2e kindje opkomst, hoe bekend maken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tallies, 10 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tallies

Tallies Fanatiek lid

30 jun 2015
    1.050
    19
    38
    Vrouw
    Directie secretaresse
    Hallo dames,

Hier inmiddels dik 10 weken zwanger van ons 2e wonder.
    Volgende week vrijdag hebben we de nekplooimeting en krijgen dan meteen de uitslag.
    Als deze uitslag positief is zou ik het graag de hele wereld willen zeggen.

Hoe hebben jullie dit bij een 2e gedaan?
    De mensen dicht bij ons weten het natuurlijk al.

Ik zat te denken aan een leuk fotocollage van onze dochter met een briefje in haar hand..

Ben heel nieuwsgierig naar jullie ervaring :)

Liefs

2. Missmadeliefje

Missmadeliefje Bekend lid

4 mrt 2014
    589
    3
    18
    NULL
    Hoe bedoel je? Voor een foto op fb ofzo?! Wij hebben de mensen die dichtbij staan maar toch net iets verder weg, het na de goede termijnecho verteld met een foto via whatsapp.. En verder horen of zien mense t vanzelf wel..

3. Tallies

Tallies Fanatiek lid

30 jun 2015
    1.050
    19
    38
    Vrouw
    Directie secretaresse
    Ja bijvoorbeeld voor facebook, ik twijfel alleen een beetje of ik het of facebook wil zetten.
    Natuurlijk wil je het het liefst aan iedereen vertellen!
    Maar ml zegt ook, zoiets zet je toch niet op fb of wel?

Vandaar dat ik even vraag naar ervaring :)

whatsapp is ook leuk inderdaad!

4. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Later kun je het op fb laten zien, eerst de familie persoonlijk vertellen (hoeveel ruzies je hiermee kan vermijden:cool:)

5. Tallies

Tallies Fanatiek lid

30 jun 2015
    1.050
    19
    38
    Vrouw
    Directie secretaresse
    Klopt, die weten het allemaal al (en degene die het niet weten vinden we blijkbaar dan niet belangrijk genoeg..)

6. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.909
    387
    83
    Hier wel foto's afgeschermd op Facebook, maar ik doe niet aan aankondigingen ofzo. De mensen waarvan ik wil dst ze het weten weten het al.

7. Missmadeliefje

Missmadeliefje Bekend lid

4 mrt 2014
    589
    3
    18
    NULL
    Wij hebben deze keer ook niks op fb gezet, wel heeft manlief t bijv in zijn team verteld en tegen vrienden bij de sport.
    Toeval wil dat we echo hadden op verjaardag en dus kreeg via app felicitaties en heb ze foto doorgestuurd met ons kleine en de echo :)

8. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Ik doe verder weinig met fb maar we hadden toch besloten er een foto op te zetten. Zo is iedereen die we nog niets hadden verteld ook op de hoogte. We hadden een foto gemaakt van bovenaf van onze eigen schoenen en die van onze dochter. Kleine sokjes dienden als aankondiging voor een brusje. We stonden zeg maar in een kringetje.
    Bij de familie hadden we eerder al onze dochter een truitje aangetrokken met zelf de tkest ik word grote zus erop geschreven.

9. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Nadat we het onze familie / vrienden hadden verteld hebben we een foto op facebook gezet met daarbij "we are proud to announce"

Bijgevoegde bestanden:

10. Tallies

Tallies Fanatiek lid

30 jun 2015
    1.050
    19
    38
    Vrouw
    Directie secretaresse

Oh heel gaaf!!

11. Tallies

Tallies Fanatiek lid

30 jun 2015
    1.050
    19
    38
    Vrouw
    Directie secretaresse

Zo hebben wij het inderdaad ook aan de familie verteld.

Heb voor nu een fotocollage gemaakt van onze dochter met briefjes in haar hand:
    1: groot nieuws
    2: WANT
    3:.....in juni 2016 ben ik niet meer in mijn (en dan een plaatje van een badeendje).

Ik denk dat ik die er vrijdagmiddag op ga zetten

12. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.396
    113
    Vrouw
    Broek
    Mijn collega had ook een hele leuke. Foto van haar kind in het bedje met daarop een uitzettingsbevel. Dat er werd geacht binnen 6 maanden de kamer te verlaten omdat er dan een nieuwe bewoner wordt verwacht. Vond dat wel grappig :).

13. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Als ik zwanger ben van onze 2e dan vond ik het wel een leuk idee om E. voor haar slaapkamer te fotograferen met een bordje waarop staat "verboden toegang voor mijn kleine broertje/zusje"

14. Welshfan

Welshfan Actief lid

13 feb 2014
    303
    9
    18
    Ik had op Facebook een foto geplaatst van mij met mijn dochtertje (beide met een brede glimlach) met de tekst: "Mama blijft mama, papa blijft papa, maar voor mij wordt het pas echt een grote klus want ik word grote zus!"

Tegen de ouders, grootouders, broer en zus hebben we het gewoon verteld "Eigenlijk zijn we hier om te vertellen dat Lieze grote zus wordt".
    We hebben lang gedacht hoe we het op een originele manier konden vertellen, en toen dachten we "ach we zeggen het gewoon, dat is al een verrassing op zich!" En inderdaad, de reacties waren ook geweldig! Ons dochtertje is immers nog maar 10 maanden en ik ben alweer 15 weken zwanger, dus we wisten dat niemand het zou verwachten.

15. leutjj

leutjj Niet meer actief

Wij hebben dit gedaan;

Tegen familie had onze dochter een jurkje aan met de tekst; ik word grote zus!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      19,3 KB
      Weergaven:
      15
  16. Ingtwiede

Ingtwiede Actief lid

18 jul 2013
    299
    52
    28
    Wij hadden een foto naar vrienden gestuurd waarop dl een boekje aan het lezen was samen met de kat met de tekst erbij.
    ' ik ben alvast aan het oefenen want vanaf mei kan ik mijn eigen broertje of zusje voorlezen'.
    Op fb hebben we niks gezet.

17. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    Ik heb het volgende gedaan... 't duurde soms eer ze het door hadden :)
    Zelfgemaakte kleertjes, uiteraard!

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina