Afgelopen maandag 18 mei heb ik de punctie gehad voor IVF, en ben daarna Utrogestan bolletjes gaan gebruiken (3 x dgs 2 bolletjes inbrengen) Nu heb ik gelezen dat meer afscheiding normaal is, maar ik heb ook wat bruinige afscheiding (sorry...) Ik was benieuwd of er meer dames zijn die dit hebben gehad? Morgen word ik gebeld voor een eventuele terugplaatsing, vind ik dan weer vies als ik die bruine afscheiding heb...
Ik gebruik ook sinds enkele dagen Utrogestan (2 bolletje per dag vaginaal tussen mijn IUI en NOD om innesteling te bevorderen). Onderaan is het inderdaad wat meer een "smeerboel" dan anders, veel afscheiding en wat overblijft van die bolletje komt er vaak ook terug uit... Ook heeft het bepaald geurtje... Bij mij wel geen bruine afscheiding. Maar daarover hoef je jou niet te schamen of vies te voelen bij eventuele terugplaatsing. Die dokters en verpleegkundigen hebben altijd al erger gezien. Dus vraag het hen gewoon anders. Ik had zelf ook wel nog een vraagje ivm Utrogestan. Ik heb soms wat pijn in mijn baarmoeder sinds ik dat neem. Het is een totaal andere pijn dat maandstondenkrampen of het voelen groeien van een follikel. Ik kan het moeilijk beschrijven. Zou dit ook door Utrogestan zijn?
Die bruine afscheiding komt nog van je punctie af. Ik had dat ook altijd een dag of 2-3. Dat komt uit de prikgaatjes van de punctie en dus niet door de utrogestan
Dat bepaalde geurtje heb ik ook, echt zo'n medicijn geurtje zeg maar Ik heb nog wel een beurse buik van de punctie, maar of pijn in de baarmoeder ook van de Utrogestan kan komen weet ik eigenlijk niet.
Gebruik Utro al een aantal maanden de helft vd maand en na een paar dagen wordt het standaard een vieze boel. De omhulsels van de bollen komen er weer uitlopen, alles wit. Goed om inlegkruisjes te gebruiken anders plakkerige zooi en zonde van je ondergoed. Inderdaad niet druk maken (makkelijk gezegd i know) over de afscheiding met terugplaatsing, je bent niet de eerste en niet de laatste die er last van heeft. Veel succes met deze poging!