Hip je bent mn info bron haha. Alleen, waarom stomen? Is dat beter qua vitaminebehoud? Ik kook nl haast nooit iets in water, bijna alles gaat in mn wok mss toch kijken voor een babycook. Ik maak wat puree spul voor de opvang wn thuis krijgt ze stukjes heb potjes van 80ml van medela, die lijken me leuk om te februiken.
Sophy met stomen behoud je idd meer vitamines, maar het is vooral makkelijk zo maak je meer dingen in 1x. Pannetje met iets en mandje erop met nog iets. Meteen alles wokken lijkt me niet zo fijn voor een kleintje. Gekookt of gestoomd is het toch zachter en een puurdere smaak dan gebakken/gewokt. Maar je zal zelf toch wel es iets koken? Aardappels, stampot, pasta, rijst? Met stukjes is in bakjes invriezen idd wat makkelijker denk ik dan ijsklontjes. Gepureerd is dat wel erg fijn. Mss voor de appelmoes wel makkelijk. Je doet ook nog geen saus ofzo bij de kleintjes erbij, ze moeten de pure smaak leren, dus een beetje kookvocht erbij voor de smeuigheid is wel fijn. De vetten in boter en olijfolie zijn erg gezond dys daar kun je ook wat van erbij doen. Bij de AH heb je een boek opperdepop, mss kun je dat halen voor wat ideetjes. Staan volgensmij best lekkere dingen in, ik had die gekregen en wel es doorgebladerd, maar nog niks uit gemaakt.
Bedankt Hip! Ik heb nog een mandje voor in mn rijstkoker, ideaal! En bij de kraamcadeautjes zat een baby kookboek maar in het begin doe ik toch alleen wat groente om te wennen. En welkom 6mnd sprong.. Moppie is elk uur deze nacht huilend wakker geworden. Overdag slapen was al lastig gister en eergister maar deze nacht wauw nog 5w te gaan hahaha. Ik ind het voor haar zo zielig. Fijne zondag lieverds!
Lekker uitgeslapen dus sophy Hip, handig dat jij zo van de hapjes bent, kunnen we veel van gebruiken! Hoe is het met je bi? Betties, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar een buikfoto? De meisjes hier slapen best netjes. Fles om 24.00 uur en dan vanaf ong half een tot half vijf slapen ze. Dan weer flesje en dan tot half negen slapen. Van de week ineens wat minder, maar toen had ik volledig bv (gekolfd) gegeven, maar het lijkt alsof ze het daar 's avonds en 's nachts nieg op redden, alsof het niet genoeg vult. Ze drinken dan met moeite het flesje leeg maar meteen daarna flinke hongersignalen. Aan de borst leggen werkt maar een paar minuutjes, dan zijn ze te moe om er zelf extra uit te halen en blijft het zo'n cirkeltje. De laatste voedingen alleen kv werkt veel beter, dan zitten ze langer vol. Is dit ook bekend voor de andere bv mama's? Dat het 's avonds minder goed lijkt te vullen dan overdag? Of ben ik weer de enige
Twinnu, wat fijn dat het lekker soepel loopt. Ik vroeg me alleen af...mogen ze nu al zo lamg doorslapen? Ok, ik lig al een tijdje uit de babyfase, wellicht nieuwe inzicjten of ben ik gewoon vergeten hoe de schemas ook alweer zaten. Maar die eerste periode van elke 3 uur voeden duurt toch veel langer? Of mag je nu zo vroeg al op eigen verzoek voeden? Haha, of is het zelfbehoud omdat het drie uur schema vreselijk is en al helemaal met twee lijkt me... De kooktips neem ik ook mee. Ik maakte ook veel zelf maar dan al geprakt invriezen. Dat van de smaken apart vind ik wel een goeie. Hoop dat uk2 sneller een makkelijke eters wordt. Nou ja blijft... Toen J een baby was at ie als een trein en zo goed als alles. En toen volgde een periode van een jaar of 2 dat iet slecht en vooral lang ging eten, dat gaat nu eindelijk beter. Maar nog zijn er momenten dat we elke hap naar binnen moeten kletsen, pfffff. Vandaag de hangwieg ophalen! Morgen dan lekker scharrelen op de babykamer. Die is dan eigenlijk wel helemaal af! Gelukkig kan ik inmiddels wel wat meer uit de voeten, gaat wel beter met mijn rug. Rustig aan blijven doen dus... Fijne zondag!
Ja volgens mijn kraamhulp mogen ze best 4 uur slapen ipv 3 uur zolang ze maar alle voeding krijgen die ze nodig hebben. Zelfs in het ziekenhuis hielden ze zich niet aan elke 3 uur omdat als ze net lekker slapen die slaap ook heel belangrijk is. En ze groeien er prima op, nu over geboortegewicht
Bv is lichter verteerbaar dan fv. Dat vult dus idd minder en ze komen sneller voor een nieiwe voeding. Dat stuwt je productie weer omhoog en ook je slaapgebrek haha maar dat wordt vanzelf minder. Als het ze zelf niet lukt, zou ik wel productieverhogend proberen te kolven. Met 2w op geboortegewicht metjes hoor! Mooi verhaal over de namen dat het voor jullie 2 bijzondere namen zijn.. Voor 2 bijzondere meiden moppie is huilerig. Heb ml al gewaarschuwd dat dit een rottijd wordt ze wil zo graag vastgehouden worden en bij ons zijn.. Dan is de tijd van afstanden en straks verlatingsangst gewoon heel moeilijk voor haar. En voor ons iets met een faaaaaase haha. Betties yay de wieg! stiekem beetje jaloers op je superleuke hangwieg maak ke straks een foto?
Zo, de buikfoto is eindelijk gemaakt en maar meteen geplaatst! Gister een beetje gaan struinen op internet voor geboortekaartjes. Bij julian deden we dat nog via de drukker, maar nu dus eens aan het rondkijken. Op sommige sites kun je hem zelf ook opmaken, superleuk. En het lijkt erop dat ik ons perfecte kaartje al meteen gevonden heb! En ook een tweede knoop lijkt bijna doorgehakt, die van de tweede naam. Manlief heeft mijn voorkeur afgeschoten... Ik vind het ook nog steeds leuk om deze tweede zoon dan als tweede naam papas naam te geven. Dat is dan ook nog in de lijn van dat julian naar de opas is vernoemd. Vond ie eerst niet zo. Maar bij het opmaken van het kaartje noemde ik de volledige naam eigenlijk vooral om te kijken of het zou passen ( eerste naam is in tegenstekling tot de korte namen trend een lange naam). En nou vond manlief het eigenlijk ineens wel mooi staan! Nou, even laten sudderen maar
Twinny mooi verhaal achter de namen, heeft toch wel iets als ze echt een betekenis voor jullie hebben. Wij hoefde Tess ook niet na 3u wakker te maken wel in het begin na 4u geloof ik, maar ik weet het serieus niet meer. Of dat het de eerste dagen wel na 3u was tot ze aan de 3kg zat en dan mocht het iets langer en vanaf 3500gr of 4kg mocht er 6u tussen zitten in de nacht. Wat je dat snel vergeet he! Betties ben benieuwd naar de hangwieg hoor, ik vind die zo leuk! Bij het kdv hebben ze er ook een paar voor de allerkleinste die hangen aan het plafond met zo'n gordijntje erom, echt heel schattig! Ga zo es ff je buikfoto checken...wel rustigaan blijven doen he ook nu het wat beter gaat met je rug. Leuk geboortekaartjes! Wij hebben ook via internet en heb em ook zelf ingedeeld. Had eerst helemaal zelf een kaartje ontworpen, maar dat was het toch net niet. De uitnodiging voor de babyborrel had ik wel helemaal zelf ontworpen. Ik las wat te snel je berichtje en dacht wat gek dat Julian vernoemd is naar de oppas haha en wat is er dan zo mooi aan dat de 2de vernoemd word naar papa. Maar toen las ik het goed hihi benieuwd wat de namen gaan worden. Tori zit lekker in de sneeuw te genieten ben benieuwd hoe het gaat met Yvi. sophy ohh wat shit dat je moppie nu alweer in de sprong zit en er ook zoveel last van heeft. Hopelijk niet de hele sprong zo heftig. Tess had sprong 4 en 5 weinig last. Aan het begin een dag of 2/3 en op het einde 1 of 2 dagen. En daarna komt dan die grijze periode, zo'n nepsprong die is niet leuk! Vooral voor je kleintje niet natuurlijk. Tess werd om 6.20u wakker, wat een rottijd! Ze schrok ik denk een droom en toen viel ze niet meer in slaap, wat haar frustreerde. Ik haar wiegen viel ze op mijn arm wel in slaap, maar steeds niet diep genoeg dus kon haar niet terug leggen. Maar mee bij ons in bed en toen is ze om half 8 in slaap gevallen en heeft ze tot half 9 op mij geslapen..heerlijk als ze zo op me ligt, al lig ik dan zelf nergens naar natuurlijk. Gelukkig is ze eel redelijk vrolijk vandaag, je merkt overdag wel dat ze in de sprong zit, want ze wil wat meer samen spelen, maar verder niet vervelend en de nachten gaan nog best wel goed tot nu toe, maar niet te vroeg juichen. vanmiddag lekker een stuk gewandeld en nu slaapt ze lekker en ik denk dat ik ook ff op de bank plof
Hip weet je dat ik elke keer nog met verwondering naar je banner kijk Hier ook dat samen willen spelen trouwens, of gewoon op schoot zitten (wahoe ze trekt zichzelf op tot zitten!) Maar niet alleen in de box..
Wat een rust hier, iedereen lekker druk... Hier gaat het een stuk beter gelukkig. Nog wel last maar het gaat wel aardig. Gister nog even bij de fysio geweest en daar op een bal oefeningen gedaan. Dat gaat een stuk beter dan de oefeningen doen op handen en knieen omdat mijn buik gewoon groot en zwaar is. Mijn lieve buuf bleek zo n bal te hebben dus die staat nu in de kamer. Julian vind zo n grote skippybal maar wat leuk, dus dat is nog een hele strijd, haha. Vandaag ben ik nog thuis, wel een beetje aan het werk en morgen is mijn vaste vrije dag. Dan ga ik donderdag weer een paar uur naar kantoor en vrijdag ook. Vrijdag heb ik ook de afspraak met de bedrijfsarts, dus dan wordt het plan voor de laatste werkweken wat duidelijker. Jeetje wat gaat het hard, want als het 34 weken wordt dan is mijn einddatum 1 maart, en dat terwijl het alweer zo n beetje eind januari is... De hangwieg is nog even vogelen, hangt nog niet helemaal naar mijn zin. Van het weekend maar even goed afstellen, voor mij is dat te zwaar. Ik ga zo ook een knuffelbeest bestellen met de naam erop. Julian heeft er ook zo een en dat is echt zijn slaapknuffel. Ik zie deze kleine ook al helemaal voor me met zo'n konijn achter zich aan slepend, hihi. Begint dus allemaaal wat concreter te worden! Soms komt het echt zo binnen, eigenlijk een soort van onwerkelijk. Ik merk zowieso dat ik emotioneler ben ineens, pfff. Zal wel door de pijn komen haha. Nou ladies, fijne dag! En knuffels voor alle kleintjes!
Betties fijn zeg dat het nu beter gaat. Hopelijk heb je wat aan het gesprek vrijdag met de bedrijfsarts. Voor je het weet heb je verlof en dan bijna je mannetje in je armen. Klinkt als een hele schattige knuffel trouwens dat konijntje met de naam. ben erg benieuwd naar je hangwieg hoor! Sophy ja ik blijf het ook heel onwerkelijk vinden hoor! Maar zo mooi...tijd voor de geslachtsbepaling hihi dan word het wat echter en kunnen we ook beginnen met shoppen en klussen Gisteren had Tess veel last van de sprong, echt Tessje lacht Tessje huilt of eigelijk meer brullen, boos, hysterie. Ze had zoveel aandacht nodig, niet knuffelen, maar kijk wat ik allemaal kan en hoe geweldig ik ben, klappen staande ovatie en juichen dan was ze in haar element en alleen mama was niet goed genoeg, papa moest ook uit z'n dak haha. Ze was 's nachts ook van 1 tot half 4 wakker geweest en had last van het doorkomende tandje. 1 knal rood wang en beetje verhoging. gelukkig heeft ze vannacht weer lekker doorgeslapen van 20.00 tot 8.30 en vanmorfen zijn we lekker gaan winkelen. Tess weer verwend, papa in het nieuw, mama gezwijmelt bij maatje 50...was Tess echt zo klein dat dat nog te groot was?? En heerlijk geluncht met z'n 3tjes. Nu wel echt veel last al van mijn bekken, niet leuk! Twinny hoe gaat het met je meisjes en met jezelf? Soof hoe gaat het met je moppie in de zeze sprong? Oww en we hebben een carnavalspakje voor Tess gekocht...zo schattig! Ze word poes een schattige grijs gestreepte met een roze buikje als ze em aan heeft gehad zal i een foto plaatsen, weet zeker dat het haar uber schattig zal staan.
Hip klinkt leuk weer die voorpret! Toch best weer wat te shoppen natuurlijk, hoe ga je het doen qua kamertje straks? Want tess is nog een beetje klein voor een groot bed dan... Nou ja, julian ging met ruim 1,5 naar peuterbedje. Via mp een kamertje scoren ofzo? Vandaag mijn broer en s.zus opgehaald van schiphol. Koffers vol babykleding haha. Ook voor onze uk een pakje gehad, maar ik vraag me af of ie het ooit aan kan, want het is maatje poppenkleding, prematuur. En ik denk toch echt dat ik een dikke 50-er krijg. Nou ja, we zien wel. Lief bedoeld. Voor julian hadden ze ook een mooi overhemd en dat was juist weer maatje 'over ruim een jaar kan ie het misschien aan', hihi. Het knuffelkonijn is van koterkado, en dan die met de oranje flaporen.
Ken je dat, dat er een feestje verder op is in de straat en dat je alleen maar kan denken: ga nou een keer slapen!! Pfff, had vannacht zo'n feestje in mijn buik en hij ging heeeeel lang door! Completen verbouwing daarbinnen! Aaaargggh, kleine draak! Julian heeft hem vanmorgen even streng toegesproken dat ie mama niet mag pesten, hihi. Gelukkig gaat julian lekker naar school en kan ik nog even een uurtje slaap proberen te pakkken
Betties lekker zo"n feestende hummel in je buik. Dat belooft wat als hij 15 is moppie heeft dat nooit zo erg gehad, wel beetje spelen rond 02u maar dat,was altijd snel klaar.. En nu is ze ook rustig. Zou het toch al iets in het karaker zijn? Lief zo"n naamknuffel! En goed dat je naar de bedrijfsarts gaat vrijdag. Het klinkt alsof je lijf toe is aan verlof. Dan zou 1 maart al heel lekker snel zijn! Emo.. Ik kan nu nog moppie oppakken met tranen in mn ogen om het grote wobder hoort mss ook bij hoe wij ze hebben gekregen.. Hip oeh nu al voorpret! Leuk ben heel benieuwd of je een meisje of jongetje krijgt arme Tess dat ze aan het brullen is. Veel toejuichen en knuffelen.. Zou ze trouwens aanvoelen dat je zwanger bent. Dat hoor je ook wel eens. Twinny gaat het goed? Aan het genieten met handen vol Tori lekker in de sneeuw
Hier gaat het goed! Met die ene fles kv zit moppies buikje voller en komt ze nog maar 2x per nacht en is ze vrolijker en ik eet bakken havermout en cashewnoten voor mn productie, maar voel me ook rustiger en meer uitgeslapen haha voor het eerdt in 2mnd zitten mn boobs weer ramvol hoera! Op werk bleghh.. Ik mis mn kind gewoon.. Dat je je afvraagt wat doe ik hier Vandaag lekker vrij
He betties ern feestje in je buik midden in de nacht...niet zo fijn haha, gelukkig heeft grote broer ff zijn zegje gedaan dat zal vast helpen. Hopelijk nog een beetje kunnen slapen vanmorgen. Tess heeft dat ook nooit gedaan in de nacht alleen als ik op mijn rechterzij ging liggen, dan lag ze niet lekker en dat liet ze me dan ook meteen weten haha. Ze zeggen ook dat de baby druk is als jij rustig bent en daarom vaak 's nachts druk is, maar soof en ik konden overdag ook al niet veel meer dan liggen, mss dat onze moppies daarom rustiger waren in de nacht. ik merkte wel dat de eerste week (mss 2) Tess het zelfde ritme had dan in mijn buik. Best grappig, dan was ze om 23.00 flink aan het huilen en mijn vriend ojee wat is er toch en ik ohh dat is over een half uurtje over, is haar drukke momentje. Wij halen voor punt (werknaam beeb 2 ) een nieuwe babykamer. Ben nog lang niet uitgekeken op Tess haar kamer dus die mag ze nog een dik jaar zo houden ze past echt nog een tijd in het ledikantje en we kunnen 1 zijkant eruithalen en een lage plank komt er dan in zodat ze er zelf in en uit kan, mocht ze gaan stunten en eruit willen klimmen. Dus we kunnen nog ff vooruit. Verder nog genoeg te klussen de zolder moet verbouwd zodat mijn vriend zijn kantoor naar daar kan en dan is de kamer vrij voor babykamer nmr 2 We hadden vorig jaar Tess haar kamer en de overloop een nieuwe vloer laten leggen en die zelfde willen we nu ook op de kamer van punt en dan ook maar meteen op onze kamer dan is boven alles het zelfde. Omdat we voor Tess nog veel nodig hebben moeten we natuurlijk een hoop dubbel halen en het is een ander seizoen dus met slaapzakjes en kleerthes komt het ook niet echt overeen dus ook al word het een meisje dan nog vanalles nodig...wil sowieso geen kopie van Tess dus wil ook vanallerlei nieuwe kleertjes. En als het een jongen word moet dat natuurlijk sowieso. Heb vandaag al de eerste aankopen gedaan voor punt 2 hoeslakentjes en een setje hydrofielluiers. We hebben natuurlijk niet zoveel nieuwe hydrofielen nodig, want Tess gebruikt er een stuk minder dan in het begin, maar wat erbij is nooit verkeerd. Ik denk niet dat Tess voelt dat ik zwanger ben, dat idee heb ik niet eerlijk gezegd, maar zeker weet je het nooit. Haar gedrag past precies bij deze sprong. Opeens huilen uit het niets en dan echt alsof ze zich enorm pijn heeft gedaan. Aanstellen e n met emoties spelen, precies sprong gedrag. ze is ook al druk bezig met nieuwe dingen leren, de ringen piramide maakt ze nu helemaal zelf echt leuk. Als er dan eentje fout mis gaat dan haalt ze alles eraf en begint weer helemaal opnieuw hihi. Heb vandaag stapelbekers en stapelblokken voor haar gehaald kan ze torens bouwen. De bekers zet ze nu nog in elkaar ipv op elkaar. Oww en ze is over naar 1 slaapje overdag. Ze is in de ochtend zo fit tegen half 12/12u is ze pas moe dus om vanaf daar nog 2 slaapjes te doen werkt niet. Dus dan gaat ze na het eten naar bed rond 12u/12.15..en dan kan ze een uur of 3 slapen. Vannacht is gelukkig goed gegaan, giateravond 2x wakker en toen is mijn vriend gaan troosten en vannacht 2x wakker, maar met wat sussede woordjes door de babyfoon en haar slaapmuziekje aan viel ze weer in slaap zelf dus niemand hoefde eruit. Ik had net een mail dat ik niet aangenomen ben bij dat nieuwe horecazaakje waar ik had gesolliciteerd. Niet echt uitleg erbij. Ondanks het leuke gesprek en met berg aan ervaring toch besloten om met iemand anders verder te gaan. Eerlijk gezegd denk ik omdat ik een kindje heb. Van 1 kant ben ik wel blij, want ik had geen idee hoe ik dat moest gaan doen, heb nu al best veel last van mijn bekken gisteren 3 uurtjes in de stad geweest en verrekte van de pijn. Dus geen idee hoe ik een werkdag door moest komen en dan ook nog de hele dag staan, lopen, bukken en tillen en dan ben je klaar en dan nog de hele zaak poetsen, wc's, stofzuigen, koelingen, bar....dus als ik aangenomen was had ik me bi nen een maand mss wel al ziek moeten melden. Gaan ook pas eind feb. open dus dan ben ik al een maand verder. Van 1 kant ook wel jammer leek me erg leuk en zou graag iets buiten de deur willen doen. Nu ff kijken wat verstandig is, ziek melden bij het uwv of nog ff doorsolliciteren.... ook met mijn vriend over gehad of ik straks als de 2de er is nog eel moet werken, financieel mss niet nodig, maar zelf zou ik wel iets willen doen niet alleen maar mama zijn. Mss dan iets voor 1 of 2 dagen in de week, maar vind maar iets.... soof shit zeg dat je je moppie zo mist zal ook wel komen omdat het niet zo lekker loopt op het werk. Mss toch opzoek naar iets anders? Oww de buren hebben er weer een kindje bij weer een jongen...Jordan denk zoals de basketballer en niet zoals de tandenborstel hun andere zoontje heet Eljero naar de voetballer. Aan de namen mss al af te leiden dat het niet onze smaak buren zijn hahaha. Hoop dat onze kids niet dikke vrienden worden met hun kids hihi. Qua leeftijd past het wel goed hun eerste is van okt. Een jaar en deze dus nu geboren. zo ik ga me nuttig maken voordat Tess wakker word. Fijne dag dames!
ohh betties ik had nog ff op koterkado gekeken en wat een schattige knuffel is dat konijn, wel een grote zeg hihi. van happyhorse is die zag ik, die knuffels zijn echt super zacht! Tess heeft het schaapje-knuffeldoekje ervan en daar slaapt ze altijd mee, zo schattig! ook fijn want die kun je altijd wel ergens kopen of bestellen als de knuffel kwijt zou raken. wij hebben er sowieso 2 voor als er eentje in de was is.
Hahaha sophyreactie van je man via de app zeker....als ze lezen dan lezen ze alles als een medeling volgensmij erv frustrerend soms. Wil je moppie gewoon niet gaan slapen of blijft ze huilen? Bij Tess is het zo dat hoe moe ze ook is als het moment van nu wil ik slapen voorbij os dan kun je doen wat je wil ze valt dan niet in slaap. En door het te blijven proberen worden we alltwee gefrustreerd. Dus dan laat ik haar gewoon beneden spelen, wachten tot de volgende slaapcyclus en dan opnieuw proberen, al is het hoe langer het duurt steeds moeilijker om te zien wanneer de cyclus bevint omdat ze van moeigheid steeds drukker word. en dan die rotte sprong er nu nog bij, shit he meid! Hopelijk is het ondertussen gelukt. Tess had vanmiddag opeens koorts zo is er niks en oleens gepoep,t huilen, vuurrode wangen en dus koorts. Zal tandje 4 wel zijn die is eigelijk op een velletje na door. Heb haar maar paracetamol gegeven en in bed gelegd. En ze slaapt