Hallo ladies, Ik vroeg me af of er meerdere meiden zijn die last hebben van een dun baarmoederslijm. Bij mij is deze vaak 0,6 of 0,7 ten tijde van de IUI 1xtje is hij 0,9 geweest maar toen had ik ook 13 follikels. Is er iets aan te doen en wie is er zwanger geraakt terwijl ze ook zo'n dun baarmoederslijmvlies hadden?? Veel liefs Esther
Hai, Er is een verschil tussen 0.6 mm en 6 mm..... Vaak korten ze af naar 0.6 mm en dat is dan 6 mm. Kort antwoord: 1.) Bij 0.6 mm (echt 0.6, dus nog geen 1 mm) heb je amper tot geen kans,. 2.) Bij 6 mm is er een prima kans, en bij 7 ook (ze plaatsen een embryo ook terug bij 7 mm baarmoederslijmvlies, bij mij met 6). Ben er zelf zwanger van geraakt, helaas een MK. Tevens spuit je waarschijnlijk Pregnyl of Ovitrelle, deze verdikt je baarmoederslijmvlies na de eisprong ook nog eens, althans HCG doet dat, en gebruik je dat niet, dan verdikt je Progesteron die wordt aangemaakt na de eisprong je baarmoederslijmvlies nog even. Aan dun baarmoederslijmvlies kan je amper tot niets doen. Men kan je Progynova geven, is absoluut geen wondermiddel (resulteert bij mij in geen verschil), sterker nog; het kan je baarmoederslijmvlies zelfs dun houden. Wel kan je tarwekiemoliecapsules slikken, ind e KV verkrijbaar, goedkoop en gezond. Bij sommige meiden geeft het goed resutlaat, bij mij ook geen verschil. Er zijn meiden die met 4 mm zwanger raken, en vergeet niet; een embryo is zo klein als een pennenstipje als hij nestelt. Dat past dus prima in jouw baarmoederslijmvlies volgens de artsen. De opbouw van het baarmoederslijmvlies (triple line - bestaande uit 3 lagen) is het belangrijkst van alles, dikte speelt wel mee, maar niet heel erg. Kortom, je kan met 6 of 7 mm prima zwanger raken. Met 0.6 of 0.7 mm niet (dat zit onder de 1 mm), maar veelal hebben ziekenhuizen het scherm ingesteld op 0.1,0.2 enz. enz. En dat wordt dan afgerond naar 1, 2 etc. Mijn ziekenhuis niet, maar het vorige weer wel, vandaar mijn vraag. Succes!
Bedankt voor je reactie! Ze zetten bij ons het scherm op 0,7 dus zal wel kloppen met 7 vermoed ik zo. Fijn om de positieve verhalen te horen! Dat geeft me in ieder geval wat vertrouwen! Je ziet de lagen wel altijd mooi opgebouwd dus dat is goed. Vandaag had ik 0,8 voor het eerst zo dik dus ik ben blij