Hallo meiden, Wie heeft ook te maken gehad met een TESE (bij manlief) waarna hormoonwaarden (testosteron) gedaald zijn? Manlief heeft vandaag uitslag gekregen: testosteron is gedaald van 16 naar 12 en 10 is het minimum. We kunnen vlgs uroloog nog wel kiezen voor een tweede TESE maar de kans is dan aanwezig dat manlief levenslang testosteron moet bijslikken. Manlief is er niet zo happig op....wie herkent deze situatie? lastig lastig. Ik wil nl. een aanvullende verzekering afsluiten voor ICSI poging 4 (bij PNO zorg) maar als we geen tweede TESE meer doen ,dan is het ''over en uit''......zucht, wat is wijsheid....
Ik kan alleen maar zeggen wat onze keuze is dus heel persoonlijk maar jullie moeten doen wat voor jullie goed voelt, en die keuze samen maken. Wij zouden nooit meer een tweede (micro) tese doen. Mijn vriend had al voor de tese 9,9 nu is het laatse weer geprikt en was het 11, dit is 7 maanden na de micro tese. Maar toch zouden we nooit kiezen voor nog een tese, ik ga daarentegen nooit meer spuiten. We vinden dat onze gezondheid voor alles gaat dat hebben we altijd gezegd. Omdat we beide 'ernstige' complicaties hebben gehad doen we dit niet nog eens. We hebben ook nog 1 cryo en 9 rietjes zaad, dus de keuze hoeven we ook niet te maken, maar we doen het nooit nog eens geen tese en geen icsi meer. Die cryo willen we nog ooit weleens proberen maar meer ook niet, nooit geen spuit meer in mijn lijf! Maar meis aan mijn gezever heb je ook helemaal niks. Maak die beslissing samen met je partner sta er samen voor 100% achter. Heel veel wijsheid samen.
dank je Juffie. Heftig voor jullie; begrijp ik wel goed dat je nu zwanger bent (gezien je banner)? En via ICSI uiteindelijk? Gefeliciteerd! ja, ik vind het lastig. Wij hebben geen complicaties ervaren tot nu toe; het ging allemaal ''soepeltjes'' tot en met de terugplaatsing. Helaas geen zwangerschap als gevolg. wie nog meer advies/tips?
Klopt ik ben 37 weken zwanger gelukkig meteen met de eerste icsi ook in Düsseldorf dan wel, wij zijn in Nijmegen gillend wegerend!
Hey Nana, balen dat het nog altijd niet gelukt is meis! Je kent ons verhaal misschien nog wel. Hier de TESE dus niet gedaan ivm lage testosteron. Anders moest manlief idd voorgoed aan de meds. Kwalitatief leven stond hier voor op DNA. En kan je vertellen, we hebben geen seconde spijt! Succes met de keuze maken lieverd. Weet hoe ontzettend moeilijk dat is.
@juffie: blij voor jou dat je nu zwanger mag zijn. Wij zijn tot nu toe erg tevreden over Nijmegen....jullie dus meer geluk gehad in het buitenland! @dreamer: ja, ik ken je nog wel.....jullie dus zwanger na KID? Ja, het is lastig hoor, bij mijn man is het testosteron gehalte nog net niet te laag (je zou bijna denken: was het maar erg laag, want dan was het duidelijk), maar ik ben er inderdaad niet zo happig op. Het allermoeilijkste vind ik dat als we dit niet doen, er ook geen alternatief meer is. KID is voor ons geen optie en adoptie zien we ook niet zitten....Het zal me erg zwaar gaan vallen als we alles moeten gaan afsluiten... sterkte meiden!
Moeilijk om zo'n beslissing te nemen. Mijn man krijgt un febr de 3e tese. zijn waardes zijn wel goed. Maar hij wilde het risico wel nemen. Is het kort geleden? Bij mn man zat er een paar jr tussen bij de 1e en 2e. Heel veel sterkte!