De metingen voor tweelingen is hetzelfde als voor eenlingen. Het zijn er dus echt twee die qua grootte 37w zijn, een eenling zou dezelfde meting hebben. Bizar he, maar mijn buik is ook echt huge hoor! Op foto's lijkt het altijd kleiner maar ik pas bijv. ook al geen zwangerschapskleding meer, loop altijd met een blote buik hihi. Ik twijfel nu zelfs of er ook geen maatje 50 in de ziekenhuis tas moet Fijn trouwens dat ze je nog kenden hip, dat maakt alles zoveel fijner en persoonlijker. In het ziekenhuis is dat toch minder, na mijn opname ging mijn vaste gyn zich weer opnieuw aan me voorstellen, kun je nagaan.. Bij de vk is alles zoveel relaxter, echt beter hoor. Was je trouwens net op je goede gewicht, ga je weer aankomen hihi Wel een bijzondere kerst zo voor jullie hoor! Goed geregeld met de Utro trouwens!! Sophy, weer een goede nacht gehad? Slaap je nu beter omdat je die stap met je zus hebt gezet of is je meisje ook rustiger nu? En misschien valt het wel samen omdat jij nu meer rust hebt. Tori, hoe was jouw nacht? Yvi weer wat beter of was het weer rusteloos? Betties, met jou ook alles goed? Leuk die 3D echo, leek mij ook zo leuk maar mijn man wilde het pertinent niet. In het ziekenhuis is het toen alsnog even geprobeerd maar ze lagen al te diep (was ook bij 32w hoor). Ben benieuwd maar jouw foto's! En dan al bijna aan de 10 weken grens, gaat hard he!!
Hip, wat leuk! En goed geregeld! Leuk als ze zo persoonlijk zijn. Dat heb ik met mijn huidige praktijk nu ook, stuk voor stuk leuke betrokken lieve vrouwen. Mijn s.zus loopt er nu ook (is pas 1x geweest) maar bij mijn bezoek zeiden ze ook meteen: oh en je s.zus kennen we nu ook, wat leuk dat jullie samen zwanger zijn, etc. Fijn ook van de utro! Je hebt dus nog niet echt kwaaltjes? Tsja, kan verschillen he, en wie weet komen ze nog volop. Zou ook kunnen dat je met Tess al vroeg kwalen had omdat de utro ook zijn werk deed of het versterkte? Blijf het zo bijzonder voor je vinden dat het zo snel en zomaar zelf gelukt is! Ik was vandaag pas om 9.30 op het werk en ben zowat alleen hier. Vroeg ook weer naar huis hoor! En ik ga op zoek naar een andere bureaustoel, want elke keer als ik hier een dag gezeten heb, heb ik zo'n pijn in mijn kont/stuit! Thuis heb ik dat helemaal niet. Aangezien er toch niemand is, kan ik vandaag mooi een stoelendans houden haha.
Betties veel plezier met de stoelendans haha, hopelijk vind je een fijne stoel. Heerlijk he die ongedwongenheid en persoonlijkheid bij de vk. Lekker rustigaan op het werk vandaag en vroeg weer naar huis Sophy ja over de bi maak ik me wel zorgen ja, ik kon de laatste 10 weken zo goed als niks en dat zou ik wel heel k*t vinden voor Tess als dat nu weer zo zal gaan. Ik wil dit x de osteopaat proberen als ik last krijg van mijn bekken. Bekkentherapie had ik totaal geen baad bij. Kwaaltjes ik had mijn zw.dagboek terug gelezen en gevoelige borsten en misselijkgeif begonnen toen ook paas einde week 5 begin week 6. De steekjes en krampjes waren wel een stuk meer, maargoed er zaten de eerste 8 weken ook 2 beebs in m'n buik. Dat zei ik toen ook al meteen tegen mijn vriend nog voor de echo het lijkt wel of er 2 zitten het is zoveel "drukker" met de steekjes en zo in vergelijking met de 2 x mk. En dan de utro nog die ik toen na mijn iui ben gaan gebruiken die doet ook wel wat. Ben nu ook al met vlagen misselijk, maarja ben ook ziek dus weet niet waarvan het is.
Vannacht was het weer raak, maar het ging wel beter. Heb eerst een kwartiertje met haar gelopen en nog een kwartier gezeten, zonder dat ze huilde.. Ze kletste wel wat. Omdat ze nog behoorlijk hoeste daarna naar beneden gegaan en haar vsm druppels voor de keel gegeven en neusspray. Beetje gekletst en gespeeld op schoot op de bank. Opeens ging ze weer in haar oogjes wrijven (uur nadat ze wakker was geworden). Toen meteen naar boven gegaan en haar in bed gelegd. Ze ging eerst nog wel kijken waar ik was, maar ze zag me niet (ben achter het bed gaan zitten). Daarna draaide ze zich op de zij en ben ik haar kamer uit gegaan en in bed gaan liggen. Ongeveer een half uur later sliep ze (na wat geklets en gespeel met de speentjes en een paar mini huiltjes) en kon ik dus ook weer lekker slapen. Vanavond komen m'n ouders en blijven 2 nachtjes slapen, ben benieuwd hoe het gaat! Haar net weer in bed gelegd na de borst (we hebben haar wakker moeten maken toen we haar om kwart voor vier van het KDV ophaalden, dus die had de slaap nog niet uit). Vanmorgen is de nieuwe cv ketel geplaatst, wow wat een ruimte hebben we nu over want deze is de helft zo groot als de oude! Mckenzie, oooh je gaat de 37 weken misschien halen; hoe tof is dat!? Hip, jij dus wel aan de utro! Succes met de bollen . Enneh, nu wel snel weer opknappen hoor! Ik ben stiekem wel een beetje jaloers (niet op dat je zo ziek bent), haha. Maar dat gaat wel weer over, als ik vanavond een lekker wijntje neem . Sophy, fijn dat jouw nacht beter was en je nu rust in je hoofd hebt. Wel zo fijn met de kerst en als je in het nieuwe jaar weer aan het werk moet. Denk dat je het wel lekker gaat vinden, ff eruit om te werken, al lijkt dat eerst absoluut niet zo. Je meisje ga je zeker wel missen, maar des te fijner is het weer als je dan weer bij haar bent. Betties, jij dus lekker gewerkt vandaag. Maar nu vast ook vrij . Fijne kerstdagen meiden!
Fijne kerst lieve meiden allemaal met gezinnetje of buikbeeb(s), wat een heerlijke kerst Hmm en iemand heeft me bij de doop als cadeautje griep+keelontsteking gegeven, lekker
Fijne kerst allemaal! Al is die al voor de helft om... wat heerlijk genieten he zo met onze kindjes of het getrappel in de buik. Sophy wat shit zeg om zo ziek te zijn, hopelijk steek je je meisje niet aan en ben je zelf snel beter. Mckenzie hopelijk kun je toch wat genieten liggend in bed. Tori echt rot en vermoeiend dat die nachten zo zijn nu. Hopelijk kun je snel weer beter slapen. Betties nog een stoel gevonden op je werk? Ik ben weer behoorlijk opgeknapt, mijn gezicht/hoofd doet niet meer zo'n pijn en ik kan zelfs liggend slapen ipv zittend. Alleen nog flink verkouden, maar dat gaat wel over. Tess haar sprong is voorbij, al zijn er nog iets van naweeen haha. Zf in slaap vallen lukt ff niet en ze slaapt nog niet klokje rond, maar vannacht heeft ze tot half 6 geslapen en toen kon ik haar weer binnen een kwartier in slaap wiegen en heeft ze tot 8u geslapen. Een hele verbetering dus. Haar boventandjes komen door geloof ik en daar heeft ze ook wat last van. Maar we hebben het heel gezellig!
Sophy, lekker dan zo'n cadeautje! Hopelijk is het inmiddels weer minder erg en kun je goed genieten van deze dagen. Hip, jij gelukkig weer aan de beterende hand. Lekker dat Tess tot half 6 sliep en daarna snel weer verder tot 8! Zou fijn zijn als ze door deze draak van een sprong heen is. Hier nog steeds een gebroken nacht, al was het wel 10 min korter weer. Er zit dus verbetering in... Nouja na de onderbreking slaapt ze dan wel weer flink tot 9 uur dus nu we vrij zijn is dat op zich prima te doen. Toch hoop ik dat het vannacht eens een keer weer onderbrekingloos is of in elk geval niet zo'n lange onderbreking. Wij hebben een heerlijk dagje gehad en het diner was ook goed geslaagd! M'n ouders liggen al in bed en wij gaan nu ook naar boven, lekker slapen. Hopelijk was jullie 1e kerstdag ook geslaagd en ik wens jullie allemaal een gezellige tweede kerstdag!!
Hi meiden, Merry xmas! Ik zit nu beneden, misselijk en onwijz last van mijn maag, bleh. Natuurlijk omdat we echt volgepropt zijn vandaag. Gatver! Vandaag waren we bij mijn s.ouders en gingen we een buffet doen. Op zich was het heel erg leuk, maar je eet gewoon snel teveel en dat merk ik nu wel... En het erge... Tweede kerstdag nog zo'n dag! Haha, straks weer een buffet! Het idee alleen al, bleh! Door die volle buik voel ik de kleine ook nauwelijks, dus nu even op de bank in mijm buik porren en ja hoor hij zit er nog haha. Arme kleine... Zo, nu even genoeg geklaagd. Want natuurlijk is het ook gewoon erg gezellig en geniet ik echt volop van de familytime en de aandacht voor mijn buik. Vind het zowaar niet erg dat mijn s.familie die ik nu een week of 3 niet gezien had ineens zegt dat mijn buim zo enorm gegroeid is, kortom, hoe dik ik ben. Haha! Nog een rennie, en op naar morgen!
Nou nou nou nou nou nou *ondertussen stampvoetend* de sprong hoort over te zijn!! We zijn al 3 dagen uit de helse 8 mnd sprong, het moment waar ik zo naar uitgekeken heb en wat me op de been hield...het is maar een sprong het gaat weer over... maar neehoor!!! Grrrrrr 2 nachten gehad waarvan ik dacht zie jewel sprong is over ff weer wennen aan helemaal doorslapen, maar dit is te doen. Eventjes eruit voor te knuffelen en verder slapen. Maar nee hoor... Vannacht half 1 schreeuwen, ik er naartoe, getroost ze viel snel weer in slaap en om 10 voor 1 lag ik er weer in. Ik doezel net..hoppa begint ze weer, mijn vriend eruit en binnen 10 min was die weer terug. Nou dat is te doen nu door tot de ochtend. Maar helaas! Half 3 was mevrouwtje wakker en ging niet meer slapen ik een tijdje geprobeerd lukte niet, ff bij ons in bed spelen tot ze ging gapen, mijn vriend geprobeerd nee hoor ze wou niet. Ff bij ons tv kijken tot ze vervelend werd ging gapen en in de oogjes wrijven en mijn vriend haar weer naar bed brengen nope geen succes, wiegen nee ook niet. Ze bleef dan maar klappen, kletsen, zwaaien en aaien, want kijk es wat ik al allemaal kan. Toen ik nog geprobeerd, eerst ff op haar kamer alles bekijken, roen samen een verhaaltje lezen (heerlijk dikki dik midden in de nacht ) en toen in slaap gewiegd. Jaaa het lukte! Het was bijna half 6 toen ik weer in bed lag en het was net half 8 geweest toen tess de slaap alweer uit had. Tot 8 uur haar lekker laten kletsen in haar bedje en toen had ze toch honger...een tijdje terug sliep ze 's ochtends dan langer als ze veel op was geweest 's nachts, maar dat dusook niet meer. En om 11u was ze pas mie voor het ochtendd slaapje. Sophy, betties en zeker mckenzie een tip van een "ervaren" mama en ik denk dat tori me volledig steunt in deze...sla die hele 8 mnd sprong over, gewoon niet aan beginnen, want voor je het weet zit je er midden in, ben je helemaal in de ban van de 8 mnd sprong en het einde is nog niet in zicht ook al denk je van wel. Gewoon niet aan beginnen, echt niet doen is alleen maar ellende! Wanneer is dit voorbij???
Oh Hip, wat een nacht hebben jullie gehad! Misschien was dit de finishing touch van de sprong? Haha, ja mijn advies is ook: 8 mnd sprong overslaan! Betties, vandaag weer zo'n dag, haha ja dat valt niet mee! Wel lekker dat je mooi kunt pronken met je buikje! Sterkte met de maagzuur enzo! Hier ging het vannacht weer beter, ze lag om 9 uur in bed (laat op de dag middagslaap gedaan, van 5 tot 7!) en pas om 4:30 wakker. M'n ouders zijn nu weer naar huis, dus nu weer rustig in huis, nouja Yvi houdt me wel bezig, die heeft net een boterham half op gesabbeld en is nu nog wat aan het spelen op het kleed met haar nieuwe blokken. Als ze zo in haar oogjes gaat wrijven breng ik haar naar bed, ze is wel moe want legt steeds haar hoofd neer op het kleed, haha.
Tori heb je vannacht weer een redelijk goede nacht gehad? Ik hoop het voor je in ieder geval. Betties lekkee gegeten gisteren? Of toch weer veel te veel? Sophy hoe is het met je? Al wat berer eraan? Hopelijk was het toch een mooie kerst en hebben jullie genoten met z'n 3tjes. Mckenzie geen kerstkindjes toch? Ondanks alle kwaaltjes en de bedrust toch leuke dagen gehad? Ik ben kotsmisselijk! Heb net al een melba toastje en wat water gehad in bed, maar het trekt niet weg...niet fijn, maar optimaal zwanger dus! Tess heeft gisteren heel veel gehuild, ze zat echt niet lekker in haar vel en had ook last van haar doorkomende boventandje sophie werd echt mishandeld haha. Druppeltjes hielpen niet echt dus voor ze ging slapen maar een zetpilletje gegeven. Daar knapte ze uiteindelijk van op en om half 8 sliep ze. Om 21.00 nog ff een droomfles echt letterlijk want ze heeft haar oogjes nog niet open gehad en toen heeft ze heerlijk doorgeslapen tot 8.15 Duimen jullie mee dat het nu zo blijft? Mijn vriend is haar nu naar het kdv brengen en ik lig nog ff lekker in bed. Hopelijk trekt de misselijkheid gauw weg.
Geen kerstkindjes hier hoor! Wel nog steeds flink aan het rommelen, in de nacht van kerst flinke voorweeen gehad maar die hebben niet doorgezet. Nu vooral het gevoel of ik met een bal tussen mijn benen loop, zo diep is ze al ingedaald. Hip balen dat je zo misselijk bent maar inderdaad op en top zwanger!!! Dus aan de andere kant ook wel fijn! Super dat Tess zo goed heeft geslapen, ik duim dat het zo blijft! De Utro was ook gelukt zag ik, red je het nu tot 12w of stop je eerder bij een goede echo? Sophy, leuk doopcadeau zeg Voel je je alweer wat beter? En is je meisje niet ook ziek geworden? Tori, fijn dat Yvi ook weer beter slaapt. Hoe vond ze de kerst? Heb je nou nog een week vrij of moet je weer aan de slag? Betties, hoe was het bij jou? Niet te ziek geweest hoop ik. Lult het met je maagzuur? Ik slik preventief omeprazol om een soort laagje in je maag te houden, vind ik beter dan rennies ofzo. Misschien heb jij daar ook iets aan? Is zonder recept bij apotheek te halen.
Pfff ik was ff ondergedoken sorry hoor Mckenzie blij dat je geen kerstkindjes hebt, ze zitten nog veilig binnen! Je houdt het wel lang vol hoor bal tussen je benen, dan ligt ze zeker laag! Ben je helemaal klaar voor de bevalling? En heeft je man ook wat extra vrij de eerste weken? Hip ach meid wat een nacht je kleine spookje! Ik hoop dat dat echt de finale was en dat ze nu weer lekker in haar velletje zit. Nog nieuwe vaardigheden gespot? En al misselijk.. blehhh maar hoe heerlijk bevestigend Tori ook met een klein spookje! Denk dat ze wel weer heeft genoten met opa en oma toch? Was het vannacht al beter? Betties aandacht voor je buik, das altijdleuk! Genoten van nogeen buffetje? Hey en je hebt vandaag de 3d echotoch? Hier.. nou ja.. ziek, keelontsteking, moppie komt al 4 weken (!) 4x per nacht om eten en ze zit in de 4mnd sprong dus snachts ook extra 3x huilend wakker om niks, overdag huilerig, wil niet slapen, wil niet spelen en wil vooral niet alleen zijn. Mn arme guppie heb haar vanmorgen maar 3u tegen me aan laten slapen, al zuigend opmn borst.. was ze helemaal gelukkig toen ze wakker werd nog heel even doorzetten dan is het alweer klaaaaar! Maar kerst.. ach.. heerlijk zo met zn drietjes twee kleine glinsteroogjes stralen me tegemoed gewoon gelukkig daar kan echt geen ziek of sprong tegenop hihi.
Net voor de eerste x moeten overgeven, ik was aan het douchen en het werd me echt slecht..niet leuk. Als het zo blijft maandag toch maar es naar de ha voor due meds. Bij Tess toen niet gedaan, ik had die misselijkheid echt nodig pm me zwanger te voelen, was zo bang dat het mis ging. Maar nu met Tess erbij is dit niet te doen.
Joepie hip, overgeven! Nee helemaal niet fijn, maar wat een top bevestiging! Gewoon kijk of je verlichting kan vinden, want je nog een week of 10 zo ziek voelen is echt niet fijn. Misschien zijn die sea bands ook wat voor jou, geen medicijnen en toch iets dat helpt? Heeft mij er goed doorheen geholpen. Mckenzie, wat hou je het goed vol zeg! Misschien oud en nieuw kindjes dan, als ze al zooooo laag zitten en je flinke voorweeeen had..het gaat er om hangen denk ik of het 2013 of 2014 wordt.. Hier gaat het ook goed hoor. De nacht van 1e op 2e kerstdagw as echt niet fijn. Helukkig ging de tweede dag goed. Heb echt gewoon rusyig en niet zoveel gegeten, savonds een soepje en lekker mijn joggingbroek mee naar mijn ouders. Savodns wel een beetje buikpijn en het zuur, maar vanacht dik 12 uur geslapen! Zelfs julian sliep uit en werd pas tegen 9 uur wakker! Heerlijk! Vanavond pizzas maken in onze nieuwe pizza oven en dan van het weekend weer even lekker aardappels met groete, haha. Kan je soms zo n zin in hebben... Nu haardje aan en restantje alcohol vrije bubbelwijn opmaken. Best te pruimen!
Eens met Betties! Gewoon verlichting zoeken als de misselijkheid tevel wordt Hip! Die emesafene is dar toch voor bedoeld en toch is ook nu die bevestiging lekker toch? Ga je t al aan,je moeder vertellen? Betties bij,jou gaat het goed he? Heerlijk zwanger aan t genieten
Ja sophy, hier gaat het nu eigenlijk best prima. Buik is af en toe helemaal wild haha. Zo leuk weer! Ach, en af en toe even zuchten en klagen. De echo hebben we trouwens volgende week vrijdag. Ben heel benieuwd naar dit kleine monstertje! Zat even te denken.... Volgens mij gaven wij julian zo rond 8 mnd savonds een papfels. Zo'n pakje van nutrilon geloof ik. Daar slipe ie heerlijk op! Misschien hebben jullie kleintjes gewoon behoefte aan een extra maaltijd voor het slapen gaan. Ik kan me nl van julian totaal niet herrinneren dat we zulke nachten hadden als jullie en zeker niet zo lang. Ik heb het helaas allemaal niet zo heel erg bijgehouden in mijn dagboek destijds dus weet niet wanneer we met die papfles begonnen zijn, maar dat hebben we heel lang gedaan in elk geval. Wie weet helpt het? Ik gun jullie inmiddels wel een keer een goede nachtrust!
Oja een week vergist sorry, wazige snothersens Papfles, ik hou het in gedachten. Ik weet nl dat 4mnd echt een beruchte bv periode is en dat die sprong ook niet meewerkt, die duurt ook 4a5 weken. En dt het voiral doorzetten geblazen is... Als het over 2w nog niet over is, gaan we kijken of het over voeding gaat.. Vermoedelijk,hopelijk, is het dan echter alweer over
Betties wat fijn dat je gisteren niet zoveel last hebt gehad met het eten. En idd ja na zo'n dagen gewoon weer ff "normaal" eten hihi. Wij hebben vandaag andijviestampot met worst gehad en het viel gelukkig goed Tess krijgt al een paar maanden 's avonds rijstebloem in de fles. Heb ook niet het idee dat ze honger heeft, want zodra ze bij ons is is het goed. Vannacht had ze ook weer gewoon helemaal doorgeslapen zonder 1 kik. Denk dat het een combi is van sprong, ziek en tandjes echt alles tegelijk of net na elkaar waardoor het zolang duurt. Al is die 8 mnd wel lang hoor. En de slapeloze nachten ook in de tijd van de sprong, 3 dagen langer deze x. Ik hoop dat het nu goed blijft gaan Over dagboeken gesproken welk zwangerschapsdagboek hadden/hebben jullie? Ik had die van pauline oud bij Tess, erg leuk en heb ook het kraambezoekboek, het babyboek en het opgroeiboek. Maar om nu weer de zelfde boekjes in te gaan vullen lijkt me niet zo leuk dus wil andere. Sophy poeh lijkr me zwaar 4x per nacht voeden en 3x troosten dan hou je toch amper slaaptijd over of niet? Wanneer begin je met werken? We hebben het al aan mijn vriend z'n moeder, stiefvader, zus en oma verteld met kerst. We hadden voor ieder een kerstbal met het handje van Tess erop en aan de achterkant stond ik word grote zus. Het duurde ff voordat ze het zagen want ze vonden de handafdruk zo leuk haha. En toen begon mijn schoonmoeder te gillen haha. We wilden gisteren het ook aan mam vertellen, maar ik was er niet goed aan en Tess de hele dag huilerig dus hadden niks geknutseld en gewoon zo zeggen vind ik niet leuk. Dus dat doen we een dezer dagen. Tori je kaart kwam vandaag aan, dankje! En wat leuk met de handafdruk