Utrogestan of zwangerschapssymptomen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door MMJPJ, 2 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

1 mei 2023
    299
    156
    43
    Vrouw
    Hoooi,
    Op dit moment 7 dagen na ivf terugplaatsing (12dagen Dpo) ineens last van een opgeblazen gevoel, lichte constante misselijkheid, smaakverandering, hoofdpijn(dit heb ik nooit) en hele zere borsten.
    Vanaf de punctie gebruik ik nu dus 7 dagen in totaal 600mg utrogestan. Mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft en of het toen de utrogestan was of een zwangerschap. En stel het is de utro, had ik die bijwerkingen dan al niet eerder moeten krijgen en niet nu pas na een week? Hiervoor heb ik 6 IUI’s gehad met 400 mg utro, maar nog nooit zulke sterke bijwerkingen gehad. Misschien omdat ik nu meer gebruik of toch zwanger pfff nog 1 week wachten dan een bloedtest…. Duurt lang :(

2. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.269
    5.870
    113
    Vrouw
    Wat je zelf al schrijft, het kan van de utro komen maar ook van een zwangerschap. Als ze van een zwangerschap komen zou je nu ook positief moeten testen. Zo niet komen ze van de utro. Dus enkel testen zal je vraag beantwoorden in deze

Bij mij was het wisselend, ene keer wel andere keer niet van de utro. Geen peil op te trekken dus.

MMJPJ vindt dit leuk.
  3. 1e wondertje

1e wondertje Fanatiek lid

21 jun 2014
    1.195
    321
    83
    Vrouw
    Oooh echt exact waar ik nu zit ook12 dpo na een 5dg embryo,
    Alle klachten van misselijkheid de hele dag ( nog niet Overgeven) hele grote zere borsten met grote tepels, duizelig en migraine achtige hoofdpijn vandaag
    Hier ook de ervaring dat deze klachten net zo goed allemaal vd Utrogestan kunnen zijn als van een zwangerschap..
    ik moet
    Zeggen dat ik de zere borsten al gelijk had
    Na start utro ( 1dg na tp) maar de rest pas
    Na de tp .. maarja
    Dan heb je ook een flinke spiegel vd Utro opgebouwd dus daar hang ik t aan op..
    De migraine vandaag doet me
    Wel wat somber maken
    Omdat ik dat vaak heb 3 dg voor menstruatie..

Spannend zeg!! Wanneer ga je zelf testen?

MMJPJ vindt dit leuk.
  4. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

1 mei 2023
    299
    156
    43
    Vrouw
    Wat vreselijk spannend hè!! Wauw! Dan zitten wij in hetzelfde schuitje (met haast alles haha). Dat met die gevoelige borsten had ik ook meteen, nog voor de terugplaatsing. Dus dat moet idd de utro zijn.
    En wat betreft het testen, volgende week maandag dus pas bloedonderzoek en ze raden daar af om eerder zelf te testen , dus wat kramertje al zegt is ook zo (en dat weet ik ook eigenlijk wel :p ) dat je het pas weet als je test. Alleen ben ik dus van plan (als ik het volhoud) te wachten tot de bloedtest. En ik hoopte nog wat succes verhalen te lezen hierover, meer om de moed er in te houden :)
    Ga jij wel al eerder testen??

5. 1e wondertje

21 jun 2014
    1.195
    321
    83
    Vrouw
    In mijn info van het ziekenhuis staat dat ik tot en met donderdag de utro moet gebruiken en dan de dag erna testen. Bloed prikken doen ze hier Niet.
    Maar omdat ik ook een schildklier probleem heb en zsm meer medicatie met slikken als ik zwanger ben gaan we morgenochtend/ vannacht testen,
    Zo spannend, als het negatief is op 14DPO wordt het niet meer positief.. dus dat is erg verdrietig dan omdat het onze laatste keer is!
    Maar ook 30% kans dat het positief is !! Dus echt nog wel hoop, alleen die migraine geeft me onrust.. maarja!

MMJPJ vindt dit leuk.
  6. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

1 mei 2023
    299
    156
    43
    Vrouw
    Okeee wat gek dat ziekenhuizen er zo verschillend mee omgaan. Ik mag dus pas maandag bloedtesten (2 weken na terugplaatsing) en ook tot die tijd doorgaan met utrogestan. Mocht ik wel zwanger zijn dan moet ik misschien nog een periode aan de utro zeiden ze en bij negatief utro stoppen uiteraard.
    Oneee voor jou is het dan natuurlijk nog spannender. Ik hoop zo dat het lukt!! 30% is echt wel hoopvol!
    Ben je hierna door je 3 pogingen heen? Ik snap dat je onzeker word van die hoofdpijn, maar ik lees zo vaak dat symptomen voor een menstruatie lijken op die van een zwangerschap. Wie weet krijg je ook hoofdpijn tijdens je zwangerschap! Ook dat hoor je veel. Niet echt prettig, maar voor nu hoop ik daar echt op voor je

7. 1e wondertje

21 jun 2014
    1.195
    321
    83
    Vrouw
    Ooh wow .. ik kom
    Alvast positief nieuws brengen

Het was een rollercoaster , ik was zo zenuwachtig vannacht dus elk uur wakker geweest , oudste precies wakker toen ik wilde gaan plassen voor de test.. dus gewacht tot hij weer sliep.
    Ik had al 3x geplast vannacht.. dus de 4e keer was voor deze testen

14 DPO vandaag en 9 dg na tp 5 dgs

Eerst dacht ik dat de action test uit 2021( officieel nog wel houdbaar) negatief was
    De 1eclearblue deed het niet..
    top.. toen zagen we toch een roze streepje op de action test maar die had wel knal moeten zijn dacht ik..maarja wel hcg gedetecteerd en een test uit 2021…en al 4x geplast…

onzekerheid!! Toen een 2e clearblue gedaan en die was positief!! Nu dus extra spannend of het goed zit of dat de action test gewoon oud is ofzo..

Vanavond maar weer even nieuwe testen halen…

Om verder te gaan op
    Jouw vragen..
    we zitten in t erasmus al die jaren dus geen idee eigenlijk waarom ze geen hcg prikken..
    ik moet vandaag en morgen nog de utro en eigenlijk dus vrijdag pas testen..

Voor jou spannend!houd je het vol tot maandag??? Liefs

Bijgevoegde bestanden:

8. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

1 mei 2023
    299
    156
    43
    Vrouw
    Waaaauw voorzichtig gefeliciteerd ! Ik zie echt duidelijk een 2e streep hoor! Wat fijn voor jullie!!:)
    Ik heb er bij mezelf niet echt veel vertrouwen meer in. Eerst allerlei symptomen, maar sinds vannacht geen misselijkheid, geen opgeblazen gevoel meer, geen hoofdpijn. Alleen nog zere borsten pfff word hier weer mega onzeker van

9. 1e wondertje

21 jun 2014
    1.195
    321
    83
    Vrouw
    Hoe is het nu @MMJPJ ?
    Mocht je nou maandag pas prikken? En had je ook op 25/9 de tp gehad?
    Nog niet zelf getest inmiddels? hier gisteravond nog een positieve Clear blue+ test gehad!
    symptomen zijn hetzelfde alleen de migraine is gelukkig dinsdagmiddag weer weg gegaan, dat ik dat had .. maakte mij onzeker omdat ik dat vaker heb 3dg
    voor mijn menstruatie

zo spannend nog voor je! Die eetlust etc herkenbaar, maar de utro
    Doet ook zoveel.. lastig hè!

10. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

1 mei 2023
    299
    156
    43
    Vrouw
    Waauw dan is het nu officieel :) gefeliciteerd! En fijn dat die migraine nu ook weg is. Word je daar ook niet meer onzeker van.
    Ja idd, 25 terugplaatsing en aankomende maandag pas bloedprikken. Ze hebben afgeraden tot die tijd te testen. Ik hou me er maar aan anders heb ik straks op 2 dagen slecht nieuws de symptomen zijn zojuist weer iets toegenomen maar heb er nog steeds niet zoveel vertrouwen in. Ik denk eerder niet dan wel

11. 1e wondertje

21 jun 2014
    1.195
    321
    83
    Vrouw
    Hier vandaag officiële testdag (25/9tp/20/9 punctie)
    De testen zijn niet donkerder en de clear blue indicator is nog 1/2 wk
    Wel weer 4e plas vd nacht..maar dat was woensdag ook..
    Spannend wat hier van komt.. had de clear blue niet 2-3 moeten aangeven ? Of een ander moment vd dag testen?

hopende op een goede zwangerschap.. twijfel is flink toegeslagen

4 testen onder elkaar van vandaag
    3 testen van woensdagochtend

Bijgevoegde bestanden:

12. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

1 mei 2023
    299
    156
    43
    Vrouw

13. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

1 mei 2023
    299
    156
    43
    Vrouw
    Ooow wat onzeker weer…
    Ik zou sowieso nog met ochtend urine proberen. Dit kan namelijk echt veel schelen.
    Blijft de streep hetzelfde of word hij lichter? Liggen de tests op volgorde op de foto?

Mij is dit helaas ook eens overkomen op de natuurlijke manier. Cb bleef op 1-2 weken en streepjes werden lichter. Uiteindelijk een week later getest en hij was negatief. Een biochemische miskraam.

Maar wat ik niet weet, aangezien wij het via ivf proberen of de bevruchting dan is vanaf het moment van de punctie of het moment van de terugplaatsing.?..
    Want dit scheelt namelijk wel een paar dagen.
    Vanaf je punctie zou betekenen dat je nu 16 dagen zwanger bent ( dus dan hoort cb over te gaan op 2-3 weken)
    Vanaf de terugplaatsing ben je slechts 11 dagen zwanger, dus dan klopt de cb nog.

Als ik jou was zou ik
    Sowieso eerst ochtend urine proberen morgen. Want straks zijn het zorgen om niets.
    Bij onduidelijkheid even het ziekenhuis bellen waar je in behandeling bent en vragen om advies of over ong 4-5 dagen nogmaals testen. Dan moet de cb sowieso op 2-3 staan.

14. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

1 mei 2023
    299
    156
    43
    Vrouw
    Ow sorry, had niet goed gelezen, ik lees dat de 4 van vandaag zijn en de andere 3 van woensdag.
    Ik kan alleen op de foto’s niet echt duidelijk onderscheid maken of ze lichter zijn of hetzelfde :(
    Heb je nog wel symptomen ?

15. 1e wondertje

21 jun 2014
    1.195
    321
    83
    Vrouw

Sorry helemaal niet meer gereageerd!
    Ik durf niet meer te testen merk ik

Hoe is het met jou? Heb je je in kunnen houden en niet zelf getest thuis? Hoe lang zijn jullie bezig en
    Hoeveelste tp is dit ?

ik heb nog steeds dezelfde symptomen , giga borsten en pijnlijk, hele donkere aders, met vlagen misselijk en veel dunne/waterige afscheiding , ook mijn tandenpoetsen is al bijna kokhalzen..

Ik voel me net zo zwanger als vd week.
    Ergens denken we ook.. misschien had ik teveel geplast dus niet geconcentreerd, actiontesten zijn oud(2021) de clearblue plus een beetje aparte test. De Etos was vrij duidelijk nog
    Mijn 1e echo staat al gepland 25/10
    , het ziekenhuis vond het mooie testen voor deze termijn en was blij voor ons.

Zo lang ik geen bloed heb en symptomen blijven mag het misschien wel
    Goed gaan..
    we geloven ook dat als het de bedoeling is het wondertje mag blijven zitten, we bidden er veel voor.

lastig hoor..
    ik heb teruggezocht en bij eerdere zwangerschappen testte ik vaak savonds laat, en dan wel Knal..
    Ik slaap heel slecht vd zenuwen als ik het
    Sochtends vroeg moet doen.. zenuwen en dus al 3/4x geplast tussen 2-6u
    Voor ik dan kan testen..
    maarja inmiddels ben ik 18 Dpo en 13 na tp dus zou die toch de hele dag knal
    Moeten zijn

sorry voor mijn lange verhaal met hersenspinsels

16. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

1 mei 2023
    299
    156
    43
    Vrouw
    Hooi geeft niets hoor!
    Wij zijn ruim 2 jaar bezig waarvan 6 IUI’s zonder resultaat, 1 spontane zwangerschap (mocht toen geen IUI vanwege cyste) wat een biochemische zwangerschap werd en dit is onze eerste ivf tp. We konden eigenlijk 3 maanden terug al beginnen, maar wederom wilde het zh het niet vanwege een nieuwe grote cyste.

Ik snap je angst om te testen. Ik heb dat ook en vandaar dat ik het ook volhoud tot maandag omdat zolang ik geen neg test in mijn handen heb er nog hoop is. Ik heb dan ook geen zin in morgen enerzijds, maar anderzijds wil ik er ook weer vanaf zijn. Haha lekker ingewikkeld.

Wat betreft je test. Het is een goed teken dat al je symptomen er nog zijn en dat het ziekenhuis positief is. Ik snap je angst, na alles wat je hebt meegemaakt wil je gewoon een knaltest , maar ik heb ook op veel andere forums gelezen dat bij sommigen de streep nooit echt donker is geworden, maar dat ze wel echt dik zwanger zijn. Dus dat hoeft blijkbaar niet. En elke zwangerschap is weer anders.
    Maar zoals ik het nu lees hoef je je denk ik niet zoveel zorgen te maken en anders koop je halverwege aankomende week, nog een keer cb weken indicator om jezelf gerust te stellen. Als alles goed is moet die dan wel 2-3 aangeven en aangezien je dan al verder bent lijkt me niet dat het uitmaakt op welk dagdeel je dit doet.
    Ik hoop dat je snel zekerheid hebt!

17. 1e wondertje

21 jun 2014
    1.195
    321
    83
    Vrouw
    mij dat is al echt wel een hele tijd al! Hoelang was je zwanger vd biochemische zw en hoe merkte je dit dat het mis was?

Fijn dat dit weer nieuwe kansen biedt. Hebben jullie meerdere cryo ‘s ook? Hopelijk morgen goed bericht! Merk
    Je nog andere dingen op die niet vd utro zijn ?
    Hoe laat weer je morgen de uitslag van het prikken? Zo spannend!’ Succes

hier voor nu besloten dat ik zwanger ben omdat er geen rede is te
    Denken dat dit niet zo is na de 2
    Ochtenden testen. het was ook geen afloop en andere niet geconcentreerde urine..

Woensdag doe ik denk ik savonds nog een clear blue indicator , zoals ik altijd gedaan heb bij vorige zw. Zolang ik geen bloed zie is het ook goed.. dusja jezelf gek maken is vrij makkelijk…

18. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

1 mei 2023
    299
    156
    43
    Vrouw
    Van de biochemische zwangerschap 4+3 weken. Ik heb me toen 2 dagen echt anders (zwanger?) gevoeld, toen kreeg ik 1 dag kramp en een bloeding en vervolgens verdwenen de symptomen en werd het lijntje steeds lichter. Omdat ik bekend ben met tussentijds bloedverlies moest ik blijven testen, maar ik voelde aan alles dat het mis was en een week later was de test negatief. Voor de dokters wel een teken dat ik nog steeds zwanger kan raken, maar voor mij even slikken :( .

Ik moet morgen om 0900 uur bloedprikken en word ergens morgen gebeld met de uitslag. Ik sta er echt 50/50 in en durf nergens op te hopen. Vannacht ben ik super misselijk geweest, nu de hele tijd een weeïg en vol gevoel, soms een beetje misselijk en snel vol met eten. Mijn borsten doen nog steeds pijn en soms een zeurend gevoel in mijn onderrug. Volgens mijn kan bijna alles wijzen op zowel bijwerkingen van utro als zwangerschap en de lage rugpijn op menstruatie, maar wie weet.
    Als backup heb ik nog 2 cryo’s gelukkig.

Dat doe je goed meid! Het komt vast goed. Ik hoop dat je woensdag de bevestiging krijgt die je nodig hebt en dat je dan kan genieten van je zwangerschap.
    Gebruik je eigenlijk nog utro ? Ik word daar sowieso niet ongesteld door. Dus ik bloed niet tot ik stop met dat spul.

19. 1e wondertje

21 jun 2014
    1.195
    321
    83
    Vrouw

Ah ja precies , ik denk dat ik dat ook gehad heb 2,5 jr terug, 11 dg na tp 5 dgs positieve testen en 2-3 wk digitale , 5 dg later verloren en ongesteld geworden , weet niet wat het verschil is van biochemisch en VMK.. maargoed voelde als VMK voor ons

ik heb utro tot en met donderdag gebruikt,, altijd 15 dg vanaf de dag na de punctie
    En als je dan nog niet ongesteld bent testen.. dat heb ik keurig gedaan ,

ik stond er ook zo in, dat het 50/50 kon zijn ivm al die klachten waardoor je nergens van op aan kunt ..
    heel veel succes morgen!! En welterusten

20. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

1 mei 2023
    299
    156
    43
    Vrouw
    Ja dat snap ik, voor mij voelde het ook wel als een miskraam. Ik geloof dat officieel een biochemische zwangerschap nog voor de 5 weken is en een vroege miskraam vanaf 5 weken. Maar neemt niet weg dat dit voor ons een verdrietige periode was.

Dankje en ik ga er weer voor morgen :p
    En jij alvast een hele fijne zwangerschap, en vertrouwen proberen te hebben in je lichaam :) ga ik ook proberen haha.

Slaap lekker alvast !

Deel Deze Pagina