Goedemiddag meiden, Vraagje, wie heeft er ervaring met een kijkoperatie? Heb vanmorgen te horen gekregen dat dat de volgende stap wordt en we krijgen a.s. donderdag een intake gesprek bij de arts die het gaat doen. Nog tips over wat ik moet vragen of moet weten? En ik lees van andere meiden dat ze na de kijkoperatie een week moesten herstellen! Groetjes Amy
Hoi Amy, Ik heb ook een kijkoperatie gehad. Je krijgt waarschijnlijk een folder mee waar alles in staat! Anders kun je ook heel veel op internet vinden. Ik werd om 10 uur weer terug naar de kamer gereden en mocht om 13 uur weer naar huis. De uitslag kreeg ik net voordat ik naar huis mocht. Ik zelf ben 2 dagen vrij geweest erna. Dat ging redelijk maar is niet aan te raden. Ik heb weinig last gehad, wat wel vervelend was was de lucht die ze gebruiken om je op te blazen die vanzelf weer uit je lijf moet gaan. Dit geeft een vervelend gevoel. Succes!
Ik had 10 dagen nodig maar heb meer tegelijk gehad als alleen kijken. Het gas naderhand was het vervelendst. Pijn niet echt aan de wondjes maar aan de andere dingen die gedaan waren. Denk dat het ligt aan jezelf hoelang je vrij neemt. Succes!
Bedankt voor jullie reacties! Aan de ene kant hoop ik dat ze niks vinden en aan de andere kant hoop ik dat ze iets heel simpels vinden. Anders gaan we over op IUI. Maar eerst dit maar eens!
Hoi Ik heb ook een kijkoperatie gehad en werd eerst in slaap gebracht, dus je voelt er niks van en toen ik wakker werd mocht ik naar huis. Ik voelde me wel goed, alleen had ik toch ruim een week last ervan. Het is te vergelijken met buikspierpijn, maar dan wel iets erger. Dus pijn bij opstaan en liggen enz. Omdat je je buikspieren veel gebruikt. Maar het viel verder echt reuze mee. En ik had vond het echt eng in het begin. Succes ermee!
Hoi Bebe, heb je ook echt een week niet kunnen werken? Ik vind het ook doodeng! Maar jij bent nu wel zwanger zie ik, gefeliciteerd! Hebben ze met de kijkoperatie iets gevonden en kunnen oplossen of was het iets anders?
Ook ik heb een kijkoperatie gehad. Keek er van tevoren heel erg tegen op, maar het stelde echt niets voor. Zelf ben ik echt bang voor naalden (moet nu elke dag hormonenspuiten ), dus vond vooral het infuus erg eng. Maar ze waren heel lief in het ziekenhuis en voor ik het wist was ik in slaap. Mijn moeder was bij mij de tijd voor de operatie en na de operatie waren zowel mijn moeder als vriend er. Een feit is dat als je weer iets kan drinken en je kan zelfstandig naar het toilet, dan mag je weer naar huis. Dit zat alleen zo in mijn hoofd dat ik echt in paniek wakker werd in de uitslaapkamer en direct aan een zuster vroeg om water. In 1 teug dronk ik het glas leeg, puur met de gedachte: ik moet drinken, want dan kan ik plassen en mag ik naar huis! Na dat glas vroeg ik om nog een glas, want ik was zo met dat plassen bezig dat ik dacht ik moet meer drinken! Vervolgens barstte ik in tranen uit en vroeg ik of ik alweer naar zaal mocht, want ik wilde naar mijn moeder (wist toen nog niet dat het mijn vriend ook was gelukt om vrij te nemen; later bleek dat hij toch helemaal niet kon werken want hij was met zijn gedachten alleen bij mij). Ik denk dat ik al bij al 5 minuten op de uitslaapkamer wakker ben geweest. Alle paniek die er uit kwam had ik in de weken voor de operatie opgebouwd. Eenmaal op zaal was ik heel misselijk en heb ik ook een paar keer overgegeven. Harde geluiden en veel licht kon ik ook niet verdragen. Gelukkig hoefde ik niet een nachtje te blijven. Eenmaal thuis lekker in bed gaan liggen en de rest van de week + weekend ook thuis gebleven (werd op een dinsdag geopereerd). De sneetjes zijn echt heel klein. Na de operatie voel je ze natuurlijk wel, maar dat vergeet je allemaal weer snel. De kijkoperatie heeft niets opgeleverd. Alles zag er goed uit en zonder verklevingen. Achteraf wel blij dat ik de kijkoperatie kreeg en niet de HSG. Als je hoort hoeveel pijn de meiden hebben gehad die dat hebben ondergaan...
Hoi Marloes, HSG heb ik al gehad, viel echt onwijs mee! Ik zie er ook tegenop! Ben ook superblij dat ik niet zolang hoef te wachten, want ik ben dinsdag al aan de beurt Hormoonspuiten voor IVF bij jou nu? Groetjes Amy