Utrogestan-beginner

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Zaza258, 1 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Klopt, ik heb al vaker gelezen dat je ze mag blijven nemen in de eerste stadia van de zwangerschap. Is het nieuws al een beetje bezonken Nina?

Hoe is het met de andere dames die utro gebruiken?

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Zaza, nee totaal niet eigenlijk. Ik geloof er nog helemaal niets van! 😏

3. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

Hoi meiden, is dit topic nog actief? :) ik ben vandaag ongesteld geworden en ga deze maand beginnen met utrogestan, gaan nu ronde 12 in voor een 2e kindje. Toch wel spannend!

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Spannend! Hier afgelopen voor het eerst gestart met 4 bollen per dag en kijk naar mijn banner voor het resultaat ;).
    Gebruik het overigens nu nog steeds (ook nog steeds 400 mg per dag). Dit blijf ik sowieso doen tot de eerste echo (7+2) maar ik wil er dan niet direct mee stoppen (liefst wil ik dit doorgebruiken tot de 12 weken maar ik moet nog even kijken hoe ik dit ga brengen bij mijn fa).
    Bewaren

5. Baby dream

Ik had het inderdaad gezien Nina! Wat geweldig! Gefeliciteerd!

Ik heb utro 100mg voorgeschreven gekregen, moet 1x per dag 2 bollen inbrengen.
    Wij hebben nu de onderzoeken achter de rug en alles is verder helemaal goed (hsg gehad die was goed, eisprong is drie cycli gevolgd met echo's en die is ook prima, zit niet vervroegd in de overgang, zaadjes van vriendlief zijn tiptop in orde) alleen mijn progesteron blijft vrij laag. Er is wel een stijging en ik kan er volgens gyn wel zwanger mee worden, alleen de kans is gewoon wel kleiner. Vandaar de utro! Wel spannend. Ik ga weer ovulatie testen gebruiken en bij positief bel ik het ziekenhuis en krijg ik nog een echo

Hebben jullie last van bijwerkingen?

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nee, geen bijwerkingen van de utro. En al die drama verhalen over afscheiding: ja, er komen idd vlokken omhulsel etc mee, maar ik vind het heel erg meevallen en prima te doen. Wel altijd even een inlegkruisje bij de hand houden! ;)

7. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Dit! Geen bijwerkingen, maar wel een beetje rommelig ;)

8. Baby dream

Ach als dat alles is... :D Alles voor een kindje!!! :D

Heb er trouwens geen applicator bij... Je moet die bollen gewoon zo diep mogelijk inbrengen?

9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Yes, net zoals een tampon.

10. papillons

papillons Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.022
    159
    63
    Wat een verschil qua doseringen zeg!

Ik heb vandaag utrogestan voorgeschreven gekregen en moet 3x daags 2 bollen inbrengen. Dus 600mg in totaal. Ook wegens te lage progesteron.

Mijn vraagjes;
    -moet het echt op een vast tijdstip?
    -wordt je ongesteld door de pillen heen of moet je eerst testen en dan stoppen als het negatief is?

Gaat vast heel raar worden, een cyclus wat voorbij de 8 dagen gaat. Nog nooit meegemaakt! (Ok... toen ik zwanger was wel)

11. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Die doseringen wisselen inderdaad nog wel eens. Achteraf bleek mijn gyn ook 3x per dag 2 bollen voorgeschreven te hebben, maar ik nam 2x 2 bollen en dat zorgde er al voor dat de spotting weg bleef.

Bij mij brak de menstruatie dus niet door en ik heb op dag 15 na de IUI getest. Die bleek negatief en toen ben ik gestopt met de utro. Het spotten kwam snel op gang, maar de echte menstruatie liet nog 5 dagen op zich wachten.

Succes Papillons!

Deel Deze Pagina