Utrogestan afbouwen HELP

Discussion in 'MMM clubs' started by Letty26, Feb 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,163
    1
    0
    Ik weet niet zeker of ik mijn bericht op de goede plek neerzet, maar dat zien we dan wel weer.

Ik ben nu bijna 13 weken zwanger en dit dankzij 3x200 utrogestan :D
    Nou moet ik gaan stoppen van mijn gynaecoloog maar ik ben bang heel bang dat het alsnog mis gaat..... Dus ik had voor mezelf bedacht dat ik elke dat 1 bol minder zou gaan doen dus als volgt:

Gister begonnen met 1 bol minder...

Iemand tips of kan iemand me gerust stellen? Ik zoek een beetje steun want ben echt bang!

Liefs! en alvast bedankt :)

2. Mar1974

Mar1974 Niet meer actief

Ik heb geen ervaring, maar kan me je onzekerheid voorstellen. Utro zorgt voor een goede innesteling en mooi bms. Als je gyn zegt dat het kan, moet je daarop vertrouwen. afbouwen lijkt me in jouw geval helemaal prima, doe je dat toch gewoon?

Succes en geniet maar lekker van je zwangerschap

3. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    @etty: ik ken je angst en twijfels. Ik heb toen ik zwanger was van mn dochter ook tot 13 weken utro gebruikt en vond het doodeng om af te bouwen. Maar wat wel een fijn idee is is dat je in principe helemaal niet af hoeft te bouwen- je mag gewoon cold turkey stoppen- dus hoe je ook afbouwt het maakt allemaal niks uit. Neuroot als ik ben, heb ik toch heel langzaam afgebouwd- om de 3 a 4 dagen deed ik een pil minder tot ik helemaal klaar was. Dat betekende dat ik pas met 16 weken echt helemaal utro vrij was.
    Veel succes en vooral ook plezier met je zwangerschap!!

(p. je krijgt wsl meer reacties als je dit soort vraagjes bij vruchtbaarheidsbehandelingen stelt ipv bij de clubs)

4. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,163
    1
    0
    Dank dames voor de info kan het ook kloppen dat je wat meer menstruatie achtige pijntjes krijgt? Ik heb een progesterontekort dus ja. ... blijf onzeker maar doe sinds gisteren middag de halve dosis geen bloed. ...

Ik zal hem laten verplaatsen als dat gaat? ??

Liefs♥

5. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Volgens mij gaat de placenta toch progesteron en andere nodige hormonen aanmaken vanaf week 10. dan moet dat voldoende zijn om de zwangerschap in stand te houden.
    Lijkt me vreselijk eng dat afbouwen, maar als de arts er vertrouwen in heeft zal het vast oké zijn.

6. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,163
    1
    0
    Klopt daarom mag ik nu stoppen maar ben gewoon bang dat ik mijn kleine mini me nu alsnog verlies.... maar hopelijk komt het goed! ♥

Share This Page