Utrogestan bestellen zonder recept?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door madelein, 26 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    ik dacht dat dokteronline 200mg capsules levert dus dan zou de gebruikelijke dosering 3x per dag 1 bol zijn.

Je kan natuurlijk ook nog een second opinion doen bij een gyn die zeker weten utro voorschrijft ;)

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Als je tips hebt graag sophy! Ik ben een beetje gyn moe aan het worden ;)

3. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    ja dat klopt dus is het bij jou inderdaad 3x1

4. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ja, dat klopt. Ik had 3x daags 2 bollen van 100gram.

5. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Madeleine: goed dat je een afspraak in Gent hebt. Wij zijn daar in okt en dec geweest en heb nu utro 3x per dag 200 mg (belgie heeft tabletten in dosering 200 mg per tablet in NL alleen 100 mg per tablet). Daarnaast heb ik nu ook fraxiparine en prednison gekregen. Als ze daar voorschrijven krijg je het vast vergoed. Ik heb voor een maand utro alleen een eigen bijdrage van zo'n 15 euro dus dat scheelt nogal.

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @marjol: jeetje, jullie zijn dus ook nog steeds bezig :(
    Gent kan ons hopelijk helpen ja, alleen het duurt nog zo lang voor we daar terecht kunnen. Maar ja, die paar maanden kunnen er ook nog wel bij en wie weer gebeurd er een wonder voor die tijd. Maart en mei worden geen IUI rondes voor ons, dus ik zou het dan een aantal keer moeten betalen. Dat is nog te overzien.

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Waar woon je? We kunnen wellicht met je meedenken welke ziekenhuizen in jouw regio het wel zouden willen voorschrijven.

Utrogestan kun je prima zonder dat je dokter het weet gebruiken. Het wordt alleen niet door je verzekering vergoed als je het zelf besteld. En je betaald ongetwijfeld al genoeg zorgverzekering premie dus ik zou toch gewoon gaan proberen het of via je HA te krijgen of een gyn te vinden die het wil voorschrijven. Veel sterkte en succes gewenst!

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik woon in de omgeving van Schiphol.
    Ik heb nu misschien iets via iemand die ea over heeft, dus dat scheelt al enorm!
    Misschien dat de arts in dusseldorf het wil voorschrijven als we daar heen gaan volgende maand. Die schijnen niet zo moeilijk daarin te zijn lees ik hier op zp.

9. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    Hier heb ik het ook op eigen initiatief (via ivf forum) gebruikt. Na veel zeuren bij onze dochter de ronde ermee zwanger en nu de eerste ronde met spontane eisprong ook direct raak. Heb m'n Gyn gebeld en die gaf me groot gelijk, ze heeft me later nog voor een aantal maanden voorgeschreven.

10. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Heb je het bij je dochter uiteindelijk wel van je gyn gekregen? Terwijl je her eerst zelf had gebruikt? Ik vind het zo irritant dat mijn gyn het niet voor wil schrijven...
    Gebruik je het nu nog steeds? Toevallig iets over? ;)

Deel Deze Pagina