hallo, Vandaag heb ik hsg onderzoek gehad. Ik ben absoluut niet kleinzeerig en echt wel wat gewend, maar ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst zo ontzettend veel pijn heb gehad... Als ik eraan terug denk springen de tranen nog in mijn ogen. Het deed zo verschrikkelijk zeer. Niet eens het moment dat de vloeistof ingespoten werd, dat heb ik amper gevoeld. De gyn vertelde dat er een soort van ballonnteje was ingebracht. Oh, ik heb echt zo'n pijn gehad!!! ik ben echt geen piepert hoor, echt niet... De gyn was er zelf ook van geschrokken dat het zo'n pijn deed. Ik heb echt geroepen en gehuild...toen het ballonnetje eruit was had ik nog wel buikpijn, maar dat voelde hetzelfde als ongesteld zijn. Niemand had mij verteld dat het zo'n pijn ging doen. Ik was ook heel ontspannen. Wie heeft dit ook gehad? Ben bang dat er iets niet goed is...
Hoi hopes, hebben ze na het onderzoek niet nog een foto gemaakt na een uurtje ofzo? Als het goed is kunnen ze dan al zien of alles goed is.. Wanneer krijg je de uitslag dan? Grt Donna
hoi hoi, Nee ik hoefde niet terug te komen. De gyn zei dat alles wel goed was. De eileiders zaten niet verstopt. Ze kon me ook niet vertellen waardoor ik zo'n pijn had. Volgens haar een gevoelige baarmoeder ofzo..... Ik voelde me zo stom. Ik zei al dat dat lekker was als ik ooit zwanger mag worden.... Ik weet voor mezelf gelukkig dat ik geen aansteller ben en de pijn die ik voelde zeker echt was... Volgende week weer een belafspraak met eigen gyn en dan verder bespreken...Wil nu echt niet meer... wacht nu al bijna 5 jaar...
Hopes, ik heb ook liggen huilen van de pijn, en hier ook echt niet kleinzeerig! Ik dacht, dat doe ik even! Niet dus! Je bent zeker niet de enige die dit zo ervaren heeft. Gelukkig waren je eierstokken goed doorgankelijk, meetal zien ze dat wel op t eerste gezicht. Was bij mij ook het geval. Heel veel succes!! Hoop dat jullie wachten snel wordt beloond!
he bah wat naar zeg... vind dat echt een ongepaste opmerking van die arts maar na een hsg maken ze toch altijd een foto? je moet een half uur wandelen en dan terugkomen toch? hoop dat je je nu weer beter voelt x
Hoi, Ik heb 2 maanden geleden ook een HSG gehad. Was er heel nuchter in gegaan en merkte pas hoe heftig het was toen ik er eenmaal lag. Ik had nog de "mazzel" dat er een assistent bij was, waardoor alles 2x zo langzaam ging volgens mij.. Ik vond het al pijn doen toen de apparatuur erin werd gedaan. Uiteindelijk dacht ik dat de vloeistof al ingespoten was, maar helaas, dat moest nog gebeuren... Ik dacht dat mijn buik uit elkaar plofte zo'n pijn deed het. Bij mij is direct een foto gemaakt, tijdens het moment dat de vloeistof ingespoten werd. Toen uiteindelijk alles weer uit mijn lijf gehaald werd, kreeg ik een enorme huilbui. Omdat ik het echt niet had verwacht dat het zo'n pijn zou doen.. Op de foto was te zien dat alles goed was, dus ik hoefde later niet meer terug te komen en mocht gewoon naar huis. Daarna nog een paar dagen last gehad van een bloeding, dus 2x ongesteld geworden die maand... En 2 weken daarna een gewone afspraak bij mijn gyn. Die gaf aan dat het er echt heel goed uit zag en heb toen de foto nog uitgeprint meegekregen. Dus Hopes, je hoeft echt niet te denken dat er wat mis met je is, ik vind het eerder knap wanneer het bij iemand geen pijn doet... Sterkte ermee!
Ik dacht dat ik doodging, echt waar. Ben ook totaal niet kleinzerig en heb op medisch gebied al behoorlijk wat meegemaakt, maar echt nog nooit zoiets als dit. Wel heb ik (achteraf) begrepen dat de ervaring echt enorm uiteen lopen. Van 'helemaal niets van gevoeld' tot de ellende die jij beschrijft. Net als bij de IVF-punctie: iedereen had me gewaarschuwd, maar ik heb het amper gevoeld. Ik denk dan ook niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor!
Bij mij was alles in orde en ik vond het ook vreselijk, heb ook liggen huilen. toen ze die klem op mijn baarmoedermond zetten ik ging echt door de grond vreselijk. Ik had een hele aardige arts, maar dat hielp niet tegen de pijn. ik heb begrepen dat er verschillende methoden zijn (met of zonder klem) en dat de pijn per persoon daardoor sterk kan verschillen. Als alles er goed uit zag lijkt het me dat je je geen zorgen hoeft te maken! En misschien een troost: ik ben nu na mijn HSG (in combinatie met Clomid) direct zwanger geworden. Ik hoop dat het voor jou ook het gewenste resultaat heeft want dan weet je weer waar je het voor doet.
Hoi hopes, Geen zorgen hoor! Ik heb ook enorm veel pijn gehad, ik raakte zowat in trance en reageerde niet eens op de instructies toen ik mijn bekken een beetje moest kantelen omdat rechts iets minder doorstroomde. toen het eindelijk doordrong wist ik niet meer wat links en rechts was en draaide ik de verkeerde kant op (voor zover het 1 cm optillen van je heup überhaupt lijkt op draaien, want verder kwam ik echt niet). Ik heb nog een paar dagen gebloed. Maar twee weken later bleek ik een chronische blindedarmontsteking te hebben dus vermoedelijk heb ik daarom extra lang last gehad: de vloeistof loopt immers de buikholte in en die was al ontstoken. De ervaring is voor iedereen anders. Hopelijk heb jij -als het ooit zover moet komen- net als Merah juist geen last bij de punctie. En Merah, dat is trouwens voor mij een zeer geruststellende opmerking die je daarover plaatste: ik was namelijk echt bang dat die punctie ook heel pijnlijk zou worden omdat de hsg tegenviel. Maar dat hoeft dus niet!