Zijn er ook meiden die niet hebben kunnen starten met een cryo behandeling in het VUMC? Mij werd het vandaag gemeld dat ik niet mag starten deze maand vanwege drukte en dat ik nog minimaal een maand moet wachten, en dat na een rustmaand al na mislukte IVF dus in totaal 2 maanden moeten wachten. Ik vraag me af of andere van jullie ervaring hiermee hebben en of dit vaker voorkomt met cryo behandelingen. Ik hoor het graag
Hoi ik zat bij het UMC in Utrecht daar is nu ook een enorme wachtlijst ontstaan doordat ze een paar maanden geen behandelingen mochten doen, vanwege de procedure fout die vorig jaar is gemaakt. Er was voor mij toen gelukkig nog net een plekje met de cryo terugplaatsing. Vanwege deze wachtlijst is mijn ziekenhuis nu een samenwerking aangegaan met Zwolle (voor punctie en tp). Maar jouw cryo ligt in het VUMC dus tja zo kan je geen kant op. Echt balen deze situatie voor je. Verschrikkelijk om onnodig te moeten wachten. Succes
Hoi, bedankt voor je reactie. Het is idd verschikkelijk om zo lang te moeten wachten. Ik zie dat je je volgende ivf in DD gaat doen. Mag ik vragen waarom daar en niet in Nederland en wat de reden is bij jullie voor het uitblijven van een zwangerschap? Bij ons is er niks gevonden en toch wil het na 6xIUI en 1 verse IVF poging nog niet lukken. Het wordt steeds lastiger om de teleurstelling elke keer weer te verwerken en het lijkt eindeloos te duren.
Ik ben overgestapt naar DD omdat ik een lage amh waarde heb en zij daar veel expertise in hebben. Hoeveel cryo's heb je nog? Ik zou zeker wel vragen waarom er een wachtlijst is en of dit vaker gebeurt dan weet je beter waar je aan toe bent. Maar nu ik met ivf 2 bezig ben merk ik dat t allemaal best belastend is en dat een rustpauze af en toe wel nodig zal zijn wil je het lang vol willen houden. En dat is ook wat ik straks ga doen.
Wat ontzettend balen zeg! Ik heb maandag gebeld en mag deze maand nog voor een cryo tp. Mij was wel bekend dat het jan zijn dat het te druk is en er geen plaats is. Vreselijk lijkt me dat, zo onnodig lang wachten
Wat fijn dat je deze maand meteen kan beginnen met je cryo behandeling. Ben benieuwd hoe je dat gaat ervaren, hou ons op de hoogte. Wij hebben in totaal maar 2 cryos. Ik heb van het VU begrepen dat ik dan volgende maand wel voorrang krijg op andere patiënten die niet ervoor hebben moeten wachten dus de kans dat ik volgende maand mag beginnen is groot zeiden ze, we shall see... Suze, hebben ze bij jou een reden gevonden waarom je verse ivf poging mislukt is? Nellie, over DD gesproken, ik heb idd gehoord dat ze daar met veel meer en innovatieve technieken bezig zijn dus onder andere de natural killer cells waarbij in NL helemaal niet stil wordt gestaan dus ben benieuwd wat je daarvan vind. Succes
Dat is dan wel fijn dat je voorrang krijgt. Dit is ook wel mijn angst, dat je dan ongested bent en belt om je aan te melden voor de cryo tp en je dan te horen krijgt dat ze vol zitten. Dat lijkt me echt zo waardeloos. Ik had maandag gebeld, maar ik zit in een transport zh. Dus zij gaan dan nakijken of het bij het VU kan. De tp is in het VU namelijk. Ik hou je op de hoogte, vind t echt niet leuk voor je dat je een maand moet wachten...
Zou het kunnen dat er veel dames over gestapt zijn naar het Vumc. Ik heb her en der gelezen dat men geen vertrouwen meer in het umc heeft of de wachtlijsten te lang vindt. Ik zit zelf bij rijnstate en ik moet ook wachten op mijn 3de ivf poging ivm umc gedoe. Daar werken zij mee samen, zij zijn een transport ziekenhuis. Naar radboud kan ik niet, omdat ik alleenstaand ben en geen keurig hetero stelletje
Ik vind het ivf traject al moeilijk, en als je dan ook nog eens moet wachten totdat je mag starten ivm drukte voelt dat echt als een extra straf. Wat vervelend voor jou ook aicirtap! Nog zo lang wachten tot je 3e poging. Het is niet eerlijk dat je dan nog zo lang moet wachten.
Hoi ik zit ook bij het vu en hoorde inderdaad dat het erg druk is in mijn ziekenhuis en dat mijn tp onder voorbehoud was gepland. Ik hoorde pas op de dag van de tp of ze de dag ervoor ontdooid hadden en of ik toch mocht komen. Ik had de mazzel dat ik gebeld werd om 10 uur en om 11.10 uur kreeg ik een tp. Was zo blij.. maar had echt zo een stress een week lang, was er ook echt verdrietig door. Hoop dat jijj ook gauw weer mag!
Wat ontzettend shit zeg! Ik ken de stress. Ik wist ook van tevoren dat dit een mogelijkheid was en was er ook bang voor, maar ik heb in het VUMC wel twee keer na aanmelding een cryo tp gekregen, maar dat was wel voor het UMC gebeuren, dus ik kan me voorstellen dat het daarmee te maken heeft inderdaad. Volgende keer is de kans echt wel heel groot dat je ingepland wordt, maar ik weet van een vriendin die in het AMC liep dat het wel kan zijn dat je de keer daarop weer moet wachten, dat had zij. Vrouwen met POF en boven de 38 hebben Voorang. Sterkte deze maand en succes de volgende ronde!
Ik heb gedurende mijn behandelingen in het VUMC hier geen last van gehad, maar dat was uiteindelijk een IUI en een ICSI behandeling. Kan me voorstellen dat mei een lastige maand is met onder andere alle feestdagen, dan doet toch echt ook wat met de planning. Hopelijk mag je snel, en zijn de wachtlijsten weer foetsie als wij er aan komen voor onze cryo's... dus ik blijf het wel even volgen hier...
Hoi meiden, ik ben inmiddels klaar met mijn eerste cryo terugplaatsing en die is helaas mislukt. Nu nog maar kijken of ik meteen door kan met het plaatse van onze 2e en laatste cryo van de eerste IVF poging. Ik moet wel zeggen ik ben er kapot van, het embryo was weer van zeer goede kwaliteit, alles zag er prachtig uit en weer niet gelukt. Ik snap er niks van. Ik vind het zo frustrerend. Ik begin alle hoop kwijt te raken dat het ooit zou lukken. Maar Suze, wat fijn dat je zwanger bent geraakt van je cryo poging, gefeliciteerd. Had je deze cyclus iets anders gedaan dan de vorige?
Hoi cinderella, wat balen dat het niet is gelukt wat voor soort embryo hadden ze teruggeplaatst en van hoeveel dagen oud? Je hebt er nu nog 1 wordt dat dan je derde tp? Ik zal voor je duimen dat je meteen door kan. Dan gaat t allemaal redelijk snel. Ik ben zwanger geraakt van mn terugplaatsing op 4 mei. Ben nu 9 weken zwanger Dit was een terugplaatsing cryo blastocyste van A kwaliteit. Dit was onze derde terugplaatsing, 3 x is scheepsrecht ❤️ Heel veel succes en geef de moed niet op!
Hoi Sass, wat leuk dat je zwanger bent, ben super blij voor je. Dat geeft me dan wat meer hoop. Ons embryo was ook een blastocyste van A kwaliteit maar helaas is het niet blijven plakken. Als ik nu met de volgende cryo zou kunnen doorgaan dan zou dat onze 3e terugplaatsing worden. Was er bij jou een verschil tussen de 2 mislukte terugplaatsingen en de 3e die wel gelukt was bijvoorbeeld was de kwaliteit van het embryo verschillend of iets anders? Is er bij jou een oorzaak gevonden waarom zwanger worden moeizaam ging?
Dankjewel Bij mij was er niks aan de hand ik kon gewoon zwanger worden. Mijn vriend is verminderd vruchtbaar wegens lage kwaliteit , beweeglijkheid en vorm sperma. Wij moesten daarom icsi doen. We hebben altijd toppers teruggeplaatst gekregen. De eerste en tweede waren ook goed. De tweede cryo was iets minder ver dan de blasto. Ik heb me wel heel erg druk gemaakt bij de eerste twee. Misschien dat dat mee gespeeld heeft. Had er nu minder vertrouwen in en dacht ik zie t wel of t lukt. Heb alles gedaan wat ik normaal ook deed en niet extra voorzichtig dit keer. Geprobeerd relaxt te blijven. En ik heb niet eerder getest , dan maak je jezelf ook gek. Heb mn nod afgewacht en toen die niet kwam pas 3e dag getest meteen een dikke streep ❤️