Heerlijk he Twinny.. Zo natuurlijk om je meiden te hebben, zo een normaal fijn,gezinnetje en toch zo bijzonder! Goed dat M al zelf zoveel drinkt bij je! Hebben ze allebei een "eigen" borst of hoe doe je dat?
Sophy balen dat het met de bv niet loopt zoals jij het graag gewild had. Het is helemaal niet erg om bij te voeden en je moppie word cht niet slechter door de nutrilon. Ze krijt ook nog lekker veel bv en jullie momenten samen tijdens het voeden blijven er ook nog, alleen hopelijk een stuk minder in de nacht het zal jullie allemaal goed doen! Snap evengoed dat je baalt, hoop dat je je daar straks, als het loopt en jullie lekker slapen, bij neer kunt leggen en je vooral niet schuldig voelt of het idee hebt dat je faalt, want dat doe je zeker niet! Nu je moppie al zo goed rolt verbruikt ze ook meer, dus ze heeft ook meer nodig natuurlijk. Kun je alleen maar trots op zijn. Twinny jullie eerste dag alleen als gezinnetje. Mooi he dat het zo vanzelfsprekendis. Lekker genieten hoor, al zal het met 2 zo'n kleintjes ook wel flink aanpoten zijn. Heeft je man nog ff vakantie dat jullie voorlopig nog met z'n 2tjes zijn? En ach die speentjes, Tess ging em pas vanaf 4mnd gebruiken daarvoor spuugde ze die ook steeds uit. En ook alleen maar in bed, achteraf erg blij mee, want het is nu niet zo'n speentjes kind wat de hele dag dat ding wil hebben en waarvoor je er 's nachts tig x uit moet omdat de speen kwijt is. Lekker genieten meid en de rust pakken als het kan. Tori vertrek je morgen al? Of vannacht? Heel erg veel plezier, niet off piste gaan he! Heerlijk genieten van je gezinnetje, de sneeuw en alles wat erbij hoort. Ik kijk uit naar de foto's BEtties auwwie zeg! Let goed op jezelf hoor, als het niet meer gaat dan gaat het niet meer. Goed van je dat je je leidinggevende gemaild hebt dat je op korte termijn de arbo wil zien. En als het echt niet meer kan dan maar ziek melden. Al is dat voor je gevoel extra lastig omdat je er pas net werkt natuurlijk. succes en sterkte bij de fysio morgen. Tess had vandaag een jengeldagje. Het was helaas echt sprong gedrag en daarbij was ze ook erg onhandig waardoor ze zich 3x pijn had gedaan, waar ze natuurlijk een extra groot drama van maakte. Vannacht weer 1,5 uur wakker geweest, dat breekt me echt nu ik zwanger ben. Vanmorgen ing het slapen goed, vanmiddag enorm drama, maar vanavond ging het weer goed en kon ze wakker in bed gelegd worden en viel ze zo in slaap. Ach ik heb haar extra veel geknuffeld en samen gespeelt, hopelijk vannacht een doorslaap nacht. had ook gelezen dat het voor babies erg moeilijk is om zich op het doorslapen te concentreren, als ze bezig zijn met leren tijgeren/kruipen/lopen. Dat kost zoveel energie en inspanning dat dingen wat ze normaal wel goed kunnen opeens niet meer lukken, zoals doorslapen. En Tess is hard aan het oefenen, maar het lukt nog niet, wat voor frustatie zorgt.
Oww en BB dus voor een draagmoeder met een eigen embryo? Wat een grote stap. Maar mooi dat ze het aandurft, hoop dat alles goed gaat en hun wens voor een kindje eindelijk in vervulling gaat. Ik heb dat ook wel es op tv gezien, dan adopteer je je eigen kind van de draagmoeder.
Hey dames, nog even kort want ik ga zo weer naar m'n bedje toe! Afgelopen nacht ging niet zo goed, Yvi was wakker van half 2 tot 4 ... Ik voelde me niet fijn want nog steeds rillerig en duizelig. Laatste half uur heb ik haar proberen te troosten maar ze bleef maar jammeren dus uiteindelijk nog maar n flesje gegeven. Ik had ook honger en kon daardoor niet goed slapen en zij had dat denk ik ook. Ben vandaag niet naar m'n werk gegaan, werd om kwart voor 9 wakker en toen heeft m'n vriend m'n werk gebeld dat ik niet kwam. Yvi was vandaag wel naar de opvang dus ik kon goed bijtanken, helemaal fit ben ik nog niet maar niet meer rillend van de kou terwijl ik warm aanvoel. Morgen gaan we op tijd van huis! Hip, haha nee ik ga zeker niet off piste kan ook niet vlgs mij want er ligt niet veel sneeuw, haha. Sophy, ai jij dus ook aan de nutrilon. Ik weet nog dat ik dat zo moeilijk vond, maar goed als je niet genoeg kunt geven met bv ontkom je er niet aan... Tenminste niet als je werkt want dan kan je niet elke nacht clusteren. Maar wie weet is het tijdelijk, flink blijven kolven en zo vaak als lukt aanleggen. Hier komt nu bijna niets meer volgens mij... Ik leg haar nog wel 1 of twee keer per dag aan, maar dat is meer troost dan drinken voor m'n gevoel. Twinny, oooh dus nu zonder kh , maar gaat vast helemaal goedkomen. Succes en ooh wat genieten met twee meisjes, kan het me helemaal voorstellen! Betties, beterschap!
Twinny bedankt voor de tip! Ik heb altijd kv merk of bumblies van jan linders en die zijn dan evengoed nog goedkoper dan de pampers met 50% denk ik. En eerlijk gezegd vind ik de pampers ook minder fijn, laatst weer zo'n proefpakketje in de bus en die zijn toch niet opgewassen tegen de tandjes diarree van Tess, terwijl kv die wel tegen houd. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk dus wie weet rent de rest wel naar het kv pampers inslaan hihi. Bij jullie zullen ze weg echt erdoor vliegen he! 16 luiers per dag ofzo met 2 meisjes of niet? Tori wat shit zeg dat jullie alletwee zo beroerd zijn. Hopelijk gaat het vandaag al weer een heel stuk beter en zijn jullie fit op vakantie! Ohh wat jammer dat er niet veel sneeuw is, wel genoeg om te kunnen skieen? Heel veel plezier in ieder geval! Hier een heerlijj doorslaap nachtje gehad nou ja Tess en papa san, want ik slaap zo onrustig, bij iedere draai ben ik wel weer lichtjes wakker.
Hi! Tori natuurlijk al lang onderweg, hoop dat je je beter voelt en lekker gaat genieten op vakantie! Hier een rotnacht, kan echt geen kant op in bed. Draaien deed zo n zeer dus steeds wakker. Plassen was een hele exercitie, pffff. Vanmorgen om half 9 bij de fysio en inderdaad lekker door mijn rug. De oefeningen die ik kan doen ( maar nu nog te pijnlijk zijn) zijn vaak weer niet goed voor mijn bekken (asymmetrisch), dus schiet allemaal niet op. In elk geval een week rust pakken. Dus werk gebeld dat ik niet kom. Vroeg ie nog of ik verlof ging opnemen.... Nee natuurlijk niet, zucht... Maak maar een afspraak bij de bedrijfsarts. Manlief is vandaag ook thuis en lekker op de babykamer aan het rommelen. De laatste losse dingen eruit en een en ander aan het ophangen. Helemaal leuk! Als ik volgende weel rustig aan weer wat mobieler ben hoop ik dat ik wat dingen een definitieve plek kan geven en eens even echt goed kan kijken waar ik nog voor op pad moet. Dank voor de luiertip. Heb laatste een keer drie megapakken new born gehaald dus heb een goeie voorraad. Bovendien wil ik daarna een natty luiers proberen, daar zitten geen ellendige schadelijke stoffen in. Maar of ze ook bestand zijn tegen nachtelijke plasluiers en tandenpoep....?
Wow, ml is weg dus ben alleen met de meiden. In 75 minuten allebei gevoed, verschoond, op de commode gewassen, omgekleed en boven in bedje. Best netjes al zeg ik het zelf! Pfewww, hard werken hoor. Wel meteen beetje last van mijn buik, blehh. Stomme KZ met stomme hersteltijd! Ben ook met twee tegelijk in mijn armen de trap op gegaan, wel beetje eng hoor,bang om te vallen maar gelukkig alles goed gegaan. Betties, balen van je rug maar wel verplicht rusten nu, dus dat is mooi!! Nu moet je wel! Echt doen nu hoor, ik ben zelf ook van het doorgaan maar je beebje moet nog even lekker blijven groeien dus mama rustig aan!
twinny wow meid dat doe je goed! een geboren tweelingmama ben je Betties wat vervelend van je rug, maar goed rusten dan. Wat een belachelijke vraag van je leidinggevende of je verlofdagen opneemt. Tuurlijk niet je bent ziek! Waarom word er toch zo vreemd gedaan over ziekte tijdens de zwangerschap? Maar goed voor jezelf opgekomen hoor, nu lekker rusten en hopelijk snel minder pijn. Ik heb de echofoto nog steeds niet gescand haha komt omdat de scanner en "hoofd"laptop boven staan en ik ben altijd op de foon of de laptop onder. Ook de nieuwste foto's van Tess staan nog niet onder op de laptop. Maar....ik heb met mijn foon een foto gemaakt van de echo dus die staat nu toch in mijn album en ik heb 2 fotocollages van Tess van de telefoon erop gezet. De tandjes zie je helaas niet op deze foto's. Zo nu nog ff mijn zwangerschapsdagboek bijwerken (eigenlijk eraan beginnen hihi) en dan Tess weer van het kdv halen.
Ik vond net een meetlint en heb mijn buik opgemeten... Ik heb bij julian precies 1x mijn buik gemeten en achteraf was dat de dag voor de bevalling, 38 weken Dat was 115 cm. Nu was ie... 116 cm!? Ehm, vandaag 28 weken... Natuurlijk zit mijn buik nu nog hoog en was ie bij julian op het moment van meten al ingedaald. Maar niet zo gek dat ik me dus big en log voel en inderdaad al velew eken verder dan ik werkelijk ben...bizar! Wordt ook echt gek van de opmerkingen: zeker niet zo lang meer, of weet je zeker dat het er maar 1 is... Aaarghhhh! Tot zover de frustraties.. Ik ga eens even babyfotos spieken van jullie. Even zien waarvoor ik dit ook al weer doe
Wow betties dat is al een aardige buik. Bij mij was het trouwens niet zo dat die eerst dikker was en na het indalen minder dik. Ik mat mijn buik geregeld, bijna wekelijks en wad toch iedere x wat meer. Met 39 weken laatste x gemeten toen was die 106cm. Dus ik kan me voorstellen dat je het al erg zwaar hebt. Gewoon toegeven aan je lichaam hoor. Benieuwd of ik deze zwangerschap een veel grotere buik ga krijgen...
Ohh betties ik zag dat je op de groeifoto's van Tess had gereageerd. Doen we elke maand met die beer een foto. Moet er nog 4 plaatsen hier hihi. Dit was maar tot 5 mnd. Is echt leuk om te zien hoe ze groeit, maar ook hoe ze veranderd.
Twinny wauw dat doe je al hartstikke goed zeg! Als ik bedenk dat ik 5w geen kant op kon omdat mn lijf zo naar de haaien was.. En jij hobbelt al gezellig met 2 beebjes rond mooi hoe natuurlijk het je afgaat! Oh en veeeel.foto"s maken ik nen ook wel benieuwd naar het verhaal achter de namen! Betties wauw je buik! Dat zijn hele cms haha.. Zwaar.. Wel een echte goede zwangerbuik hoe is het nu met je rug? Dacht trouwens dat het met een tweede sowieso groter en zwaarder wordt. Daarentegen wel makkelijkere bevalling Hip met de tandenpoep ach meid ze moet nog zoveel tandjes.. Het lijkt me makkelijl herkenbaar zo. Zou ze dit ook hebben met tandjes wisselen over een paar jaar. En de sprong erbij..pff. Zitten jullie ook weer in een lange? Tori vast nog onderweg naar heerlijke hopen sneeuw!
Hier.. Voel me niet schuldig over de kv, ze moet eten dus hop, maar vind het gewoon superjammer heb al bedacht nu een mndje en met 6mnd bijvoeding wordt dat yoghurt En lijkt alsof we supervroeg in de 6mnd sprong belanden want ze is moooooeilijk... Maar ook zo schattig rolt nu zelf de hele tijd van rug nasr buik, ze vindt het zo leuk hihi. En gister voor het eerst zelf in de kinderwsgen geslapen. Waar ze overigens bijna niet meer in past! Kleertjes mt 68 uit de kast. Ze doet t zo goed
Deze na ht ging een heel klein beetje beter, het opstaan was iets minder pijnlijk. Maar het gaat jiet heel erg snel. Nou ja, moet niet voor niets een week rust...geen plannen dit weekend, behalve zondagmiddag bij vrienden langs om de hangwieg op te halen. Ja hip ga er maar vanuit dat je buik hard gaat. Vanaf 12 weken was ie al niet meer te ontkennen bij mij... Volgens mij loop ik gek genoeg qua klios wel aardig op het schema van julian. Ik zal wel weer eindigen rond de 18 kilo zoals het nu gaat. Sophy, een makkelijkere bevalling bij nr 2? Nou dat lijkt mij prima! Nr 1 was best wel ok, dus als deze nog beter/sneller gaat... Ik blijf twijfelen over zkh of thuis. Er is nu geen aanleiding voor zkh. En als deze inderdaad sneller gaat (en mijn vk heeft dat al in hoofdletters in mijn dossier staan omdat de eerste ook vlot ging) ben ik eigenlijk vooral bang dat ik het zkh misschien niet ga redden... Binnenkort maar naar zo n rondleiding zodat we in elk geval een idee hebben hoe het in het zkh gaat. Volgens mij krijgen kids geen last van diarree etc bij tandenwisselen. Julian is nog niet aan het wisselen, dat begint tussen 6 en 8 jaar. Maar hij had er onlangs wel plotseling een nieuwe achterste kies bij! Geen last van gehad. Nou ja, hij heeft natuurlijk allang geen luiers meer maar vind het altijd uitermate interessant om te melden dat hij gepoept heeft of diaree had, haha. Nou rustig dagje hier. Jullie ook een fijnweekend!
Rustig aan hoor Betties! Goed voor je buikie zorgen nog een fotootje? Ben eigenlijk wel benieuwd naar je mooie bol? Ja ze zeggen toch bij een tweede (of nog meer) is de weg al vrij dus ontsluiting vaak maar 4-6uurtjes en dan 2x persen waar bij een eerste alleen de ontsluotong gemiddeld al 24u duurt. Dat wordt een eitje "kom ik ga effe bevallen"
Sophy wat bedoel je met 68 uit de kast?? Past dat al niet meer? Dan gaat ze wel heel erg hard zeg, Tess heeft ook 74, maar sommige grote 68 ook nog en sommige van 74 zijn nog wat te ruim. Benieuwd of je meisje het hele eerste jaar zo hard blijft groeien. Fijn dat je je niet schuldig voelt over de bv. Ga je straks beginnen met yoghurt als bijvoeding? Niet met groente en/of fruit? Of bedoel je de yoghurt ipv de kv? Ben benieuwd hoe je meisje de bijvoeding gaat vinden straks, ik denk dat het een makkelijk etertje word ga je zelf maken of potjes kopen? Betties fijn dat het ietsiepietsie beter gaat, maar hou goed je rust he meid. Ben ook wel benieuwd naar een foto van je buik. Dat je buik dikker is, maar je gewicht niet meer dan bij Julian komt omdat de buikspieren uitgerekt zijn door de eerste zwangerschap. Daarom zal het ook wel zwaarder zijn, omdat de spieren minder meedragen. ben idd benieuwd hoe hard het gaat bij mij, het is nog maar zo kort geleden dat Tess erin zat. Sophy gelukkig heeft Tess op de tandjes poeo na geen last vd tandjes, alleen bij het eerste tandje. En toen was die diarree ook enorm! Kon geen luier tegenop haha, nu gelukkig wel. Zijn alleen een paar diarree luiers per dag. De sprong valt tot nu toe mee gelukkig. Deze week is ze 2x een tijdje wakker geweest 's nachts verder slaapt ze gewoon door, of ze word wakker ligt wat te kletsen en valt weer zelf in slaap. Overdag donderdag echt een jengeldag gehad verder nog niet echt. Dus zo is die wel 5 weken vol te houden, maar goed officieel begint de sprong morgen pas dus wie weet ga ik nog wel gillen....hoop dat die mee gaat vallen. Tot nu toe gaat het goed met 1x per dag 2 bolletjes. Denk echt dat mijn lichaam het helemaal zelf kan. Zelfs nu krijg ik nog veel terug. Lekker zonnetje vandaag, hopelijk blijft dat, dan ga ik straks met Tess wandelen als ze wakker is.
Ik had bij julian al ontsluitingsfase van ong 3,5 uur en toen een dik uur persen. Vandaar dat ik het wel spannend vindt... Maar dat twee keer persen spreekt me heeeeeel erg aan!
Goed dat je lijf het zelf kan Hip! Heb,je al een afspraak voor een geslachtsbepaling of ben ik dan iets te enthousiast? En fijn dat het tot,nu toe goed gaat met de nachten. Hopelijk kom je de komende weken makkelijk door! Hoe doe jij het met de hapjes? Koken of stomen of babycookding? En elke dag vers of maak je een batch om in,te vriezen? Ik ga iig zelf koken, geen potjes. En rapley dus even wachten tot ze goed kan zitten. Maar wij eten natuurlijk erg kruidig dus moet iets aparts voor moppie maken. Dan krijgt ze nu 1x kv en die vervang ik straks door yoghurt, plus dan,dus groente Ik heb haar wel stiekem al 2x mn peer voorgehouden en dat was zooo leuk hihi likken grote ogen en dan meteen die handjes eromheen zodat ik m niet weg kon halen haha en maar likken schattig Betties wauwww zo snel met Julian! Dan zou je hopen een uurtje straks das wel heul erg snel! Ze heeft nu maat 68 bedoelde ik. Ze is vooral lang eigenlijk, heel smallig lang buikje.
Sophy ja klopt dat zag ik de vorige x al toen je bij het cb was geweest. Ze was toen al bijna net zolang als Tess. Maar Tess is ook echt een propje hihi. Toen ik begon met hapjes deed ik veel voormaken, nu wat minder, want ze krijgt niks meer gepurreerd. Dus fruit hoef ik niks meer voor te doen en ze eet ook al geregeld met ons mee, maar dan zonder zout wel een beetje kruiden en specerijen. Ik deed koken en stomen, dus bv de aardappels koken en dan nog een mandje erop met de broccoli. Zo kan je in 1x heel veel maken. 4 pannetjes op. Mandjes erop of een bolzeefje met een deksel erop. En hoppa je hebt vanalles. Dan pureerde ik met de staafmixer met wat van het kookvocht erbij en een klontje boter of olijfolie een klein beetje. Je krijgt het dan heel glad en kunt het steeds iets groffer laten. Ik portioneerde het in ijsklontjesvormpjes (bij kv en ah heb je met een zachte onderkant dan druk je ze heel makkelijk uit) afdekken met folie en invriezen. Als het bevroren was duwde ik ze uit en deed de blokjes in een hersluitbaar dv zakje waar je op kan schrijven wat er in zit. Zo had ik dus een aparte la in de dv met allemaal eten voor tess Alles apart trouwens geen groentes mengen zo kon ze alle smaken apart proeven. Als ze iets goed lust kun je natuurlijk wel mengen, maar ik deed dat dan aan tafel in de dv had ik alles apart ingevroren. fruit kun je ook van te voren pureren en invriezen. Deed ik op de zelfde manier. Van appel en peer maakte ik moes, dus eerst koken. Banaan word heel snel bruin,dus die deed ik vers ff prakken met de vork en dan geven. Pruimen, necatarines, druifjes moet de schil af voor je pureert anders gaan ze meteen gisten of iets. Dat ruikt dan heel raar, alsof het alcohol word. Geef druifjes nu pas want schillen was me te veel werk en nu eet ze ze zo op. Ik vond het super handig en doordat het zo in blokjes geportioneerd was kreeg ze ook altijd evenveel. En je hebt altijd iets op voorraad wat je maar zo op hoeft te warmen ook als je geen tijd hebt. Opwarmen doe ik in de magnetron, wel heet opwarmen en dan aflaten koelen tot eet tempratuur. succes alvast! En smakelijk voor je moppie Het lijkt wel lente vandaag, heerlijk gewandeld met Tess en heb de achterdeur lekker open staan