Ja, ik weet het. Kreeg zelfs een beetje bonje met de huisarts toen ik haar meedeelde dat ik prednisolon zou gaan nemen, op voorschrift van Gent. Ik vroeg haar niet eens om toestemming, maar ze keurde het duidelijk af en zei dat mijn kind dan misschien afwijkingen kon krijgen. Ik werd best wel een beetje boos, want ik heb dit allemaal heel goed uitgezocht, en zo'n beslissing neem je niet zomaar hè. Heb toen gezegd dat ze zich eerst maar eens moest inlezen, en dat we het er later nog weleens over zouden hebben. Dat heeft ze gedaan, dat was dan wel weer lief, en ze gaf toe dat de aanwijzingen dat het kwaad kan niet bepaald overtuigend zijn, en dat het bij bepaalde aandoeningen zoals astma ook gebruikt wordt tijdens de zwangerschap. Nu zijn we weer heel hecht en close en zo, ik en mijn huisarts . Willen ze de Utro niet meegeven of de prednison? Want het mag officieel allebei niet hè, volgens de Nederlandse bijsluiter. (Terwijl Utro volgens Belgische bijsluiter dan weer wel dik in orde is, zelfde fabrikant.) Ik moet met Utro doorgaan tot 13, en prednisolon ook, maar ik ga met de pred door tot 20, en bouw dan af. Dat soort zaken is goed te overleggen in Gent. (Ben een dr. Beer-adept.) Suus
Nou vriend heeft net gebeld en is toen teruggebeld door de fertiliteitsarts. Ze wilde het eerst niet, 'want het is wel een medicijn'. Maar vriend gooide het ook op mijn geestelijke welzijn dat een beetje gemoedsrust ook belangrijk is en het bij mij best progesterontekort kon zijn, en ze heeft toen uiteindelijk een receptje naar de huisarts gestuurd. Het voelt niet zo lekker omdat ik toch nu beetje tegen het ziekenhuis inga.. en ik daar ook weer naar terug moet natuurlijk mja.. ben wel blij dat ik mn voorraadje dan kan aanvullen. Heb pas 14 februari de echo dus heb nog ff te gaan. Geen idee voor hoeveel het recept is hoor, maar heb natuurlijk ook nog wel 2,5 doosje liggen nu. Neem aan dat mn huisarts dit naar de apotheek stuurt en ik het dus volgende week kan gaan ophalen. *beetje opluchting wel* maar nog wel telkens propjes/sliertjes bruin tussen utrotroep.. al zijn ze heel klein en al is het niet de hele dag door, het maakt me doodbang.
Goed dat hij gebeld heeft. Ze moeten niet zo zeuren in het ziekenhuis. Ik heb nogal veel ervaring met Nederlandse ziekenhuizen en protocollen-minnende artsen, en geloof me, ze zijn nergens zo conservatief als hier. Utrogestan wordt al tientallen jaren gebruikt bij ivf, in een flink aantal gevallen ook lang, en er is geen enkele nadelige bijwerking voor de vrucht bekend. Dus er is geen greintje bewijs voor dat het in jouw geval ineens wel nadelig zou kunnen zijn. Er staat alleen nog nergens op papier dat het helpt, ook al is het sterke vermoeden van wel, dús geven ze het hier liever niet. In België, Duitsland, Engeland en Amerika wordt het standaard voorgeschreven (lang!) bij een korte LF en ook bij herhaalde miskramen. Als je meer wilt weten, zoek maar eens op progesteron of Utrogestan en bijvoorbeeld herhaalde miskramen. Ik heb het geloof ik al gezegd, maar in het AMC (en nog een aantal academische ziekenhuizen) loopt een groot onderzoek met honderden vrouwen naar de werking van Utrogestan (langdurig gebruik) naar aanleiding van de stelling dat het middel onschuldig is en miskramen voorkomt. Obs/Gyn studies http://www.umcutrecht.nl/NR/rdonlyres/D73189EF-8F5D-4F17-A527-2D5B9C1BA4F7/22482/InformatievoorproefpersonenPromiseUMCU.pdf Zo'n onderzoek mogen ze niet zomaar doen hoor! Daar gaat een hele toetsingscommissie en alles aan vooraf. Dus je mag er echt van uitgaan dat het safe is. Haal heel diep adem, vertrouw op de bolllen, en gewoon doorgebruiken! Suus
Bedankt voor de links, ik ben zelf ook niet bang dat de utro kwaad kan hoor, daar maak ik me echt geen zorgen om gelukkig. Thanks voor alle support hier, heel fijn
Doen! Niet twijfelen hoor meid. Dikke knuffel en veel succes met je plak-zwangerschap! Groetjes van een tot 34 week gebruiker!
Test wordt niet donkerder.. tis 4 dagen geleden de laatste. Ik denk echt dat mijn gevoel vanaf het begin af aan al goed is... Ik zou nu toch echt wel een knaltest moeten hebben? Vond hem zelfs na de 5 minuten misschien iets lichter. Nja.. kan in elk geval zwanger worden met bolletjes