Hoi allemaal. De laastste tijd zijn de kriebels voor een tweede kindje weer sterk aanwezig. Mijn dochter is nu bijna 10,5 maand en we zitten te denken om ergens volgende maand weer te beginnen Toch twijfel ik of het niet te snel is. Ik ben nog maar 23 dus qua leeftijd heeft het geen haast, maar het kriebelt soms wel enorm. Ik geef trouwens ook nog borstvoeding en ik heb daardoor nog geen cyclus. Wat denken jullie, is het te snel? Het kan natuurlijk door de borstvoeding nog even duren, maar ik weet dat er altijd een kans is dat het ook raak kan zijn.
Onze kindjes zijn bijna even oud Het is aan jullie of het te vroeg is. Maar als het kriebelt zou ik er voor gaan. Het hoeft namelijk niet meteen te lukken... Wij zijn zonder ac gebleven na de bevalling en waren snel weer zwanger. Helaas weer n missed abortion met 10 wk. En nu dus alweer n half jaar verder. Dus je weet maar nooit...
te snel is volledig een mening die je voor jezelf moet uitmaken. iedereen heeft daar een eigen gevoel bij. En dáárna is het nog de vraag of het ook lukt wat je graag wil . Waar de 1 het leuk lijkt om een klein leeftijdsverschil te hebben vanwege de leeftijdsfases of bijvoorbeeld ' handig om in dezelfde periode in de luiers te zitten of slaapjes te combineren '. Vindt een ander het juist fijn om eerst langer van de eerste alleen te genieten en dan de tweede weer volledig 'alleen' te hebben als de eerste al op school zit. Het is echt een gevoel wat je hierbij zelf hebt. voorstanders van het ene zijn tegenstanders van het andere bij bewuste keuzes. Bij geen bewuste keuze maak je erna vaak je mening... 'Ze hebben veel aan elkaar met zo'n leeftijdsverschil' al dan niet klein of groot. Of de oudste is al fijn zelfstandig en kan me helpen. Ik denk dat je voors en tegens kunt bedenken en dan een beslissing maakt. En dan hopen dat het ook gaat zoals je wil.
Het is helemaal aan jezelf. Wij zijn toen onze dochter 9 maanden was voor een tweede gegaan. Ik was zwanger toen ze net 1 was. Ze schelen nu 21 maanden. Ik vind het kleine leeftijdsverschil erg leuk. We gaan nu voor een derde daar hebben we bewust wat langer mee gewicht. Ten eerste omdat ons zoontje een heel onrustige slaper was tot 15 maanden en ten tweede omdat het dan wel erg druk zou worden, nu gaat de oudste bijna naar school en de jongste gaat 2 ochtenden naar de psz dus heb ik weer wat meer tijd. Maar je moet gewoon doen wat goed voelt. Als jullie er klaar voor zijn. Zou ik het zeker doen.
Het is je eigen keuze.. Mijn zusje is na 9 maand zwanger geraakt bij de 2e, en met 11 maand van de 3e.. Die was voor haar 25 klaar met kinderen maken Oke, het is wel even pittig, maar bij ons zit er 4,5 jaar tussen en dan heb je weer andere problemen..
Je moet doen wat goed voelt. Wij hebben ze heel dicht op elkaar. tussen 1 en 2 exact 13 maanden en tussen 2 en 3 15m2d. De oudste was dus 2j4m toen de 3e kwam. het was druk en hectisch maar ze zijn een echte drie eenheid en kunnen eindeloos samen spelen. geniet ik echt van. De jongste is nu 2,5 en wij gaan voor nr 4
Bedankt voor de reacties! Sommige van jullie hebben ze nog dichter op elkaar, leuk om te lezen. Het moet inderdaad allemaal ook maar lukken en ook omdat ik nu geen cyclus heb door de borstvoeding zal het vast wat langer duren (dochter was in de 1e ronde raak) Ik denk dat wij er nog even goed over nadenken, of het inderdaad voor ons te snel is of dat het gewoon goed voelt. Wat ik wel weet is dat het kriebelt. Maar dan komen de vragen op zoals; Doe ik mijn eerste kind niet te kort als de borstvoeding terug loopt door de zwangerschap? Ook al voed ik dan al bijna een jaar. Lukt het mij met twee jonge kinderen en heb ik dan niet te weinig genoten van mijn dochter alleen. Nouja zo kan ik nog wel even blijven doorgaan eigenlijk.