Ik zit nu in 3 ronde IUI met hormonen en moet puregon prikken. De eerste maanden had ik daar niet zo'n moeite mee. Hup, snel die naald erin en spuiten... Maar deze maand lijkt het prikke ineens moeilijk te gaan. Ik krijg af en toe de naald helemaal niet door mijn buik heen, moet echt doordrukken, het doet pijn en vervolgens krijg ik de knop dan bijna niet ingedrukt... Soms prik ik wel 3 x om 1 dosis (van slechts 62,5) toe te dienen. Wordt er helemaal gek van. Had gister ook ineens een blauwe plek van het prikken. Ik heb een grotere ampul gekregen van 600, zou dat het kunnen zijn, dat die zwaarder gaat ofzo? Of ben ik ineens dikker geworden waardoor het lastiger is? Vind het echt verschrikkelijk en zie nu al op tegen de pregnyl spuit die nog dikker is.
Hoi Indy Ik had de derde ronde ook meer moeite ermee (GonalF in mijn geval). Ik denk alleen om een andere reden. Ik ging er ineens teveel bij nadenken en daardoor langzaam prikken, en dat is echt pijnlijker dan snel erin. Ik begin komende cyclus met ronde 4 en andere hormonen en zie nu ook verschrikkelijk tegen het prikken op terwijl ik er voorheen helemaal geen moeite mee had. Zucht.
hmm meid wat balen! Ik begin pas over een week met prikken, maar ik heb wel buikvet, en kom hem er zo in krijgen, dus dat kan het niet zijn meid!
Misschien is het idd wel psychisch. Ik twijfel te hard met prikken, waardoor het zeerder doet. Maar ja, vorige keer dacht ik 'kom op, hup erin...' en toen had ik dus een flinke blauwe plek..! Hoop dat het morgen beter gaat...
Tja, die blauwe plekken kun je volgens mij niet altijd voorkomen; gebeurt als je net ff verkeerd prikt. Gek genoeg had ik die ook vooral in de derde ronde. Ik hoop voor je dat het beter gaat als je je vermant (dat biedt mijzelf ook hoop voor de volgende ronde).
Ik denk ook dat t een beetje in je hoofd ontstaat. Ik merk dat bij mezelf ook hoor. Hoe hoger de drempel hoe erger je het ook voelt. Ik merkte ook wel dat ik een beetje 'slordiger' werd met prikken. Dus denk eraan goed in de huid te knijpen. Je kan evt ook een ijsklontje op de prikplek te doen, dan voel je het minder. Blauwe plekken kan je niet voorkomen. Dat heeft te maken met de plek waar je prikt en niet hoe snel je prikt. Bij de lamp kan je goed zien waar je aderen lopen, dan heb je minder kans op grote blauwe plekken. Succes!
Pfff. Nou vandaag ging ie voor het eerst weer gewoon goed. Snel erin niks aan het handje, gelukkig maar. Ligt er volgens mij ook aan of ik links of rechts prik. Omdat ik rechts ben gaat de ene kant waarschijnlijk makkelijker dan de andere... Gister was echt drama, heb 2 keer geprikt, wilde er niet in, 3e keer eindelijk in mijn buik, pen wilde niet verder, weer eruit, weer opnieuw prikken, gatverdarrie... Was het helemaal zat! Vandaag gaf weer een beetje hoop dat het ook goed kan gaan... Merk ook wel dat ik wat slordiger wordt ja, na zoveel prikken...