Jaaaa 12 weken vandaag doei eerste trimester, welkom tweede trimester hihi zo wat is dat snel gegaan zeg. En vanaf nu gaat het alleen maar sneller sophy he wat shit toch weer een rot nacht, hopelijk vannacht weer een goeie dan. En vandaag beetje rustigaan. Benieuwd hoe groot en zwaar je moppie is. Tot wanneer duurt het sprongetje waar je meisje nu in zit? Hoop dat je dan wat relaxte weken hebt want hierna is die helse 8 mnd sprong. Tori moeilijk zeg als je niet beide het zelfde wil..je kan er zo weinig aan doen, alleen maar hopen dat hij met de tijd van gedachte veranderd. Ik hoop het echt voor je! Veel plezier bij het cb en ik ben ook benieuwd hoe groot en zwaar Yvi is. Denk een stuk meer dan Tess. wij hoeven pas in maart weer en met het weeguurtje slaapt ze meestal dus ben al een tijd niet meer geweest. Die afspraak wat jij hebt vandaag die hadden wij al met 8 mnd 19 dec voor het laatst daar geweest. Betties hoe was je nacht? Hoop dat je wat hebt kunnen slapen, want je hebt het echt nodig. Als het niet lukt echt voor jezelf kiezen hoor en naar de bedrijfsarts. Wie weet word het tijd om te stoppen. Twinny hoe gaat het met jou en je meiden? Hier is het niet zo dat ik me door de zwangerschap zo belabberd voel, maar doordat ik alweer een paar weken aan het kwakkelen ben. Keelontsteking gaat maar niet over en snot verkouden dat hoesten en niezen is ook niet fijn voor mijn keel. Daardoor slaap ik slecht, daardoor heeft mijn bekken minder rust en overdag hang ik maar wat rond waardoor ik niet altijd een goeie houding heb en ook niet goed afwissel dus dat zorgt ook voor meer pijn, waardoor ik dus ook weer slechter slaap beetje een cirkeltje...gelukkig heeft Tess al 2 nachten weer helemaal doorgeslapen. Denk dat de moeheid door de zwangerschap wel meevalt geen idee eigelijk haha. Misselijkheid is al een paar weekjes over. Echt veel minder last gehad als bij Tess.Ik zou zo graag weer es helemaal fit willen zijn. morgen osteopaat, hoop dat het wat helpt, want van de vorige x heb ik nauwelijks iets gemerkt. Heb over 2 weekjes ook een afspraak gemaakt bij de cesartherapie. Waar ik me ook opgegeven heb voor de zwangerschapscursus. Ze dacht wel iets voor me te kunnen te betekenen hoop het! Zo klaar met zeuren...met Tess gaat het zo super hihi, gezellige tante is het! Ze is zo vrolijk en speelt zo leuk alleen. Nu aankleden gaan we wandelen het zonnetje schijnt
Ah Hip wat rot! En je mag natuurlijk geen ab. Wel oma"s trucjes allemaal al geprobeerd met uitje naast je bed, stomen, kippensoep en je vriend wat meer met Trss laten sjouwen? Het wordt echt zwaar als je buik gaat groeien ben ik bang voor je.. Wij zitten nog 1,5w in de sprong maar het lijkt al iets af te nemen. Ik weet nu iig ook dat het niets met voeding is.. Hapjes groente maken geen verschil en de afgelopen dagen zonder kv zijn zelfs beter als met Cb liep 45min uit! En precies de vrouw voor mij natuurlijk. Jeetje. Maar goed, moppir is 67cm en 7340gram arts helemaal lovend dat ze fysiek zo hard gaat, steeds haar voetjes pakt, rolt, geinteresseerd is, nog steeds bv krijgt.. Ik trotse mama Tori hoe was het bij jou?
Als mijn vriend niet werkt doet die eigelijk alles met Tess zodat ik kan rusten en hij helpt met het huishouden. Dus gelukkig daar niks over te klagen Hoop dat de pijn in mijn bekken gewoon wat verminderdkan worden en geremd zodat ik nog ff doorkan en als die rotte verkoudheid en keelpijn weg is zal het ook wel wat beter gaan. Ui op de kamer vind ik echt zo goor!! Het hele huis stinkt dan voor dagen, dus ik smeer luuf hihi lekker fris en mijn neus gaat er prima van open en stomen en zoutoplossing neusspray. Maar mijn neus blijft snot produceren. En die rotte keelpijn en dat hoesten gaan maar niet weg. Eet ijsjes en doe insklontjes in m'n drinken dat verzacht de pijn, maar daar is ook alles mee gezegd. Ach ik zal wel geduld moeten hebben. En mijn bekken tja bij de zwangerschap van Tess werd me geadviseerd, max 1 a 2 x traplopen per dag want dat is heel belastend voor het bekken...dat werkt met een klein kindje dus echt niet. Niet zwaar tillen en zeker niks zwaars dragen als je traploopt...ja Tess zal wel haast 10kg wegen en ik kan je niet zeggen hoevaak ik haar til op een dag en de trap op draag. Dus het is eigelijk wel logisch dat ik nu al meer last heb. Ik hoop dat de osteopaat de pijn kan verlichten en de cesartherapie me verschillende tips kan geven over houding en tillen en zo met Tess. Waardoor het allemaal wat makkelijker word. Goeie nachtrust zal ook een stuk helpen denk ik. Ach het zal wel goed komen moet er gewoon een weg in vinden. Hoop dat Tess over een maand of 2/3 zelf de trap op kan kruipen als ik er achteraan loop dat zal ook schelen. Fijn zeg sophy dat je moppie zo goed is gegroeid weer, leuk he altijd die complimentjes bij het cb. Balen dat het zo ontzettend uitgelopen was. Kwam je daardoor niet in de war met een slaapje of met eten van haar? Ik snap niet waarom er hier op het forum altijd zo geklaagd word over het cb. Dat ze altijd zeuren dat ze te dik/te dun/te groot/te klein zijn en niet volgens het boekje ontwikkelen. Bij ons word er nooit gezeurd en ze zeggen zelfs dat baby's geen overgewicht kunnen hebben. Sowieso is alles tussen -2 en +2 goed als ze hun eigen lijntje volgen. En qua ontwikkeling is ieder kind anders en alles goed. Wel word er in de gaten gehouden dat er geen lichamelijke belemmeringen zijn en dat daardoor iets fysiek niet kan lukken ofzo. Dus ik vind het altijd leuk om er heen te gaan en lees bij jullie (soof en tori) ook altijd positieve berichtjes, hebben wij dan zoveel geluk met ons cb?
Betties ik heb eindelijk het pompje voor die gymbal gevonden en meteen opgepompt...het is echt fijn om er op te zitten, mijn bekken ontspant er echt op. Dankjewel voor de tip! Ook bij de osteopaat geweest en heb het idee dat het deze x eel iets heeft geholpen, hij denkt dat de rugzenuw ook klem zit en ik daardoor nog meer pijn heb en door de pijn verkramp, waardoor ik weer meer last van het bekken krijg. Mijn bekkenbodemspieren waren ook helemaal verkrampt en die heeft die wat kunnen ontspannen....dit was overigens niet ontspannen jeetje dat deed pijn. Maargoed het helpt en hopelijk voor lange tijd. Over 2 weekjes weer terug. Tori hoe was het bij het cb gisteren? En zag ik nu op fb dat je er over aan het denken bent om Yvi niet meer te laten vaccineren?
Gisteren bij het CB was alkes goed, helaas liep het voor ons wel enorm uit dus kwam Yvi later in bed dan ze eigenlijk wilde, maar goed... Dat was niet anders. Eerst wegen en meten, 10125 gram en 71,5 cm. In lengte is ze de afgelopen twee weken dus niets gegroeid. De arts bij het CB was zo enthousiast dat we zo positief waren en gelukkig, dat zag ze niet vaak haha. En ze stelde vragen over haar ontwikkeling en ze kan dus al aardig wat tot wat kindjes pas kunnen met 15 maand. Ze is erg leergierig. Ook heeft ze de ogen xtra goed bekeken en daar lijkt nu niets mis meer mee. Dus dat was wel fijn. Vaccinaties, wil me er in verdiepen. Denk dat ik sowieso de volgende nog wel ga geven hoor... Maar wil er gewoon meer over weten, van beide kanten. Nu ga ik lekker in bed, morgen een lange dag (savonds tennis tot 12 uur).
Sophy, top dat het met jullie kleine meid ook zo goed gaat en ze op het cb ook lekker positief waren. We hebben gewoon allemaal topkindjes
Gisteravond naar zwangerschapszwemmen, was wel weer even lekker. En ik was heel moe, dus met de hoop op een goede nachtrust lekker naar bed. Nou, wat een drama weer. Vanwege maagzuur hoofdeind omhoog maar daardoor kreeg ik zon branderige pijn zo ter hoogte van je middenrif/ribben. Pffff, dus het was weer feest. Ik ben er om 6.30 uitgegaan en zat om 7.15 al op het werk. Dus ik ben wel al lekker vanaf 11.15 vrij! Haha, toch nog iets positiefs! Morgen willen we naar zon grote babyzaak, nog even even speuren naar nieuwe handigheidjes. Beide ouders willen ook graag nog een cadeau geven, maar aangezien we eigenlijk alles nog hebben kan ik niet zo snel iets verzinnen. Jullie nog tips voor handige dingen? Altijd welkom! Julian heeft nu vakantie. Ik ga woensdag met hem een fotoshoot doen bij een vriendin. Ik heb vingerverf gekocht waarmee hij op mijn buik mag tekenen. Leek me leuk, maar van t weekend maar even uitproberen of het ook werkt. Anders misschien met sminck, is nu ook volop verkrijgbaar.
Hier ook positief over het cb hoor! Ik denk wel, onze kindjes groeien allemaal goed, we zoeken zelf voldoende info, doen geen rare dingen, kunnen beetje relativeren ik vind ze hier ook goed met hun info, zelfs over bv. Moet er wel bij zeggen, ik weet dat dat ze nog de "laten huilen" theorie aanhangen dus over slaapproblemen praat ik gewoon niet Betties balen weer van je nacht! Bijna weekemd en dan shoppen wat willen ze geven.. Iets groots iets kleins..? Misschien iets met de naam erop straks? Newbormshoot? iets van die leuke scandinavische winkel? Bestekje met naam? Voorleesboek? Hip fijn dat de osteopaat helpt! Ook logisch van het tillen hoor.. Tess is mog klein, je hebt gewoon geen opties. Hopen dat ze snel leert lopen en toch zoveel mogelijk rust Tori wat is Yvi al zwaar lekker gegroeid hoor en bijzonder dat ze in ontwikkeling,al zoveel kan! Een kleine topper! Vaccinnaties heb ik ook over gedacht, maar wij zitten met bezoekjes aan manliefs familie en dat vind ik toch een risico. Alleen bmhk weet ik niet of we die gaan doen gezien de onbekende gevolgen op termijn.. Maar daar hebben we nog 11jaar voor haha. Twinny denk aan je! nog steeds baggernachten.. Nog 1 weekje tot ze 6mnd is, dan is het hopelijk klaar straks weer gezellig boodschapjes doen.
Sophy over slapen vraag of zeg ik ook niks op het cb...maar verder zijn ze hier op het cb heel ruimdenkend en meedenkend en zeker niet kort door de bocht en precies volgens het boekje. Echt balen dat je nog steeds zo'n rotnachten hebt, ik ga voor je duimen dat het volgende week over is. Vaccineren of eigen het niet vaccineren heb ik wel wat over gelezen, maar me er niet uitgebreid in verdiept. Al snel het besluit genomen dat ik het belangrijk vind dat ze gevaccineerd word. Idd er is kans op bijwerkingen, maar het komt echt maar zelden voor. De tegenhangers van vaccineren hebben het alleen ovwr de gevallen waar er wel iets gebeurt of wat mogelijk gebeurt is door een vaccinatie, dat lijkt heel wat, maar als je het vergelijkt met de goede gevallen dan is het echt heel weinig. Er zijn steeds meer mensen die kiezen voor niet vaccineren, waardoor de kans op ziektes dus ook groter word. Ik zou het mezelf nooit vergeven als Tess erg ziek word door bv de mazelen omdat ik gekozen heb om niet te vaccineren. Maargoed dat is ieder voor zich natuurlijk. Tori wat fijn dat alles goed was en ze zo goed groeit. En ze ontwikkeld zich zo goed, mooi hoor! Succes met tennissen vandaag. Betties he bah wat een nacht weer, je mag gewoon maagzuurremmers he. Zo'n vies drankje helpt best wel snel. Wel lekker vroeg klaar met werken en dan nog maar ff wat slapen mss. Cadeautjes uhhhmmmm...mijn schoonouders hadden de geboortekaartjes betaald. Vonden ze leuker dan iets gewoons als kleertjes of een knuffel wat iedereen al geeft. Een fotoshoot is altijd erg leuk om te krijgen..newborn of mss wat later een familyshoot met de ouders erbij wat het gegeven hebben evt. Broers/zussen enz... Invulboekjes vind ik erg leuk. Je kan online ook een voorleesboekje laten maken met de naam van het kindje erin als hoofdpersoon. Zo'n babyswing schommelstoel hebben wij nog gekocht toen Tess er al was en die is echt fijn. Of een mooie draagdoek als je die wil hebben. Een abbonnement op een voorleesboekjesserie (van disney heb je die sowieso weet niet of er nog meer zijn) Een mooi spaarpotje evt een zilver met naan en geb. Datum in gegraveerd. mooie grote hydrofieldoeken van anais anais (uhh dat is parfum heet iets anders) zijn fijn om in te bakeren of lekker in de wikkelen na het badje. Een mooie diepe lijst om het eerste pakje in in te lijsten. (Al heb ik gewoon die diepe ribba van ikea erg fijn hiervoor en de 3 kleintjes heb ik het geboortekaartje in ingelijst.) Eerste haarlokje en eerste tandjedoosje.....pppffff nu weet ik echt niks meer. Succes! Hier bijna pijnloos wakker geworden vanmorgen heb heerlijk geslapen, Tess ook weer doorgeslapen al 5 nachtjes achter elkaar nu verkoudheid bijna over keelpijn minder, maar nog niet weg. Dinsdag weer naar punt kijkwn vanavond een feestje ja het gaat weer goed met me
Tegenstanders van vaccineren hebben het ook over het gif wat je eigenlijk inspuit. Dat het wel echte troep is. En dat de ziektes bijna niet meer voorkomen. En dat het lichaam zelf ook een ziekte kan bestrijden zonder de vaccinatie. Ik vind voor allebei iets te zeggen.. voor en tegen Uiteindelijk eigen keus toch Hip ik denk dat je Aden&Anais bedoelt Betties ik wilde voor moppie een speelgoedkist laten maken voor haar eerste verjaardag Misschien is dat nog een idee. Had zelf een grote platte in gedachten, nu voor speelgoed, straks voor verkleedspullen en als ze op kamers gaat kan die ook mee (gelukkig duurt dat nog heul erg lang). Zoiets als dit: Speelgoedkist (geboortekaartje beschilderd) | Heppiehip Speelgoedkisten en kinderkunst De invulboekjes van Hip vind ik ook leuk M'n zusje had een kinderwagen gekozen (iets met zelf geen geld enzo); wij hebben het bedrag op moppies spaarrekening gezet, dat vond ik ook mooi, gewoon voor later Een cursus babymassage? Met een hele weleda set erbij? Of babyzwemmen? Oh ik kan nog wel even doorgaan met leuke dingen hahaha. Hoera moppie slaapt, ik ga ook effe op bed liggen
Hip, jaaaaa het tweede trimester. Jippie!!! Wat fijn dat je toch wel nog een keertje extra voor een echo mag, anders is het inderdaad wel erg lang voordat je weer een keertje kunt spieken. Balen van je bekken, maar goed dat je nu een bal hebt. Ik had ook zo'n bal en bij mij hielp het heel goed. Je moet alleen wel opletten dat je niet in elkaar gaat zakken op de bal. Heb je ook oefeningetjes? Ik moest van de fysio dan steeds een voet optillen terwijl ik met mijn lage rugspieren mezelf in evenwicht moest houden. Tori, toch wel jammer van je test. Maar misschien ook maar beter als je vriend er nog niet helemaal achter staat. Het zou ook vervelend zijn als zoiets bijzonders voor spanningen zou zorgen hoor. En wat is Yvi al groot, echt super! Sophy, jouw meisje groeit ook als kool zeg! Blijf je nu eigenlijk nog kv geven nu je erachter bent dat het daar eigenlijk niet mee te maken heeft? En balen zeg als het CB zo uitloopt, dan zit je maar te wachten met een onrustige baby. Dat is hier ook bij de kinderarts, ik voed dan meestal gewoon maar dan zijn de baby's daarna zo doezelig dat ze niet meer goed hun dingetjes doen (hoofdje goed optillen enzo) eomdat ze te moe zijn. Betties, hoe gaat het nu? Ga je je werktijden nog verder afbouwen? Of blijf je nu halve dagen werken tot aan je verlof. Lekker he dat zwemmen, maar vind je je buik niet ook ontzettend zwaar als je dan weer uit het water komt? Hier alles goed, de meiden groeien heel hard. We zijn ook naar het CB geweest en behalve dat ze hun hoofdje nog niet goed meetillen als ze aan de armpjes omhoog worden getrokken gaat alles helemaal goed. Ik moet nu veel met ze oefenen door ze op hun buik te leggen. Verder heb ik een beginnende borstontsteking, blehhh. Dus veel aanleggen, warm houden en kolven. De kleintjes halen nog steeds geen hele voedingen uit de borst, mijn productie is helaas gewoon niet hoog genoeg voor twee. Ze hebben voldoende kracht, maar als ik een baby aan beide borsten moet leggen is er niets meer over voor de andere baby. Ik kolf dus zodat ze overdag gewoon afgekolfde melk krijgen en 's avonds en 's nachts kv. Maar jeetje, wat een ophef over die kv zeg, alsof ik een slechte moeder ben omdat ik niet volledig bv kan geven.. Er wordt hier weer flink gemopperd, dus ik ga weer aan de slag, heb zo weinig tijd tegenwoordig. Ook al een draagdoek gekocht zodat ik steeds een baby bij me kan houden (degene die het hardste roept haha). Blij dat alles goed gaat met iedereen!! Oh en hip, ik heb weer een banner hoor hihi. Nou ga ik echt, doeiii!!
He twinny!! Wat leuk weer ff nieuws van de twins en van jou! Oehh bijna een borstontsteking, hopelijk zet het niet door. Geen idee wat je er allemaal tegen kan dien en wat nog extra grootmoeders tips zijn ervoor, maar ik zou zeggen doe ze allemaal hihi. Ach en dat gedoe over kv, trek je er niks van aan. Dan zou ik wel een heel erg slechte moeder zijn, ik heb de bv niet eens geprobeerd en weet je Ik ben de liefste mama van de wereld en Tess doet het super. Alle goeie dingen van de bv krijgen je muppies mee en kv is een prima aanvulling, het is geen vergif ofzo. Mocht het niet meer lukken met de bv dan is kv een prima vervanging. Je kindjes worden er niks slechter van. Ik word altijd zo doodziek van dat gedoe om bv en ben er dan ook zo klaar mee met die mensen. Ik heb niks tegen bv en niks tegen kv, maar dat schuldgevoel wat moeders aangepraat word als ze voor kv kiezen, bewust of noodgedwongen, daar kan ik niet tegen. Fijn dat je meisjes het goed doen en jij weet zelf of ze idd nog wat weinig hun hoofdje optillen of dat het een moment opname was en ze wat moe waren. Maargoed op de buikleggen is altijd goed om te doen. En ook aan de draagdoek dus. Kun je als er eentje inligt de andere dan oppakken/dragen/flesje geven of wat dan ook nodig mocht zijn of niet? Ik wil er straks ook eentje (een makkelijke, maar wel ergonomisch, dat knopen lijkt me zo'n gedoe) voor als de baby een huil/hang dagje heeft. Tess zal dan evengoed ook haar aandacht moeten en een schone luier of noem maar op. Dus hoop dat ik dat met een draagdoek op kan lossen zodat ik deze baby net zoveel liefdevolle aandacht kan geven als dat ik Tess geef. Heb je nog lekker gewandeld met je meisjes? En hoe gaat het eigelijk zo op een dag als je man aan het werk is? Hebben ze enigszins een ritme? Slapen ze goed en ook overdag? Kun je ze gewoon wakker in bedje leggen of moeten ze gewiegd? Lijkt me toch lastiger met 2 tegelijk. Tess moest ik de eerste 3,5 maand altijd in slaap wiegen en toen opeens lukte het om haar wakker in bedje te leggen. Al heeft ze nog steeds wel es een dag of periode dat het niet lukt en ze alleen maar krijst. Denk dat jouw meisjes van het begin af aan al leren dat ze moeten wachten en wat "zelfstandiger" worden omdat mama nu eenmaal niet meteen bij alletwee tegelijk kan helpen. Betties wat sophy zegt zo'n speelgoedkist is ook leuk! Nou hopelijk hebben we wat inspiratie kunnen geven. En ik hoop dat je nog wat hebt kunnen rusten vandaag! Sophy jaaaa dat merk bedoelde ik hihi, kwam er ff niet op, maar was dus duidelijk genoeg Ja klopt wat je zegt over het vergif wat in de vaccinaties zit en wat ik ook erg goede punten vind van de vacc. Tegenhangers is dat je niet alles klakkeloos aan moet nemen van het cb, je moet beseffen dat het geen verplichting is maar een keuze. En dat het fijn zou zijn om de bijsluiter van de vaccinaties te krijgen zodat je een bewuste afweging kan maken van risico's van de ziektes en van de vaccinatie zelf. Maar dat de ziektes niet meer of nog nauwelijks voorkomen komt juist door het uitgebreidde vaccinatieprogramma wat we hebben. En zelfs in zo'n klein landje als Ned. Heb je toch nog geregeld een uitbraak van bijv. De mazelen in de gebieden waar nauwelijks gevaccineerd word. (Bijbelriem) en als steeds meer mensen er voor kiezen om niet te vaccineren dan worden die gebieden groter, de uitbraken vaker en keren er ziektes terug die nu niet of nauwelijks voorkomen. Vandaar mijn keuze om me er verder niet in te verdiepen (want anders word je gek als je precies weet wat er kan gebeuren door vaccineren) en gewoon te vaccineren. Over die van bmhk nog helemaal niet na gedacht, maar dat komt tegen die tijd wel met ook de wetenschap van die tijd. We zijn dat toch weer 11 jaar slimmer
Heel effies tussendoor.. moesten jullie kindjes ook wennen aan een lepeltje met hapjes? Ze vindt de borst gewoon het leukst haha en een lepeltje is echt een raar ding.. ja om mee te spelen.. maar niet om te happen Duurt dat lang? Zit helemaal onder de kots Vanmorgen al een enorme gelekte luier.. en nu dus volledig ondergekotst omdat ze na twee lepeltjes banaan nog een stukje rapley kreeg, hapte en toen bedacht "neeeeee dit wil ik toch maar niet" en toen mama haar optilde om het beter uitgespuugd te krijgen....ou ja.. kotsie dus.. overal
Twinny wat leuk dat je even aan komt waaien Je zal het hartstikke druk hebben met twee. Net als Hip ben ik wel benieuwd hoe je het doet.. of ze makkelijk in slaap komen, of ze hopelijk rustig zijn en niet teveel huilen, hoe leuk ze samen spelen Hoofdje optillen vanuit buikligging kon moppie al heel vroeg goed, maar zo aan de armpjes omhoog zoals ze bij het cb doen nu pas. Ik vind dat omhoogtrekken ook zo'n vreemde onnatuurlijke manier van doen.. dat hoefde ze van mij niet te kunnen Lekker op de buik liggen is prima En eh waar ophef over de kv? Bij de kinderarts/cb? Nee toch? Je geeft toch 50/50 en al gaf je 100% kv, jouw keuze en als ze groeien is dat het toch Ik ben wel helemaal pro-bv maar dat is vooral voor mezelf en pro-eigen-keuze voor anderen. Wat verwacht het cb.. dat je ze laat hongeren om toch maar bv te geven.. gewoon doen waar jij je goed bij voelt hoor! Ik vind het al super dat je zo aan het kolven bent en dat ze nu ook goed kunnen drinken bij je Dat is toch ook al een hele overwinning met een tweeling Ik geef trouwens nog 2x per week een klein flesje kv.. nu iets van 60/2, beetje afhankelijk van hoe ze die dag heeft gedronken, of ze het nodig heeft. Hip.. ja bijsluiter.. doet me denken aan die docu waar Betties het over had, van dat enge spul in de zwitsal.. en dingen over Enummers.. en dan is er weer een onderzoek geweest dat je beter geen pepernoten meer kunt eten want daar zou je ook wel eens ziekte X Y of Z van kunnen krijgen als je 35 kilo per jaar eet En toch denk ik ook vaak genoeg dat die vaccinaties gewoon echt troep zijn...
Sophy ik moet stiekem een beetje lachen dat je moppie je onder gespuugd heeft hihi. Vaak kun je die kleintjes het beste gewoon hun gang laten gaan (is in begin soms eng) ze hebben nog geen idee wat wel en niet in hun mondje past en hoeveel ze moeten kauwen voordat ze door kunnen slikken. Dus er word veel gekokhalst, uitgespuugd of met de handjes uit het mondje gepakt. Kokhalsen, hoesten en de bijbehorende traanoogjes daar schrik je mss van, maar het is gewoon een reflex van het lichaam dat er iets te ver achter op de tong eten ligt. Als je het gewoon afwacht komt het goed en eet je moppie door. uitspugen of uit het mondje pakken betekend ook niet dat het niet lekker is, maar het was waarschijnlijk een te groot stuk. Wacht gewoon ff af, je zult zien ze bekijkt het draait het tig keer rond en het gaat toch weer terug in het mondje. Hoe relaxter je zelf bent, hoe makkelijker het voor je kindje is. Anders word de smaak of structuur in verband gebracht met jou reactie, waardoor het veel langer duurt voordat ze stukjes kan eten. Het is ook normaal hoor dat ze aan het lepeltje moet wennen, dat komt vanzelf. Laat haar ff ermee spelen, het goed bekijken en zelf in de mond stoppen en elke dag hapjes aanbieden met het lepeltje dat wend ze er zo aan. Succes met deze ohh zo leuke nieuwe fase van je meisje. Fijn weekend allemaal trouwens
Vandaag naar de babypark. Pfff lekker druk en dat in combi met hormonen en bekken, haha. Ik ben wel weer klaar voor vandaag. We hebben een maxicosi easyfix gekocht, gelijk maar zo een die voor en achteruit kan. Wat een gedoe nu met dat achteruit zitten, hoewel het alleen nog maar een 'ernstig advies' is. We hadden natuurlijk al een maxicosi dus nu maar gekozen voor dat systeem. En op die manier een mooi kado van de ouders. Dank voor jullie tips! Ze zijn van beide kanten vooral van 'iets groots en blijvends'. Kleertjes krijgen we al comstant tussendoor en van mijn moeder had ik al een babyboek gekregen. Voor julian kregen we van een destijds de complete kinderwagen en van de ander de halve kinderkamer. Superlief en daar waren we natuurlijk erg blij mee. Nu mogen ze die easyfix samen delen en dat vinden we meer dan genoeg.. Verder een mooie wiegedeken gekocht. Nu kunnen we dat een keer doen. Voor julian moesten we toen echt alles aanschaffen en hielden we het maar op hemadekens, die trouwens helemaal prima zijn. Maar nu een keere en mooie gebreide.. Hier gaat het redelijk. Dat branderige gevoel in mijn huid en beurse gevoel in mijn bovenrug maakt me wel een laar keer wakker snachts. Heb er dan echt pijn van. Ga het maar aankaarten bij de vk. De symptomen staan ook in het rijtje van zwangerschapsbergiftiging, maar de andere symptomen heb ik helemaal niet. Toch spookt het een beetje door mijn hoofd... Zucht..
Hip zo uit het mondje halen en bekijken wist ik niet maar lijkt me erg grappig voor nu houdt ze van knauwen.. Boontjes courgette mango, dat soort structuren. Vind ze ook leuk in haar handje. Puree heb ik wat geprobeerd met een lepeltje omdat mn ouders en de go dat liever doen als rapley maar die lepel vindt ze raar haha. Zo"n gekleurde plastic.. De onze van rvs zijn daarentegen wel errug leuk haha. Kokhalzen enzo wist ik al wel.. Das gewoon de veiligheidsmarge van het lichaam.. Niet eng maar juist veilig en goed Dacht met die,banaan.. Ze kreeg hem er niet goed uit, dus gewoon rustig opgepakt zodat ze in een beter positie kon spugen. Zou dat fout zijn? Heb niet staan gillen zeg maar Vandaag bloemkool, nou dat was helemaal goed zo schattig Betties lekker gewinkeld! Leuk en handig,cadeau van de fams wij hebben hem ook, klik erin klik eruit echt zo makkelijk. Fotootje van de deken? En van jh e vast al mooie ronde buik? En nu vast avondje bankhangen Tori Twinny zwaai Fijn weekend meiden!
Ha, 1x eruit om 23 en 1x om 0430, ff voeden en weer slapen en dat mocht zelfs tot 8u straks lekker wandelen.. Het wordt vast een mooie dag Fijne zondag!
Fijn sophy! Hier een fijn middeltje gevonden tegen maagzuur (antagel), maar vannacht een keer of 4 eruit om te plassen, zucht. En onze afspraak met julian dat hij er om 8 uur uit mag, want dan is het licht gaat niet meer op. Het wordt om 7.30 al echt licht... Gauw op zoek naar een klok voor op zijn kamer en hem echt leren klokkijken. Wij gaan ze lekker naar het zwembad! Fijne zondag!