Moeilijk te stimuleren, positieve ervaringen gezocht

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mofantje, 18 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mofantje

Mofantje Bekend lid

16 mei 2014
    551
    13
    18
    Flevoland
    Hoi meiden,

Even een bericht om van me af te typen en hopelijk meiden die reageren met positieve verhalen!
    Even in het kort (zie handtekenng) : ik heb pcos en mijn man is verminderd vruchtbaar. Clomid deed niks in alle 3 de doseringen. Inmiddels injecteer ik 4weken gonal f. De dosering word elke x omhoog bijgesteld omdat er nog altijd geen reactie is. Gister in het ziekenhuis vertelde ze dat mijn lichaam niet reageert zoals ze zouden willen zien en hadden verwacht. Ik ben maar moeilijk te stimuleren. Inmiddels heb ik dus nog geen 1kans gehad en soms zakt de moed me in de schoenen. Ik weet dat er meiden zijn die al veel langer bezig zijn en wachten daarom wil ik eigenlijk niet zeuren maar ik vind het traject zwaar. Het is de bedoeling dat zodra er een follikel zich goed ontwikkeld er iui volgt.
    Zijn er meer meiden die zo moeizaam reageren op de hormonen?

2. Rantje

Rantje Actief lid

28 okt 2013
    199
    0
    0
    Hoi mofantje, ik ben zelf ook bezig sinds december met puregon spuiten. Dit word opgehoogd met 25 eenheden telkens. Ben ook bij 25 eh begonnen. Moest helaas 1 x afvpbreken ivm vakantie. Maar tot nog toe (2e cyclus nu dus) nog altijd geen respons. Zit nu op 200 eh per dag. De moed zakt mij ook in de schoenen. Vraag me af of ze ooit gaan reageren. Morgen mag ik weer voor fm.

3. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik reageerde ook erg langzaam, clomid helemaal geen reactie en toen menopur reageerde ik ook niet op 75 en 112,5 maar pas bij 150.
    Helaas was hier geen goede dosis te vinden voor mij.
    Nu Puregon en met de dosis van 100 heb ik pas na 12 dagen spuiten lichte reactie en pas rond dag 22 eisprong.

Houd er rekening mee dat als je ineens reageert dat je overstimulatie kan krijgen, maar gelukkig is Puregon en Gonal wel goed te doseren.

Houd moed!

4. Mofantje

Mofantje Bekend lid

16 mei 2014
    551
    13
    18
    Flevoland

Niet fijn voor ons om dit mee te maken, maar ik vind het wel fijn van iemand te lezen dat ik niet de enige ben. Je leest hier best vaak dat er rond dag8 of 14 al een mooie follikel te zien is en dan zakt mijn vertrouwen in mijn lichaam steeds verder.
    Succes bij de fm vandaag ik mag ook Zometeen als de zonsverduistering op zijn top is.

5. Mofantje

Mofantje Bekend lid

16 mei 2014
    551
    13
    18
    Flevoland

Bedankt voor je reactie, de gyn heeft indd heel duidelijk uitgelegd dat de grens van geen stimulatie, stimulatie van 2 eitjes en overstimulatie bij vrouwen met pcos heel dicht bij elkaar ligt. Ik snap daarom dat ze voorzichtig ophogen.
    Hoe gaat t nu met je, wanneer heb je weer meting?

6. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Mofantje, wat een tegenslagen voor je, heb je ook het gevoel dat je stilstaat. Misschien kan de arts je is prikken op je AMH waarde om te checken of je niet in de vervroegde overgang zit en daardoor zo slecht op de medicatie reageert. Ik.heb namelijk een laag amh en reageer ook bijna niet.op gonal.
    Ik spuit nu menopur met een veel beter resultaat. Misschien werkt dat ook voor jou. Succes meid!

7. Mofantje

Mofantje Bekend lid

16 mei 2014
    551
    13
    18
    Flevoland
    Ben eigenlijk wel erg benieuwd hoe het met jullie gaat?
    De eerste cyclus met gonal is bij mijn zonder resultaat afgebroken en morgen hoop ik weer te starten me prikken. Eerst morgen een uitgangsecho, nog niet eerder gehad maar het idee vind ik niet fijn. Als ik ongesteld ben moet iedereen van me af blijven laat staan een echo.

8. Rantje

Rantje Actief lid

28 okt 2013
    199
    0
    0
    Wat rot mofantje.ken het,heb ook nog geen enkele eisprong gehad...

Hier zit ik momenteel op cyclusdag 64 en spuit 225. Vandaag waarschijnlijk laatste dag.er zit een follikel van 15 mm dat was gister.als hij vandaag niet groter is gaan we dus afbreken... En opnieuw starten maar dan met dosis 200 ipv 75.

9. Wilma24

Wilma24 Actief lid

16 dec 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook vragen of ze je AMH waarde willen testen. Bij mij was in eerste instantie ook de de diagnose PCOS. Ik kreeg wel steeds 1 eitje tijdens de iui. Maar bij IVF bleek al snel dat mijn eicelvoorraad gewoon bijna op is. Dat kun je maar beter op tijd weten!

Deel Deze Pagina