Ik ben 5kg te zwaar en heb eindelijk de knop om kunnen zetten. Ik probeer 4/5 keer per week 1,5u stevig te wandelen en daarnaast doe ik weightwatchers. Vooral schijf van 5, veel groente, veel fruit, weinig suiker, weinig vet. Ik verwacht die 5kg er om deze manier wel binnen 5/6 weken af te hebben. Precies voordat ik op vakantie ga. Maar ik start over een paar dagen met mijn derde IVF behandeling in Dusseldorf. Ik verwacht dat ik pas over een dag of 15-20 de punctie heb en dan 5 dagen later de terugplaatsing. Wat denken jullie? Kan het kwaad om in ieder geval door te lijnen tot aan de terugplaatsing maar liever nog een weekje langer? Ik weet dat met lijnen er afvalstoffen vrij komen en dat mag bijvoorbeeld niet als je zwanger bent of borstvoeding geeft maar tot ik een positieve test in handen heb kan dat niet bij de embryo komen toch en heeft het ook geen effect op de eicellen? Of iemand hier een andere mening?
Als je gezond en volwaardig eet lijkt het mee geen probleem, juist beter om minder ongezonde dingen te eten. Je bent ook niet van plan om extreem af te vallen.
Hoihoi Ik heb 25 maart een terugplaatsing van 2 embryo's (icsi) gehad en tot die tijd ben ik gewoon door gegaan met afvallen ook met de weight watchters Maar nu ik zwanger ben mag ik daar nu niet mee door gaan dus gestopt en ga ik er zelf om denken wat ik eet en drink .
Ik kreeg het advies van mijn ivf arts om tijdens het stimuleren niet (streng) te lijnen ivm idd de afvalstoffen. Ik deed een koolhydraatArm dieet.
Zolang je geen crashdieet doet, mag je er mee doorgaan tot de punctie. Daarna zou ik het op een laag pitje zetten. Succes!
Zolang je inderdaad alle voedingsstoffen binnen krijgt die je nodig hebt lijkt het mij geen probleem misschien heeft het juist een gunstig effect. Zoals hierboven gezegd wordt geen crashdieet.
Tot de terugplaatsing kan inderdaad wel, in plaats van tot de punctie. Maar die twee-drie dagen maken niet zoveel uit, toch?
Terugplaatsing is 5 dagen na punctie Ik heb net even na zitten rekenen en ik eet gemiddeld zo'n 1.700 kcal per dag als ik ww doe. Dus zeker geen crash dieet maar voor mij minder dan normaal.
Hier was de terugplaatsing eerst op dag drie na de punctie. Later zijn de protocollen veranderd en was het op dag twee. Maar dat kan per ziekenhuis verschillen. 1700 kCal per dag is volgens mij geen crashdieet, dan denk ik eerder aan 800-1000 kCal per dag. Dus ik zou er gewoon mee doorgaan tot de terugplaatsing. Succes!