Wat een lieve woorden, dank je wel! Ik weet zelf nog hoe zwaar het vorige maand voor mij was, dus kan me voorstellen dat je het nu heel pittig heb. Met welke termijnen waren je vorige miskramen? Het ging met mij een stuk beter toen ik mijn eigen verkeerd-gaan-termijn voorbij was.
Ik ben er al voorbij! Maar ergens ben ik nu bang dat t al mis is gegaan en dan toch blijft zitten door de utrogestan. Onzin, maar toch . Wanneer en hoe ga jij afbouwen? Ik heb genoeg liggen tot minstens 17 weken maar dat is wat overdreven, ik dacht met 11 weken te gaan afbouwen maar hoe weet ik eigenlijk njet
Hadden jullie dat ook, dat hoe langer je utro neemt (ik zit nu aan dag 7 van de utro), hoe duidelijker de zwangerschapssymptomen die de utro veroorzaakt aanwezig zijn? Sinds maandag heb ik lage rugpijn en het verbetert er niet op... Gisteren ook menstruatiekrampen en savonds ook borrelende darmen. Spijtig dat de utro dit allemaal veroorzaakt, want dan hoop je en word je achteraf toch teleurgesteld. Ik vind het gewoon vreemd dat sommige symptomen duidelijker worden (behalve dan dat ik vandaag nog niet veel gevoeld heb, behalve die vervelende rugpijn).
Dat durf ik eigenlijk niet t zeggen aangezien ik vrijwel direct zwanger ben geraakt en dus nu niet weet welke symptomen van de utro komen en welke niet
Ja dat is helaas het venijnige van utro. Als ik het gebruik (gebruik het al 1 jaar na mn ei, nu toevallig niet) heb ik ook regelmatig menstruatie krampen en hele erge gevoelige borsten. Dat laatste had ik alleen toen ik zwanger was, dus is heel tegenstrijdig.
Dat wachten wordt nog lastiger zo... maar ik zal al blij zij als ik niet ongesteld word tijdens het nemen van utro, zoals de vorige keer.
Vandaag 11 dpo en nog altijd zo bang om te vroeg ongesteld te worden! Ik heb wel een ongelooflijke drang om vanmiddag al eens te testen... Of zou dat dom zijn? En wacht ik beter tot morgen of overmorgen? Van mijn zoontje testte ik op 10dpo positief (geen knaller natuurlijk, maar zeker ook geen tuurstreepje meer en ik wist toen ook zeker wanneer mijn ei was geweest). Maar langs de andere kant ben ik zo bang voor een witte test Ik had me voorgenomen om niet te testen voor 10dpo, dat is al gelukt, maar ik maak mezelf gewoon gek nu...
Mag je zelf utro verhogen? Ik neem nu 3 x 200mg, maar daarnet bloed bij het afvegen... ik ben bang dat mujn progesteron toch zakt
Oh wat vervelend. Ik zou het niet weten, ik ken alleen de maximale dosering. In dit geval zou ik zeker overleggen met je arts Daarnaast hoeft bloedverlies niks te zeggen hè. En als er wel sprake is van een aanlegfoutje dan houdt utrogestan daf ook niet tegen. In jouw geval zou jk zeker wel bloed laten prikken nu op progestron waarde en hcg ( en dit na 2 dagen herhalen) Heb je echt rood bloedverlies?
Een nog hogere dosis heeft geen zin helaas omdat meer utro je lichaam niet opneemt. Dus stel dat je nu 800 mg gaat nemen, neemt je lichaam 600 mg op en de overige 200 mg komt er weer uit. Daarbij..... stel.... dat er nu een mk bezig is, dan houdt extra utro dat niet tegen helaas, omdat het dan een mk is vanwege een aanleg fout en niet door utro daling namelijk. Ik duim dat het goed gaat meis!
Vannacht was het wat roze in mijn afscheiding, heel weinig, maar ik heb het toch gezien op het wcpapiertje. Sindsdien niets meer, maar ik ben zo bang door de mk die ik gehad heb voor mijn zoontje. Ik ben gewoon ook bang dat mijn progesteron daalt en er anders geen aanlegfout is, gewoon een hormoontekort. Ik hoop zo dat ik nu geen bloed meer zal zien! Maar het genieten is ver te zoeken nu ik ga heel veel naar het toilet om te controleren nu...
Ik snap je ongerustheid hoor, vandaar Mn advies om bloed te laten prikken, dan kun je die waarden bekijken
Hoi, hoe gaat het met jou @Izzie7676 ? En met jou @Frummels ? Ik heb 20 maart mijn eerste echo. Ik was relaxter dan mijn vorige zwangerschap, maar nu begin ik natuurlijk te vergelijken... De vorige keer had ik menstruatiekrampen in het begin, maar nu niet. Kan het zijn door de utro dat je 'minder' voelt? Of voelden jullie wel krampjes in het begin?
Niet zo goed, eerste echo toonde leef vruchtzakje , second opinion een dag later liet wel degelijk een vruchtje en dooierzakje zien maar geen hartje en dat moet wel bij 7,1 ( de data die de verloskundige aanhield klopten sowieso niet, die hadden berekenend 7,4 terwijl ik exact 7 weken terug ongesteld was). Vandaag bloeduitslafen en hopelijk weet ik dan meer