Is idd niet super-hoog, maar op zich wel hoog genoeg. Misschien moet je afwachten en over een week of 2 nog eens laten prikken? Maar als je je er niet lekker bij voelt, de bollen zijn niet schadelijk, dus kunnen altijd.
ja zal het echt hoog genoeg zijn? ik las net een topic van 2 jaar terug en toen noemde Trees een waarde van 87 bij 5 weken... dat scheelt nogal. pff wat een onzekerheid. denk het nu zo te laten, morgen bij de ha vragen om een echo en dan evt volgende week of die week erna nog eens testen...
hulde aan jou surf! heel goed dat je zelf maar stappen onderneemt! en ik blijf je even volgen. Ik heb ook gevraagd of progestoron geprikt mag worden om te controleren en of ik het dan misschien een volgende zwangerschap mag proberen.. maar nee absoluut niet! mag ik vragen hoeveel je kwijt was voor je bloedonderzoek op eigen kosten ?? en waar je dat gedaan hebt?
aloha, ik heb het gedaan via check-u.nl, die gebruiken gewone huisartsenlaboratoria voor het bloedprikken, dus zitten door het land heen. het kostte 49 euro, dus valt erg mee, vind ik dan. je krijgt alleen de waarde, maar geen advies of meds, dus daarmee moet je dan vervolgens alsnog naar de ha/gyn.
De waarde is wel wat laag voor vijf weken. De utro kan geen kwaad dus zou misschien het zekere voor onzekere nemen... En wist niet eens dat je dat zelf kon laten doen zeg...
alexandra: wat is 'normaal' dan voor deze termijn? want de referentiewaarde 'tussen de 10 en de 90 in de eerste trimester' is zo globaal...
Das idd een heel breed begrip maar jouw waarde is een waarde die bestempeld zou worden als goed een week na je eisprong. Een progesteron tussen 20 en 30 wordt als referentiewaarde genomen voor een goede eisprong. Gezien het feit dat je nu drie weken daarna zit verwacht je wel dat die hoger zou zijn...
abbo! ben erg benieuwd hoe dit afloopt.. wat stom he dat je zoiets zelf moet uitzoeken!!! belachelijk!! ik weet niet wat normale waarden zijn dus kan je er niet mee helpen. die gel waar je het over hebt is trouwens wel in nederland. een vriend van me smeert ermee die heeft teelbalkanker gehad en heeft dus geen ballen meer en moet progestoron smeren.. dus het bestaat hier wel.
Ja ik denk dat dat iets anders is. Dat van mij zat in een soort reageerbuisje en dat moest ik dan vaginaal inspuiten...
Tja, wat is goed. Jouw waarden zijn goed. Je gevoel zegt natuurlijk dat je liever rond de 90 zit, maar referentiewaarden zijn er niet voor niets. De een zit nu eenmaal hoger dan de ander. En dat zegt niets over het verloop van je zwangerschap.(net als met Hcg, iedereen wil graag hoge waarden en denken daar zekerheid uit te halen. Maar een lagere waarde, gewoon binnen de referentiewaarden geeft net zo veel kans op een goede afloop van de zwangerschap als een hoge). Voor je zwangerschap, op dit termijn, is je waarde gewoon prima en niet iets om je zorgen over te maken. Succes met je beslissing!!!
je hebt ook pleisters volgens mij.. die zijn vrij verkrijgbaar dacht ik... die geven geleidelijk een hoeveelheid af...
Gezien jouw geschiedenis zou ik ook voor een hogere waarde gaan!! Ik zelf had een onmeetbare waarde megt 4.3 week en met 5.3 week: hoger dan 190 (ze meten maar tot die waarde). Dit was dan wel met IVF/ICSI en met 3 x 2 bollen, maar ik mocht niet eerder stoppen met die bollen dan met 12 week zwangerschap. Daarnaast gebruikte ik nog een neuspray om mijn hypofyse plat te leggen zodat mijn lichaam optimaal de utro zou opnemen. Ondanks dit alles mocht ik niet eerder stoppen. Mijn ongevraagde bemoei-advies: haal bollen in huis en stop in elk geval 2 x 2 bollen per dag naar binnen. Kan geen kwaad. Niets doen kan eventueel, gezien jouw geschiedenis en jou niet al te hoge waarde wél kwaad.
maartje: dankjewel! mijn gevoel ging al uit naar: gewoon doen, kwaad kan het niet, helpen wel! thanks! ik las overigens dit nog wel op zappybaby: Volgens mij is het gemiddeld 20 op 4 weken en 40 op 14 weken, maar een waarde van tussen de 10 en 90 is normaal tijdens het eerste trimester van de zwangerschap. dus met 26 op 5 weken zou dan wel weer ok zijn.... pfff!! waarom willen de artsen in NL niet gewoon helpen!! moeten we zelf doktertje gaan spelen, echt irritant!
Merah: had jouw reactie even over het hoofd gezien, sorry! Ja dat wat jij zegt is ook waar en dat zegt mijn vriend ook. Hij zegt dat ik blij moet zijn hiermee en eerst de eerste echo maar eens moet afwachten... Het is al n stuk hoger dan bij m'n vorige zwangerschap en mssn maak ik gwn niet zoveel progesteron aan en is dat ook gewoon goed. M'n hcg stijgt wel iig, had net nog n vette test ( had er nog 2 liggen )
surf ik heb het email adres van dr sutter uit gent. misschien dat je die kan mailen met de vraag of die waarde oke zijn? ik heb haar email adres eens gekregen van suus35. ik pb hem je even door.
aloha, ja ik ga het proberen. ik heb al geprobeerd een afspraak te maken met dr. de sutter, maar mag pas eind september komen, helaas...