Hoi allemaal, voor degene die mijn vorige topic hebben gelezen: 12 april heb ik uiteindelijk een positieve ovulatietest gehad. Nu is het zo dat ik sinds 18 april "ongesteld" ben. Het begon met een beetje roze afvegen. Sinds gisterenmiddag lekt het ook (beetje bloed bij urine en een beetje in maandverband), maar heel weinig (sorry voor de details). De kleur blijft lichtroze en het vloeien is zeer licht. Ook verlies ik geen stolsels en ik heb ook nergens last van. Gezien de duur en hoeveelheid, denk ik niet dat dit een innestelingsbloeding zou kunnen zijn. Ik heb gisterenochtend een zwangerschapstest gedaan, maar negatief. Nu vraag ik me eigenlijk af of jullie hier misschien eerder mee te maken heeft gehad en welke dag ik dan als eerste dag van mijn cyclus moet aanhouden? Dat is normaal gesproken de dag waarop je echt rood verliest (en ik normaal dus ook stolsels), maar dat is nu dus niet het geval. Mijn menstruatie is normaal gesproken heel hevig, veel stolsels, donkerrood en gaat met veel kramp. Nogmaals sorry voor de details
12 april een positieve ovulatie test, dan zou 14 april je eisprong zijn geweest. Je zou je nod dan rond 28 april verwachten. Ik denk niet dat dit je menstruatie is. - Gemiddeld duurt het zo'n 14 dagen na je eisprong voor je ongesteld wordt. - Bij minder dan 12 dagen tussen ovulatie en menstruatie is de kans groot dat je geen ovulatie hebt gehad. - 14 dagen na jouw positieve test zou 28 april zijn. - De kans op innesteling na 4 dagen is echt heel klein. De meeste bevruchte eitjes nestellen zich in op dag 9 (>85%). Ik denk dus niet dat het een innestelingsbloeding is. Wellicht is je ei wat later gesprongen dan je dacht en is dit een ovulatiebloeding. Vanuit het ziekenhuis telt: de eerste dag waarop je helder rood bloed verliest is cd1. Is dat na 22.00 dan telt de volgende dag als cd1.
Bij beide zwangerschappen heb ik een innesteling gehad op 5/6 DPO. Ik heb namelijk beide keren op 8 DPO positief getest en je lichaam heeft 2 dagen nodig om genoeg HCG aan te maken om positief te testen. Het kan ook zijn dat ik wel een positieve ovulatietest heb gehad, maar geen eisprong. Ik heb nog nooit een ovulatiebloeding gehad. Om de vraag dus concreter te maken: zijn er meer dames die dit hebben gehad waarbij het wel een menstruatie was? Ik betwijfel namelijk dat dit een ovulatie- of innestelingsbloeding is. Als ik nu een ovulatietest doe, dan blijft de T-streep donker, maar net niet even donker als de C-streep. Overal lees je dat beide bloedingen maximaal 2 dagen duren en het alleen bij vegen blijft.