Ik ben opzoek naar dames die al wat langer in mmm zit. Wie kan mij zeggen welk hormoon je baarmoederslijmvlies dikker maakt. Ik gebruik clomid voor mijn follikels dat gaat uitstekend tevens gebruik ik pregnyl5000 om mijn eisprong te timen. Hoop dat jullie ons kunnen adviseren wij denken namelijk dat het daar aan ligt. Ga dit ook met mijn gynaecoloog bespreken hoor vind het fijn meer te wete en over te lezen.
Je zou over kunnen stappen op hormoon spuiten ipv clomid. Clomid kan namelijk de bijwerking hebben dat het baarmoederslijmvlies dunner blijft. Hoe dik is je slijmvlies rond je eisprong?
Ik sluit me aan bij Flora, Clomid heeft als bijwerking dat het de baarmoederslijmvlies te dun houdt. Hormoonspuiten is een goede oplossing heeft bij mij voor verbetering gezorgd, daarnaast slik ik voor de zekerheid Tarwekiemolie capsules ( Miss een fabel ) maar ik dacht baat het niet schaad het niet. zou namelijk bijdragen aan een beter baarmoederslijmvlies. Mocht je baarmoederslijmvlies echt te dun blijven ook bij hormoon injecties dan kunnen ze je ook Progynova geven? is mij verteld. dit helpt bij sommige.. en kan het ook iets dikker van worden, maar is zeker geen wonder middel. Maar hoe dik is je baarmoederslijmvlies tijdens de eisprong.. Pregnyl maakt je baarmoederslijmvlies ook nog iets dikker, bij mij uiteindelijk 2,5 mm dikker.
Zoals hierboven reeds gezegd, Clomid heeft idd geen goede invloed op je baarmoederslijmvlies. Was bij mij ook zo, maar toch worden er natuurlijk wel vrouwen zwanger met Clomid, dus ik vermoed dat het allemaal wat individueel verschillend is. Ik weet dat Progynova inderdaad kan bijgegeven worden. Maar dan wel volgens een bepaald schema want als ik me niet vergis werkt dat wel de follikelgroei tegen. Ik heb bij mijn laatste twee cycli ook Utrogestan vaginale capsules gekregen, dit enkel voor de innesteling te helpen ondersteunen, want er was bij mij geen enkele andere indicatie voor aangezien met Menopur mijn baarmoederslijmvlies heel goed was en de lengte van mijn luteale fase ook. Ik neem het trouwens nog steeds 3x/dag en zal maandag horen of ik mag stoppen. Utrogestan is progesteron en progesteron helpt je baarmoederslijmvlies klaarmaken voor een goede innesteling. Als je het toch gaat aankaarten zou ik gewoon vragen om over te stappen op spuiten. Succes !
Maar ik zie nu net dat je nog maar twe cycli met Clomid gehad hebt? Klopt dat? In dat geval vrees ik niet dat ze nu al op spuiten gaan willen overgaan... Waarom denk je dat het probleem bij je baarmoederslijmvlies ligt?
In dat geval, zou ik dus echt zeggen: ga voor de spuiten ! Ik ben ook absoluut geen fan van Clomid, heb 4 cycli 50mg gehad waarbij in de laatste geen reactie en dus ook direct mogen starten met Menopur. Ik dacht dat ze in Nederland daar strenger in waren, vandaar !
Er moet een indicatie zijn om te beginnen met spuiten. Bijvoorbeeld na 6 rondes clomid en niet zwanger, of als clomid te veel bijwerkingen geeft of het baarmoederslijmvlies te dun blijf kun je dus ook eerder over op spuiten..
Clomid KAN je baarmoederslijmvlies dun houden; niet iedereen heeft daar last van. Pregnyl zorgt door de LH die erin zit een beetje voor dikker slijmvlies maar het moet voor het spuiten van pregnyl al dik zijn. Puregon spuiten (ipv Clomid slikken) zorgde bij bij voor DUN slijmvlies. Menopur zorgde echter voor DIK slijmvlies; er zit in Menopur namelijk een beetje LH en dat helpt het slijmvlies groeien.
Mijn baarmoederslijmvlies was bij follikelmeting 6mm, verder reageert mijn follikels fantastisch op clomid altijd meerdere eitjes. 1 van 22mm en 3 van 15mm op cd 12. Ik denk dat het aan mijn baarmoederslijmvlies ligt omdat ik overal lees dat er dames zijn met eeen baarmoederslijmvlies van 8 en 9mm. Ik mocht gelijk spuiten mijn ei was al 22mm en ze wilde mijn eisprong timen. En ik ben een dame van 41 heb nog 7 maanden in Nederland misschien dat het ook meespeelde. Dank je wel voor al jullie reacties