Eiceldonatie buitenland, ervaring gezocht.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door wishfulthinking, 8 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Hallo dames,

Ik heb nog nooit zelf een topic geopend..
    maar nu trek ik toch maar een x de stoute schoenen aan..:cool:

Zijn er hier toevallig meiden die zich aan het orienteren/bezig zijn met eiceldonatie in het buitenland??

Zelf zitten wij al een tijdje te neuzen op Freya..
    Maar het is ook zoveel informatie wat op je afkomt..

Misschien dat we ervaringen kunnen uitdelen??

Ik ben zeer benieuwd of hier een reactie op komt;)

2. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Hey wishful.

Mijn arts raadde de volgende kliniek in Spanje aan:

Ovum Donation

Heeft hij hele goede ervaringen mee. Als wij besluiten deze stap te nemen gaan wij hier waarschijnlijk het eerst achter aan.

Succes...!!

3. vogel

vogel Actief lid

23 okt 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
  4. wishfulthinking

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    #4 wishfulthinking, 8 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2013
    de beweegredenen is dat wij zelf geen donor beschikbaar hebben..

en embryodonatie is toch wel ff iets anders dan eiceldonatie;)

5. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Wel goed bedoelt natuurlijk maar het is wel even wat anders ;)

6. vogel

vogel Actief lid

23 okt 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    Oeps te snel gelezen ;)
    Dacht het hier in nederland ook om eiceldonatie ging :)

7. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    In NL mag eiceldonatie alleen maar met een bekende donor. Vandaar dat veel mensen uitwijken naar het buitenland ;)

8. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    Hey wish,

Mij duizelt het van de mogelijkheden:
    - spanje
    - cyprus
    - rusland
    - bulgarije

Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur wat voor hem / haar werkt.
    Anders kun je eens alle fora op het internet eens doorspitten en kijken wat de ervaringsverhalen zijn (sta je versteld van hoeveel mensen toch met eiceldonatie bezig zijn, had ik niet gedacht).
    Ik denk persoonlijk dat spanje wel op 1 staat (meerdere klinieken daar) en dan griekenland.

Hopelijk is het voor jullie niet meer nodig na deze maand, maar zodra ik iets concreets op een lijst heb staan, dan stuur ik je die wel door. Ik heb ook geen idee of we er toch ooit gebruik van moeten gaan maken.

Heb je er al eens over nagedacht om eens bij de eicelbank te checken ? Ik heb een donor voorbij zien komen die ingeschreven staat bij de eicelbank en oproepbaar is. Ons ziekenhuis doet alleen aan kruisdonatie, dus dat kan wel oplopen tot meer dan een jaar wachttijd, waar we nu even niet aan trekken, maar het is wel een optie voor ons evt. als onze huidige ronde niet gaat aanslaan.

Ik vondt onderstaande links nog ter info. Niet alles gelezen, maar wie weet of het iets voor jullie is.

De eicelbank in nederland - Plazilla.com

IVF / ICSI - Eicelbank - UMC Utrecht

Mocht het om een bekende donor gaan, is dat een optie voor jullie (omdat ik vaker lees dat in NL alleen bekende donatie plaatstvindt)?
    of willen jullie alleen onbekend ?

Liefs,
    Jolanda

9. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Heb er zelf geen ervaring mee maar woon in Spanje en weet dat er hier goede resultaten worden behaald en de technieken vrij geavanceerd zijn op het gebied van eicel donatie.

Er zijn veel klinieken waarmee je een oriëntatie gesprek kan aangaan via Skype op een afgesproken tijd.
    Zal ongetwijfeld in het engels kunnen.

Ik spreek vloeiend spaans dus als ik je ergens bij kan helpen of iets voor je uit moet zoeken dan mag je me altijd pb'en hoor.

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    om in aanmerking te komen voor eiceldonatie vanuit de donor bank moet je aan hele strenge eisen voldoen. "Gewoon" onbegrepen onvruchtbaar en/of mislukte behandelingen is geen reden om in aanmerking te komen voor een eicel uit de bank. Helaas. Leeftijd is ook een hele grote factor.

Wij hebben eiceldonatie met bekende donor gedaan (mijn zusje), maar dat is helaas niets geworden. Spanje is denk ik de grote winnaar als het om buitenland gaat. Ik zou eens op het Freya forum inloggen. Een aantal dames daar doen eiceldonatie via Spanje ... Zara hier op het forum is nu zwanger van een eiceldonatie via Spanje.

11. wishfulthinking

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    dames dit had ik niet verwacht..

vind het heel fijn dat er zo meegedacht word..;)

Ik had mij al ingeschreven bij Freya op het besloten topic..
    en heeeeeeeeeeel heeeeeeeeeeeeel veel gelezen enz enz..

Toch moet ik heel erg wennen aan die site..
    soms vind ik het een beetje onoverzichtelijk:)

Kari wat lief dat je dit aanbied...
    Ik denk dat ik zo af en toe wel eens van je aanbod gebruik zou maken als je dat niet erg vind??
    Een PB is nl snel gemaakt en verzonden;)

Jolan meis lief dat je even reageert..
    wij hebben niemand in onze omgeving die dit wil of kan doen.. (mijn zussen zijn 40 en 45)
    Mijn schoonzus is zelf via IVF zwanger geworden(onbegrepen infertiliteit) en zo kan ik nog wel ff doorgaan..
    er heeft zich iig niemand aangeboden ;)

Bij geerten doen ze toch aan kruis donatie??
    Mijn hubbie heeft ICSI zaad dus wij komen daar niet voor in aanmerking zou ik dan zo denken????..
    Heb het eingelijk nog niet gevraagd..

12. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    In Geertgen hanteren ze idd het concept van Wederkerigheid. Echter, je moet je echt even inlezen in de hele donatiebank materie. Je komt echt niet zomaar meer in aanmerking ook als je man zaadcellen zou doneren aan de bank.

Je moet of een medische reden (baarmoeder verwijderd e.d.) of een genetische afwijking hebben waardoor je eigen eicellen niet aanmerking mogen komen. Het feit dat het zwanger worden niet lukt of dat je pogingen tot nu zijn mislukt is echt geen reden meer om in aanmerking te komen voor de donatiebank. Er is gewoonweg zo'n groot tekort, dat ze dergelijke eisen hebben moeten instellen.

Je zult of een hele goede (medische) reden moeten hebben of een eigen donor mee moeten nemen.

Geertgen mag nog wel IVF's faciliteren, maar de IVF zelf (bevruchting dus) gebeurt in Dusseldorf.

14. wishfulthinking

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    nee dat had ik al begrepen en gelezen dat je echt een harde indicatie nodig bent om daar voor in aanmerking te komen..

15. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Hoi Wishful,

Bij het MCK in Leiderdorp, waar ze dus óók die embryodonatie hebben uitgevoerd, daar worden om donoren gevraagd voor eiceldonatie. Ik kan me niet anders voorstellen, ook als ik de link lees waar een oproep wordt gedaan om donoren, dat dit bestemd is voor vrouwen die een donor nodig hebben. Misschien kun je eens informeren dan hoef je het niet buiten NL te zoeken. Met MCK heb ik zelf overigens goede ervaringen tot nu toe. Smaken verschillen maar ik vind ze erg kundig. Hierbij de link m.b.t. eicedonoren gezocht:

medisch centrum kinderwens

Veel succes! :)

16. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dit mag in NL? Voor zover ik weet of wist is commercieel donorschap in NL verboden. En dit neigt naar commercieel donorschap.

Ik hoop dat het mag en werkt hoor, maar vaak is het een emotionele beslissing dat mensen geen donor willen zijn ipv van een financiële beslissing. Omdat donors tegenwoordig niet meer anoniem zijn voor de donorkinderen, zijn er veel mensen die daar niet meer aan mee willen doen. Dat is ook de hele reden waarom er zo'n chronisch tekort is in NL.

In Spanje e.d. is het anoniem en daardoor aantrekkelijker en hebben ze een grotere voorraad omdat daar commercieel donorschap niet verboden is.

17. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Suzy, ik weet niet het fijne er van hoor. Heb er zelf nooit mee te maken gehad. Maar de gegevens van de eiceldonor worden opgenomen in een databank van donoren, net als bij zaaddonoren, zodat het kind v.a. 16 jarige leeftijd bepaalde medische gegevens kan opvragen/inzien. Ik weet niet hoe de exacte procedure in elkaar steekt maar het is wel het proberen/navragen waard. You never know ;)

18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Vanaf 12 al ;) we hebben ons ingelezen daarin, ook ivm met die wederkerigheid in Geertgen.

V.a. 12 kan je sociale info krijgen (bv. huidskleur, kleur ogen, haar e.d.)
    v.a. 16 heeft een donorkind recht op alle gegevens, inclusief naam, adres van de donor ...

19. wishfulthinking

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    ik had mij totaal niet verdiept in dit traject met wederkerigheid omdat ik er al vanuit ging dat je dat met ICSI zaad(varierend van 15.000 tot 0,9 mil b&c kwaliteit) hier toch niet voor in aanmerking zouden komen..

eigen donor mee kunnen brengen is hier geen sprake van dus deze optie viel ook al af!

20. Lisa26

Lisa26 Lid

8 aug 2011
    66
    1
    0
    Bij Geertgen zijn ze heel flexibel, dus ik zou eens een gesprek aanvragen daar. Volgens mij hoef je namelijk niet per se een donor aan te bieden, maar kom je dan op een wachtlijst, waardoor het wat langer duurt voordat je aan de beurt bent. Zij werken ook samen met Deense zaadbanken, dus misschien kun je bespreken dat jullie Deens zaad doneren in ruil voor eiceldonatie (in ieder geval veel goedkoper dan naar het buitenland gaan). Weet er het fijne niet van hoor, maar je kunt het altijd proberen.

Deel Deze Pagina