Ervaringen IUI/varicocele/wisselende zaadkwaliteit

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kareltjedb, 7 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kareltjedb

7 okt 2023
    53
    12
    8
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Na lang twijfelen toch een account aangemaakt op dit forum om mijn verhaal te delen in de hoop voor herkenning.

Sinds september vorig jaar bezig om zwanger te worden zonder succes. In juni bij een kliniek geweest en zaad van m’n vriend was slecht (2 mln cellen en slechte beweeglijkheid). Op advies 8 weken geen alcohol etc. en onderzoek bij uroloog. Daar bleek mijn vriend een spatader (varicocele) te hebben. Echter na 8 weken niet drinken was het zaad ineens 33 mln met goede beweeglijkheid (49%). Ipv ivf zouden we beginnen met IUI.

In verband met onze vakantie in september gestart met 2 x Clomid wat niet hielp (gewoon 1 ei Ipv 2). Vandaag onze eerste inseminatie en het zaad was nu 10 miljoen en na bewerking 4 miljoen met beweeglijkheid van 60%.

Ik ben nu vooral benieuwd of er mensen zijn met een vergelijkbaar verhaal/situatie waar het zaad zo fluctueert en of dit resultaat (4 miljoen na bewerking) goed is voor IUI. En weet iemand of alcohol zoveel effect heeft op een varicocele? Kan hier niks over vinden. Mijn vriend is overigens nog steeds gestopt met drinken.

Alvast bedankt voor jullie reacties!!

2. xCassie

xCassie Lid

7 jan 2023
    11
    1
    3
    Vrouw
    Amsterdam
    Niet volledig vergelijkbaar maar bij mijn vriend is het ook heel fluctuerend. De eerste test was zodanig slecht dat we direct naar ICSI moesten. Maar de tweede test was veel beter waardoor IUI toch een optie leek. Hij heeft al de pogingen ook echt op voeding en alcohol gelet. En ook extra vitamines genomen (Gametix). De resultaten bij de IUI waren zeer afwisselend. De ene keer heel goed en de andere keer slecht, maar wel telkens nog goed genoeg om de IUI te laten doorgaan.
    Veel succes! :)

3. Kareltjedb

7 okt 2023
    53
    12
    8
    Vrouw
    heel erg bedankt voor je reactie! Komt de wisselende kwaliteit bij hem ook door een varicocele? Is de IUI uiteindelijk bij jullie geslaagd?

4. xCassie

xCassie Lid

7 jan 2023
    11
    1
    3
    Vrouw
    Amsterdam
    Nee we weten niet hoe dat komt. De oorzaak is ook nooit onderzocht geweest.
    De IUI behandelingen zijn helaas niet geslaagd maar mijn BMS is heel erg dun. Volgende maand starten we dan toch met ICSI. Hopelijk voor jullie snel een positief resultaat!

5. Kareltjedb

7 okt 2023
    53
    12
    8
    Vrouw
    Ah oké. Wat jammer dat IUI niet gelukt is. Heel erg veel succes met jullie ICSI traject en hopelijk gaat dit lukken.

xCassie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina