zo de kerstdagen met fam en met Tess gezellig gourmetten, dat vindt ze vast geweldig Wij gaan eerste kerstdag bij m'n ouders lunchen en tweede kerstdag gewoon gezellig met zn drietjes thuis. Normaal gesproken leef ik me uit in de keuken maar daar heb ik dit jaar geen zin in hihi dus ik doe makkelijk met een zalmpje en eend Was trouwens megadruk in de appie net brrr.. en allemaal van die mensen "ohh de asperges zijn op, wat moeten we nu in vredesnaam eten met kerst" alsof er niet nog driehonderd andere groentes liggen Bv.. ik ben vooral pro-eigen-keus Wil je bv geven, vind ik dat eigenlijk de beste keuze, maar als je graag fv geeft of als bv niet lukt, doe je lekker dat Zo van, laten we elkaar gewoon gezellig in onze waarde laten Maar goed, hoe lang? Ik weet het niet. Vind het ook heel bijzonder dat ik haar kan voeden. En tot 6mnd exclusief is de bedoeling, daarna voorzien in de melk-behoefte. En dan tot... ik weet het niet.. bv is ook "troost" voor een kindje en ik merk dat moppielief heel veel behoefte heeft aan warmte en huidcontact, dat ze daar rustig en tevreden van wordt dus als ik dat kan geven, waarom niet Meer voor de avonden/nachten dan he.. niet overdag op het schoolplein
Vanmiddag controle gehad, alles was goed. De baby's waren niet meer te meten dus ik weet niet hoe zwaar ze nu zijn. Ze kon alleen de buikjes meteen, die lagen op ong 37 weken dus nog steeds wat voor Moest wel nog aan het ctg en aangezien de dames nooit meewerken duurde dat nu ook weer 1.5 uur. Maar alles gelukkig goed. Wel nog steeds harde buiken maar de ontsluiting is niet toegenomen dus dat is netjes. Geen kerstkindjes dus
Fijn mckenzie dat alles goed is! En wat doen ze het goed, je meiden! Gekke vraag mss, maar word voor tweelingen het zelfde gewicht aangehouden als voor 1 kindje? Je meisjes worden nu geschat op 37 weken, als je maar 1 kindje in je buik had en ze was net zo groot, zou ze dan ook 37 weken geschat worden? Want als dat zo is dan ishethaast niet te begrijpen dat er 2 babies in je buik passenben erg benieuwd wanneer ze komen, echt goeddat je het zolang volhoud met al zoveel weken onrust in je buik. Ga je straks als de 36 weken voorbij zijn extra wat meer bewegen (voor zover je kan natuurlijk hihi) in de hoop dat het dan doorzet?
Sophy hier is het ook iedere x anders met een sprong, maar toch herken ik een patroon of nou vanaf sprong 3 is het eigelijk iedere x zo gegaan dat het op het laatst steeds erger word voor het over gaat. En ik hoop echt dat dit het einde vd sprong is want ik vind deze sprong best zwaar. Hoop voor jouw dat het niet te hele sprong een eetfestijn is 's nachts. Heb de vk gebeld het is een redelijk grote vk praktijk met 5 vk's en 2 ass., maar ik zei mijn naam en dat ik zwanger was en ze zei meteen gefeliciteerd' welkom terug! Gezellig gesprek gehad en 15 jan. Heb ik echo Ik vroeg of ik Tess dan mee kon nemen en dat is geen probleem. Zegt ze ohh en als ze uitwendig nog niet genoeg kunnen zien en het moet inwendig dan kan ze ook ff bij mij komen spelen. Ik zeg ohh dat hoeft niet ze is dan net 9 mnd die snapt dat toch niet haha. Ohh zegt ze zo jong nog geen wonder dat ik je naam nog ken, ik hoorde je naam en wist meteen dat je hier al vaker was geweest, maar nu snap ik het je bent pas net weg hihi. Dus nog maar 3 weekjes en ik krijg de eerste echo! Jeeej! Dan word het ook een stuk echter, want het voelt nog niet zo echt.
Oww en nog meer goed nieuws, die meid van de link wat je me gaf sophy die heeft 11 doosjes utro en die andere wat voor me had gereageerd vind het niet erg om te delen dus ze stuurt er 6 naar haar en 5 naar mij
Wat leuk zeg dat ze je nog kenden Dat voelt persoonlijk, dat ze wel echt weten wie ze behandelen. En dan dus een 7w echo.. lekker vroeg kan je meteen zien dát alles goed gaat Want daar gaan we wel vanuit! Een spontaan wonder verdient een goede zwangerschap. Heerlijk Hip, weer naar de vk, echo's, groeiende buik Ben je ongerust over misselijk worden en bi? Als in, nu je ook Tess hebt om voor te zorgen? Niet rot bedoeld dat snap je he.. gewoon benieuwd hoe je het voelt. En hoera voor 5 doosjes utro! Wat lief