Hallo allemaal, Ik heb een heel verhaal en hoop dat jullie even de tijd willen nemen om het te lezen en misschien wel antwoorden hebben op mijn vragen. Hier komt ie: In augustus 2012 heb ik een kijkoperatie gehad en is endometriose type 4 vastgesteld en een endocyste verwijderd. In november zijn we begonnen met onze eerste IVF poging in Dusseldorf. Die is helaas mislukt. Wel hebben we nog een aantal cryo's over. In januari wilden we een cryo tp doen. Helaas had ik een zeer verstoorde cyclus en bleek ik een hydrosalpinx (vocht in eileider) te hebben. Dit moest eerst verholpen worden omdat dat vocht ervoor kan zorgen dat een embryo niet goed kan innestelen. Ongeveer 2 weken geleden zijn mijn eileiders verwijderd middels een kijkoperatie. Nu belde ik gisteren met Dusseldorf om te bespreken wanneer we weer een cryo tp zouden kunnen doen. In eerste instantie zei hij over 4 weken met progynova. Ik blij. Dat was immers ook wat ik had verwacht. Nu word ik vandaag gebeld dat ik nog 3 maanden moet wachten en dan pas een cryo tp mag doen!! Ook moet ik 3 maanden cerazette gaan slikken. Hij had gisteren niet begrepen dat mijn eileiders waren verwijderd!!?? Aangezien dr. Scholtes nu op vakantie is kon ik mijn vragen niet stellen en zijn assistentes wisten ook geen goed antwoord te geven. Nu dus mijn vraag: - waarom cerazette? Ik ben nu ook aan de pil en de endometriose is erg rustig. Wat doet cerazette extra? - Waarom moet ik 3 maanden wachten? Ik had begrepen dat 6 weken voldoende zou zijn. Heeft iemand toevallig hetzelfde meegemaakt als ik ? Ben opzoek naar antwoorden. Zo vervelend als je die van je eigen arts niet kunt krijgen. Heb een bel afspraak met dr. S, maar die is pas eind april. Ben nu enorm in het ongewisse gelaten en niemand schijnt antwoorden te hebben. Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Hoi, Ik heb er niet zo heel erg veel verstand van, maar bij cerazette heb je geen stopweek, je slikt deze pil continue. Ik heb 'm gehad na mn eerste zwangerschap, dit is de enige die je tijdens borstvoeding mag gebruiken. Maar waarom deze nu juist is voorgeschreven, kan ik geen antwoord opgeven, misschien zijn er andere die een antwoord weten. Succes verder hoop dat de volgende terugplaatsing een plakker is!