Hoi hoi! Wij gaan na de kerst onze tweede icsi in, ik heb vandaag mijn schema gekregen en krijg nieuwe medicatie. Nu ging ik best goed op de puregon icm suprefact en ovitrelle als trigger. Maar ik ga nu dus menopur en orgalutran krijgen met ook ovitrelle als trigger. Ik heb geen ervaring met deze medicatie en heb ook nog geen antwoord op mijn vraag die ik bij de arts heb neergelegd waarom de keuze voor deze wissel is gemaakt. Daarom al eens op zoek naar ervaringen hiermee...wie kan mij helpen aan wat meer info hierover?
Dankjewel voor je reactie! Eigenlijk hoe jouw ervaring er mee is geweest? Maar vraag me ook af wat de voordelen zijn van menopur boven puregon, hadden best een oké opbrengst van de puregon, 5 cryo’s maar geen een is ingenesteld. Daarnaast had ik van de suprefact veel hoofdpijn en vermoeidheid, vroeg me af hoe de bijwerkingen zijn? Nog altijd geen antwoord op mijn mail aan de arts vandaar veel vragen.
Graag gedaan! In gebruik is Puregon makkelijker (voorgevulde pen) ten opzichte van Menopur (deze moet je zelf mengen). Al is het ook weer niet zo erg want na een paar keer gaat het mengen ook super snel. Verder had ik van de Menopur geen bijwerkingen. Menopur kan als voordeel hebben dat je beter gerijpte eitjes krijgt, dit komt omdat Puregon synthetisch is en Menopur is natuurlijk, de stof wordt uit urine van zwangere vrouwen gehaald. Over het algemeen heb je dus een betere kwaliteit eitjes na gebruik van Menopur. Nu is het wel heel lastig om van te voren te beoordelen of het ook echt beter bij iemand werkt. Ik heb 2 pogingen enkel met Menopur gespoten en 1x een combinatie Menopur en Gonal-F. 1 poging maar 1 eitje gevonden en niet bevrucht, andere poging 5 eitjes, 3 bevruchtingen en 2 embryo’s teruggeplaatst gekregen, geen cryo’s en bij het combinatie spuiten 10 eicellen, 3 bevruchtingen en 2 embryo’s teruggeplaatst en geen cryo’s. Beide terugplaatsingen zwanger maar ook beide zwangerschappen mis gelopen (bij 9,5 en 11 weken). Ik ben toen overgestapt naar Gent waar ik Orgalutran en Puregon heb gespoten en had toen 7 eitjes, 4 bevruchtingen, 1 verse terugplaatsing en 3 cryo’s. Ik heb met de Puregon en Orgalutran dus een veel betere opbrengst (en dat terwijl ik 41 ben). Wel 2x zwanger maar ook beide misgelopen (4+2 en 4+6 weken). Ook Orgalutran heb ik als heel prettig ervaren. Ik begon met prikken pas op dag 8 en buiten dat je het prikje nauwelijks voelt, heb ik ook geen bijwerkingen ervaren (hiervoor altijd decapeptyl gehad en veel hoofdpijn), gewoon echt helemaal niks! Qua hormonen is het helaas altijd uitzoeken wat wel en niet goed werkt en wat bij de ene een prima resultaat geeft, geeft bij ander een slechter resultaat. Ben benieuwd naar de Suprefact, deze ga ik ook voor het eerst gebruiken....
Oh wauw dankjewel! Dat is een mega uitgebreid antwoord. En poehee, zo veel keer wel al zwanger geworden, heftig traject hoor!! Ik hoop dat het nu voor eens een echte rake kans gaat zijn bij jullie!! Ik ben zo benieuwd wat menopur dan bij mij gaat doen, bij puregon 12 follikels, 7 bevruchte eitjes en 5 overgehouden. Was ik al erg blij mee! Ik ben 38 dus amh is ook al niet meer skyhigh helaas... De suprefact daar begon ik de vorige keer mee, drie maal daags de neusspray, vond dat qua klachten wel aanwezig, hoofdpijn en moe dus. Maar nu is het andersom want eerst stimuleren en dan orgalutran erbij, fijn dat die prikjes zo meevallen! Zat al wel een beetje tegen nog extra prikken aan te hikken! We gaan er maar gewoon voor!! Modus op positief en next!!
Dank je wel, lief van je ❤️ De naaldjes van de Menopur zijn ook prima te doen, dus dat gaat je wel meevallen! Het fijne is inderdaad dat je minder prikt omdat de Orgalutran maar een paar dagen hoeft (ik dacht dat ik ze 6 dagen gebruikt heb). Netjes hoor je opbrengst maar wel balen dat er geen innesteling geweest is Ik ga heel hard voor je duimen dat je nieuwe poging dat oh zo gewenste wonder gaat brengen! Heel veel succes