Hoi dames, Ik heb een beetje een rare vraag en weet ook niet zo goed hoe ik deze moet stellen. Misschien is het ook wel gewoon een domme vraag maar ben toch gewoon benieuwd. Kun je aan het inbrengen van de utrogestan al merken of je zwanger bent of niet? Ik gebruik het al een poos, tijdens mijn iui behandelingen en nu ook tijdens de eerste ivf behandeling. Ik merkte voorheen altijd dat het inbrengen heel soepel ging en er kwam verder niks mee terug. Maar naarmate ik het langer gebruikte, kwam er steeds meer creme mee terug en voelde het ook droger aan. Herkent iemand dit? En is hier een link mee te leggen?
Ik denk persoonlijk niet dat je daaraan een zwangerschap kunt herkennen, maar wie weet. Ik gebruik nu al een half jaar utro en bij mij verschilt het ook per keer hoeveel er weer uitkomt. Soms meteen na het opstaan 's morgens, maar soms ook gedurende de dag een klein beetje. Nu gebruik ik ook maar 2 bollen per dag, die breng ik 's avonds in. Succes en hopelijk snel een wondertje voor jullie!
Nouja misschien wel, maar ik denk t niet.. Ik heb het drie icsi behandelingen gebruikt, en twee keer raakte ik zwanger, gwen verschil toen gemerkt in het inbrengen.. Ik hoop het natuurlijk wel voor je!
Daar heb ik ook wel eens aan gedacht hoor @puppy28 , maar ik gebruik de bollen nu elke maand ruim een jaar lang en ben nu voor de tweede keer zwanger in deze periode, en ook tijdens het zwanger zijn merk ik verschil tijdens het inbrengen Soms plas ik meer uit en soms zie ik er weinig van terug. Maar wat jij zegt , heb ik ook vaak gedacht!
Thnx voor jullie reacties @Druffia @Bubblez @Chocoladetaart (gefeliciteerd met de zwangerschap en hopelijk ook/nog een wondertje voor jullie). Nu voel ik me tenminste dan niet raar ofzo dat ik dit vraag haha. Maar merkte jullie ook geen verschil met het inbrengen? Dat het droger werd daarbinnen ofzo? Want ik had dat eerder wel, een bleek dan ook niet zwanger. Maar als jullie zeggen, ja het was sowieso droog, of het werd idd droger naarmate je het langer gebruikte maar ik was toch zwanger, dan weet ik iig dat ik daar niet op hoef te letten. Al moet ik zeggen dat ik ook wel in mijn achterhoofd hou dat elk lichaam natuurlijk anders is.
Bij mij gaat het inbrengen eigenlijk altijd vrij makkelijk, vooral als we op diezelfde avond seks hebben gehad . Wel merk ik dat het 'down under' een klein beetje geïrriteerd raakt tijdens het gebruik. De ene keer is het bij mij iets droger dan de andere keer. Bij mijn zoontje zat ik overigens niet in de MMM en gebruikte ook geen medicatie, en ben nu nog niet zwanger geworden tijdens het gebruik van utro, dus heb helaas geen 'vergelijkingsmateriaal' voor je. Wat een lange weg hebben jullie al moeten afleggen trouwens, heftig zeg!
@Chocoladetaart Ja tis een lange weg inderdaad, maar wel de moeite waard. Al hoop ik wel dat het zich ook ooit zal lonen! Thnx voor je reactie @Nath91
Ik weet niet of je er iets aan hebt maar dacht ik vertel even mijn verhaal. Ik ben vorig jaar zwanger geworden na mijn eerste IVF eerste terug plaatsing. Ook ik gebruikte die vieze irritante bolletjes, ik weet niet meer of het droger werd of iets dergelijks want ik was er eigenlijk totaal niet mee bezig. Ik was ervan overtuigd dat de eerste poging niet raak zou zijn......tja zit in je hoofd zoiets..... Het was wel raak dus en we hebben inmiddels een kerngezonde zoon van 8 maanden! Het enige wat ik nog steeds gek vind is dat ik vanaf de punctie s'nacht drie keer moest plassen en dat is zo door gegaan tot ik ben bevallen. Ik hoef er s'nachts nooit uit om te plassen dus ik dacht dat het van de punctie was maar na een week vond ik het wel wat vreemd. Verder kwam er bij mij ook veel terug na een paar dagen het werd denk ik gewoon vol daar zeg maar. Probeer jezelf niet gek te maken en rustig te blijven en heeeeel veeeel afleiding te zoeken die wachtweken zijn echt killing! Succes!!
@Blossom82 dank je voor je reactie! En wat goed dat het bij jou de eerste keer al raak was! Das idd wel vreemd met dat plassen, maar wellicht dat het toch met je zwangerschap te maken had. Ik heb eigenlijk helemaal geen symptomen, zit nu op dag 12 na tp (incl dag v tp geteld). Durf niet te testen.
@Blossom82 helaas ben ik ongesteld geworden! Wij hebben onze intake in DD achter de rug en vandaag ben ik daar toevallig geweest om bloed te prikken. Ze gaan daar echt alles controleren! Dus ben daar wel blij mee, maar tegelijkertijd ook weer eng. Hoe gaat het bij jou? Vandaag TP gehad, of lees ik dat verkeerd in je onderschrift?
@puppy28 O jeetje wat balen..... Fijn nu in DD daar zijn ze toch weer wat verder met alles. Nee nog geen terugplaatsing gehad. Wij hebben gisteren een gesprek gehad in het ziekenhuis en ik wacht nu op mijn menstruatie en dan kunnen we weer aan de slag met echo's ed. Helemaal geen zin in maar goed we willen toch nog een wonder. Benieuwd hoe het deze keer zal gaan. Ik ben nog even bezig met het onderschrift haha, ik ben er even uit geweest en nu is heel zwangerschapspagina anders........
@Blossom82 haha dat klopt, moest in het begin ook even wennen aan de nieuwe look. Maar spannend hoor, en ja het is wat moeite maar voor een goed doel! Ik hoop dat het weer zal lukken, maar dat zal wel