Ik had helemaal geen boxpakjes, nu denk ik wel eens dat dat ook leuk was geweest Hebben ze niks bij kixxonline, niet origineel maar ze hebben echt veel, of bij kleertjes.com? Ik vind de spulletjes van noppies ook altijd mooi en van feetje voor echte minibeebs Hip weet vast wel leuke dingen
Boerenkool in de pan, jakkes wat ruikt het zuur.... In de zak al maar met koken echt niet te harden. Ik durf het miet aan, dus gekiept... Dan maar pasta, er staat nog een pot saus in koelkast. Die bleek voo schimmel te staan.... Huilbui nabij.... Nu is de chinees voor ons aan het koken, en wacht ik geduldig op het brommertje...
Betties he bah wat zonde vd boerenkool, maar chinees is ook lekker en je hoeft de keuken niet op te ruimen Ik had bij Tess maar een paar boxpakjes, wil er nu ook meer. Op nextdirect.com hebben ze wel leuke en ook leuke kleertjes ook voor Julian. (Geen verzendkosten) Z8 heeft ook wel leuke spulletjes geen idee eigelijk hoe het bij de jongenskleertjes is. Vind het wel duur. Kiabi.com (geloof dat het .com is) heeft veel niet leuk maar staan ook wel leuke spulletjes tussen. Ik heb er een leuke en heel fijne slaapzak van en het herfstjasje can Tess. Maar eerlijk gezegd ook geen idee hoe het op de jongensafdeling is hihi. Kleinezebra.nl (of .com) heeft wel leuke hebbedingetjes heb er leuke mandjes van. Geloof dat ze ook dekentjes enzo hebben. aukgaaf.nl is een woonwinkel best landelijk met ook babyspulletjes. Maken zelf lakentjes en dekentjes. Leuke krukjes en hartjes enzo voor de aankleding. Dit was ff uit mijn hoofd hihi ben op de foon dus kan niet bij mijn favorieten kijken. Veel plezier met shoppen hihi. Sophy ik weet het online shoppen kan ook, maar met zo'n heerlijk zonnetje is het veel leuker om door de stad te hobbelen hihi. maar ik heb de prijs moeten betalen..jeetje wat een last weer en ben er verder ook meteen brak aan. ik was zo enthousiast dat ik nog maar zo weinig last had. Zelfs met de carnaval gewoon 4 dagen achterelkaar gevierd en amper last. Ik dacht ik kan de wereld weer aan. Maar dus weer ff met beide beentjes op de grond gezet. Hopelijk gaat het over een paar dagen weer goed met me, anders maar de osteo bellen. Vandaag erg rustigaan gedaan, vanmorgen ff bij big bazaar geweest voor slingers en ballonnen enzo voor de foto van Tess voor op haar uitnodiging. En natuurlijk voor haar feestje ook nog ff bij blokker, xenos, ah en toysxl geweest (ligt bijelkaar in overdekt winkelcentrum) want we willen een opblaasbare 1 en een kaarsje 1...overal uitverkocht. Dus ff online kijken dan maar. Vanmidsag ff geslapen en toen bij mam geweest klein blokje door het bos gewandeld en nu alweer een tijdje op de bank met een kruik. mss toch iets te veel gelopen voor een bijkomdagje, maar dat zonnetje roept me gewoon naar buiten Zondag word het 20 graden we gaan denk ik lekker naar het zuiden. Beetje wandelen, beetje terrassen en vooral veel genieten Morgen en zaterdag maar goed bijtanken zodat ik zondag weer topfit ben.
Hip dank voor de tips, ik ga lekker romdstruinen! Ja, ik heb ook zo'n zin om ff de stad in te gaan, maar ben ook bang dat dat teveel is. Het gaat nunredelijk goed qua bekken, het is nu meer dat ik echt al behoorlijk druk voel daar beneden en van een stukje lopen al snel een harde buik krijg. Misschien dat ik maandag of dinsdag een poging waag en dan de andere dagen weer niks plan. Ik ga zo eindelijk eens bij de tweeling van een vriend kijken, die zijn nu bijna een half jaar. Dat is met die zieke vrouw. Het gaat goed met haar, ze zit in de laatste fase van de chemo's. Maar ben wel een beetje bang voor de confrontatie zo. Ik ken haar eigenlijk helemaal niet. Lijkt me best heftig. Maar ik mag lekker helpen met het rondje voeding, want dat is om 10 uur. Alvast weer een keer met (grote) babies oefenen! Heerlijk!
Hip vind je het geen gek idee dat Tess al bijna 1 is? Soms gaat de tijd zo snel, ik weet nog hoe wanhopig we soms waren en kijk nu eens wat een stel heerlijke kindjes en alweer bijna 1! onwerkelijk soms Lekker vooruitzicht voor zondag! Nu ff rustig en dan wandelen in t zonnetje en ijsjes eten dat mag als je zwanger bent hihi Betties confronterend met haar ziek zijn bedoel je? Lijkt me heel lastig. Mss helpen haar kindjes haar er juist doorheen? en twee, leuk hoor, veel plezier met oefenen. Nog 3 weekjes dan mag je ook! Mss nog om te shoppen: Musjes.com Dat is vlgs mij de site van die gare meid van draagmoedergezocht, maar past mss qua kledingstijl wel bij je, zijn van die lekkere pakjes Ooiebeest.nl en dragenenzo.nl hebben naast doeken ook mooie kleertjes Weer een lekkere nacht gehad
Sophy ik vind het heel gek en onwerkelijk dat Tess bijna 1 is, maar ondertussen ook heel normaal haha. Het gaat zo hard en die moeilijke wanhopige kinderloze tijd lijkt al zover weg. Heb er wel zin in hoor, heel bijzonder die eerste verjaardag. Hoe was je nacht? Hopelijk goed, lekker fit het weekend in...het eerste lente weekend oww zie nu dat je een goede nacht hebt gehad...jeej! Genieten! Betties dat je minder last hebt van je bekken komt omdat je mannetje ingedaald is of daarmee bezig is. Had ik ook. Dan zit het hoofdje in het bekken waardoor dat weer wat stabieler is. Ik had toen minder pijn, maar kon niet echt veel meer. Is echt veel leuker he in de stad shoppen als het zonnetje schijnt. Hoop dat ik goed door kan tot het einde en ook dan nog de stad in kan. Lekker in een shirtje showen met mijn buik. Bij Tess had ik de winterjas altijd aan en daardoor voelde ik me zo log, niks moois aan terwijl ik eigelijk een mooi bescheiden buikje had. Maar die dikke truien enzo kleden niet echt af. hier begin ik af en toe wat onzeker te worden, komt denk ik omdat het zolang duurt voor ik weer es naar de vk kan. Bij Tess was ik tot 14 weken in het zkh dus wekelijks echo. Toen met 15 intake vk met echo en 1,5 week later geslachtsbepaling. En vanaf dan ga je al om de 3 weken geloof ik en de 20w echo nog erbij. Nu 4 weken helemaal niks. Geen kwaaltjes meer (ok soms wel nog erg moe) en voel de kleine nog amper en zeker niet elke dag. Het is nog zo vaag. En nu opeens denk ik oghhh alles zal toch wel goed zijn??? Zal wel normaal zijn rond deze tijd en heb het nog niet gehad tot nu toe. Maandag over een week geslachtsbepaling...ik tel af! Tess vanmorgen bij het cb geweest. 10kg en 72,5 cm Alles was goed. Met de fijne motoriek en spraak ligt ze een heel stuk voor op haar leeftijd. Grove motoriek is precies wat ze moet kunnen. Ze kreeg prikjes laatste herhaling dktp en die wat erbij hoort. En wat was ze stoer! De vorige keren was het drama, maar nu ff huilen met de prik en meteen stil en verder spelen met het balletje dat ze vast had. Bij het volgende prikje weer ff huilen en weer stil. Daarna weer volop kletsen en lachen. Nu over 3 mnd weer dan de bmr prik brrrrrrrr... zo ik ga ff niksen vanmiddag cesartherapie. Oww hadden jullie kleine baby's grote zorgen gekeken was maandag erop. Ik had het opgenomen en gister terug gekeken. Wat een hoopjes he! Vind het toch wel emotioneel om naar te kijken.
Niet elke dag, maar zeker 95% van de tijd... dat je dat dan toch "vergeet" of achter je laat hè.. ja gelukkig maar, daar niet van.. ik heb het ook hoor.. dat het nu toch zo "normaal" is om een kindje te hebben en gewoon gelukkig te zijn
Lekker hoor Hip dat je buikje begint te showen. In het voorjaar is dat inderdaad leuk, had ik natuurlijk ook vorig jaar, dat je steeds dunnere truitjes aan kan. Hoop alleen voor jou dat het niet weer zo'n 30 graden zomer is als je op het eind loopt Al bijna de geslachtsbepaling! Spannend!! Heb je een gevoel, idee, stiekeme voorkeur? En weet Tess eigenlijk een beetje dat ze een brusje krijgt, heb je iets gezegd van dat ze op moet passen met je buik? Ze groeit lekker hoor! Al een hele meid. Heeft ze nog steeds maat 74 of ben je al overgegaan naar 80? Goede dag weer hier. Ze ligt nu lekker in dr bedje al anderhalf uur. Daarvoor hebben we weer samen een broodje gegeten, dat vindt ze hartstikke leuk en lekker Vraagje aan Hip: op het voedselintroductieschema (bv) staat boter pas bij 8mnd maar ik meen me te herinneren dat jij al vrij snel brood met boter of een beetje olijfolie in de groente had gedaan. Klopt dat? Die meiden van zwsc cursus geven hun kindjes (die dus ook nu net 6mnd zijn) 's middags limonade met een koekje Geen grap he. Ben ik nou zo'n dodo dat ik dat niet nodig vind?? Moppie krijgt lekker groente en fruit en nu sinds 3dagen zo'n broodkorstje Zit te denken om straks nog ff met de bus (dat vindt ze leuk hihi) naar de markt in het centrum te gaan
Jumpsuits & Zo | Dragen enzo - draagdoeken en meer Kijk hier Betties Ik vind het wel grappige dingen, denk dat ik er voor moppie ook maar eentje bestel, nu is ze wel wat groter maar wie weet vindt ze het nog fijn
Sophy nee je bent nket gek haha limonade met een koekje....heel vreemd! Ik hoop dan dat ze diksap ofzo bedoelen al hoeft dat ook niet voor mij, maar mierzoete ranja of prik sinas lijkt me toch absurd! Met 6mnd kreeg Tess nog geen tussendoortjes ze zat toen op 3 flessen en warm eten (groente, aard of rijst of pasta) begon ff later met vlees en vis te introduceren. Maar dat krijgt ze nog steeds niet zovaak. Een boterham met boter en fruit. Oww en griemse yoghurt of kwark na de boterham of dat ik daar iets later mee begon dat weet ik niet meer. de richtlijnen van de bv site zijn heel erg voorzichtig. BV blijft nummer 1 voeding en dorstlesser. Daar staat ook dat je zolang je BV geeft geen water aan moet bieden als drinken. Terwijl dat toch echt geen kwaad kan en gezond is en je kindje oook iets anders leert dan borst en fles. Het kan geen kwaad om de richtlijnen van de bv site aan te houden, maar het is ook niet erg om war sneller te gaan en je eigen gezonde verstand te gebruiken. Of es op voedingscentrum te kijken want zo slecht zijn die richtlijnen niet. in boter en olie zitten gezonde vetten dus dat is heel goed om aan je kindje te geven. Olijfolie met mate natuurlijk. Hier nu als tussendoortjes volkoren soepstengel, mini rijstwafel van goodies, soms een wortel chipsje of koekje van goodies. Stukje afgekookte groente en wat extra fruit. Drinken water en nu sinds kort optimel puur, want ze lust geen melk.
Een vriendin van me is ook zo met tussendoortjes. Die denk dat een tussendoortje iets lekkers moet zijn dus haar zoontje krijgt koekjes zelfs een paar x per dag ook als zoethoudertje en laatst waren we daar en kreeg die een kommetje nibbits en toen hij die op had en vervelend werd kreeg hij er nog 1!!! Ik was echt stom verbaasd. Hij is van dec. 1 jaar. Ook hagelslag en pasta op de boterham. En alleen maar ranja als drinken en yogo en chocomel ipv melk. Tijdje terug aaren ze hier en Tess kreeg haar fruit, dus ik vroeg of hij ook wat mocht anders zo sneu als Tess zit te eten en hij krijgt niks. Maar hij mocht niks want hij had al fruit gehad...kreeg hij een koekje zodat hij ook iets te eten had. Het was 10.30 ofzo! Maargoed ieder zijn manier natuurlijk. Ik ben met Tess aan het oefenen met melk, maar ze lust het nog niet, mss na een tijdje wel als ze er aan gewend is. Daarom nu 1 beker optimel puur is ook zonder toevoegingen enzo. Ik ga die sites ook es checken sophy! Oww ik had er ook nog 1 mamaloeswebsjop.nl geloof ik. Met o.a. dekentjes, lakentjes en aankleding. Tess had het goed gedaan op het kdv. Geen last vd prikjes gehad en was super vrolijk geweest. En de leidsters een beetje gepest met high five...dan deed ze dat en net op het laatste moment terug trekken en lachen hahaha. Doet ze bij ons thuis ook met de katten. Dan houdt ze een stukje van haar eten voor en dan komt een kat voorzichtig en dan hop in haar eigen mondje haha. Bij papa hetzelfde, maar mama krijgt altijd echt een stukje ♡ oww en vanavond was ze druk met zelf proberen haar romper aan te doen echt zo schattig ik heb het gefilmd. Lukt natuurlijk helemaal niet, maar ze houd vol zo nu ga ik niksen. Fijn weekend alvast!
Hebben wij dezelfde vriendin Hip? Hier ook zo eentje, kindje 13mnd, drinkt fv altijd maar half, geen groente, geen fruit. Wat wel? Brood, krentenbollen en koekjes! Ik zeg maar niks van tegen haar en moet eerst nog zien hoe ik t zelf ervan afbreng tegen die tijd hihi maar ohhhh ik vind het echt erg! Dat kindje zit ook onder de -2 curve.. Vond t schema van bv ook wat voorzichtig. Ik wil over een week of 2 een half broodje met boter aanbieden. Melkproducten hoeven niet echt met bv. Mss hapje proeven over een tijdje. Groente en fruit vind ik wel heel belangrijk. En mss een keer een rijstwafeltje ipv broodje. Lekker dat ik niet gek ben met die limonade ach, ieder moet het zelf maar weten en een keertje een sspje of een koekje likkt me prima, alleen een dagelijks ritueeltje zo jong vind ik niet nodig voor mn eigen kindje. Vind Tess melk helemaal niet lekker? Ook niet warm? En yoghurt dan? Dat kan je toch gewoon voor elkaar inwisselen
Mooie dag is het nu al! Ik.heb echt elk uur langs zien komen vannacht maar dat houdt ons miet tegen.. Lekker naar buiten straks!
Zomer in de tuin! Heb zelfs factor 30 gesmeerd, straks krijg ik nog net even van die pigmentvlekken in mijn gezicht. Had ik met julian wel in de zomer toen... Straks vieren we manliefs verjaardag, heerlijk dat dat zelfs een beetje buiten kan! Julian krijgt nu nog steeds vaak aangelengde appalsap ofzo. En geen yoki maar zelfgemaakt dmv karnemelk met een scheitje roosvice, toverdank noemen we dat. Ben straks vooral bang voor mijn moeder, die is nogal van het verwennen door snoepen en die gaat straks een dag oppassen. Ze heeft nu ook altijd wat mee voor julian, zo irritant. Want het is geen klein snoepje, maar bv een heel rolletje fruitella of een completen chocoladepaashaas. Ik heb nog een kast vol met allerlei kerstkoekjes/ snoep, want ik laat hem altijd 1 snoepje van zo n rol eten of een stukje chocola. Ik hoef in elk geval zelf nooit wat te kopen... Wordt een ernstig gesprek met moeders tegen de tijd dat de kleine wat extras mag naast de melk...
Sophy is soms echt ff slikken he als je ziet hoe het bij andere gaat. Bij fv zijn de melkproducten en tussendoortjes echt nodig je bouwt immers de flessen af en vanaf 1 jaar krijgen ze geen fv meer, maar eten gewoon met de pot mee. Maar dat wil niet zeggen dat de tussendoortjes koekjes chips en snoepjes zijn. En er zitten nu dus ook melkproducten tussen ipv flesvoeding. dus hier wel echt een momentje van de tussendoortjes, maar dan met fruit, afgekookte worteltjes, rijstwafeltjes, volkoren soepstengel en soms iets lekkers maar dan van goodies dat is zonder toevoegingen, geen geharde vetten en geen zout dus toch gezond. Tess vind de melk tot nu toe niet lekker, laat haar geregeld proeven, maar krijg de beker weer netjes terug als ze een slokje heeft gehad en een vies gezicht heeft getrokken haha. Ach en optimel puur is een goeie vervanger daar zit niks in verder van toevoegingen is gewoon karnemelk met fruit. Na de boterham krijgt ze griekse yoghurt of kwark. Ze krijgt nu nog maar 1,5 fles fv. Verder geen fles meer. 'S morgens 120 en voor het slapen 180. Wou die van de ochtend dus gaan vervangen voor melk, mss dat ik thee met melk ga proberen. En die voor het slapen dat weet ik nog niet wat ik daarvoor ga doen, was al bij de pyjamapapjes aan het kijken, maar dat is allemaal zo vol met suiker. Wil sowieso geen fles meer geven alleen nog maar tuitbeker en oefenbeker. Nu krijgt ze alleen de fv nog uit de fles voor de rest water en 1x optimel uit de tuitbeker of oefenbeker. Wat een weertje he! Wij zijn naar de eendjes gewandeld en hebben ff in de tuin gezeten. Tess vind de eendjes opeens een beetje eng haha. Betties is het een leuk feestje?
Betties je hebt vast genoten met de visite in de zon in de tuin? Prachtig weer voor een feestje! En pannenkoeken toch? Leuk allemaal ouderwetse mama"s hier toverdrank ga ik onthouden! Hoe doe je dt als Julian bij vriendjes is? Geeft het dan als hij opeens cola krijgt of zijn de moeders hetzelfde als jij? Gewoon ff nieuwsgierig Hip vandaag wandelen in t zuiden? Bij jullie vast nog mooier als hier Ik vind het idd wel slikken hoe t bij anderen gaat. Vooral omdat ik uit jullie verhalen ook liefde en acceptatie en inspelen op je kind lees. Hoe ik het zelf ook doe lekker belangrijk dat we met 6mnd geen vast schema hebben, als ze maar gelulkig is en eet en slaapt.. Als ik dan die collega hoor met enkel olvarit voeding en die vriendin met haar niet etende kindje.. Zucht.. Dat kindje is ook alrijd aan het jengelen, eerst dacht ik "jemig" (naief haha) nu begrijp ik dat ze altijd moe en gefrustreerd is want haar ouders willen door met hun leven zoals voor de baby zielig hoor maar ja, ik probeer zelf maar zo goed mogelijk en dan zien we het wel Heeft optimel puur wel "genoeg vet" als soort dieetproduct? Hopelijk lukt de melk vanzelf en tussendoortjes met fruit, groentjes en rijstwafel vind ik wel heel normaal.. Iets om te eten maar toch gezond Moppie eet echt graag stukjes brood en fruit en groente gaat ook al beter. Lijkt erpp dat ze het leuk vindt (zelf eten) en ook lekker, hoera! Zo naar buiten! Wordt een prachtige dag!
Sophy geen idee eigelijk of er genoeg vet in zit, het is geen light product, maar ik zal het es checken. Had het bij het cb aangegeven en die vonden het een prima vervanger voor melk. Maargoed qua eten vinden ze al snel alles prima daar geloof ik. owww wat een mooie dag!! Ik lig ff in de zon op bed mijn oefeningen te doen. Raam open in mijn ondergoed zonnetje lekker op mijn buik Hier word het vandaag 22 graden in de bebouwde kom mss nog wat warmer...jeeej!!! Straks als Tess wakker is naar het vijlerbos wandelen en terrassen...er is een (eet)cafeetjes wandelroute en ook nog een kinderboerderij tussendoor...dat word genieten Leuk trouwens zo'n tijgerende baby...gisteren ging ik de kinderwagen in de garage zetten wil ik terug naar binnen lag mevrouwtje voor de hordeur, handjes en neusje ertegen gedrukt, want dat is zo leuk hihi....kon ik om het huis lopen en door de voordeur terug naar binnen hihi. vanmorgen was ik naar de wc, mijn vriend was boven douchen dus ik had de deur iets open gelaten dat ik Tess kon zien. Maar ze vond dat zo leuk dus hop naar de wc deur toe en wiebelen tot ze er zo dicht oplag dat ze de deur alleen nog maar op een kier kreeg, want ze lag zelf in de weg.....en ik kon de wc niet uit! Hahaha Fijne dag vandaag Dames!!