Maartje was dat de suprefact? Surf kan je helaas niet helpen met de utro . Proficiat met je zwangerschap!
ben vanochtend bij onze huisarts geweest, die snapte helemaal niets van de progesteronwaarde en wilde dus ook niets voorschrijven. wel heb ik 3 extra echo's gekregen, das leuk natuurlijk, maar voegt in die zin niets toe dat als het mis gaat, kan je dat niet voorkomen met echo's... volgende week vrijdag de eerste... heb ook dr de Sutter nog direct een mailtje gestuurd wat zij zou adviseren met deze waarde. Zij zegt, alles boven de 10 is goed, en is extra Utro niet nodig... Ze zei me ook dat ik volgende week langs mag komen! Dit terwijl ik al eerder geprobeerd had een afspraak te krijgen en toen werd ik pas 27 september ingepland... heb net geprobeerd een afspraak te maken bij een van haar assistentes, maar er was niet echt een gaatje te vinden, dus ze belt me vanmiddag terug. pff! spannend!
Ik snap het beleid in Nederland echt niet! Wij kwamen er na 2 vroege miskramen na een verse terugplaatsing pas achter dat ze in Duitsland de bolletjes minstens tot de 1ste echo door laten gebruiken en meestal nog tot 12 weken. Uiteraard heb ik geen garantie dat het dan wel goed was gegaan, maar ik vind het anti-beleid in Nederland in ieder geval erg irritant. Maarrr, ik heb nog 4 doosjes met 30 stuks over dus pb me maar! Ik ben hoogzwanger van nr. 2 dus heb ze niet meer nodig! En ik zou ze ook gewoon gebruiken hoor! Kwaad kan het niet en als je daarmee nou een veel prettiger krijgt, waarom niet?
Moet een beetje om je lachen Miepje! Je kunt ook zeggen: Duitsland laat vrouwen overbodig veel medicatie gebruiken terwijl er geen medische gronden voor zijn. Dan vraag ik me af: wat is erger? Fijn dat je zo snel terecht kunt Surf!!! Je progesteron-waarde is idd gewoon goed (maar dat had ik al eerder gezegd). Hoop dat de dok. (en toch ook de extra echo's) je een beetje rust kunnen geven.
toen ik vertelde vanochtend aan de huisarts dat ik het op eigen houtje heb laten testen, moest ik eigenlijk wel een beetje lachen... waarschijnlijk is het allemaal overdreven en niet nodig, maar ik kan het gewoon niet loslaten en wil het gevoel hebben er alles aan gedaan te hebben op het moment dat het wel mis zou gaan... mn huisarts keek me ook zo aan, van ach meissie, waar maak je je druk om, geniet toch lekker van je zwangerschap... en dat ga ik ook doen, op het moment dat ik zeker weet dat het allemaal ok is, en tot die tijd zal ik alles in het werk stellen hiervoor te zorgen. (klinkt een beetje obsessed, ik weet het...) we mogen maandag bij dr De Sutter terecht! LZ: ik heb je pakketje! Thanks! ik hou jullie op de hoogte!
Onjuist. Bij IVF gebeurt het vaker dan eens dat vrouwen met een normaal gesproken goede lf ineens geen werkzaam geel lichaam meer hebben en dus geen lf meer hebben. Utro is onschuldig. Het is lijkt mij altijd nog beter om utro een keer onnodig te gaan gebruiken dan eerst eens ff uitproberen of iemand op eigen kracht dus zonder utro zwanger blijft... Want als het experiment mislukt, is er wel een moeder haar kindje kwijt.... Dát is wel dus het Nederlandse protocol. En daar kan ik dus niet om lachen.
maartje: dat vind ik dus ook! ze gaan in NL pas wat doen na minimaal 3 mk! waarom zo lang wachten??? 1 mk is al erg genoeg, laat staan 3 of zelfs meer! daarom zelf maar aan het dokteren gegaan, ik wil helemaal niet dat het nog vaker fout gaat, terwijl er mssn wel iets aan te doen is...
Toch blijf ik er om lachen Al snap ik best dat mensen in wanhoop uitwijken naar alles wat kan helpen een kind te krijgen, ookal is er geen wetenschappelijke grond voor. Surf, het gaat erom waar jij je goed bij voelt op dit moment. Ik vind het top dat je het hebt laten testen. Of je nu zwanger blijft door de utro of doordat het tussen je oren rustig is, dat maakt toch helemaal niet uit. Een mooi kindje in je armen, dat is wat telt! Probeer te genieten van je zwangerschap!!!
merah: ga ik zeker doen! ik merk dat het idee dat we naar Gent gaan en eens serieus behandeld worden me al rust geeft! meiden allemaal bedankt voor jullie reacties! en het meedenken!
Tja, ik vind het eigenlijk ook niet zo om te lachen dat mijn 2 vroege miskramen misschien wel voorkomen hadden kunnen worden als ik de bolletjes wél langer had gebruikt. In Düsseldorf schrokken ze er echt van dat ik er op de dag van de positieve test moest stoppen. En natuurlijk weet ik niet zeker of het daarmee te maken heeft, maar ik kan me heel goed voorstellen dat mijn lichaam zeker in het begin wel wat ondersteuning kon gebruiken na al die medicijnen en de punctie. En aangezien de medische werking er van wel degelijk bewezen is, begrijp ik echt niet waarom ze je er in Nederland zo snel mee moet stoppen!
Vandaag naar Gent op en neer geweest voor een afspraak met dr De Sutter! Wat een ongelooflijk sympathieke arts! Geweldig hoe zij met haar patienten omgaat! Zo, dat mag wel gezegd worden! We kregen (voor mij totaal onverwachts) een echo, waarbij te zien was dat de zwangerschap precies op termijn is (5+5). Er was een ringetje te zien, maar nog geen vruchtje. Ze maakte zich totaal geen zorgen, ondanks dat mijn progesteron toch wat aan de lage kant was. De 26.2 die hier door een laboratorium was gemeten in een andere eenheid. Zij had mij gemaild dat alle waarden boven de 10 goed zijn, omgerekend was mijn 26.2 maar 8,3 ofzo, dus toch iets aan de lage kant, maar gezien mijn goede echo maakt zij zich geen zorgen. Wel heeft ze voor mijn gemoedsrust Utrogestan voorgeschreven. Ze benaderukte heel erg dat het medisch gezien niet nodig was, maar voor mijn eigen rust wilde ze het wel voorschrijven. Ik heb afgesproken dat ik het gebruik (3x 200 mg per dag) totdat ik op de echo een kloppend hartje zie (hopelijk komende vrijdag al...) Als ook de echo's goed blijven lopen, dus zonder vertraging kan ik stoppen, want dan kan ik ervan uit gaan dat het goed blijft gaan. Ik ben blij dat ik geweest ben en dat ik zelf heb doorgezet. Nu dus toch 'gewoon' op doktersadvies met de Utrogestan aan de slag en bij vragen kan ik haar altijd mailen. Ze vroeg mij ook haar te mailen hoe de echo was komende vrijdag (lief toch?) Nou goed, met een goed gevoel dus weer thuis! Bedankt meiden voor al jullie hulp!
Wat een fijn nieuws!!! En wat fijn dat ze, ondanks dat het niet geheel medisch noodzakelijk is, toch de nodige gemoedsrust wil geven in de vorm van Utro. Niet alle artsen werken zo positief mee. Hoop op een hele mooie echo voor je komende vrijdag!!!
Helaas heeft de utro de zwangerschap niet gered... Vandaag n echo gehad (de vierde) en helaas geen levend vruchtje... Nu stoppen met de progesteron en hopen dat het er snel uitkomt...