Goedemorgen Nina, Want hier zeggen ze dat het niet bewezen is dat het helpt...maar ik bedoel, als je als gyne met een vrouw praat die al drie mks achter de rug heeft, denk je niet dat het misschien toch de moeite waard is om alles te proberen? In mijn geval vrees ik ook een innesteling probleem ook gerelateerd aan mijn aps. Utro schijnt ook te helpen met dit soort problemen. Vrijdag heb ik de echo een ik ben al zo nervous, ik moet me voor de zoveelste keer voorbereiden om tegengas te geven...ik word zo moe van dit alles
@ baia, ja dat begrijp ik, pff.. Ik duim heel erg voor je dat de echo er goed uitziet zeg! Ben heel benieuwd! @ Zaza, pffffff.. jeetje wat een vette zalfachtige substantie! OMG. Het loopt er niet als een trein uit ofzo, maar we moesten het van de gyn gisteren ook nog voor de zekerheid gezellig maken (mooi dat ik die bollen erná inbracht..), maar jeetje wat een vette boel, ondanks dat ik alleen 's ochtends nog maar 2 bollen had gebruikt. Jeetje. Ik met mijn grote mond.. haha!
Helaas. Bij mij heeft utro niet voor een wonder gezorgd bij de eerste poging. Het was tevens mijn eerste IUI. Ik heb net negatief getest en ga dus nu stoppen met utro. Echt zo balen, het is ook eigenlijk te mooi om waar te zijn. Maar toch krijg je hoop... Ben even heel verdrietig en heb moeite om optimistisch te zijn over de volgende rondes. Komt vast wel weer, maar die pijn is toch steeds dieper.
Dikke knuffel Zaza! In jouw geval zou ik een heel, maar dan ook heel groot glas wijn in hebben geschonken 😉. Kop op meid! Komt vast allemaal goed! 😚
Dank je wel Nina! Morgen gluhwein om de kerstvakantie in te luiden dan maar. Had gehoopt op goed nieuws om de vakantie mee te beginnen, maar ja. Het is niet anders. Hoe gaat ie bij jou? Hoeveel dpo ben je inmiddels? En hoe gaat het met de utro? Ik moet trouwens wel zeggen dat ik geen spatje bruin/roze verlies heb gehad. Áls ik het al had herkend tussen alle troep
Ja snap ik! Hier alles oke. Gister stond ik niet fit op: keelpijn, opgeblazen etc. Gelukkig voel ik me vandaag weer prima (beetje zere keel nog) want volgend weekend gaan we vliegen! Een griepje is niet zo welkom nu! Ik zit pas op.... 5 dpo! Met de utro gaat het goed. Ik heb voor de zekerheid en extra doosje opgehaald mocht er iets meer gebeuren in het buitenland (weet ik veel), want ik ga echt panisch worden als ik ook maar een druppel bloed zie. Ik ben benieuwd hoelang nadat je gestopt bent met de utro een bloeding zich aandient. Welke dosering gebruikte je? Had je het bij een positieve test langer door mogen/moeten gebruiken>
Dat klinkt goed, lekker even ertussenuit! Hopelijk ben je dan weer helemaal fit. Zoals ik zei, hier is er geen druppel bloed doorheen gekomen. Dat was echt een geruststelling. Dus ook al wordt het geen IUI de komende ronde, wil toch weer om utro vragen. Ik gebruikte aanvankelijk 3 bolletjes per dag, maar naar aanleiding van wat ik hier las heb ik het opgehoogd naar 4 bolletjes per dag (2 's ochtends, 2 's avonds). Hoeveel pak jij? Wat betreft het doorbreken van de menstruatie: daar ben ik ook heel benieuwd naar! Vandaag nog niks. Maar hopelijk een beetje snel, zodat we snel met een ronde kunnen beginnen.
Ja snap ik. Ik ook 2x2. Meestal rond 10.30 en 22.30. In totaal dus 400mg. Vorige ronde had ik nu al 2 dagen bloedverlies.. Onvoorstelbaar ☺️ Even voor het plaatje. Doe je IUI met hormonen? En zo ja, wat? Zal vast wel ergens staan maar dan moet ik alles doorspitten hahaha.
Vorige ronde Menopur, maar toen te veel follikels waardoor de IUI niet doorgegaan is. Deze ronde Gonal-F. Ben over beide tevreden. De Pregnyl vond ik wat minder. Eerst de ampule aan diggelen en de prik ging ook niet echt lekker, maar gelukkig maar 1x hoeven te prikken. Bij jou gaat het nog goed met de utro? Wanneer wil je gaan testen?
Goedemorgen dames . Even een update van mijn kant voor diegenen die het willen lezen . Gister naar zh geweest, voor de echo. 5 follikels gevonden, alleemaal mooi.. (tussen 13 en 14) maar te veel . Dus gyne zei dat ik morgen terug moet om te kijken of een paar gestopt zijn met groeien zodat de IUI door mag. Ze vroeg of ik de dosering verhoogd had want de eerste keer had ik een goede f links. En nu 3 rx en 2 lx...Misschien komt het door de granaatappel sap, dacht ik . Ik hoop dat het doorgaat, ik zou het erg vinden om een ronde over te moeten slaan. Ik moest gisteren nog een spuit Menopur zetten maar doc zei te stoppen en ook geen seks te hebben...nou de laatste dagen hebben mijn man en ik niks anders gedaan ... Gevraagd of ik Utro mocht hebben. Nee! want het is hard hard hard bewezen dat het niet helpt..altijd hetzelfde verhaal..Utro maakt het ei niet beter (ok dat snap ik) maar verlengd alleen de luteale fase..Over de innesteling, of UTro daar mee helpt, nee volgens de doc niet. Dus kwam ik geen stap verder. Maar goed, via via heb ik de Utro zelf gevonden en nu ook contact met vriendin in Griekeland waar waarschijnlijk de Utro gewoon in de apotheek te koop is, zonder recept en voor rond 6/30bollen. Dus morgen ochtend gezellig weer naar het zh... ZaZA: over de Pregnyl, ik vond het ook niet zo fijn, Menopur gaat zo in maar met de Pregnyl had ik het idee dat de vloeistof zo dik was dat ik heel hard op de spuit moest drukken... Fijne dag xxx
Kleine tip: zet de pregnyl met de menopur toedienings-setjes en laat ze goed op kamertemperatuur komen
Dank je wel voor de tip Nina. Dat ga ik de volgende keer proberen! En Baia: balen zeg, dat de IUI misschien niet door mag gaan... Ik had het vorige ronde ook. Zo frustrerend. Je bent de hele maand nergens anders mee bezig geweest en kijkt ernaar uit. En dan, pats! Moet je stoppen! Heel naar. Ik heb me aan ons vrijverbod gehouden toen (zou ook pas de eerste IUI zijn), maar misschien zou ik het nu wel doen. Wat betreft de utro: ik heb de utro inderdaad gekregen om mijn luteale fase te verlengen, want ik werd vroeg ongesteld en begon daarvoor ook vaak nog eens heel vroeg te spotten. Dat heeft de utro nu voorkomen. Maar om welke reden wil jij de utro nemen dan?
Ik heb aps en ik heb gelezen dat ook de innesteling moeizaam zou kunnen gaan vanwege de ziekte. Tevens heb ik ook gelezen dat de utro misschien zou kunnen helpen juist met de innesteling. Ik heb een luteale fase van ong. 14 dagen. De gyne zegt dat het probleem ligt waarschijnlijk bij mijn leeftijd (41),dus eitjes zijn niet de beste. Ik wil graag alles proberen wat in mijn handen is om zwanger te worden
Hoi Zaza, en ja hoor voor deze maand afgelast:x want die 5 eitjes bleven groeien.. Ben net in het zh geweest. Doc vond het niet goed om de iui te doen en heeft ook aangeraden om geen seks tot aan mijn menstruatie te hebben. Menopur is gehalveerd want duidelijk werkt 75 bij mij te veel. Jammer. Gespoten voor niks. Maar goed laten we hopen dat het in 2017 beter gaat
Ahhh balen dat ken ik! Eerste ronde Menopur startte ik met 50IE en toen had ik 4 follikels. Die ronde mocht ik ook geen Pregnyl zetten, mochten we niet onbeschermd seksen en moest ik na 3 weken (!!) weer terug om te kijken of alles rustig was. Pas ná die controle mocht ik weer starten met spuiten. HEEL frustrerend was dat. We hebben ons toen keurig aan het advies gehouden natuurlijk. Ik merk nu wel, nu we een aantal rondes verder zijn, dat ze wat meer risico durven nemen (misschien ook wel omdat we meer op onze strepen staan ). Ja nog even over het inspuiten van de Pregnyl: ik deed de allereerste keer met de 0.15 x 16 mm naald. Bah wat een bitch! Tegenwoordig zet ik hem met 0.4 x 13 mm naaldjes (die bij de Menopur zijn 0.4 x 12). Die heeft de poli apotheek voor me besteld omdat ik die andere telkens weigerde en stampij ging maken ! Hoe gaat het verder met jullie? Hier 7 dpo. Ik merk nog HELEMAAL NIETS! Ik begin me dus af te vragen of het überhaupt wel een goede eisprong was etc. Oftewel: ik ben mezelf onnodig gek aan het maken. Wát zou ik graag iets van een teken krijgen ofzo, ik bedoel. Ja nouja.. Aan de andere kant. 7 dpo is natuurlijk ook wel héél vroeg als je je bedenkt dat sommigen écht nergens last van hebben!
Baia: bah wat rot! Ja ik vond dat ook zo balen. Alle moeite voor niks. Geen afsluiting... Inderdaad, ik hoop dat 2017 ons jaar gaat worden! Hopelijk gaat een aangepaste dosering volgende ronde voor een goede hoeveelheid eitjes zorgen. Sterkte! Nina: ik zit vandaag op 18dpo en op m'n menstruatie te wachten... pfff. Niet zo fantastisch dus. En jij op 7dpo, dat begint toch ook al op te schieten. Ik had overigens ook geen kwaaltjes en twijfelde opeens ook of ik wel een goede eisprong heb gehad, hahha. Zelfs dat hoort erbij😉 Of het goed of slecht is om niks te voelen... Ik voelde niks en had een negatieve test. Van de andere kant: veel dames hier zeggen dat ze juist die maand dat ze zwanger waren niks voelden.
Vreselijk he die onzekerheid. Ik ga proberen het een klein beetje los te laten (alsof dat lukt) en me te verheugen op ons tripje. Over 5 nachtjes zijn we al geland en zitten we lekker aan de antipasti met een glaasje wijn (ééntje mag van mezelf!) 😁 Weet nog niet of ik op mijn nod wil testen of dat ik wil wachten tot we terug zijn. Wat betreft de utro: ik vind het fantastisch spul. Wat betreft de afscheiding valt het reuze mee alleen is het wel vettig spul. Dat merk ik vooral met inbrengen maar ach, verder valt het mee en geen druppel bloed! 😃