Utrogestan in 1 keer stoppen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lief, 11 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Bij IVF zou je eigenlijk ook langer moeten doorgebruiken. Door de punctie word je follikel kapot geprikt om het eitje er uit te krijgen. Bij een aantal mensen werkt het geel lichaam daarna niet (meer): het is dan stuk. Een aantal IVF-vroege miskramen schijnt te voorkomen zijn als sommige artsen niet zo uus binne suunig met de progsteronbollen zou omgaan.

Btw, er zijn ook genoeg IVF dames (zoals ik) die ook een slechte lf hebben ;)

Grappig trouwens: normaal is m'n lf niet hoger te krijgen (ook nog met Clomid en puregon en pregnyl) dan 15, maar nu met 375 menopur, pregnyl en progesteron bollen was m'n waarde >190 (dus niet meer te meten :D
    Blijkbaar kan het soms dus wel heeeel mooi gaan met punctie en bollen.

Lief, niet te veel zorgen. Gewoon doorgaan met de bollen totdat je je waarde binnenhebt. Welk ZH loop je? Sommige zh'en staan positief tegen de bollen ;)

2. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.850
    113
    Enschede, en mijn arts stond dus op zich wel positief er tegenover, ik kreeg het zonder te zeuren, gaf alleen maar aan dat ik op dag 9 altijd al bruinverlies kreeg.

Maar mn eigen arts is weg... dus geen flauw idee wie ik nu krijg. Ik ga morgen gewoon bellen en zien wat ze zeggen :) En anders... heb ik nog voor 2 weekjes..

Ik laat het wel weten.

3. Flavour

Flavour Niet meer actief

Oké, dat wist ik niet, Maartje. Weer wat geleerd.

En Lief, gelukkig heb je een voorraadje.

Suus

4. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    Ook mijn gyn vertelde dat ik tot 12 weken door moest gaan voor de zekerheid. Daarna neemt je placenta de productie over. Na 12 weken kon ik stoppen zonder afbouwen.

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik ben trouwens wel gaan afbouwen met 12 weken. Durfde nog abrupt te gaan stoppen. Een zwangerschap is een te kostbaar iets...

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

#26 Flavour, 12 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jan 2011
    Kan ik me voorstellen. Zou ook niet ineens durven te stoppen...

Een offtopicvraagje, Maartje. Gebruik je nog iets tegen dat geactiveerde immuunsysteem? Prednison of zo? Ik slik dat sinds een paar weken. Er zijn geen aantoonbare immuunproblemen gevonden, maar na 5 miskramen vond het UZ Gent tijd voor pragmatisme. En ik ook.

Suus

7. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.850
    113
    Nou met vriendlief over gehad en hij gaat vrijdag voor me bellen. Klinkt echt lullig maar ik weet gewoon dat ik me laat afschepen aan de telefoon. Hij is fysio en overlegt regelmatig met de meest lastige artsen en huisartsen aan de telefoon en vind het totaal geen probleem, hij bood het zelf aan. Hij gaat gewoon bloedprik of herhaalrecept eisen.

Ik voel me weer even opgelucht en ga proberen ook te genieten (als die bruine spikkels wegblijven moet dat misschien wel lukken :)).

Sorry dat ik zo hysterisch doe ik weet dat 19 rondes nog een eitje is vergeleken met ellendig verhalen zoals Maartje (ik vind je echt een kei!), maar ik ben ff helemaal ingestort na me altijd maar nuchter en moedig te hebben gehouden.

Komt goed *kop omhoog*

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nee, helemaal niet hysterisch. Je wil die kleine gewoon bij je houden, net als wij allemaal. Adem innn, adem uitttt. ;)

Suus

9. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.850
    113
    Pff ik zie dat jij ook al een ellendig verhaal hebt.. echt he, kon ik al die lieve meiden hier maar zwanger toveren!

En dan ook nog superlief op mij hier reageren, thanks!

*gaat met de beentjes omhoog lekker tv kijken en niet nadenken*

10. Flavour

Flavour Niet meer actief

Niet vergeten bemoedigend over de buik te aaien ;).

Suus

11. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van het ziekenhuis in Enschede moest ik ook altijd direct stoppen na de positieve test, maar volgens Dusseldorf was dat helemaal niet goed en had ik het min. tot 8 weken zwangerschap door moeten doen en soms zelfs tot 12 weken! En laat het bij mij nou net alletwee na 5 weken misgegaan zijn!!! Natuurlijk is het medisch niet onderbouwd of het aan het direct stoppen ligt, maar ik zou het de volgende keer zeker tot 8 weken door doen. Maar goed, dat is dus na een terugplaatsing na een punctie.

Beleid in Dusseldorf is dus altijd langer doorgebruiken en volgens Enschede is het inderdaad nooit bewezen.

12. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nee, niet bewezen, maar ze zijn in het AMC wel aan het proberen om het te bewijzen, dmv de PROMISE-studie. In de landen om ons heen is doorgaan met Utro heel gebruikelijk, zeker ook bij herhaalde miskramen.

Suus

13. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Lekker doorgebruiken die bollen! Mijn menstruatie kickte altijd in nadat ik stopte met de bollen (als ik niet zwanger was geworden), maar had altijd bruinverlies al een week voor NOD. Op eigen initiatief bollen gaan gebruiken en op eigen gevoel afgegaan dat ik ze na de positieve test door ben blijven gebruiken. 2 weken na de positieve test ben ik af gaan bouwen en meteen had ik bruinverlies. Gelukkig volgende dag een goede en geruststellende echo en ben lekker door blijven bollen. Ben nu aan het afbouwen op eigen initiatief. (heb nog wel wat over voor je mocht het lastig gaan met recept krijgen, maar dat zeg ik niet hardop, natuurlijk....)

14. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.850
    113
    Wat zijn jullie toch lief :) en mijn eigen gevoel zegt ook: doorbollen, dus dat gaan we doen, hoe dan ook ;)

Ik geloof wel dat ik 1 van de weinige ben die bollen gebruikt zonder verdere behandeling he, of zonder voordien miskramen te hebben gehad.

15. Flavour

Flavour Niet meer actief

Beter voorkomen dan genezen, toch? Als je LF zo kort was, dan is er echt wel een indicatie om door te bollen. Het kan geen kwaad, dus gewoon doen. Maar dat ben je al van plan :D.

Suus

16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Suus, jups: gebruik nog Prednisolon. Ik slik vanaf dag na punctie tot aan 20 weken 2 keer daags 1 tablet van 5 mg. Vanaf 20 weken mag ik gaan afbouwen zodat ik met 25 weken er weer vanaf ben.

Merk jij bijwerkingen van de Prednison? De eerste weken had ik belachelijke dorst. Werd gewoon 's nachts wakker om te moeten drinken. Inmiddels is dat gelukkig over en word ik alleen nog wakker om te plassen ;)

Lief, lief van je maar ik kon gewoon niet opgeven en heb alles uit de kast getrokken. Maar je moet niet negatief over jezelf denken dat je nu angstig bent!! Logisch, zou ik ook zijn!! Ik zat ook ooit in ronde 19 en was toen al angstig, laat staan als ik zwanger zou zijn geraakt!!
    Ik heb trouwens ook een paar maanden alleen Progesteron gebruikt, dus zonder verdere behandelingen. Dus zo gek is het niet. Bij mij bleek dat alleen niet voldoende te zijn om zwanger te zijn, bij jou gelukkig wel!!
    Goed dat je je vriend laat bellen. En idd er gewoon mee door gaan totdat je een overtuigdende bloedwaarde hebt en dan eventueel na een week opnieuw laten prikken. Bij sommigen daalt de waarde namelijk vlot.... Trees heeft geloof ik de bollen moeten ophogen omdat haar waarde ondanks de bollen zakte, maar misschien vergis ik me en was het iemand anders. In ieder geval geen risico's lopen!! Goed broeden!! :)

17. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, in het UZ Gent ook Prednison 10 mg. Slik je het ook 's ochtends? Dan schijn je er het minst last van te hebben, omdat je lichaam 's ochtends zelf ook Prednisolone aanmaakt. Dat zeggen ze in Gent, dus ik neem na ontbijt 2 van 5.

Ik heb geloof ik geen bijwerkingen, waar ik van sta te kijken, gezien de monstrueuze reputatie van het middel. Misschien soms een tikje hyper, maar dat is het dan ook. Dorst heb ik ook wel ja, goh, zou dat daarvan komen? ;)

En volgens mij was het Trees ja, die haar dosering moest ophogen. Zo heb ik het iig wel onthouden. Ik schiet 3 maal 200, de gebruikelijke dosis. Mag zo weer, jottem...

Suus

18. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik slik 1 's ochtends om half 8 en 's avonds om half 8. Al ben ik niet elke keer even precies in het tijdstip... Zo moet ik nu die van vanavond nog nemen.... :) Maar ik sla nooit een dosering over, alleen soms wat te laat. Ben wel van plat als ik ga afbouwen het snelst afbouw met de avonddosering omdat je idd normaal overdag meer cortisonen aanmaakt dan 's avonds.

Dorst komt idd van de Prednisolon. Heb zelfs mn suiker laten checken omdat ik zo'n dorst had, maar mn suiker bleek goed te zijn. Terwijl je tijdens Prednisolon gebruik wel een kans hebt op suiker-ellende.

Propse!! ;) Ik ben er al mee gestopt... Best fijn ;)

19. Flavour

Flavour Niet meer actief

Mijn suiker is ook oké, had ik ook laten checken. Zal er extra op bedacht blijven, wist niet dat je dat van Pred kon krijgen. Wel gezellig, een Prednison-collega. Die ontmoet ik niet zo vaak ;)

Fijn dat je gestopt bent met die lijmbommen. Ik moet nog even, hoop ik.

Suus

20. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik hoop met je mee!!

Idd wel fijn om wat meer mensen te kennen die het ook gebruiken. Als namelijk een niet-prednisolon gebruiker hoort dat ik het gebruik, beginnen ze bijna te huilen van angst ;)

Btw, ook grappig: herhaal recept van gyn. Staat bij de apotheek in de computer: absoluut niet bij zwangerschap gebruiken. Willen ze het soms bijna niet eens meegeven.
    Weet uw arts wel dat u zwanger bent? Duh!! Recept van een gyn gekregen. leuk om dan zo'n bemoeial te shockeren: als ik het niet gebruik zal ik niet lang meer zwanger zijn!! ;)

Tot hoeveel weken moet jij het blijven gebruiken?

Deel Deze Pagina